Originally posted by bem035
View Post
E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by bem035 View PostMiten saa kotikonstein ilman ohjelmia perän säädettyä balanssiin? Oli vaunu perässä niin nyt on toinen puoli huomattavasti ylempänä🤔
Leave a comment:
-
-
Peränsäätö
Miten saa kotikonstein ilman ohjelmia perän säädettyä balanssiin? Oli vaunu perässä niin nyt on toinen puoli huomattavasti ylempänä🤔
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MeisterW View PostOnkos ehdotuksia korjaukseen: Motarinopeuksisa vain oikealle ohjaaminen aiheuttaa jurinaa ja lievää värinää ohjaukseen. Pienissä nopeuksissa ei mitään tai toiseen suuntaan ohjatessa. Ilmiö esiintyy talvi ja kesärenkailla.
Vaihdoin vasemman etulaakerin, mutta ei auttanut vaivaan.
Toinenkin etulaakeri olisi hyllyssä, kai sekin mahdollinen. Mietin myös vetari tai aktiivista kallistuksenvakainta. Onko näissä ollut vikoja? autona pre lci e70
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostLiikkeessä on. Eipä se soittelu tässä vaiheessa ketään hyödytä eikä korjaa vikaa. Jos liike ottaa auton vaihdossa niin heillä se vastuu kaiketi nyt on? Vian kuitenkin huomaa normaalissa koeajossa tavanpulliainenkin. Mahdollista on myös että vika on jossain muualla. Hinnastahan se on vaan kiinni.
Joo ei soittelu vikaa korjaa mutta kyllä se mielestäni sen verran hyödyttää ettei nyt osta ihan pommia ainakaan tietoisesti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bem035 View PostJos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostKyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?
Jos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.
Leave a comment:
-
-
Kyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostHuollon mukaan etuvetoakselin ulompi nivel naksuu ja laittavat siihen rasvaa.
Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View PostJakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.
Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.
Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.
Leave a comment:
-
-
Tietääkö kukaan minkä kokoinen on E70 sd yksimäntäisten etujarrusatuloiden jarrumännän koko? Halkaisija ja pituus.
Leave a comment:
-
-
Varmastikin juurikin tuo öljyn vaihto riittää. Itsellä ei ollut E83:n eka omistaja varmasti vaihdattanut noita öljyjä koskaan ja oli ajettu 230tkm. Lopputuloksena nyki kääntäessä ja kiihdyttäessä. Öljyt vaihdettiin pari kertaa ja parani puoleksi vuodeksi. Sitten piti vaihtaa vielä yhdesti ja vasta sen jälkeen alkoi pelaamaan sujuvasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 174000 View PostMistä ongelmasta kielii kun parkkipaikalla ajaa ratti ääriasennossa ja pienellä kaasulla alkaa tärisemään ja nypyttämään? Jakolaatikko kenties menossa vai muita halvempia mahdollisuuksia?
Jakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.
Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.
Leave a comment:
-
-
Kuulostais siltä että sulla on hajalla se sähköinen lukkomekanismi, johon luukun salpa vastaa. Siinä on lukitus ja imutoiminto samassa yksikössä, bemarin lukijalla siitä pitäisi tulla koodikin jos ei toimi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: