..........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 (E53) ostamassa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Onkos kukaan törmännyt dilemmaan e53 facelift porkkana vilkut...? Olen hommailemassa kyseistä piiliä jossa on porkkana vilkut. Miten asia olisi korjattavissa kohtuullisin kustannuksin? Jostaki lontoonkielisiltä sivuilta löysin theadin että ne oranssit osat olisi irrotettaviaetuvaloissa? Ennen faceliftausta olevaan e53:seen näyttää nuita tuuninki valoja saavan aika kohtuullisesti, mutta kasvojen kohotusmalliin ei tahdo löytää niin etuvaloja kuin takavalojakaan?Tällähetkellä:
- F15 30D M-Sport
- F31 316D vaimon säästöpossu
- E32 750 ial
Ennen:
-4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11
Comment
-
-
Originally posted by t-o-m-i View PostOnkos kukaan törmännyt dilemmaan e53 facelift porkkana vilkut...? Olen hommailemassa kyseistä piiliä jossa on porkkana vilkut. Miten asia olisi korjattavissa kohtuullisin kustannuksin? Jostaki lontoonkielisiltä sivuilta löysin theadin että ne oranssit osat olisi irrotettaviaetuvaloissa? Ennen faceliftausta olevaan e53:seen näyttää nuita tuuninki valoja saavan aika kohtuullisesti, mutta kasvojen kohotusmalliin ei tahdo löytää niin etuvaloja kuin takavalojakaan?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Mutta onko e53:ssa mahdollisuutta vaihtaa lampunkuoria jossa vilkku tulisi matkassa, tyyliin e39?
Originally posted by buksin-1 View PostYleensä vaihtamalla valot, etuvalot on mahdollista avata, mutta pitää jostain saada donorit vielä.Tällähetkellä:
- F15 30D M-Sport
- F31 316D vaimon säästöpossu
- E32 750 ial
Ennen:
-4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11
Comment
-
-
Tuosta jos kävisi hakemassa http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5190482
Merkillistä kyllä kun 7 vuotta sitten autoa viimeksi ajelin, oli silloin jo mittarissa kilometrejä jotenkin eri määrä...Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
No niin nyt on selvitelty liikkeestä tuon auton historiaa ja kyllä siihen on aurauskulmat säädetty ja vaihdettu kaikki väljät nivelet missä ollut väljää.
Liike tilasi tänään autoon uuden hammastangon ja sillä pitäis korjaantua tuo ohjausongelma, toivon mukaan..
Ohjaus ei palauta rattia suoraan niin eikö tuo voi olla hyvinkin vikana(hammastanko).
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostNo niin nyt on selvitelty liikkeestä tuon auton historiaa ja kyllä siihen on aurauskulmat säädetty ja vaihdettu kaikki väljät nivelet missä ollut väljää.
Liike tilasi tänään autoon uuden hammastangon ja sillä pitäis korjaantua tuo ohjausongelma, toivon mukaan..
Ohjaus ei palauta rattia suoraan niin eikö tuo voi olla hyvinkin vikana(hammastanko).Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostHammastanko?
Se jos on epäkunnossa niin ei palauta ohjausta keskiasentoon niinku yleensä autot tekee jos vaikka ratista heilauttaa vasemmalle niin sen kuuluisi itsestään palauttaa ratti suoraan eikä jättää ohjausta ns. Sinne minne rattia käännätkään. Ohjaus tuntumakin häviää tiestä kun ohjaus on tuollainen niinku se minulla nyt on.
Comment
-
-
tehostimen öljysäiliö !!
Originally posted by korbimotors View PostNo niin nyt on selvitelty liikkeestä tuon auton historiaa ja kyllä siihen on aurauskulmat säädetty ja vaihdettu kaikki väljät nivelet missä ollut väljää.
Liike tilasi tänään autoon uuden hammastangon ja sillä pitäis korjaantua tuo ohjausongelma, toivon mukaan..
Ohjaus ei palauta rattia suoraan niin eikö tuo voi olla hyvinkin vikana(hammastanko).
Onko autossasi SERVOTRONIC ?? Tehdasvarustekoodilla S 216
JOS tuohon X5:een vaihdetaan uusi hammastanko niin EHDOTTOMASTI tehostimen pumppu
purkuun / vaihtoon sen öljysäiliön osalta. Öljysäiliön pohjalla on tiheä verkkosihti joka tukkeentuu ajan saatossa ja aiheuttaa pumpun kavitoimista öljyn puutteesta johtuen.
Sihdin puhdistus onnistuu kun purkaa säiliön pois ja alkuun pesee hiilivety liuottimella ja
ultraäänipesurilla lopuksi niin verkkosihti öljysäiliön pohjalla on kuin uusi ao. käsittelyn jälkeen.
