memebuy23buy

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RRR77
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Taisi kyykätä tasonsäädön kompura. Olettekos mistä ostelleet noita? Maailmalla laitelleet Arnott merkkistä kompuraa orkkiksen sijaan hinnan takia.

    F11 kompura löytyy, 140tkm ajettu. Ilmeisesti osakokonaisuus on eri mutta onkohan kompura itessään sama?

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Suuttimeen tai pumpun vuoto ei varmaan jätä mitään koodeja, jos eivät täysin rikki ole. Dpf jos olisi tukossa tai poltto ei onnistu niin siitä voi jäädä koodi.
    Joo pitäpää alakaa selvittää. Ekana vaihtaa öljyt ja laittaa alarajalle jos kovastikki lisii. Sit jos lukis vikakoodit onko dpf.stä jääny mitää. Suuttimet jos vuotaa niin varmaa käynnistämisessä sahais pitkään? Tuo lähtee kyllå hyvin käymään.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Joo tikusta tarkastin myös ja oli öljyä melkeen sen koko muovisen mitan verran eli yli maximin. Mitkä nuista vioista on luettavissa ohjelmalla/testerillä? Suuttimet ilmeisesti ainakin? Oireileeko korkeapainepumppu muulla tavalla?
    Suuttimeen tai pumpun vuoto ei varmaan jätä mitään koodeja, jos eivät täysin rikki ole. Dpf jos olisi tukossa tai poltto ei onnistu niin siitä voi jäädä koodi.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Ilmeisesti aika tavallinen oire, olin aikoinaan ostamassa e70, jossa tämä vaiva ja tuli netin kautta tutkittua mahd syitä.

    (Kannattaa tarkistaa öljyn määrä manuaalisesti, jos öljytikku löytyy N57?)

    -Jos dpf paikallaan ja paljon pätkäajoa, niin se voi lisätä dieseliä öljyyn
    -Elektroninen öljytasoaturi voi näyttää väärin
    -Diesel suutin voi vuotaa dieseliä öljyyn
    -Korkeapainedieselpumppu voi vuotaa dieseliä öljyn sekaan
    Joo tikusta tarkastin myös ja oli öljyä melkeen sen koko muovisen mitan verran eli yli maximin. Mitkä nuista vioista on luettavissa ohjelmalla/testerillä? Suuttimet ilmeisesti ainakin? Oireileeko korkeapainepumppu muulla tavalla?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Onko muut huomannu että öljyn määrä lisääntys koneessa? Tuleeko dpf:n takia vai jotakin muuta kautta? Kokemuksia ja jos jollakin korjaantunut niin kertokaa toki. Autona -11 e70 40d, ajettu 223tkm
    Ilmeisesti aika tavallinen oire, olin aikoinaan ostamassa e70, jossa tämä vaiva ja tuli netin kautta tutkittua mahd syitä.

    (Kannattaa tarkistaa öljyn määrä manuaalisesti, jos öljytikku löytyy N57?)

    -Jos dpf paikallaan ja paljon pätkäajoa, niin se voi lisätä dieseliä öljyyn
    -Elektroninen öljytasoaturi voi näyttää väärin
    -Diesel suutin voi vuotaa dieseliä öljyyn
    -Korkeapainedieselpumppu voi vuotaa dieseliä öljyn sekaan

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Onko muut huomannu että öljyn määrä lisääntys koneessa? Tuleeko dpf:n takia vai jotakin muuta kautta? Kokemuksia ja jos jollakin korjaantunut niin kertokaa toki. Autona -11 e70 40d, ajettu 223tkm

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Taisi kyykätä tasonsäädön kompura. Olettekos mistä ostelleet noita? Maailmalla laitelleet Arnott merkkistä kompuraa orkkiksen sijaan hinnan takia.
    Originally posted by repsa View Post
    Joskus vuosia sittenkun oli E61 pihassa, niin laitoin Arnott:n pumpun + uuden releen -> toimi kuin junan vessa.

    Löytyi ebaystä silloin, miksei löytyisi nytkin. Mutta muista ottaa se uusi rele kanssa (jos näissäkin siis releohjattu..)
    Eipä ollutkaan kompura särki. Kompuran liittimen johtoja joku seppä korjaillut jo ennestään lähestulkoon ammattitaidolla

    No tämä häiriötekijä mahdollisesti rikkoi myös EHC boksin. Liitokset korjattu johtoihin ja vaihdettu EHC boksi (sattui löytymään toinen boksi takakontista ) Ei siis toiminut paikallaan olevalla boksilla.

