E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jka
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 217
    • jyväskylä

    #541
    Ottakaa pois tuulilasin pesunesteen putki johtosarjasta, ne menee noin 30cm samassa nipussa. Takalasin pesuria en oo käyttänyt vuosiin ja otin sen moottorinkin pois turhana jo kauan sitten.

    Oma äksä alko heittämään erikoisia häiriöitä, pt can ja k can kaatuili yhtäkkiä vaikka välillä toimi hyvin. Purin sisustankin moduuleineen muttei väyläjohdoista tai muualta löytynyt vikaa. No sitten otin teippejä muuten hyvännäköisestä johtosarjasta pyöräkotelon sisältä niin suihkus oikein tuulilasinpesunesteet teippien välistä. Johdot on mätänä noin puolen metrin matkalta.

    Homma tehty ja taas auto pelaa. Varmasti helpoin tällaisessa tilanteessa jossa käytännössä jokainen piuha on homeessa, olisi uusia samanlaisesta purkuautosta koko etupään johtosarja.

    Tein kuitenkin itse irroittamalla apparin penkin ja lattiamaton, ison johtosarjan kiinnikkeistään auton sisältä jotta se mahtuu tulemaan rintapellistä läpi niin kauas lokasuojan sisälle, missä mahtuu vuolemaan kumisen paksun läpiviennin kappaleiksi, ensin auton sisältä operoin läpiennin puukolla kolmeen isoon osaan jotta tulee rintapellin reijästä auton ulkopuolelle. Silloin johtoja pystyi seuraamaan läpiviennin ylitse.

    Ehkä noin 30 johtoa oli karvaa vaille poikki, 6 johtoa oli jo katkennut kokonaan, mm pt can parikaapeli, aiheuttaen auton hyytymisen, näihin purin saman vahvuisesta kaapelista johtimet ja korvasin hapantuneet piuhat kolvaamalla uudet koko matkalle ja liimasukka liitoksen päälle. Tässä hyvä huomata että neste on mennyt vauriokohdasta johdon sisällä kauas ja ehjän kuparin löytämiseksi täytyy ottaa tarpeeksi pitkä pätkä pois.

    lopuksi laitoin kolme kerrosta sähköteippiä johtosarjan päälle ja tuon vanhan rintapellin läpiviennin sikamassalla paikoilleen.
    Last edited by Jka; 20-05-2025, 08:51.
    E70 X5 4.8i
    ex: E46 325Ci

    Comment

    • Bemukka530
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 95
      • Hollola

      #542
      Hei. Pitäis -07 e70 3.0d vaihtaa etujouset (toinen poikki) adaptiivisella alustalla , eli onko tässä nyt normi jouset vai sportti jouset? Kun kahtamallia tarjotaan

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 785
        • Gallia = Kinnula

        #543
        Sachsilla on eri versiot noihin ja laatu ilmeisesti OEM

        https://www.autodoc.co.uk/car-parts/coil-springs-10213/bmw/x5/x5-e70/23282-3-0-d?criteria%5B567%5D%5B%5D=004&criteria%5B100%5D%5B %5D=VA
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • Bemukka530
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 95
          • Hollola

          #544
          Autodocilta jouset tilattu, kiitos vinkistä

          Comment

          • isojoo
            Newbiemmer
            • Aug 2025
            • 1
            • Kannus

            #545
            Hei. Osaisko joku kertoa mistä kannattais ruveta etsimään vikaa ilmastoinnisti?
            Autossa 4-alue ilmastointi. Ilmastoinnin kun laittaa päälle niin ilmaa ei tule läheskään niin hyvin mitä ilman ilmastointia sisälle ja puhaltaa vain kuskin puolelle kylmää ilmaa. Vänkärin puolelle tulee vaan semmonen lehmän henkäys.

            Vikakoodit luettu:
            E729 Botschaft (RCAN: Status Sensor AUC, 2D9)

            E72B Botschaft (KCAN: Status Solarsensor, 3D3).

            Koodit tulee heti uudestaan poistamisen jälkeen

            AUC anturin ei kai pitäisi vaikuttaa ilmastointiin.


            Comment

            • pbablo
              BTCF Member
              • Jul 2016
              • 64
              • Nurmijärvi

              #546
              Originally posted by MajorDrake View Post

              Juuri näin. Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkistaa moottorin maadoitus. Eli maadoita moottori koriin apuvirtakaapelilla, jos lähtee hyvin pyörittämään niin vika on siinä. Jos ei ole siinä, mittaa konehuoneesta jännite navoilta kun autoa startataan, jos tippuu liikaa niin päävirtakaapelissa tai startissa vikaa.
              Tätä vikaa etsittiin eilen kissojen ja koirien kanssa omasta Kulhosta. Uusi akku kävi jo paikallaan, kunnes alkoi viisaammalla tutkijalla hälytyskellot soimaan, et maadoitushan sieltä voi puuttua, kun kone ei edes yritä pyöriä. Ilmeisesti näitä maavikoja on X5 E70 häristimissä ollut jonkin verran.
              -Schwartz II E85 Z4 S65TT
              -Alpinweiss III E70 X5 35d -09

