Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    vaihda, tuppaa oleen levyn vaihtohetkellä kuitenkin kengät melko paskana, ei välttämättä näissä kulumisen takia, vaan sen takia kun on murtuneet tai liimapinta jo on irtoillut. Turhaa säästöä vaihtaa ne sitten myöhemmin parin kolmen kk päästä.
    Vihdoin viimein sain aikaseks vaihdettuu levyt palat ja kengät, loppui ainakin jarrujen ”jumputus”. Käsijarrukenkien paikalleen venyttäminen aiheuttaa aina vähän harmaita hiuksia, no onnistuneen remontin kunniaks voi palkita itsensä muutamalla snapsilla.
    Oli viel orrkkis palikat paikallaan ja kilometrejä 240tkm.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    Nyt saagalle saatiin seuraava tuomio, käytin Laakkosella autoa. Automaattilaatikko on vaihtokunnossa, mutta jakolaatikko on ehjä. Sen tarkemmin eivät erotelleet, eivätkä varmaan edes pystyneet tuolla diagnoosilla, jossa luetaan vikakoodeja, otetaan jakolaatikon liitin irti (todetaan tilanne) ja taas luetaan vikakoodit. Jakolaatikon liittimen irroitus oli pahentanut tärinää, joten vikaa siinä ei ole.

    Vaihtoehtoja jo selailin 1) uusi marmorilta 6k€ + 1k€ työt = EI 2) nykyisen laatikon kunnostaminen Recro/Siekkinen noin 3-4k€? tai 3) käytetyn purkuauton laatikon hommaaminen.

    Autossa on mittarissa tosiaan 360 tkm, joten olen tähdännyt etsinnän noin 150 tkm ajettuun purkulaatikkoon. Joitain kappaleita näitä jo löysinkin mm. baltian purkaamoilta. KYSYMYS: miten tarkasti pitää noudattaa RealOem;n antamaa osanumeroa purkulaatikon hommaamisessa? Esimerkiksi samanvuotinen, samalla koneella oleva loota voi olla kuitenkin eri numerolla.
    Joko tämä on kunnossa? Mahdollisesti kiinnostaisi ostaa se rikkinäinen vaihdelaatikko, hinnasta riippuen.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Eli vikakoodi 00497D, Pressure sensor, plausibility while afterrunning. exhaust pressure before turbocharger.

    Osaisko joku kertoa tarkemmin mikä osa kyseessä ja mistä kohti löytyy?

    Onko muilla ollu vastaavaa koodia, Pitäskö huolestua? Ajossa en oo huomannu eroa.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by tjhoo View Post
    3.0 sd on alkanut vaivata viime aikoina tärinä ja kierrosten heijaus. En tiedä onko kyseessä yksi ja sama vika vai kaksi erillistä ongelmaa.

    Tilanne on tämä:
    - tasaisella vedolla ajamalla loivaan ylämakeen kierrosten ollessa 1200 - 1500 tuntuu selkeä nyppäys ja kierroslukumittarissa tulee pieni kierrosten nousu. Katso tästä video

    - tuli kesälomalla vedettyä 1800 kg painavaa asuntovaunua ja hitaassa käännöksessä esim. risteyksessä erityisesti vasemmalle tuntuu selvä tärinä (vastaava kuin kytkin ravistaisi vanhassa taunuksessa ). Tähänkin liittyvät matalat kierrokset ja tasainen veto.

    - nyt tärinää esiintyi myös tasaisessa matkavauhdissa esim. 80 km/h, kun kierrokset ovat luokkaa 1200 - 1500. Tärinä ei ole jatkuvaa, mutta tulee sykäyksittäin tai voi esiintyä ylämäessä tasaisesti ajettaessa. Kun perässä oli asuntovaunu, niin tärinä tietenkin korostui. Arvioisin että tuon videon ajossa ILMAN vaunua on sama tärinä, mutta tosi lievänä. Kun tulee nyppäys, niin tärinä lakkaa ja kohta alkaa uudestaan.

    Joka tilanteessa huomattua tärinän alkaessa: heti kun kierroksia nostaa, niin tärinää häviää, siis heittää sportille jolloin vaihtaa pykälää pienemmälle. Ei tule tärinää kun ajaa yli 1500 kierroksilla.

    Nyt tehtyä ensiapuna:
    - jakolaatikkoon, perään ja etuperään vaihdoin öljyt, samalla resetoitiin jakolaatikko ohjelmallisesti. Tästä ei ollut apua.


