Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62b44tu koneen käyntiääni X5ssa jakorempan jälkeen? Missä vika??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    #76
    Originally posted by Cell View Post
    Jos solenoidi on jumissa, tulee vikakoodi siitä ettei vanos saavuta tavoiteasemaansa. Siihen päälle toki muut mahdolliset seurannaiset, jos on jumiutunut aikaiselle niin misfire koodia jne. Suoranaisesti siitä jumiutuneesta solenoidista ei siis tulisi koodia, mutta siitä seuraisi koodi muualta. Solenoidit saa yleensä toimimaan puhdistuksella ja suorasähköllä napsuttelemalla.

    Metalliroskat harvemmin pääsevät suodattimesta ohi, parissa jossa on ajettu ketju metallia vasten on tuota tavaraa ollut hyvin suodattimella asti, mutta ei muita vaurioita. Alumiinilastu on paljon parempi vaihtoehto kuin teräslastu.

    Kurkkasitko jo sen kanteen tulevan pakosarjan lisäilmaputken jota arvailtiin e39 puolella?
    tästä lisäilmaputkesta vielä...
    Mihin nuo putken päät tarkalle ottaen pitäisi mennä eli mikä sielä on niille vastakohtana nuille putkenpäille? Ja jos oletetaan että nuo putken päät eivät nyt ole sielä missä niiden kuuluisi olla niin mikä tekis sitten tuon tikittävän äänen tuohon koneeseen??
    Jos nuo putkenpäät kuuluu tulla pakosarjaan, niin onko näin että sielä pakosarjassa on tavallaan nyt avoinaiset reiät joista tuo pakosarja pääsee ns. vuotamaan ja sieltä tulisi tuo ääni??
    Mikä tuon lisäilmaputken virka yleensä ottaen on tuossa autossa sitten?

    Tuo vähän minua hämäsi kun cell kertoi että kanteen tulevan pakosarjan lisäilmaputken?? Tuosta voisi ymmärtää että sielä on kannessa nuille putkenpäille tarkoitetut vastakappaleet ja jos ne ei ole perillä tai muuten kunnolla paikalla niin seuraako tästä myös pakosarjan vuotoa ja sitä myöten tikittävää ääntä?
    Tänään olis tarkoitus alkaa katsomaan onko tuo ks. putki kunnolla perillä/paikallaan. Kuinkahan paljon lie joutuu sitten purkamaan tuosta edestä osia pois että tuota pääsee kunnolla työstämään paikalleen ja toteamaan että se vasrmasti on nyt paikallaan. Sinne nimittäin on aika huono näkyvyys minne ne putken päät menevät.. eikait se kovin kaukana oikeasta paikasta varmasti ole jos kerta tuossa putken keskellä oleva putken kannakekki on paikallaan??


    No sen verran tuossa äsken purkasin että pääsin sitä lisäilmaputkea heiluttelemaan/testailemaan niin hanttarin puolelta sain irroitettua sen putken pään sieltä minne se oli laitettukkin niin tuntui kun vedin sitä putkea itseenipäin niin se lähti irti ja sitten laitoin sen takasin paikoilleen vaan. Kokeilin irroittaa myös kuskinpuolelta tuota samaista putkea mutta en saanut edes irtoamaan sitä sieltä.
    Nakkelin irto-osat takasin paikoilleen. Ainakin siitä sai varmuuden että ainakin hanttarinpuoleinen putkenpää oli lmelko varmasti sielä missä sen kuuluukin olla mutta tuota toista puoilta ei saanut varmistettua kun en saanut sitä putkea sieltä irtoamaan..enkä jaksanu tuossa pihalla taivasalla alkaa enempää purkamaan..
    No illalla tulee kaveri ja sillä on kuulemma tietokone ja siihen bemarin joku ohjelma millä pääsee katsomaan tietoja tuosta autosta niin katsotaan antaako se ohjelma tuolle mitään vikakoodeja yms...

