Korpimotin eduksi täytyy kyllä antaa suht ymmärrettävä kirjoitusasu.
Joo, ei taren voittanutta ole tossa asiassa
Ja tähän topikkiin vielä sen verran, että porukka yrittää tosissaan auttaa, niin kaveri ei ota joko juttuja aina tosissaan, tai sitten ei muuten vaan kiinnosta tutkia. Sama juttu oli siinä renkaitten hommaamisessa, väkisin sai jankuttaa että saa kaverin uskomaan. Sitten kun heittää pientä läppää lapin yöstä, niin tyyppi vetää ihan tosissaan herneet nokkaan. Kyllä sitä ite on tullut remonttia tehtyä iltaisin, tai joskus pitkällä yöhönkin, että ei toi ihan hatusta vedettyä ollut että sitä vois tutkia illallakin. Ja minäkö hirveen sivistynyt ihminen, kaveri ei tiedä mistä puhuu
Ja tähän topikkiin vielä sen verran, että porukka yrittää tosissaan auttaa, niin kaveri ei ota joko juttuja aina tosissaan, tai sitten ei muuten vaan kiinnosta tutkia. Sama juttu oli siinä renkaitten hommaamisessa, väkisin sai jankuttaa että saa kaverin uskomaan. Sitten kun heittää pientä läppää lapin yöstä, niin tyyppi vetää ihan tosissaan herneet nokkaan. Kyllä sitä ite on tullut remonttia tehtyä iltaisin, tai joskus pitkällä yöhönkin, että ei toi ihan hatusta vedettyä ollut että sitä vois tutkia illallakin. Ja minäkö hirveen sivistynyt ihminen, kaveri ei tiedä mistä puhuu
Voisitko jo lopettaa?????
Täälä tosiaan monet yrittää auttaa se on totta,toiset taas ei... :(
Tuota on jo tutkittu sen mitä siitä voi tutkia putken osalta. korvakko rikki ja ollut rikki jo sillon kun se otettiin poiskin sieltä ja silloin se ei tikitellyt!! Ja jos minua ei kiinnostais niin en yrittäis kysellä asioista,ymmärrätkö???
Ja oikeasti älä enään kirjoittele tähän osioon mitään!!!
Puhut paskaa sen mitä sormet kerkee kirjoittaan!!
Mulle ei tosiaan ole tarvinut mitään jankuttaa ja varsinkaan edes väkisin!!
Minä sieläkin vain kysyin että meniskö esim. tälläinen koko tuohon enkä ollut siis suoraan ostamassa mitään isoja renkaita, huh huh.. Ja tosin nuo mitä minä olin ostamassa ei todellakaan ole mitkään offroad renkaat.. Et taida tietää edes mitä tarkoittaa offroad ja siihen kuuluvat renkaat . Laitoin hyvinkin selvällä suomenkielellä että all-terrain tyyppiset koska minä en pidä isoista vanteista ja lisuista kumeista. Sinä itse siinäkin topicissa otit ylivaihteen päälle ja aloit suotamaan mitä ihmeellisimpiä juttuja vanteista ja niiden mahtuvuuksista yms.. vaikka kyse oli vain rengas koosta että mikä mahtuu vielä alle ilma mitään vaikeuksia..
Tähänkin topicciin tulit vain räkyttämään toisin kuin kaikki muuta jotka HUOM!! yrittävät auttaa jos on vaikka kenties ollut samanlaisia oireita autossaan!!!
Annetaan siis olla nyt ja keskitytään molemmat omiin asioihin,ok??
tai sinä voit jatkaa tätä topiccia yksinäs, minä poistun viisaampana takavasemmalle tästä nyt!!
Ole bemu2000 huoleti auto saadaan kuntoon ilman että sinun tarvis huolestua asiasta
kyllä se vielä tälle kesälle lopettaa tikittelyt ja aloittaa loppu kesästä vikittelyt
Jos se putki ei ihan heilu ku hullun mu,,,,ku, niin kyllähän se karsttottuu aikaa myöten tiiviiksi. Sitämyöten ylimääräset "äänet" häipyy. Ei muuta ku kovaa ajoa
Auto seisoi lentokentällä viikon kun oltiin reissussa ja kun laitoin auton käyntiin niin vähän se siinä tikitteli ja kun lähsin ajamaan sillä ja pysähdyin siinä portin luona ja avasin ikkunan että sai syöttää parkkilapun koneeseen niin yhtäkkiä tikitys hävisi ihan kokonaan ja hetken oli hiljaista kunnes taas alkoi tikittelemään.