    Mitäs veikkauksia, mistä lähteä liikkeelle selvittämään tärinän syytä? Voiko vetarien nivelet tai kardaanin ristikot tehdä tätä? Vai onko vaihdelaatikko ja/tai jakolaatikko tiensä päässä?
    Nyt saagalle saatiin seuraava tuomio, käytin Laakkosella autoa. Automaattilaatikko on vaihtokunnossa, mutta jakolaatikko on ehjä. Sen tarkemmin eivät erotelleet, eivätkä varmaan edes pystyneet tuolla diagnoosilla, jossa luetaan vikakoodeja, otetaan jakolaatikon liitin irti (todetaan tilanne) ja taas luetaan vikakoodit. Jakolaatikon liittimen irroitus oli pahentanut tärinää, joten vikaa siinä ei ole.

    Vaihtoehtoja jo selailin 1) uusi marmorilta 6k€ + 1k€ työt = EI 2) nykyisen laatikon kunnostaminen Recro/Siekkinen noin 3-4k€? tai 3) käytetyn purkuauton laatikon hommaaminen.

    Autossa on mittarissa tosiaan 360 tkm, joten olen tähdännyt etsinnän noin 150 tkm ajettuun purkulaatikkoon. Joitain kappaleita näitä jo löysinkin mm. baltian purkaamoilta. KYSYMYS: miten tarkasti pitää noudattaa RealOem;n antamaa osanumeroa purkulaatikon hommaamisessa? Esimerkiksi samanvuotinen, samalla koneella oleva loota voi olla kuitenkin eri numerolla.
    Last edited by tjhoo; 23-09-2020, 18:22.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Ajelin istalla takailmapussit täyteen niin vas. Puoli melkein 2cm ylempänä. Voiko johtua siitä kun asennettuna erimerkkiset pussit? Oikealle vaihdoin arnotin keväällä ja vasemmalla puolella joku saksantarvike edellisen omistajan mukaan.
    Siinä voi käydä noin vaikka samanlaiset pussit. Istalla saat säädettyä sen perän myös kohdalleen.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Ilmapussi

    Ajelin istalla takailmapussit täyteen niin vas. Puoli melkein 2cm ylempänä. Voiko johtua siitä kun asennettuna erimerkkiset pussit? Oikealle vaihdoin arnotin keväällä ja vasemmalla puolella joku saksantarvike edellisen omistajan mukaan.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post
    Ok kiitos tiedosta. Auto-holdia ei mulla ole. Juu levyt ja palat menee uusiksi en tiiä kannatsko kengätkin vaihtaa samalla🤔
    vaihda, tuppaa oleen levyn vaihtohetkellä kuitenkin kengät melko paskana, ei välttämättä näissä kulumisen takia, vaan sen takia kun on murtuneet tai liimapinta jo on irtoillut. Turhaa säästöä vaihtaa ne sitten myöhemmin parin kolmen kk päästä.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    no ota ainakin auto-hold toiminto pois päältä, jos on aktiivisena, ennen kuin nostat autoa ilmaan.

    Eipä siinä muuten mitään ihmeellistä, kenkien esijännitykselle on samanlainen ruuvi kuin muissakin autoissa ja mekaniikka samaa. Ts palat löysälle ja sit levy irti.

    Jos vaihdat levyt, niin vaihda myös samalla palat.
    Ok kiitos tiedosta. Auto-holdia ei mulla ole. Juu levyt ja palat menee uusiksi en tiiä kannatsko kengätkin vaihtaa samalla🤔

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Bemukka530 View Post
    Eli pitäs taakse vaihtaa 07 e70.een jarrulevyt . Onko mitään erityistä huomioitavaa sähköisestä käsijarrusta? E39 koppasiin vaihellu useastiki eli ei sinänsä mitään uutta mutta en koskaan missä sähkönen käsijarru.
    no ota ainakin auto-hold toiminto pois päältä, jos on aktiivisena, ennen kuin nostat autoa ilmaan.

    Eipä siinä muuten mitään ihmeellistä, kenkien esijännitykselle on samanlainen ruuvi kuin muissakin autoissa ja mekaniikka samaa. Ts palat löysälle ja sit levy irti.

    Jos vaihdat levyt, niin vaihda myös samalla palat.