    Alkaa tosin mielenkiintokin loppumaan auton kans niin ei jaksa hirveästi enään purkailla ja kasata edes takas nuita osia..
    Uuden motin sais 800eurolla mutta sekin on kuin ostais sian penikan säkissä.. kohta olis varmaan samoja hommia edessä, jakopään osien vaihtoa yms.. eli siksi ei sitäkään kiinnosta tehdä..
    Laittakaa tuo auto joku kuntoon...
    Last edited by korbimotors; 20-06-2013, 15:04.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #77
      No ainakin sielä puuttuu pultti jos se käteen irtoo.
      Ja kyllä menee kanteen kiinni, sieltä sitten kanavaa pitkin pakosarjaan.
      Lisäilmapumpun tarkoitus on työntää kylmällä koneella happea katalysaattoreille jotta saavuttavat toimintalämpötilansa nopeammin.
      Saastelaite siis.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        #78
        Originally posted by Supa View Post
        No ainakin sielä puuttuu pultti jos se käteen irtoo.
        Ja kyllä menee kanteen kiinni, sieltä sitten kanavaa pitkin pakosarjaan.
        Lisäilmapumpun tarkoitus on työntää kylmällä koneella happea katalysaattoreille jotta saavuttavat toimintalämpötilansa nopeammin.
        Saastelaite siis.
        Kummalla puolen pitäis olla pultti?
        En minä sitä käteen ottanut mutta löysästi siinä putken keskellä olevaa kannake pulttia joka on 10mm kannalla oleva niin sitten vedin sitä itseeni päin niin hanttarin puolelta se ainaki tuli sieltä pois päin eli keulaa kohti ja sitten pukkasin sen takaisin sinne. Kuskinpuolelta en saanut sitä putkea tulemaan itseenipäin eli keulaa kohti. Tuleeko tuo sitten jostain muualtakin kiinni pulteilla? Ja minkä kokoisilla?
        Jos tuo vuotaa niin voisiko ääni olla tuollainen?

        Comment

        • Keke71
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 340
          • Kiiminki

          #79
          No joo, kirjoitin tuolla toisessa topikissa että lisäilmaputki menee pakosarjaan, muistin väärin. Mutta menee kuitenkin pakopuolelle. Ja jos se kerta on käsin irroitettavissa niin varmaan myös vuotaa, ainakin kierroksia annettaessa. Ensin kyllä korjaisin tuon ja sitten vasta alkaisin tutkiin muita juttuja.
          Tosiaan tuolla toisessa topikissa kirjoitin, että kun katsoo/kuuntelee sen videon, niin kuulostaa että "pakosarja" vuotaa kierroksia annettaessa.
          E39 540iA Touring

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #80
            Originally posted by korbimotors View Post
            Kummalla puolen pitäis olla pultti?
            En minä sitä käteen ottanut mutta löysästi siinä putken keskellä olevaa kannake pulttia joka on 10mm kannalla oleva niin sitten vedin sitä itseeni päin niin hanttarin puolelta se ainaki tuli sieltä pois päin eli keulaa kohti ja sitten pukkasin sen takaisin sinne. Kuskinpuolelta en saanut sitä putkea tulemaan itseenipäin eli keulaa kohti. Tuleeko tuo sitten jostain muualtakin kiinni pulteilla? Ja minkä kokoisilla?
            Jos tuo vuotaa niin voisiko ääni olla tuollainen?
            molemmissa päissä sitä putkea on 6mm set pultit mitkä pitää kiini pakosarjoissa kokonaisuutta.... voi olla myös kuusiokolot. näkee peilill kun katsoo sinne putken suuntaan pakosatsia kohen....
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Keke71
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 340
              • Kiiminki

              #81
              Tuossa linkissä osat 13 on mitä pitää putkea kiinni. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...trol_air_pump/

              En saanu kuvaa liitettyä tähän tällä ipad:llä, tai sit en vaan osaa, mutta linkki pitäis toimia.
              E39 540iA Touring

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #82
                Eikö tuosta osakaaviosta saa jo ihan riittävän käsityksen, niin tietää mitä etsiä. KLIK

