Originally posted by Rrooppee
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		X5 (E53) ostamassa
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
Turboko? Ei Gugi sitä itse maksanut, itse vaihtoi, kunnostettu turbo maksoi 369€ (+ALV) rahteineen....
 - 
	
	
	
	
Kyyllähän tuo onnistuu. Btw paljonko ite maksoit?Originally posted by GuGi_ View PostVoin suositella. Facelifti ja tarpeeks varusteita ni on kyllä oikeen kiva auto. Ite just myin omani pois, mutta mulla nyt ei autot kahta vuotta pitempään malta pihassa pysyä
 Viime kesänä meni ahdin 195K ajettuna. Ei oo maata kaatavan kallista, varsinkaan jos ite pystyy asennuksen tekemään.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Voin suositella. Facelifti ja tarpeeks varusteita ni on kyllä oikeen kiva auto. Ite just myin omani pois, mutta mulla nyt ei autot kahta vuotta pitempään malta pihassa pysyäOriginally posted by Rrooppee View PostVoiko suositella?
 Viime kesänä meni ahdin 195K ajettuna. Ei oo maata kaatavan kallista, varsinkaan jos ite pystyy asennuksen tekemään.
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Jeps, huollot on tehty ja juuri viimeiseen katsastukseen vaihdeltu urakalla alustan osia mutta ei ole vaikkapa turboa vaihdettu kun oon tossa katsonu niin johonkin on turbot vaihdettu jo ennen 200tkm?Originally posted by Milko75 View Post+1. Voin suositella myös itse. Eikä paljoa ajettujakaan kannata pelätä, jos vaan on huollot yms. remontit tehty ja pidetty muutenkin kunnossa.
Sekin on tietysti vähän hintava osa vaihtaa mutta mikäpä tässä maailmassa nyt ei olis :think
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
+1. Voin suositella myös itse. Eikä paljoa ajettujakaan kannata pelätä, jos vaan on huollot yms. remontit tehty ja pidetty muutenkin kunnossa.Originally posted by Limit View Post2004-2006 facelift x5 voin suositella, mutta kyllä auto rahaa tarvii huoltamiseen.
Kaikki on kuitenkin yksilöitä. Muuta yleissääntöä ei voi oikeasti antaa.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Faceliftissä on ZF:n 6vaihteinen automaatti. Pre-faceliftissä GM:n 5lovinen, joka tuppaa olemaan herkkä hajoamaan. Faceliftissä on myös x-drive neliveto, joka ihan eriluokkaa pre-mallin nelivetoon.Originally posted by Rrooppee View PostTäälläkin on mietitty tollasta -06 3.0d millä 160tkm ajettu ostoa. Onko näissä facelifteissä jotenkin parempi tai eri laatikko kun pre facelifteis? Ja missä kilometreissä nuo yleensä tuppaa hajoilemaan?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Tuossa hajonneessa ei edes ollut koukkua. Mutta ihan normaalia työmatkaa, enemmän maantietä kuitenkin sen mitä se minun omistuksessa kerkesi olemaan noin puoli vuotta. Sen auton historiasta ei kummempaa tietoa ollut paitsi huoltokirja joka oli kyllä täydellinen.Originally posted by Rrooppee View PostSeelvä, millastas ajoa itelläs oli?
Ja tarkotuksena olis sillontällön vedellä n.2000kg painavaa kärryä.
Faceliftin laatikko kyllä jo kestää varmasti kärryn vedonkin korjatkaa joku jos olen väärässä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Seelvä, millastas ajoa itelläs oli?Originally posted by Oxtar_ View PostOn uusi kestävämpi laatikko faceliftissä. Ja oliko myös jo x-drive nelivetokin.
Varmaan riippuu vähän miten on ajettu ja onko vedetty painavia kärryjä tms. mutta itsellä hajosi pre-faceliftin laatikko noin 262 tkm kohdalla.
Ja tarkotuksena olis sillontällön vedellä n.2000kg painavaa kärryä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
On uusi kestävämpi laatikko faceliftissä. Ja oliko myös jo x-drive nelivetokin.Originally posted by Rrooppee View PostTäälläkin on mietitty tollasta -06 3.0d millä 160tkm ajettu ostoa. Onko näissä facelifteissä jotenkin parempi tai eri laatikko kun pre facelifteis? Ja missä kilometreissä nuo yleensä tuppaa hajoilemaan?
Varmaan riippuu vähän miten on ajettu ja onko vedetty painavia kärryjä tms. mutta itsellä hajosi pre-faceliftin laatikko noin 262 tkm kohdalla.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Täälläkin on mietitty tollasta -06 3.0d millä 160tkm ajettu ostoa. Onko näissä facelifteissä jotenkin parempi tai eri laatikko kun pre facelifteis? Ja missä kilometreissä nuo yleensä tuppaa hajoilemaan?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Eli ei maksa maltaita. Ajatuksena kävikin käydä vahvistuttamassa laatikko, kun tulee kuitenkin kesäisin vedettyä venettä yms perässä. Katselin tuolta www.auto.lv sivulta jo autoja, ja tosiaankin on sisältä ainakin hyvässä kunnossa autot. Latviassa on laki, että jos yksityinen myy yksityiselle auton, joka hajoaa puolenvuoden sisään, on myyjä vastuussa korjauksesta, joten tekniikankin odottaisi olevan kunnossa. Sen verran hyvä tuuri kävi että tätä foorumia käyttää yksi Latvialainen, joka nyt yrittää Riigan läheltä katsoa hyviä yksilöitä.Originally posted by Milko75 View PostItse kunnostutin laatikon mekatroniikan kokonaan; venttiilikoneisto, solkut yms. tykötarpeet ~ 2 ke.
Mitenkäs näissä voimansiirto muuten toiminut? Onko tukivarsissa tai muissa osissa tyyppi väljyyksiä?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Itse kunnostutin laatikon mekatroniikan kokonaan; venttiilikoneisto, solkut yms. tykötarpeet ~ 2 ke.Originally posted by djs^ View PostMorjesta väelle. Oon tässä jo pitempään harkinnut x5 e53 ostos, ja alkaa olemaan ajankohtaista, auton käyn hakemassa Latviasta, hintojen ja kuntojen vuoksi. Mitä tulee tämmöisessä maasturissa ottaa huomioon? Koneena tulee toimimaan 3ltr diiseli ja facelift malli tietenkin. Mitenkä näissä laatikot on toiminut? Mitä maksaa automaattilaatikon korjautus? Miten lastutus? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Leave a comment:
 
Leave a comment: