Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1796
    • Turku

    Originally posted by Jh5xx View Post
    E70 X5 polttaa satunnaisesti radion sulaketta nro 132.sulakekoko 7.5 mistähän lähtisi vikaa etsimään
    Onko vahvistin vaihdettu jossain vaiheessa? Ettei vaan kaiutinjohdot olisi hiukan oikosulussa?
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Jh5xx
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 495
      • Kiuruvesi

      Originally posted by Silmaauki View Post

      Onko vahvistin vaihdettu jossain vaiheessa? Ettei vaan kaiutinjohdot olisi hiukan oikosulussa?
      Ei ole vaihdettu
      E70 X5 LCI
      - P-Sawo Connection -
      - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
      -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

      Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

      Ex: E91 318d
      Ex: E61 525d toukka
      Ex: E46 330d sedan
      Ex: E46 328 Coupe
      Ex: E39 530d Sedan

      Ex: E39 525i Sedan
      Ex: E39 523i Toukka
      + Useita ex kikottimia

      Comment

      • Bemukka530
        Bimmer Rookie
        • Nov 2014
        • 92
        • Hollola

        Originally posted by Bemukka530 View Post

        kiitti vinkistä. Laitoin magneettikytkimen tilaukseen. Eli en oo vielä vaihtanu koko kompuraa.
        Lähti ilmastointi pelaamaan magnettikykimen vaihdolla

        Comment

        • Jka
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 214
          • jyväskylä

          Muovinen öljynsuodatin kotelo saattaa mennä halki ja kone oksentaa kaikki öljyt ulos muutamissa sekunneissa. Niin kävi tänään kun annoin auton normaalisti lämmetä tyhjäkäynnillä. Ehdin sammuttamaan ennenkuin valitti öljynpaineesta tms. Eli todnäk selviää kotelon uusimisella. Ajaessa tuo olisikin ollut varma tuho. 6tkm ajetut castrollin magnatecit 5w40, N62B48

          eli tuon alle 50e maksavan kotelon uusimisella saapi paljon mielenrauhaa oli pointti tässä
          Last edited by Jka; 09-10-2024, 11:00.
          E70 X5 4.8i
          ex: E46 325Ci

          Comment

          • AnttiL
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 61
            • Helsinki

            Originally posted by AnttiL View Post
            Yhdestä viasta kun pääsee niin uutta pukkaa. Olin vaihtamassa hehkuja X5 e70 lci 30d ja 5 ja 6 sylinterin hehkut napsahti molemmat poikki kierteiden yläpäästä. Kone oli ajettu kuumaksi joten siitä ei pitäisi johtua. Voisin ihan suosiolla jättää iroituksen jollekin joka sen osaa niin onko pääkaupunkiseudulla tai tarvittaessa kauempanakin jokin asiallainen paja joka homman osaa? Täällä oli jossain ketjussa mainittu ainakin Diesel-Asennus Vantaalla ja Tammer Diesel.
            Vantaan Diesel-Asennuksessa saivat kaivettua vanhat hehkut pois ja uudet tilalle.
            BMW E70 LCI xDrive30d

            Comment

            • Mesehenq
              Newbiemmer
              • Apr 2016
              • 2
              • Varkaus, Finland

              Kaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 823
                • Lahti