                Edit: Todella hidas.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • korbimotors
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 195
                  • Salla

                  #83
                  Uutta testiä taas eilen:

                  Kahdellakin ohjelmalla katsottiin tietoja. inpa:lla ja sit jollain bemarin omalla, ei mitään vikakoodeja. kokeilin vielä että toimiiko nuo ohjelmat niin otin eri antureilta johtoja irti niin heti tuli vikakoodit sieltä.
                  Otin nyt kuitenkin varuilta yhden tuloksen ylös jos siiitä olis apuja:

                  http://aijaa.com/nX30B0

                  tuo 6 sylinterin arvo oli parhaillaan tyhjäkäynnillä 200 pintaan...
                  siinä se kuitenkin 100 ja yli pyöri koko ajan tyhjäkäynnillä.

                  saisko tuosta mitään tietoa asiaan??

                  Jos tarvetta voin ottaa myös muita arvoja kun vain sanotte millaisia tietoja haluatte??

                  Comment

                  • korbimotors
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 195
                    • Salla

                    #84
                    Originally posted by Keke71 View Post
                    No joo, kirjoitin tuolla toisessa topikissa että lisäilmaputki menee pakosarjaan, muistin väärin. Mutta menee kuitenkin pakopuolelle. Ja jos se kerta on käsin irroitettavissa niin varmaan myös vuotaa, ainakin kierroksia annettaessa. Ensin kyllä korjaisin tuon ja sitten vasta alkaisin tutkiin muita juttuja.
                    Tosiaan tuolla toisessa topikissa kirjoitin, että kun katsoo/kuuntelee sen videon, niin kuulostaa että "pakosarja" vuotaa kierroksia annettaessa.
                    jostain se ääni tulee ja voi olla että pakosarja vuotaa mutta se että se tikittää nuin riskisti myös tyhjäkäynnillä niin voiko tuo enään johtua tuosta lisäilmaputkesta???

                    Comment

                    • korbimotors
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 195
                      • Salla

                      #85
                      Originally posted by -KK- View Post
                      Laitan tässä vielä linkin tuosta omasta engine roughnes mittauksesta joskus aikanaan. Niin hahmottaa millaisesta on kyse.



                      Lisäksi tuossa mietin, että vaikka puristukset olisi tasaiset niin miten sitten jos se vanos elää omaa elämänsä siellä. Eli jos on tapissa jommassa kummassa laidassa.
                      Jos näitä sun mittaamia arvoja katsoo niin mitä tästä pitäis saada selville??
                      itse tein tuon saman ja laitoin siitä kuvankin niin jos vertaa minun arvoihin niin mitä ne kertoo kenellekkin??

                      Onko sinun auto kunnossa ollut tuolla hetkellä kun nuo arvot otettiin vai jotain rikki??

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #86
                        Ei hälyttävää kummassakaan. Käy tarpeeksi tasaisesti.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 958
                          • Salo

                          #87
                          Originally posted by korbimotors View Post
                          Jos tarvetta voin ottaa myös muita arvoja kun vain sanotte millaisia tietoja haluatte??
                          Ota kuvat männistä

                          Nostin voi kilistä joskus todella kauan, ei muuta kuin auto ajoon vaan.

                          Jos ei ole nostin, kyllä se vika itsensä jossain vaiheessa selkeästi ilmaisee, tavalla tai toisella.

                          Oikeasti melko turhaa täällä kysellä jos ei jaksa/viitsi tehdä mitään muuta kuin kuunnella. Kaikki neuvot on jo annettu.
                          E61 525i, Suzuki VS1400
                          Exät: Jaana, Susanna, Maija

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #88
                            Siihen putken kaiveluun ei saa tunteja menemään vaikka varpaillaan tekisi, eikä se saa irrota vetämällä kuten tuossa jo mainittiin.