              Ex
              -Alpinweiss III​ F20 M140i X-Drive -17
              -E63 650i -07
              -E46 320i -01

              Comment

              • Jh5xx
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 498
                • Kiuruvesi

                #547
                Olikos jossain ohjelma mistä pystyi katsomaan auton runkonumerolla autoon käyvät osat.pitäsis vaihtaa takajouset ja rek numerolla antaa montaa sorttia
                E70 X5 LCI
                - P-Sawo Connection -
                - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                Ex: E91 318d
                Ex: E61 525d toukka
                Ex: E46 330d sedan
                Ex: E46 328 Coupe
                Ex: E39 530d Sedan

                Ex: E39 525i Sedan
                Ex: E39 523i Toukka
                + Useita ex kikottimia

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 2069
                  • Turku

                  #548
                  Originally posted by Jh5xx View Post
                  Olikos jossain ohjelma mistä pystyi katsomaan auton runkonumerolla autoon käyvät osat.pitäsis vaihtaa takajouset ja rek numerolla antaa montaa sorttia
                  https://www.realoem.com

                  Taitaa tosin olla että noiden jousten numeroa on vaikea löytää edes tuolta.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1729
                    • Vähäkyrö

                    #549
                    Pidemmän aikaa kattellu X5:sta, mutta ei meinaa millään sopivaa löytyä. Sitte oon pähkäilly senki kans, että olisko facelift vai prefacelift parempi. Vanhempaan puoltaa M57 ja uudempaan 8hp. M57 on ainakin varma, N57 en oo niin varma onko varma. Onko kulutuksessa suurta eroa M57+6hp vs. N57+8hp. Vaunun vetoon tulis hankittua, vaikka ei oikeen edes tarvi, mutta oishan se kiva. Facelift olis sitte vaan 2010 vuosmalli, koska haluan tehdä pakun. Mitä varusteita kannattaa olla? Muuten sais olla perusvarma puurtaja ilman mitään kummempia kalliita rikkoontuvia varusteita. Siihen olen sentään päätyny, että ei 7 paikkasta, mustaa tai kahella turbolla olevaa. Webasto ja Comfortit pitää olla ja musta sisäkatto. Navi ois kiva, mutta sen saa androidsoittimella.

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5172
                      • Joensuu

                      #550
                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Pidemmän aikaa kattellu X5:sta, mutta ei meinaa millään sopivaa löytyä. Sitte oon pähkäilly senki kans, että olisko facelift vai prefacelift parempi. Vanhempaan puoltaa M57 ja uudempaan 8hp. M57 on ainakin varma, N57 en oo niin varma onko varma. Onko kulutuksessa suurta eroa M57+6hp vs. N57+8hp. Vaunun vetoon tulis hankittua, vaikka ei oikeen edes tarvi, mutta oishan se kiva. Facelift olis sitte vaan 2010 vuosmalli, koska haluan tehdä pakun. Mitä varusteita kannattaa olla? Muuten sais olla perusvarma puurtaja ilman mitään kummempia kalliita rikkoontuvia varusteita. Siihen olen sentään päätyny, että ei 7 paikkasta, mustaa tai kahella turbolla olevaa. Webasto ja Comfortit pitää olla ja musta sisäkatto. Navi ois kiva, mutta sen saa androidsoittimella.
                      Möin vastottain oman X5 pois (40d) ja olihan se 8hp lootalla ja kahdella ahtimella kyllä makia peli ajella. Paljon tullut ajeltu myös kavereiden pre lci X5:silla. .

                      LCI;
                      + 8 hp on kyllä hyvä ja miellyttävä + n57 moottori toimiessaan miellyttävä ja kohtuullisen taloudellinen. Kuluttaa iso kuomukärri perässä 10 ltr / 100 km. Keskikulutus oli 9-9.5 ltr / 100 km riippuen rengastuksesta (20" vs 22")
                      + CIC huomattavasti nykyaikaisempi käyttää
                      + ulkonäkö ihan ok myös ilman m-sporttia
                      - N57 tyyppiviat. Omastakin oli katkennut ketju edellisellä omistajalla 300 000 km paikkeilla ja tehnyt täystuhon. Oli laittanut koneen kokonaan uusiksi ja se ei ole halapaa lystiä.


                      Pre LCI
                      + "pommin" varma M57
                      + edullisempia
                      + m-sporttina hieno vielä nykyisinkin, vaikka ikää kohta 20-vuotta
                      - 6hp + M57 on kyllä sangen juoppo yhdistelmä. Kärrin kanssa kulutus helposti 11.5-12.00 ltr / 100 km. Keskikulutus ollut omalla ajotyylillä 10.4 joka semi rauhallinen.
                      - ilman m-sporttia sangen ankean näköinen

                      N57 moottoreilla on ajettu myös todella suuria km-määriä ilman remonttia, mutta kyllä riski on suurempi osua paskan tuulettimeen niiden kanssa mitä M57. Henk.koht en tiedä itsekään kummaan ostaisin, jos uudelleen X5:sen ostasin. M57 kun ohjelmoi koneen ja laatikon, niin hyvä paketti sekin on. XHP laatikossa en enää niin suurta eroa 8hp näe. Lopputulemana sanoisin että osta kummasta löydät mieluisemman. Pre LCI uskaltasin ite ostaa huonommallakin historialla ja tekis sit perushuollot, mutta N57 en kyllä ostaisi jos historia on huoltojen osalta hämärä. Tiheät öljynvaihdot on erityisen tärkeitä vaikka ikävä kyllä tuota omaa entistä autoa ei ollut pelastanut sekään.

                      Varusteista ehdottoman pitäisin sport tai comfort penkit ja se tärkein aktiiviohjaus. On nimittäin kankia ajaa jos ei ole ruksittu. Erityisesti kaupungissa menee hyvä auto pilalle jos aktiiviohjausta.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1729
                        • Vähäkyrö

                        #551
                        Originally posted by ruupanen View Post

                        Möin vastottain oman X5 pois (40d) ja olihan se 8hp lootalla ja kahdella ahtimella kyllä makia peli ajella. Paljon tullut ajeltu myös kavereiden pre lci X5:silla. .

                        LCI;
                        + 8 hp on kyllä hyvä ja miellyttävä + n57 moottori toimiessaan miellyttävä ja kohtuullisen taloudellinen. Kuluttaa iso kuomukärri perässä 10 ltr / 100 km. Keskikulutus oli 9-9.5 ltr / 100 km riippuen rengastuksesta (20" vs 22")
                        + CIC huomattavasti nykyaikaisempi käyttää
                        + ulkonäkö ihan ok myös ilman m-sporttia
                        - N57 tyyppiviat. Omastakin oli katkennut ketju edellisellä omistajalla 300 000 km paikkeilla ja tehnyt täystuhon. Oli laittanut koneen kokonaan uusiksi ja se ei ole halapaa lystiä.


                        Pre LCI
                        + "pommin" varma M57
                        + edullisempia
                        + m-sporttina hieno vielä nykyisinkin, vaikka ikää kohta 20-vuotta
                        - 6hp + M57 on kyllä sangen juoppo yhdistelmä. Kärrin kanssa kulutus helposti 11.5-12.00 ltr / 100 km. Keskikulutus ollut omalla ajotyylillä 10.4 joka semi rauhallinen.
                        - ilman m-sporttia sangen ankean näköinen

                        N57 moottoreilla on ajettu myös todella suuria km-määriä ilman remonttia, mutta kyllä riski on suurempi osua paskan tuulettimeen niiden kanssa mitä M57. Henk.koht en tiedä itsekään kummaan ostaisin, jos uudelleen X5:sen ostasin. M57 kun ohjelmoi koneen ja laatikon, niin hyvä paketti sekin on. XHP laatikossa en enää niin suurta eroa 8hp näe. Lopputulemana sanoisin että osta kummasta löydät mieluisemman. Pre LCI uskaltasin ite ostaa huonommallakin historialla ja tekis sit perushuollot, mutta N57 en kyllä ostaisi jos historia on huoltojen osalta hämärä. Tiheät öljynvaihdot on erityisen tärkeitä vaikka ikävä kyllä tuota omaa entistä autoa ei ollut pelastanut sekään.

                        Varusteista ehdottoman pitäisin sport tai comfort penkit ja se tärkein aktiiviohjaus. On nimittäin kankia ajaa jos ei ole ruksittu. Erityisesti kaupungissa menee hyvä auto pilalle jos aktiiviohjausta.
                        Se on todella harvinaista ollu, nyt mitä tässä pari kuukautta kattellu, että löytyy LCI tiheillä öljynvaihdoilla. Oisko kaks tai kolme sellasta tullu vastaan. Ja budjetti on sellanen, että LCI:stä osuu vaan ne 300tkm yli tai karvan alle ajetut ja se tuntuu olevan monesti maaginen raja ketjuongelmille. Anopilla oli pre-lci e70 ennen ja se ohjaus oli kyllä kurja. Luulin, että siinä on jotain vikaa mutta oli siis aktiiviohjauksen puute kyseessä. Sillä tosin haettiin kaverille pitkämersu Ruotsista ja sillä reissulla kulutus tais olla just siinä kympin tienoilla.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16475
                          • Leppävirta

                          #552
                          Mulla oli prelci 3.0sd malli ohjelmoituna. Hyvin jakso mennä pieni vaunu perässä, jopa 10L/100km pääsi. Varusteita oli kyllä hyvästi siinä. Kyllä aktiiviohjaus ja comfort penkit on aika must. Ei tuommosen perässä huomannut koko vaunua muuten kuin peilistä.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E32 Diamantscwharz 750iL '94

                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 4476
                            • Finnland

                            #553
                            N57 laittaisin itse vaan jos haluan aukoa sen koneen, tai jos joku on jo sen tehnyt. Muuten ois aina pelko persiissä. Ei paljon joku puoli litraa kulutuksessa paina. N47 jokseenkin ymmärtäisin M47:n yli, mutta niissäkin ottaisin varmaan vanhemman
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            Working...
                            X