Ja öljyksi sitten aivan ehdottomasti CHF 11 S
EIKÄ MITÄÄN MUUTA VÄITTI SITTEN KUKA MITÄ HYVÄÄNSÄ. piste !!!!!!!!!!!!!!!!!!!__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostVOI olla vikana hammastanko tai siiten EI.
Onko autossasi SERVOTRONIC ?? Tehdasvarustekoodilla S 216
JOS tuohon X5:een vaihdetaan uusi hammastanko niin EHDOTTOMASTI tehostimen pumppu
purkuun / vaihtoon sen öljysäiliön osalta. Öljysäiliön pohjalla on tiheä verkkosihti joka tukkeentuu ajan saatossa ja aiheuttaa pumpun kavitoimista öljyn puutteesta johtuen.
Sihdin puhdistus onnistuu kun purkaa säiliön pois ja alkuun pesee hiilivety liuottimella ja
ultraäänipesurilla lopuksi niin verkkosihti öljysäiliön pohjalla on kuin uusi ao. käsittelyn jälkeen.
Ja öljyksi sitten aivan ehdottomasti CHF 11 S
EIKÄ MITÄÄN MUUTA VÄITTI SITTEN KUKA MITÄ HYVÄÄNSÄ. piste !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja sen verran ainakin tähän lisäystä että tuo auto ei ainakaan vuoda atf öljyjä maahan. Eli onko vika sitten siinäkään. Sekö ei mene muuten rikki kuin ainoastaan niin että alkaa vain vuotamaan?? Tuo ei vuoda vaan ohjaus vittuilee
Comment
-
-
Servotronic ?
Originally posted by korbimotors View Postjos tuo servotronic meinaa sähkö säätöistä ratti akselia niin on tuossa sellainen
ja sen verran ainakin tähän lisäystä että tuo auto ei ainakaan vuoda atf öljyjä maahan. Eli onko vika sitten siinäkään. Sekö ei mene muuten rikki kuin ainoastaan niin että alkaa vain vuotamaan?? Tuo ei vuoda vaan ohjaus vittuilee
Vaan käytännössä tehostus toimintoa varsinkin paikoillaan pyörityksessä.
Hammastangot ovat eri varaosanumerolla / fyysisesti eri tuotteita.
Guuglaa BMW X5 Servotronic niin selviää asia paremmin.
Ilmeisesti tehostimenpumpun säiliön korkissa lukee "ATF oil only" ??
JOS nykyinen hammastanko on ATF öljyillä niin EHDOTTOMASTI tehokas järjästelmän pesu/huuhtelu ja öljyksi CHF 11 S. Varsinkin kun tietääkseni Sallassa on talvella KYLMÄ !!
Kyllähän näistä hammastankoja on mennyt, mutta mistä syystä ??
Syys ja seuraus yhteys tuolla tehostimen pumpunsäiliön sisällä olevalla
sihdillä asian kanssa on.
Ao. autosta tiedettäisiin tehdasvarusteiden osalta enemmän kun kerrot 7 viimeistä merkkiä runkonumerosta. esim. AB12345__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
auton VIN ?
Originally posted by Zoui View PostEi ole tuossa x5:ssa servitronikkia, aikaisemmista viesteistä kun löytyy auton rekkarit jne. tiedot.
näillä myyntipuhe tiedoilla EI tee ns. yhtään mitään.
luotettavan tiedon taso on samaa luokkaa kuin tuossa ilmoitettu teho tälle autolle 1Kw/ 2 hv
näissä piireissä kun saadaan auton tehdas tiedot selville 7:llä viimeisellä merkillä.
Luulisin lisäksi tiedon tason olevan hiukan eri luokkaa kuin näillä "KAMELI" kauppiailla.
Kuten Kiko750 kertoikin tuo servotronic saattaa aiheuttaa mielenkiintoista käytöstä
vanhemmiten, kun se mag.venttiilin alla oleva pieni sihti tukkeentuu siinä SERVOTRONIC hammastangossa.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Ei tuossa ole servotronicia. Siihen on tilattu nyt uusi ohjausvaihde.
Autoon vaihdettu melkeinpä kaikki kuluvat nivelet ja muuten tarkistettu ettei ole väljää niin eipä tuohon ohjauksen päälle jäämisen syyksi enää muuta voi juuri kuin tuo hammastanko/ohjausvaihde. Millä nimellä sen nyt haluaa sanoa..
Tässä vielä 7 viimeistä nroa. LG93967
Tämä vika hoidetaan liikkeen puolesta kuntoon.
Comment
-
Comment