    Ja taas toimii. Näkyi olevan 4v vuotta vanha kompura paikallaan että on tuo jo vaihdettu ainakin kertaalleen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Tuossa varmaan passeli setti?


    Eihän tuo loppuusa kallis ole edes.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Taisi kyykätä tasonsäädön kompura. Olettekos mistä ostelleet noita? Maailmalla laitelleet Arnott merkkistä kompuraa orkkiksen sijaan hinnan takia.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Taisi kyykätä tasonsäädön kompura. Olettekos mistä ostelleet noita? Maailmalla laitelleet Arnott merkkistä kompuraa orkkiksen sijaan hinnan takia.
    Joskus vuosia sittenkun oli E61 pihassa, niin laitoin Arnott:n pumpun + uuden releen -> toimi kuin junan vessa.

    Löytyi ebaystä silloin, miksei löytyisi nytkin. Mutta muista ottaa se uusi rele kanssa (jos näissäkin siis releohjattu..)

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Taisi kyykätä tasonsäädön kompura. Olettekos mistä ostelleet noita? Maailmalla laitelleet Arnott merkkistä kompuraa orkkiksen sijaan hinnan takia.

    Leave a comment:


  • koyama
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nyt en kyllä tajunnut mitä tässä haetaan? Sähkökaavioistahan selviää tasan mistä mikäkin piuha menee ja mihin pinniin. Etuvastukselle tulee virta ja maa sekä ohjaussignaalia. Etuvastukselta lähtee kaksi johtoa jotka menee suoraan puhaltimelle. Niin yksinkertainen kun tuollainen sähköpiiri voi tämän ikäisissä olla.
    En minäkään tajua eikä ole niin väliäkään.
    Tuli kuntoon ihan itsekseen.Muutaman päivän hiljaiselo
    Halusi ilmeisesti levätä

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by koyama View Post
    onhan se kaavio kun vielä tietäisi tarkalleen minkä verran mistäkin pitää tulla virtaa etuvastukselle ?
    Ilmastointisäätimen pinnin jo tiedänkin ,mutta muut !
    Nyt en kyllä tajunnut mitä tässä haetaan? Sähkökaavioistahan selviää tasan mistä mikäkin piuha menee ja mihin pinniin. Etuvastukselle tulee virta ja maa sekä ohjaussignaalia. Etuvastukselta lähtee kaksi johtoa jotka menee suoraan puhaltimelle. Niin yksinkertainen kun tuollainen sähköpiiri voi tämän ikäisissä olla.

    Leave a comment:


  • koyama
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    On niitä sulakkeita esim. kontissa, mutta ihan turha niitä sulakkeita on summittaisesti tarkastaa. Sähkökaaviot käteen ja sen pohjalta sitten testaamaan. Yleismittari ei kerro vielä, että piiri toimii. Yleismittari voi näyttä kaikki ok, mutta sitten kun tarvitaan virtaa ei sitä kuljekkaan kun on huono liitos jossain tms. Yleismittarille kun riittää johdossa se yksi säie. Sähkökaavioitten kanssa helppo testata ilman arpomista.
    onhan se kaavio kun vielä tietäisi tarkalleen minkä verran mistäkin pitää tulla virtaa etuvastukselle ?
    Ilmastointisäätimen pinnin jo tiedänkin ,mutta muut !

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by koyama View Post
    oho !!
    lipsahti väärälle ketjulle
    x3 2004 kyseessä.
    Yleismittarilla mitattu.
    Kaikki kirotukset mennyt vähän poskelleen.
    Tässä mallissa taitaa olla hanskalokerossa kaikki sulakkeet.
    Jos jossain muualla on niin mielellään tarkistaisin.
    V.....nen vika
    on sitä testailtu
    On niitä sulakkeita esim. kontissa, mutta ihan turha niitä sulakkeita on summittaisesti tarkastaa. Sähkökaaviot käteen ja sen pohjalta sitten testaamaan. Yleismittari ei kerro vielä, että piiri toimii. Yleismittari voi näyttä kaikki ok, mutta sitten kun tarvitaan virtaa ei sitä kuljekkaan kun on huono liitos jossain tms. Yleismittarille kun riittää johdossa se yksi säie. Sähkökaavioitten kanssa helppo testata ilman arpomista.

    Leave a comment:

Working...
X