Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Jos se siltä vaikuttaa niin lienee parasta lopettaa virransyöttö mahdollisesti vialliselle akulle. Vai annanko vain ladata toistaiseksi?

    Laturi siis 10A C-Tek-tyylinen älylaturi Biltemasta.

    Lataako se edes? Jos on vähänkin jotain häikkää akussa, niin noi älylaturit ei edes lataa.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • H.Aulakoski
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 336
      • Oulu

      Mähän testasin ko seiskan akulla, webastoa ja starttausta. Mutta en apukäynnistystä ko. alun ollessa kytkettynä autoon. Hopea-akku biltemasta 100Ah. Mut eihän se silläkään toiminut. Toin sen sisältä ja pitäis olla täysi. Tosin saattaa olla rikki sekin nimittäin useampia tyhjäksi purkuja jäätävässä pakkasessa. Juurikin syy miksi se päätyi sisälle lataukseen. Nyt on pihassa kaksi bemmiä jotka ei pelaa.

      Mutta onneksi on Touran!

      Pitää nyt antaa laturin tykittää akkua ja katsoa tuleeko siitä mitään ja sit maanantaina heti hakee markkinoiden paras akku laitteeseen.

      Tuskinpa tässä huolestumiseen on vielä syytä, eihän???
      X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
      Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Siellä on varmasti alkup. akku paikallaan ja nyt pakkasessa antautunut..Itselläkin joutui akun tuossa kuukausi takaperin uusimaan kun auto valitteli että akku ei ole täysin tolallaan..Lopulta alkoi jopa tiputtamaan laitteita pois virran säästämiseksi.
        Uuden akun joutuu juu koodaamaan että vaihdettu, myöskin jos AH määrä muuttuu suuresti..Mutta pääasissa 95AH AGM sinne menee ihan heittäen ja sitten vain koodaten kertoo autolle notta uusi batterii.

        Mutta autosta, ei olekin jees !? Itse myös hymyissäsuin joka aamu omalla mörököllillä töihin starttaan. Monelta kuulee että ompa iso auto mutta oikeasti tuntuu paljon pienemmältä hallita kuin oikeasti on..Ja tuo aktiiviohjaus, normiohjaus tuntuu sen jälkeen ihan mielettömän huonolta ! Varusteisiin tottuu, se on ihan totta.
        Itse olen nyt miettinyt uutta kesäautoa ja äksä antaa kyllä pohjat koville.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • pouri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 370
          • 06 area

          Jeps, tuskinpa tuossa on huoleen aihetta kun kerran auto on edellisenä päivänä pelannut hyvin. Alkuperäinen akku ihan hyvin saattanut tulla tiensä päähän. Laittaisin sinne suosiolla uuden akun sen sijaan, että vanhoilla koittaisin tai kaapeleilla. Ainakin kaapelit pitäisi olla hyvät ja leukojen jämerät siihen malliin kuitenkin virtaa haukkaa ja jos siellä on vielä epämääräisessä kunnossa oleva akku paikallaan.

          Tuota en kyllä suorilta allekirjoita, että kiinteän laturi pitäisi olla mahdollisimman järeä. Jos käyttö on normaalia ja akku on ilman lämmitystä, niin tuskin se latautuu 15A virroilla näillä pakkasilla? Ennemmin ehkä satsaisin akun lämmitykseen. Eikös siinä TM aika tuoreessa jutussakin ollut, että kylmän akun varauksen vastaanottokyky on aika huono.
          Diesel, fuel of satin man

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            Kiitos miehet vastauksista.

            Uudella akulla luulisi, että alkaa toimimaan normaalisti. Minkälainen/minkä merkkinen akku tohon nyt ois hyvä tai paras? Voiko akun vaihtaa itse ja sitten sitten koodauttaa myöhemmin liikkeessä?

            Koodaus ilmeisesti vaikuttanee lähinnä lataustapaan ja samalla auto saa tiedon että akku on uusi ja käsittelee sitä eri tavalla kuin kulunutta akkua.