Eli tuo ääni ei ihan varmastikkaan tule mistään lisäilmaputkesta.
Uusi putkinkin on jo mutta sillä ei ole nyt kiirettä vielä..
Ääni tulee siis lähes 99,9% varmuudella jostain yhdestä nostajasta joka jumittelee nyt.
Tuo ääni hävisi kotiintulo matkalla myös toistamiseen hetkeksi ja alkoi taas sitten tikittämään.
Meinaanki nyt ihan seuraavaksi että lasken pois nuo ihme ölppä tökötit tuolta koneesta kun ovat olleet jo sen vajava 500 mailia ja laitan sisälle catrollin magnat 5w40 ja uuden suodattimen.
Kattoon nyt alkaako edes vielä sen isompia tekemään. Ajeleeko vaan menemään kun öljyt vaan saa vaihdettua oikeisiin öljyihin.
Ja jos tuo nostaja/nostajat ei tuosta ala virkoamaan vaikka 1500-2000km ajon aikana niin sitten käytän nuo venakopat auki.
Kokeileppa tehdä Forte motor flush käsittely ennen öljyn vaihtoa ja saman merkin top end treatment uuden öljyn sekaan, rohkenen väittää että hiljenee :think
Oli tarkoitus tänään ehdottaa kun kuuntelin ääntä mutta oli niin hoppu takaisin töihin että en ehtinyt
Olen tehnyt noita useampaan autoon ja on toiminut erittäin hyvin
Top end treatmentia vaan ei parane unohtaa laittaa...
Minusta ne renkaat näytti tosi hyvältä, en olisi voinut ajatellakkaan että näyttää noin hyvältä!
Vielä kun olisi jollain orkkis vanteilla niin
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Kokeileppa tehdä Forte motor flush käsittely ennen öljyn vaihtoa ja saman merkin top end treatment uuden öljyn sekaan, rohkenen väittää että hiljenee :think
Oli tarkoitus tänään ehdottaa kun kuuntelin ääntä mutta oli niin hoppu takaisin töihin että en ehtinyt
Olen tehnyt noita useampaan autoon ja on toiminut erittäin hyvin
Top end treatmentia vaan ei parane unohtaa laittaa...
Minusta ne renkaat näytti tosi hyvältä, en olisi voinut ajatellakkaan että näyttää noin hyvältä!
Vielä kun olisi jollain orkkis vanteilla niin
Minä oon jo tuon käsittelyn tehnyt kertaalleen ja tais olla siitä tuolla aiemmin mainintaakin
Niin nuista vanteista vielä että on nuo kyllä hienommat mitkä nyt oli alla kuin ne orggis vanteet jotka tuli auton mukana 19" kesärenkaiden kans. Ne sai jäädä talliin keräämään pölyjä
Itse tosiaan tykkään enempi tuon tyylisistä renkaista mitä sellaisista 20-30 sarjalaisista.
Maasturissa pitää olla kunnon renkaat eikä mitään bling bling lisuja
Juu ei ole tullu luettua tätä topicia kokonaisuudessaan
Hiljenikö ääni käsittelyn jälkeen yhtään vai pysyikö ennallaan?
Tuntuisi että siellä on joku karstan palanen estämässä öljyn kulkua :think
Minun korvaan äänen aiheuttaja on selkeästi nostaja enkä tuon vuoksi seisottaisi autoa vaan ajelisin menemään, tosin eihän tuo ensimmäinen kerta olisi kun erehtyy
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Juu ei ole tullu luettua tätä topicia kokonaisuudessaan
Hiljenikö ääni käsittelyn jälkeen yhtään vai pysyikö ennallaan?
Tuntuisi että siellä on joku karstan palanen estämässä öljyn kulkua :think
Minun korvaan äänen aiheuttaja on selkeästi nostaja enkä tuon vuoksi seisottaisi autoa vaan ajelisin menemään, tosin eihän tuo ensimmäinen kerta olisi kun erehtyy
Ääni on kyllä hiljentynyt siitä mitä se oli alunperin mutta sillon heti sen forte käsittelyn jälkeen ääni oli ihan samanlainen. Laitoin myös sekaan ne top endit.
Kyllä minunki vakava veikkaus on että nostajasta tulee tuo ääni nyt. Siitä kun muuten lähdin tänään niin jonku matkaa ajettua se ääni loppu taas hetkeksi ja tuli sit uudestaan.
