Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by henkka86 View Post
    Asiasta puhuttu varmaan miljoona kertaa. Eli sigun X5:een vaihdettu kuukausi sitten kaikki 3 termostaattia alkuperäisiin. Uudet jäähdytinnesteet laitettu samalla. Keulasta löytyy myös kaihtimet. Auto ei edelleenkään lämpene oikeaan lämpötilaan. Voiko olla mahdollista, että kyseiset termarit ovat näin huonoja laadultaan? Vaikuttaako se lämpöihin mitenkään, että egr on otettu ohjelmalla pois käytöstä ja dpf myös? Pönttö tottakai tyhjätty samalla.
    EGR:n poistaminen käytöstä hidastaa auton lämpenemistä.

    Leave a comment:


  • henkka86
    replied
    Asiasta puhuttu varmaan miljoona kertaa. Eli sigun X5:een vaihdettu kuukausi sitten kaikki 3 termostaattia alkuperäisiin. Uudet jäähdytinnesteet laitettu samalla. Keulasta löytyy myös kaihtimet. Auto ei edelleenkään lämpene oikeaan lämpötilaan. Voiko olla mahdollista, että kyseiset termarit ovat näin huonoja laadultaan? Vaikuttaako se lämpöihin mitenkään, että egr on otettu ohjelmalla pois käytöstä ja dpf myös? Pönttö tottakai tyhjätty samalla.

    Leave a comment:


  • Kikottaja
    replied
    Originally posted by todii7 View Post
    Bmw X6 e71 vuotaa jostain öljyä öljypropun kohdalle. Mitkä ovat tämän N57 koneen tyypilliset öljynvuotopaikat? :think Onkohan tuo laatikko vai moottoriöljyä?

    Itsellä X5 N57, siinä alkoi öljynsuodattimenjalan tiiviste vuotamaan. Tällä sarjalla tuli kuntoon: https://bemariosat.fi/fi/suodattimet...7-n57s-oe.html


    Taitaa tämä olla ihan tyyppiongelmana myös muissa bemarin koneissa. Vian voi todeta helposti kun nappaa koneen päältä muovin irti, ja taskulampulla kurkistaa suodatinkotelon juureen.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by todii7 View Post
    Bmw X6 e71 vuotaa jostain öljyä öljypropun kohdalle. Mitkä ovat tämän N57 koneen tyypilliset öljynvuotopaikat? :think Onkohan tuo laatikko vai moottoriöljyä?
    Venttiilikopan tiiviste(toki varmaan käryää tuolloin jo öljylle)? Voihan tuo proppukin vuotaa. Imusarjan läppien vuotava akseli voi myös kuolata koneen kyljen mutta ei kyllä tuollaisena määränä todennäköisesti.

    Laatikkoöljy lienee vaaleampaa väriltään ja moottoriöljy on diiselissä aina nokista. Jäljille voi päästä katsomalla konetta ympäriinsä molemmilta puolilta että kuinka korkealle märkyys nousee koneen kylkeä pitkin. Jos öljypohjan reunat ovat kuivat kaikkialta niin öljy tulee alempaa.

    Leave a comment:


  • todii7
    replied
    Öljyvuoto

    Bmw X6 e71 vuotaa jostain öljyä öljypropun kohdalle. Mitkä ovat tämän N57 koneen tyypilliset öljynvuotopaikat? :think Onkohan tuo laatikko vai moottoriöljyä?

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Adaptive headlight failure

    Alkanut pakkasilla antamaan ko. herjaa. Oon laittanut merkille että aina kun on ollut webasto päällä niin sen jälkeen herjan heittänyt. Vastaavasti kun autolla on ajanut esim. 15km matkan, ja jonkin ajan päästä lähtenyt ilman esilämmitystä webastolla niin herjaa ei ole tullut.

    Koodiksi antaa 009CC1 stepping motor controller left, singnalling fault.
    Voisiko johtua alhaisista jännitteistä?

    Istalla tein valojen testauksen niin osaako joku sanoa pyörittääkö kunnossa ollessaan myös kuskin puolen ajovaloa samanlain kun vänkärin? Ylös alas ajeli mutta ei pyöritellyt samallain kun apukuskin valoa?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Väittäisin että ei, etulokarit on vanhemmissa samaa palaa ja uudemmissa erilliset.
    Aivan, unohdin ihan että ne oli pre samaa osaa. Juu ei käy sitten.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Edit: Ei mitään, tämähän olikin E70 topikki.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Sopiiko pre-LCI M-sportiin LCI M-sport etupuskuri suoraan?
    Väittäisin että ei, etulokarit on vanhemmissa samaa palaa ja uudemmissa erilliset.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Sopiiko pre-LCI M-sportiin LCI M-sport etupuskuri suoraan?