            Sori ku en tajua näistä autohommista juurikaan. :(
            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • pouri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 370
              • 06 area

              Joku AMG akku alkuperäisellä kapasiteetillä tai jos varmanpäälle haluaa niin hakee merkkiliikkeestä. Ja kyllä, käsitykseni mukaan koodaus tosiaan vaikuttaa enempi latauspuoleen. Löysin tuon TM:n jutun noista akkulämmittimistä, joissa juttua lämmitetystä akusta vs. kylmä akku.

              Diesel, fuel of satin man

              Comment

              • H.Aulakoski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 336
                • Oulu

                Kempeleen Biltemasta saisin jo huomenna AGM-akun neljän vuoden takuulla. :think
                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  Originally posted by H.Aulakoski View Post
                  Kempeleen Biltemasta saisin jo huomenna AGM-akun neljän vuoden takuulla. :think
                  Bosch AGM laittaisin tilalle..Ei ole nuo Biltemanin AGM akut vakuuttaneet mitä olen foorumeita lukenut..Motonetista mm. saa tuota bossilaista.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Rado
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 716

                    Ei nuo rottelit lähde apuvirroilla käyntiin jos akku on kuollut.
                    Itellä kävi 530 kanssa just noin. Ei edes naksahtanut startti. Uusi akku paikoilleen & kaikki taas kunnossa.
                    Bilstemasta vaan uutta akkua 4v takuulla.

                    Comment

                    • H.Aulakoski
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 336
                      • Oulu

                      Oon tässä perusteellisesti selvitellyt asioita ja yksi mielenkiintoinen... Tämä Bilteman vain sisäkäyttöön tarkotettu laturi lopettaa lataamisen jos laturin lämpötila alittaa -5 astetta. Ei liene epäselvyyttä onko alittunut tänään. Elikä johtopäätös, akkua ei ole ladattu koko päivänä!!



                      Toin akun sisälle ja alkoipa jänöt nousemaan! Sitä tosin ihmettelen, että eikö 12.5V tosiaan riitä webaston tai moottorin käynnistämiseen?
                      X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                      Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Hei, ihan oikeasti. Biltema ja X5 ei oikein sovi samaan lauseeseen.
                        Ja ei, 12,5v on varsin vähän näihin nykyautoihin..

                        Ja noilla liikevaihdoilla unohda jo se biltema, kunnollista kampetta vaan kehiin..
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • H.Aulakoski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 336
                          • Oulu

                          Sattuu vain olemaan niin, että Bilteema on yks harvoja kauppoja mistä saa akun tähän hätään ja sijaitsee tuossa vieressä. Tosin saattaa olla, että uutta akkua ei tarvitakaan. Se selviää aamulla kun laitan nyt sisällä latauksessa olevan laturin takaisin autoon.

                          Liekkö noissa akuissa todellisuudessa niin kovin isoja eroja. AGM kuin AGM.

                          Edit: Myönnän, että melkoisen irvokkaalta se tuntui kirjoittaa!
                          Last edited by H.Aulakoski; 18-01-2014, 23:15.
                          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            No ainaki Bilteman AGM 01/12 leimalla ei enää tänä talvena jaksanu veivata -20c pakkasesta M57:kaa tulille. Takuuta ei ole ku ei oo kuittia, bilteman vastaus.

                            Itse ainakin jättäisin moisen hyllylle, kun maksaakin lähes saman mitä merkkiakku.
                            Last edited by zener; 18-01-2014, 23:19.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Jos sitä alkup. akkua lataat ni voin sanoa 100% varmasti että uuden akun tarvitset. Et et ehkä heti ja nyt vaan hetken päästä. Ja oli biltema kuinka lähellä hyviään, ei se siitä hyvää tee. Paras olisi orig. Oem mutta aito Bosch voisin kuvitella olevan todella lähellä sitä..
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • H.Aulakoski
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 336
                                • Oulu

                                Jep, niin tarvitsen.
                                Toivottavasti tolla selviäis maanantaihin
                                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