                            Jos ehjän motin saa 800e niin kannattaa hommata vaikkei tarvitsisi, X5 koneita reilun vuoden etsineenä edes rahalla ei käytettyjä ehjiä löydy, kun ei tarjontaa ole nimeksikään. Muiden korimallien koneita kyllä tarjotaan, vaan ei tiedetä ettei ne sovi...
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • korbimotors
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 195
                              • Salla

                              #89
                              Originally posted by kalevik View Post
                              Ota kuvat männistä

                              Nostin voi kilistä joskus todella kauan, ei muuta kuin auto ajoon vaan.

                              Jos ei ole nostin, kyllä se vika itsensä jossain vaiheessa selkeästi ilmaisee, tavalla tai toisella.

                              Oikeasti melko turhaa täällä kysellä jos ei jaksa/viitsi tehdä mitään muuta kuin kuunnella. Kaikki neuvot on jo annettu.
                              Jos tuossa oletetaan nyt että nostaja olis jumissa ja tikittää tai jopa useampi niin siitä ei koneelle itselleen ole haittaa vaikka ajelisin menemään vaan nyt ?
                              Tarkoitus tuo on vielä avata ja tarkistaa nuo nostajatki vielä mutta ei ole vielä siihen mahdollisuuksia.

                              Ja on tässä nyt kuitenki yritetty/jaksettu muutakin tehdä kuin pelkästään kysellä ja kuunnella konetta että tuo nyt oli minusta vähän vittumaisesti jo sanottu.
                              Eikö täällä puhuttu että kun on inpa niin sillä selviää jo niin niin paljon asioita.
                              Nyt kun ohjelma on käytössä niin nytkö sillä ei sitten teekkään yhtään mitään hyödyllisiä testejä tuolle koneelle.
                              Kai se on jätettävä tämä topicci nyt omaan rauhaansa ja jatkettava vaan muilla keinoin...
                              Nostajasta/nostajista tuo melko varmaan kuitenkin tulee

                              Mutta ennen mitään isompaa remppaa täytyy tarkistaa että tuo lisäilmaputki on aivan totaalisen hyvin Kiinni ja purkaa tuota niin paljon että pääsee sen toteamaan kunnolla. Kovan tikityksen saa kyllä putki aikaan jos tuo ääni on tuosta kiinni. Toivotaan että sieltä vika lopulta kuitenki löytyisi..
                              Last edited by korbimotors; 25-06-2013, 22:12.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                #90
                                Originally posted by korbimotors View Post
                                Jos tuossa oletetaan nyt että nostaja olis jumissa ja tikittää tai jopa useampi niin siitä ei koneelle itselleen ole haittaa vaikka ajelisin menemään vaan nyt ?
                                Tarkoitus tuo on vielä avata ja tarkistaa nuo nostajatki vielä mutta ei ole vielä siihen mahdollisuuksia.

                                Ja on tässä nyt kuitenki yritetty/jaksettu muutakin tehdä kuin pelkästään kysellä ja kuunnella konetta että tuo nyt oli minusta vähän vittumaisesti jo sanottu.
                                Eikö täällä puhuttu että kun on inpa niin sillä selviää jo niin niin paljon asioita.
                                Nyt kun ohjelma on käytössä niin nytkö sillä ei sitten teekkään yhtään mitään hyödyllisiä testejä tuolle koneelle.
                                Kai se on jätettävä tämä topicci nyt omaan rauhaansa ja jatkettava vaan muilla keinoin...
                                Nostajasta/nostajista tuo melko varmaan kuitenkin tulee

                                Mutta ennen mitään isompaa remppaa täytyy tarkistaa että tuo lisäilmaputki on aivan totaalisen hyvin Kiinni ja purkaa tuota niin paljon että pääsee sen toteamaan kunnolla. Kovan tikityksen saa kyllä putki aikaan jos tuo ääni on tuosta kiinni. Toivotaan että sieltä vika lopulta kuitenki löytyisi..


                                Mä en kyllä ymmärrä edes vaihtoehtona, että tuo ääni kuuluisi jostain ilmaputkesta. Käsittämättömiä jorinoita
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