                Originally posted by Mesehenq View Post
                Kaipailisin apuja 2008vm x5:n käsijarruongelmien kanssa. Pari viikkoa sitten, päivää ennen katsastusta narahti käsijarrumoottori kiinni ja tauluun tuli parking brake failed teksti, No hylkyhän sieltä sitten napsahti tottakai, kun ei yössä kerennyt ihmeitä sille tehdä ja leimalle oli vietävä. Moottori oli siis vaimon pysäköidessä narskahtanut todella kova äänisesti ja mennyt jumiin, takakontista vapauttamalla sen sai auki, mutta moottori meni aivan mykäksi. Eilen vaihtelin uuden moottorin paikalleen ja sehän heräsi heti, mutta edelleen satunnaisesti sytyttelee tuota parking brake failed hälytystä ja pysäköintijarrun valo jää keltaiseksi palamaan mittaristoon. Moottori toimii silti ja yleensä uudelleen käynnistyksessä tuo hälytys ja valo häviävät. Kokeilin Carlylla nollata vikakoodit vika päällä, ei auttanut, ilman vikavaloa hävisi kyllä hälytykset ainakin toistaiseksi. Koodeja oli: 601D, 6041, D387 ja D397. Kaikki perusasiat on tarkisteltu jo ennen moottorin vaihtoa, siltä varalta, että olisi säästynyt tuon vaihdolta, johdot ok, sulakkeet ok. Vikavalo tosiaan syttyy täysin satunnaisesti, eilen tuli heti liikkeelle lähdettyä, välillä kesken ajon, ilman, että koko käsijarrun nappiin olisi koskettu ja äsken kotiin ajellessa ei syttynyt ollenkaan. Onko mahdollista, että edellisen moottorin vika olisi jäänyt jotenkin ajotietokoneeseen talteen? Täytyykö tämä uusi käsijarrumoottori koodata autoon ja siksi nyt vihoittelee kun ei ole koodattu erikseen? Käsijarru toimii nyt kuitenkin oikein, moottori vetää vaijereista jarrut kiinni ja vapauttaakin hyvin, joten tuskin mekaanista vikaa enää tai säätötarvetta? Ois hyvä saada joku syy tai korjaus tälle ongelmalle, auto pitäisi muutaman viikon sisällä käyttää jälkitarkastuksessa, minun tuurilla katsastusaseman pihassa taas valotaulussa
                Itsellä oli juuri myöskin vikaa käsijarrussa vm 2007 X5. Ajoittain toimi ok, mutta etenkin kosteilla keleillä rupesi temppuilemaan. Ainakin itse huomasin semmoisen ominaisuuden että jos keltainen huutomerkki vilkkui niin käsijarru saattoi edelleen toimia. Katsastuksessa jarruteho oli hyvä, niin rupesin epäilemään jotakin muuta kuin moottoria. Viaksi paljastui lopulta johtosarja. Irroittamalla liitin moottorin päästä saa johtosarjan vedettyä apukuljettajan puoleisesta pyöränkotelosta ulos pitkäksi jotta sitä voi purkaa. Tuossa oli ainakin selkeästi johtosarja hankautunut puhki.
                Toinen mitä google kertoi kun itse vikaa yritin paikallistaa oli että joissakin tapauksissa käsijarrun painike kepin vieressä voi vikaantua. Sen voi testata esim ISTAlla, mutta noiden koodienkin perusteella saattaisin olla sinunkin tapauksessa taipuvainen veikkaamaan johtosarjavikaa.
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                • turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 823
                  • Lahti

                  Ei ole 100% varmaa tietoa, mutta käsittääkseni ei tarvitse koodata uutta moottoria.
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                  Comment

                  • Jh5xx
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 495
                    • Kiuruvesi

                    Webasto asiaa.kysessä thermo Call advanced tc4.toimiiko nuissa laitenetti liittymä?
                    E70 X5 LCI
                    - P-Sawo Connection -
                    - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                    -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                    Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                    Ex: E91 318d
                    Ex: E61 525d toukka
                    Ex: E46 330d sedan
                    Ex: E46 328 Coupe
                    Ex: E39 530d Sedan

                    Ex: E39 525i Sedan
                    Ex: E39 523i Toukka
                    + Useita ex kikottimia

                    Comment

                    • Jh5xx
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 495
                      • Kiuruvesi

                      Originally posted by Jh5xx View Post
                      Webasto asiaa.kysessä thermo Call advanced tc4.toimiiko nuissa laitenetti liittymä?
                      itse vastaten näköjään ei toimi
                      E70 X5 LCI
                      - P-Sawo Connection -
                      - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                      -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                      Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                      Ex: E91 318d
                      Ex: E61 525d toukka
                      Ex: E46 330d sedan
                      Ex: E46 328 Coupe
                      Ex: E39 530d Sedan

                      Ex: E39 525i Sedan
                      Ex: E39 523i Toukka
                      + Useita ex kikottimia

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