E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MeisterW
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Miten saa kotikonstein ilman ohjelmia perän säädettyä balanssiin? Oli vaunu perässä niin nyt on toinen puoli huomattavasti ylempänä🤔
    Kyllä se pitäisi itsekseen palautua. Auton jos käynnistää, niin pitäisi muistaakseni tasata, mutta systeemi myös haistelee erilaisia tilanteita, jolloin ei aina tasaa pyörien välistä eroa. Onko autoa käytetty vaunun jälkeen?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Miten saa kotikonstein ilman ohjelmia perän säädettyä balanssiin? Oli vaunu perässä niin nyt on toinen puoli huomattavasti ylempänä🤔
    Eipä sitä ilman ohjelmia säädellä. Voi toki itsekkin korjata oikeaan tasoon. Toki joku pelle peloton saattaisi laskea sen pussun tyhjäksi ja katsoa mihin tasoon nousee takaisin.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Peränsäätö

    Miten saa kotikonstein ilman ohjelmia perän säädettyä balanssiin? Oli vaunu perässä niin nyt on toinen puoli huomattavasti ylempänä🤔

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by MeisterW View Post
    Onkos ehdotuksia korjaukseen: Motarinopeuksisa vain oikealle ohjaaminen aiheuttaa jurinaa ja lievää värinää ohjaukseen. Pienissä nopeuksissa ei mitään tai toiseen suuntaan ohjatessa. Ilmiö esiintyy talvi ja kesärenkailla.

    Vaihdoin vasemman etulaakerin, mutta ei auttanut vaivaan.

    Toinenkin etulaakeri olisi hyllyssä, kai sekin mahdollinen. Mietin myös vetari tai aktiivista kallistuksenvakainta. Onko näissä ollut vikoja? autona pre lci e70
    Oikea etulaakeri osoittautui viaksi, muutama lisä tuhat km ja renkaasta tuntui jo selkeää pystyvälystä. Suht helppo homma näihin vaihtaa kun ei tarvitse purkaa kun jarru tieltä.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Joo ei soittelu vikaa korjaa mutta kyllä se mielestäni sen verran hyödyttää ettei nyt osta ihan pommia ainakaan tietoisesti.
    Mutta tuskin nyt ongelmaa edellisellä omistajalla on ollut.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Liikkeessä on. Eipä se soittelu tässä vaiheessa ketään hyödytä eikä korjaa vikaa. Jos liike ottaa auton vaihdossa niin heillä se vastuu kaiketi nyt on? Vian kuitenkin huomaa normaalissa koeajossa tavanpulliainenkin. Mahdollista on myös että vika on jossain muualla. Hinnastahan se on vaan kiinni.

    Joo ei soittelu vikaa korjaa mutta kyllä se mielestäni sen verran hyödyttää ettei nyt osta ihan pommia ainakaan tietoisesti.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Jos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.
    Liikkeessä on. Eipä se soittelu tässä vaiheessa ketään hyödytä eikä korjaa vikaa. Jos liike ottaa auton vaihdossa niin heillä se vastuu kaiketi nyt on? Vian kuitenkin huomaa normaalissa koeajossa tavanpulliainenkin. Mahdollista on myös että vika on jossain muualla. Hinnastahan se on vaan kiinni.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Kyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?

    Jos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Kyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Huollon mukaan etuvetoakselin ulompi nivel naksuu ja laittavat siihen rasvaa.
    Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.
    Joo, tuskinpa rasvalla korjaantuu, kyl se melkein uus vetari sitten jos se siitä naksuu.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Jakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
    Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
    Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.

    Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.
    Huollon mukaan etuvetoakselin ulompi nivel naksuu ja laittavat siihen rasvaa.
    Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Tietääkö kukaan minkä kokoinen on E70 sd yksimäntäisten etujarrusatuloiden jarrumännän koko? Halkaisija ja pituus.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Varmastikin juurikin tuo öljyn vaihto riittää. Itsellä ei ollut E83:n eka omistaja varmasti vaihdattanut noita öljyjä koskaan ja oli ajettu 230tkm. Lopputuloksena nyki kääntäessä ja kiihdyttäessä. Öljyt vaihdettiin pari kertaa ja parani puoleksi vuodeksi. Sitten piti vaihtaa vielä yhdesti ja vasta sen jälkeen alkoi pelaamaan sujuvasti.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Mistä ongelmasta kielii kun parkkipaikalla ajaa ratti ääriasennossa ja pienellä kaasulla alkaa tärisemään ja nypyttämään? Jakolaatikko kenties menossa vai muita halvempia mahdollisuuksia?

    Jakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
    Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
    Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.

    Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Kikottaja
    replied
    Kuulostais siltä että sulla on hajalla se sähköinen lukkomekanismi, johon luukun salpa vastaa. Siinä on lukitus ja imutoiminto samassa yksikössä, bemarin lukijalla siitä pitäisi tulla koodikin jos ei toimi.

    Leave a comment:

Working...
X