    Leave a comment:


  • sähköputkimies
    replied
    Juu juu, on kerrottu että akku on vaihdettu. Nyt myös tarkistettu että oli koodattu oikean kokoinen akku.
    Pyörä/dampperi tarkistettiin ekana että on ehjä. Maakapeli ja muuta käytiin jo kesällä läpi.

    Mutta nyt auto on kunnossa. Vähän erikoisista vaihtelevista oireista huolimatta laturilla vaan oli kilometrit tullut täyteen, se vaihdettu tänään uuteen ja nyt toimii.

    Kiitos myös Suppari ja Böntti, kiireiset miehet kerkisi lyhyesti antaa puhelinkonsultaatiota. Ei tarvinnut tällä kertaa käydä kummankaan luona.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by sähköputkimies View Post
    Olisiko vihjettä mikä voisi olla latausongelmien syynä? Paikallinen korjaamo epäilee että laturi voisi olla ehjä koska välillä lataa ihan hyvin.
    Akku(varta) vaihdettu kesällä samanlaiseen kuin vanhakin oli ja vaihto ilmoitettu autolle mutta ei koodailtu. Vaihdettu myös moottorin maakaapeli ja pitkä pluskaapeli konehuoneesta taakse akulle.
    Nyt kuukausia myöhemmin alkoi oireilemaan: akkuherja syttyi mittaristoon ja jonkin matkan jälkeen kun ilmeisesti akku alkoi olla tyhjä niin täysi valoshow ja vaikka mitä herjoja tauluun.
    Apulatauksen ja käynnistyksen jälkeen auto toimii joitakin minuutteja ja lataa myös kunnes lataus loppuu ja akku tietenkin tyhjenee kun auto käy ja valot jne päällä. Auto sammuksissa akku ei vuoda tyhjäksi.
    Voiko akun vuosia sitten tehty väärä koodaus nyt alkaa aiheuttamaan tämmöistä? Sittenkin laturi hajoamassa?
    No ainahan se pitää sinne akunhallintaan kertoa, että on vaihdettu. Muutoin uuden akun elinkaariennuste jää lyhyeksi. Ei sitä toiminnallisuutta huvikseen sinne ole tehty..

    Mutta, onko katsottu vikakoodit moottorinohjauksesta ? onko mitään latausjärjestelmään viittaavaa ?

    Onko dampperi ehjä, ts pyöriikö se oikeasti se laturi kunnolla ?

    Leave a comment:


  • sähköputkimies
    replied
    Olisiko vihjettä mikä voisi olla latausongelmien syynä? Paikallinen korjaamo epäilee että laturi voisi olla ehjä koska välillä lataa ihan hyvin.
    Akku(varta) vaihdettu kesällä samanlaiseen kuin vanhakin oli ja vaihto ilmoitettu autolle mutta ei koodailtu. Vaihdettu myös moottorin maakaapeli ja pitkä pluskaapeli konehuoneesta taakse akulle.
    Nyt kuukausia myöhemmin alkoi oireilemaan: akkuherja syttyi mittaristoon ja jonkin matkan jälkeen kun ilmeisesti akku alkoi olla tyhjä niin täysi valoshow ja vaikka mitä herjoja tauluun.
    Apulatauksen ja käynnistyksen jälkeen auto toimii joitakin minuutteja ja lataa myös kunnes lataus loppuu ja akku tietenkin tyhjenee kun auto käy ja valot jne päällä. Auto sammuksissa akku ei vuoda tyhjäksi.
    Voiko akun vuosia sitten tehty väärä koodaus nyt alkaa aiheuttamaan tämmöistä? Sittenkin laturi hajoamassa?

    Leave a comment:


  • Smuli-
    replied
    Originally posted by koyama View Post
    hanttarin puolella
    raitisilma suodatinkotelo irti
    siellä ecu,kansi irti
    kolme nipsua ja vasemmassa reunassa liukupidike
    takimmainen muovikynsi pitää avittaa pikku meisselillä auki
    läpivienti löytyy kannen alta
    Juu löyty reittiClick image for larger version

Name:	34A83252-0E7C-4934-B162-E080ED459FE1.jpg
Views:	1
Size:	141.0 KB
ID:	4838706

    Leave a comment:


  • koyama
    replied
    Originally posted by Smuli- View Post
    Olisiko jollain tietoa löytyykö valmista reikää, josta johto sisäpistokkeelle? Olisi kyseinen operaatio edessä ja vähän helpottaisi jos olisi valmiiksi paikka tiedossa mistä pujottaa? -07 3.0 d äxä kyseessä.
    hanttarin puolella
    raitisilma suodatinkotelo irti
    siellä ecu,kansi irti
    kolme nipsua ja vasemmassa reunassa liukupidike
    takimmainen muovikynsi pitää avittaa pikku meisselillä auki
    läpivienti löytyy kannen alta

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