    Leave a comment:


  • Bemukka530
    replied
    Takajarrulevyjen vaihto

    Eli pitäs taakse vaihtaa 07 e70.een jarrulevyt . Onko mitään erityistä huomioitavaa sähköisestä käsijarrusta? E39 koppasiin vaihellu useastiki eli ei sinänsä mitään uutta mutta en koskaan missä sähkönen käsijarru.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    Originally posted by RRR77 View Post
    Kilsoista riippuen aika paljon.. pre-lci malleista ei kyllä jakolaatikot hajoa yhtä helposti kuin uudemmista. Ja vaikka pakka alkaisikin luistaa niin se tuntuu nytköhtelynä kyllä mutta ei näy kierroslukumittarissa.

    Joku viisaampi osannee kertoa että liittyykö tuo turbiinin lukitusongelmaan.
    Kiitos kommentista. Kilsoja on tosiaan 360 tkm, se unohtui mainita ja vuosimalli sigun 2008 pre-lci. Itse mietin tuota tärinää, ei oikein sovi turbiinin lukitusongelmiin, mutta voin olla väärässä. Kierrosten heijaus kyllä sopii, tosin tässähän voi olla parikin vaivaa päällä yhtäaikaa.

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by E39touring View Post
    Oma 2011 mallinen X5 kuului tarkastuksen piiriin.
    - Ensin tarkistavat ja sitten päättävät uusitaanko akseli. Autolla ajettu n.150 000tkm.

    Merkkihuoltoon soittamalla asia selviää.
    Eilen kävi auto nivelakselin akselin (etu) tarkastuksessa ja totesivat sen olevan viallinen. Vaihtoivat samalla kertaa uuden akselin tilalle tehtaan takuuna.
    Last edited by E39touring; 16-09-2020, 04:57.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Kilsoista riippuen aika paljon.. pre-lci malleista ei kyllä jakolaatikot hajoa yhtä helposti kuin uudemmista. Ja vaikka pakka alkaisikin luistaa niin se tuntuu nytköhtelynä kyllä mutta ei näy kierroslukumittarissa.

    Joku viisaampi osannee kertoa että liittyykö tuo turbiinin lukitusongelmaan.

    Leave a comment:


  • tjhoo
    replied
    3.0 sd on alkanut vaivata viime aikoina tärinä ja kierrosten heijaus. En tiedä onko kyseessä yksi ja sama vika vai kaksi erillistä ongelmaa.

    Tilanne on tämä:
    - tasaisella vedolla ajamalla loivaan ylämakeen kierrosten ollessa 1200 - 1500 tuntuu selkeä nyppäys ja kierroslukumittarissa tulee pieni kierrosten nousu. Katso tästä video

    - tuli kesälomalla vedettyä 1800 kg painavaa asuntovaunua ja hitaassa käännöksessä esim. risteyksessä erityisesti vasemmalle tuntuu selvä tärinä (vastaava kuin kytkin ravistaisi vanhassa taunuksessa ). Tähänkin liittyvät matalat kierrokset ja tasainen veto.

    - nyt tärinää esiintyi myös tasaisessa matkavauhdissa esim. 80 km/h, kun kierrokset ovat luokkaa 1200 - 1500. Tärinä ei ole jatkuvaa, mutta tulee sykäyksittäin tai voi esiintyä ylämäessä tasaisesti ajettaessa. Kun perässä oli asuntovaunu, niin tärinä tietenkin korostui. Arvioisin että tuon videon ajossa ILMAN vaunua on sama tärinä, mutta tosi lievänä. Kun tulee nyppäys, niin tärinä lakkaa ja kohta alkaa uudestaan.

    Joka tilanteessa huomattua tärinän alkaessa: heti kun kierroksia nostaa, niin tärinää häviää, siis heittää sportille jolloin vaihtaa pykälää pienemmälle. Ei tule tärinää kun ajaa yli 1500 kierroksilla.

    Nyt tehtyä ensiapuna:
    - jakolaatikkoon, perään ja etuperään vaihdoin öljyt, samalla resetoitiin jakolaatikko ohjelmallisesti. Tästä ei ollut apua.


    Mitäs veikkauksia, mistä lähteä liikkeelle selvittämään tärinän syytä? Voiko vetarien nivelet tai kardaanin ristikot tehdä tätä? Vai onko vaihdelaatikko ja/tai jakolaatikko tiensä päässä?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Laitan tämän tännekin jos joku tietäisi mistä surina kuuluu..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