E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJuuso
    replied
    Mites muilla lämpiää webastolla auto tälläisillä -10 asteen pakkasella? Itellä tedas webasto mikä muuttettu lämmittämään myös moottoria. antaa olla kerrallaan sen 30min salavalikosta kun katsooo niin moottorilämmöt ei ole kuin 20 astetta. Ei meinaa lähtee käyntiin kunnolla kun ei hehkuta. Kokeillu ilman lämmitystä hehkuttaa ja lähtee kuin palmun alta käyntiin. saako tota webaston pito aikaa muutettua pidemmäksi? onnistuu tietysti sillee et laittaa vaan toisen kerran päälle kakella.

    Leave a comment:


  • Jp__
    replied
    Pussit takapäässä, mutta vinkuu taukoamatta ja pelkästään auto käynnissä eikä virrat päällä ni ei ehkä kompura. Ja perä pysyy ylhäällä vaikka olis pidempään parkissa. Polttoainepumppu vaihdettu liikkeen piikkiin eikä ollut vaikutusta. Ääni ei kuitenkaan normaalia ole näissä??

    Leave a comment:


  • Kikottaja
    replied
    Onko JP:n autossa takapää ilmajousilla?

    Leave a comment:


  • Jp__
    replied
    Onko vastaavaa vinkumista ollu muilla auton takapäässä? https://youtu.be/FzgJVpGDCV4

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by henkka86 View Post
    Asiasta puhuttu varmaan miljoona kertaa. Eli sigun X5:een vaihdettu kuukausi sitten kaikki 3 termostaattia alkuperäisiin. Uudet jäähdytinnesteet laitettu samalla. Keulasta löytyy myös kaihtimet. Auto ei edelleenkään lämpene oikeaan lämpötilaan. Voiko olla mahdollista, että kyseiset termarit ovat näin huonoja laadultaan? Vaikuttaako se lämpöihin mitenkään, että egr on otettu ohjelmalla pois käytöstä ja dpf myös? Pönttö tottakai tyhjätty samalla.
    EGR:n poistaminen käytöstä hidastaa auton lämpenemistä.

    Leave a comment:


  • henkka86
    replied
    Asiasta puhuttu varmaan miljoona kertaa. Eli sigun X5:een vaihdettu kuukausi sitten kaikki 3 termostaattia alkuperäisiin. Uudet jäähdytinnesteet laitettu samalla. Keulasta löytyy myös kaihtimet. Auto ei edelleenkään lämpene oikeaan lämpötilaan. Voiko olla mahdollista, että kyseiset termarit ovat näin huonoja laadultaan? Vaikuttaako se lämpöihin mitenkään, että egr on otettu ohjelmalla pois käytöstä ja dpf myös? Pönttö tottakai tyhjätty samalla.

    Leave a comment:


  • Kikottaja
    replied
    Originally posted by todii7 View Post
    Bmw X6 e71 vuotaa jostain öljyä öljypropun kohdalle. Mitkä ovat tämän N57 koneen tyypilliset öljynvuotopaikat? :think Onkohan tuo laatikko vai moottoriöljyä?

    Itsellä X5 N57, siinä alkoi öljynsuodattimenjalan tiiviste vuotamaan. Tällä sarjalla tuli kuntoon: https://bemariosat.fi/fi/suodattimet...7-n57s-oe.html


    Taitaa tämä olla ihan tyyppiongelmana myös muissa bemarin koneissa. Vian voi todeta helposti kun nappaa koneen päältä muovin irti, ja taskulampulla kurkistaa suodatinkotelon juureen.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by todii7 View Post
    Bmw X6 e71 vuotaa jostain öljyä öljypropun kohdalle. Mitkä ovat tämän N57 koneen tyypilliset öljynvuotopaikat? :think Onkohan tuo laatikko vai moottoriöljyä?
    Venttiilikopan tiiviste(toki varmaan käryää tuolloin jo öljylle)? Voihan tuo proppukin vuotaa. Imusarjan läppien vuotava akseli voi myös kuolata koneen kyljen mutta ei kyllä tuollaisena määränä todennäköisesti.

    Laatikkoöljy lienee vaaleampaa väriltään ja moottoriöljy on diiselissä aina nokista. Jäljille voi päästä katsomalla konetta ympäriinsä molemmilta puolilta että kuinka korkealle märkyys nousee koneen kylkeä pitkin. Jos öljypohjan reunat ovat kuivat kaikkialta niin öljy tulee alempaa.

    Leave a comment:


  • todii7
    replied
    Öljyvuoto

    Bmw X6 e71 vuotaa jostain öljyä öljypropun kohdalle. Mitkä ovat tämän N57 koneen tyypilliset öljynvuotopaikat? :think Onkohan tuo laatikko vai moottoriöljyä?

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Adaptive headlight failure

    Alkanut pakkasilla antamaan ko. herjaa. Oon laittanut merkille että aina kun on ollut webasto päällä niin sen jälkeen herjan heittänyt. Vastaavasti kun autolla on ajanut esim. 15km matkan, ja jonkin ajan päästä lähtenyt ilman esilämmitystä webastolla niin herjaa ei ole tullut.

    Koodiksi antaa 009CC1 stepping motor controller left, singnalling fault.
    Voisiko johtua alhaisista jännitteistä?

    Istalla tein valojen testauksen niin osaako joku sanoa pyörittääkö kunnossa ollessaan myös kuskin puolen ajovaloa samanlain kun vänkärin? Ylös alas ajeli mutta ei pyöritellyt samallain kun apukuskin valoa?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Väittäisin että ei, etulokarit on vanhemmissa samaa palaa ja uudemmissa erilliset.
    Aivan, unohdin ihan että ne oli pre samaa osaa. Juu ei käy sitten.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Edit: Ei mitään, tämähän olikin E70 topikki.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Sopiiko pre-LCI M-sportiin LCI M-sport etupuskuri suoraan?
    Väittäisin että ei, etulokarit on vanhemmissa samaa palaa ja uudemmissa erilliset.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Sopiiko pre-LCI M-sportiin LCI M-sport etupuskuri suoraan?

    Leave a comment:


  • sähköputkimies
    replied
    Juu juu, on kerrottu että akku on vaihdettu. Nyt myös tarkistettu että oli koodattu oikean kokoinen akku.
    Pyörä/dampperi tarkistettiin ekana että on ehjä. Maakapeli ja muuta käytiin jo kesällä läpi.

    Mutta nyt auto on kunnossa. Vähän erikoisista vaihtelevista oireista huolimatta laturilla vaan oli kilometrit tullut täyteen, se vaihdettu tänään uuteen ja nyt toimii.

    Kiitos myös Suppari ja Böntti, kiireiset miehet kerkisi lyhyesti antaa puhelinkonsultaatiota. Ei tarvinnut tällä kertaa käydä kummankaan luona.

    Leave a comment:

Working...
X