Annahan kun saa oikeat öljyt koneeseen ettei mitään liruja litkuja niinku nyt on öljyn seassa vielä sellainen Marvel mystery oil joka laimensi öljyä melko riskisti Ku muutenkin on nuo 5w40 aika liruja öljyjä.niin tiiä vaikka jo sillä lähtis äänet sitten pois.
Toivossa on hyvä elää
nostaja remonttiin piti alkaa. nyt on purettu autoa jo hyvän matkaa.
Vanokset pitää ilmeisesti irroittaa että saa nuo nostajat vaihdettua??
Nyt sitten tyssäis remontti tähän kun ei ole uusia vanoksen peltisiä tiivisteitä:
näitä:
BMW Vanos Gasket (Cylinders 1-4) - Genuine BMW 11361705578
BMW Vanos Gasket (Cylinders 5-8) - Genuine BMW 11361705579
BMW part 11311705512 - Camshaft Seal
Nuitahan ei pysty käyttämään uudelleen enään??
Nyt vain on sellainen ongelma että nuita tiivisteitä ei ollu missään hylly tavarana eli menis tilaukseen ja kestää taas ikuisuuden että saa nuo tiivisteet.
Itse en ole tekemässä tuota remonttia,mutta ilmeisesti on niin että nuo joutuu purkamaan pois että saa nostajat vaihdettua?? Näin minulle kerrottiin..
Ei kellään ole sattumalta tämmösiä tiivisteitä jääny hyllyyn notkumaan?
nostaja remonttiin piti alkaa. nyt on purettu autoa jo hyvän matkaa.
Vanokset pitää ilmeisesti irroittaa että saa nuo nostajat vaihdettua??
Nyt sitten tyssäis remontti tähän kun ei ole uusia vanoksen peltisiä tiivisteitä:
näitä:
BMW Vanos Gasket (Cylinders 1-4) - Genuine BMW 11361705578
BMW Vanos Gasket (Cylinders 5-8) - Genuine BMW 11361705579
Nuitahan ei pysty käyttämään uudelleen enään??
Nyt vain on sellainen ongelma että nuita tiivisteitä ei ollu missään hylly tavarana eli menis tilaukseen ja kestää taas ikuisuuden että saa nuo tiivisteet.
Itse en ole tekemässä tuota remonttia,mutta ilmeisesti on niin että nuo joutuu purkamaan pois että saa nostajat vaihdettua?? Näin minulle kerrottiin..
Ei kellään ole sattumalta tämmösiä tiivisteitä jääny hyllyyn notkumaan?
Joku o-rengas oli kans jonka tarvi tuohon remonttiin:11311705512
Kai nuo Rovaniemen wetteriltä saisi parissa päivässä tilattua:think
Kai nuo Rovaniemen wetteriltä saisi parissa päivässä tilattua:think
Näin se minäki ajattelin.. On sinne tänään soitettu ja aikoivat soittaa kohta perään kun saavat katsottua mutta ei tullu takaisin soittoa enään milloinkaan..
Huomena mennä käymään sielä..
Oliskohan niin hyvin että parissa päivässä tulisivat?
Näin se minäki ajattelin.. On sinne tänään soitettu ja aikoivat soittaa kohta perään kun saavat katsottua mutta ei tullu takaisin soittoa enään milloinkaan..
Huomena mennä käymään sielä..
Oliskohan niin hyvin että parissa päivässä tulisivat?
Eikös ne tavarat tule jostain Ruotsin päävarastosta ja ainakin luulisi että sieltä löytyisi nuo osat. Itelle on ainakin ruukannut tulla osat 2-3 päivässä mitä olen wetteriltä tilannu ja Ruotsista ne on aina tulleet.
Nyt pitäis sitten alkaa säätämään nuo vanokset?
Olisko kellään antaa ohjeita hommaan?
Pärjääkään hommassa pelkällä yleismittarilla?
Muuta ei ole nyt saatavana.
Löyty jotain ohjeita hommaan.
Ainut että kun lopuksi lukee että nollaa vanos yksikkö.
Tarkoittaako se sitä että käännetään vanos yksikköä taas vastapäivään vasenta rajoitusta kohti ja kun piippaa yleismittari aletaan kiristämään nokka-akselin hammaspyörän pultteja. Imu 110nm ja pako 125nm. Eli tehdään lopullinen kiristys?
Homma nipussa
, Kohtahan sen sitten näkee toimiiko
Comment