E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bem035
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Liikkeessä on. Eipä se soittelu tässä vaiheessa ketään hyödytä eikä korjaa vikaa. Jos liike ottaa auton vaihdossa niin heillä se vastuu kaiketi nyt on? Vian kuitenkin huomaa normaalissa koeajossa tavanpulliainenkin. Mahdollista on myös että vika on jossain muualla. Hinnastahan se on vaan kiinni.

    Joo ei soittelu vikaa korjaa mutta kyllä se mielestäni sen verran hyödyttää ettei nyt osta ihan pommia ainakaan tietoisesti.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Jos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.
    Liikkeessä on. Eipä se soittelu tässä vaiheessa ketään hyödytä eikä korjaa vikaa. Jos liike ottaa auton vaihdossa niin heillä se vastuu kaiketi nyt on? Vian kuitenkin huomaa normaalissa koeajossa tavanpulliainenkin. Mahdollista on myös että vika on jossain muualla. Hinnastahan se on vaan kiinni.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Kyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?

    Jos auto on liikkeessä myytävänä niin soita edelliselle omistajalle ja käske kertoa rehellisesti onko se tietoinen ko. viasta? Äkkiseltään vaikuttaa että on tietoinen asiasta ja sen takia juuri vaihtanut auton ettei tarvi tehdä mahollisesti kallista jakollaatikkoremonttia. Tämä siis mahollista mikäli autoa myy jokin liike.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Kyllä tuo siihen malliin rytkytti että en usko vetarin toisen puolen aiheuttavan varsinaista ongelmaa. Jos jakolaatikosta selviäisi öljynvaihdolla niin paljonkohan vetarin vaihdosta voisi yrittää tinkaista ja hoitaisi itse kuntoon?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Huollon mukaan etuvetoakselin ulompi nivel naksuu ja laittavat siihen rasvaa.
    Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.
    Joo, tuskinpa rasvalla korjaantuu, kyl se melkein uus vetari sitten jos se siitä naksuu.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Jakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
    Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
    Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.

    Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.
    Huollon mukaan etuvetoakselin ulompi nivel naksuu ja laittavat siihen rasvaa.
    Autoa olen siis ostamassa mutta tämä korjaussuunnitelma ei tunnu vakuuttavalta. Jakolaatikon kuntoon ei otettu kantaa.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Tietääkö kukaan minkä kokoinen on E70 sd yksimäntäisten etujarrusatuloiden jarrumännän koko? Halkaisija ja pituus.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Varmastikin juurikin tuo öljyn vaihto riittää. Itsellä ei ollut E83:n eka omistaja varmasti vaihdattanut noita öljyjä koskaan ja oli ajettu 230tkm. Lopputuloksena nyki kääntäessä ja kiihdyttäessä. Öljyt vaihdettiin pari kertaa ja parani puoleksi vuodeksi. Sitten piti vaihtaa vielä yhdesti ja vasta sen jälkeen alkoi pelaamaan sujuvasti.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by 174000 View Post
    Mistä ongelmasta kielii kun parkkipaikalla ajaa ratti ääriasennossa ja pienellä kaasulla alkaa tärisemään ja nypyttämään? Jakolaatikko kenties menossa vai muita halvempia mahdollisuuksia?

    Jakovaihteisto taitaa kaivata öljynvaihtoa tai jopa kahta perättäistä sellaista.
    Lisäaine kulunut loppuun öljystä, niin kitkapinta tarttuu nykästen kiinni.
    Tämä siis oireiden perusteella etädiagnostisoitu.

    Muista lukea vikakoodit vtg ja jos siellä on öljyn laadusta koodi, niin se varmentaa ylläolevan. Ja öljynvaihdon yhteydessä pitää muutenkin olla ohjaimeen yhteydessä, sille pitää kertoa että öljy on vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Kikottaja
    replied
    Kuulostais siltä että sulla on hajalla se sähköinen lukkomekanismi, johon luukun salpa vastaa. Siinä on lukitus ja imutoiminto samassa yksikössä, bemarin lukijalla siitä pitäisi tulla koodikin jos ei toimi.

    Leave a comment:


  • Tonto!
    replied
    Takaluukku ei aukea, tai aukeaa mutta jää lonksumaan siihen ”lukitukseen”. Siitä hätäaukasu narusta saa ainoastaan vedettyä auki, ei huvittas kömpiä joka kauppareissu takapenkin kautta avaamaan luukkua kenellekkään tuttu vika?

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Mistä ongelmasta kielii kun parkkipaikalla ajaa ratti ääriasennossa ja pienellä kaasulla alkaa tärisemään ja nypyttämään? Jakolaatikko kenties menossa vai muita halvempia mahdollisuuksia?

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Joo on viheliäisen lyhyet ne orkkikset kun kolme istuinta takana. Kuinka pitkän teetit?
    Istuimen mukaan sen mittasin.
    220mm pidempi kuin alkuperäinen nauha oli keskimmäisellä paikalla muistaakseni.

    Leave a comment:


  • bem035
    replied
    Originally posted by izzuL View Post
    Laitan tähän niin saattaa olla muillekkin apua.

    Meillä on 2 britax adventure istuinta keskellä ja vasemmalla.
    Oikealla on besafe izi go tai joku sinne päin joka on selkä meno suuntaan päin alle 2v lapsella.
    Keskelle oli pakko teettää jatko koska lukko jäi suoraan istuimen alle ja mahdoton käyttää kun istuimien välistä ei pääse vyötä sinne laittamaan.

    Ostin siis orkkis lukkokappaleen joka maksoi noin 100e jos en väärin muista ja olisiko siihen pidempi nauha maksanut 20e ja 5min meni odotellessa.
    Hyvinkäältä löytyy liike. Turvavyö Oy .
    Sieltä löytyy valmiita jatkoja erilaisia ja erimittaisia mutta noita keski paikkojen jatkoja ei loydy kun ovat lähes joka autossa erilaiset, osasivat kertoa turvavyö oy:sta.
    Kun penkit vaihtuu ajan myötä pitää keksiä taas jotain uutta :think
    Joo on viheliäisen lyhyet ne orkkikset kun kolme istuinta takana. Kuinka pitkän teetit?

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Originally posted by bem035 View Post
    Tämä kiinnostaa itelläkin, paljonko makso ja minkälaiset istuimet on takana? Laita vaikka YV
    Laitan tähän niin saattaa olla muillekkin apua.

    Meillä on 2 britax adventure istuinta keskellä ja vasemmalla.
    Oikealla on besafe izi go tai joku sinne päin joka on selkä meno suuntaan päin alle 2v lapsella.
    Keskelle oli pakko teettää jatko koska lukko jäi suoraan istuimen alle ja mahdoton käyttää kun istuimien välistä ei pääse vyötä sinne laittamaan.

    Ostin siis orkkis lukkokappaleen joka maksoi noin 100e jos en väärin muista ja olisiko siihen pidempi nauha maksanut 20e ja 5min meni odotellessa.
    Hyvinkäältä löytyy liike. Turvavyö Oy .
    Sieltä löytyy valmiita jatkoja erilaisia ja erimittaisia mutta noita keski paikkojen jatkoja ei loydy kun ovat lähes joka autossa erilaiset, osasivat kertoa turvavyö oy:sta.
    Kun penkit vaihtuu ajan myötä pitää keksiä taas jotain uutta :think

    Leave a comment:

Working...
X