Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Kiitos miehet vastauksista.

    Uudella akulla luulisi, että alkaa toimimaan normaalisti. Minkälainen/minkä merkkinen akku tohon nyt ois hyvä tai paras? Voiko akun vaihtaa itse ja sitten sitten koodauttaa myöhemmin liikkeessä?

    Koodaus ilmeisesti vaikuttanee lähinnä lataustapaan ja samalla auto saa tiedon että akku on uusi ja käsittelee sitä eri tavalla kuin kulunutta akkua.

    Sori ku en tajua näistä autohommista juurikaan. :(
    Laita EXIDE EA 1000 eli 100Ah tai 92Ah AGM molemmat todettu toimiviksi.
    JA Unohda KAIKKI Bilteman kamppeet jotka millään tavalla sähköön liittyy.

    Koodaukseen et liikettä tarvitse laita viestiä Clavurion:lle

    Eiköhän tuo koodauksen = IBS kaapelin ensi sijainen tarkoitus ole mitata akun varaus taso ja kriittisen rajan alapuolella TIPUTETAAN toissijaisia kulutus kohteita pois pelistä varmistaen varauksen riittävyys starttausta ja koneen käyntiä varten.

    Äläkä unohda ISOA laturia. Pieni laturi EI JAKSA kylmää akkua ladata. Isolla yli 15A laturilla
    akun sisäisestä resistanssista johtuen alkaa muodostua lämpöä joka edes auttaa latautumista.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      Miten se x5en weba? Onko samanlainen kuin pikkuveljissä? Eli lämmittää vain sisätilaa ilman modausta? Kävikö niin että pakkasessa lämmitettiin pirttiä ja weba veti akun jojoon... Kylmä kone ei käynnistynyt. Akun voi koodata vähän myöhemminkin kun vain saa ensin auton eloon.
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • H.Aulakoski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 336
        • Oulu

        Hyvä pointti, webasto toimii nyt. Akku latautui täyteen sisällä yön aikana.

        30 min jauhanut mutta kone ei vain halua käynnistyä. Pelkkä klik, eikä pyöritä. Jäähdytysnesteen säiliön luona alkaa kyllä putket pikku hiljaa lämpenemään, että ehkä se konettakin lämmittää. Saapa nähä.
        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

        Comment

        • heiskate
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 424
          • Tammela

          Originally posted by H.Aulakoski View Post
          Hyvä pointti, webasto toimii nyt. Akku latautui täyteen sisällä yön aikana.

          30 min jauhanut mutta kone ei vain halua käynnistyä. Pelkkä klik, eikä pyöritä. Jäähdytysnesteen säiliön luona alkaa kyllä putket pikku hiljaa lämpenemään, että ehkä se konettakin lämmittää. Saapa nähä.
          Jaha ja heti piti ongelmia ilmaantua. ; (

          Tiedän senkin tunteen kun perheelle eka kertaa ylpeänä esittelee ja... Vähän outoa kyllä, jollei nytkään pyöritä, vaikka akku ladattu. :think Oisko jotain muutakin sitten antautunut akun lisäksi.

          Tuohon akkuhommaan sain oman seiskan (E65) kanssa myös perinpohjaisesti tutustua. Jos sait vanhaan vielä eloa, niin sillä pääset sen verran, että jätät sen bilteman väliin ja haet mistä tahansa siihen oikeasti kuuluvan AGM-akun. Yllättävän tarkkoja tuntuvat nämä bemarit olevan akkujensa suhteen.

          Viisaimmat voisivat nyt antaa vihjeitä, että mikä on kun ei pyöritä, vaikka virtaa onkin. Luultavasti ei mitään isoa kuitenkaan ja toivottavasti pääsee pian nautiskelemaan.

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            Alkaa vähän tuntumaan siltä, että ehkä se ei lämmittäkään konetta. Sisätiloissa alkaa jo tarkenemaan mutta suurin osa letkuista konehuoneessa on kylmiä. Sisälle menevät putket on jo hyvin lämpimiä.

            Ohjelmointihommia ehkä? Kuka osais?
            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1321
              • Tornio

              Originally posted by H.Aulakoski View Post
              Alkaa vähän tuntumaan siltä, että ehkä se ei lämmittäkään konetta. Sisätiloissa alkaa jo tarkenemaan mutta suurin osa letkuista konehuoneessa on kylmiä. Sisälle menevät putket on jo hyvin lämpimiä.

              Ohjelmointihommia ehkä? Kuka osais?
              Laita koodauksesta yms. Clavurion:lle viestiä. selviää samalla autostasi muutakin tietämisen arvoista.

              Yrititkö starttausta sillä vanhalla X5 akulla vai jollain toisella?
              entä lisävirran anto PAKSUILLA KAAPELEILLA saman aikaan ulkopuolisesta akusta ?

              startin kunto alkaa epäilyttämään JOS VARMASTI täydellä akulla VAIN naksuu startin solenoidi. solenoidista päävirta navat paksulla raudalla yhteen niin näkee jaksaako startti pyörittää konetta. Tiedä mitä teet jos alat kokeilemaan eli JOS sittenkin siellä akussa on tehoa niin tuommoinen n. 90Ah akku jaksaa puskea n.900A virtaa ja sillä sulaa jo 5mm rautatanko.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                oiskohan siellä oulun suunnillakin jokin autosähköliike jolla 24/7 päivystys? Täällä etelässä ainakin on (adita oy) jonka kautta itse aikoinaan sain uuden laturin eräänä lauantaina iltana/yönä, kun e39 jätti tielle.

                tosin ostin halvimman minkä sai, oli joku bosch kopio (uusi, ei tehdaskorjattu), laturi kesti kaksi viikkoa ja rupesi työntämään ylijännitettä akulle, jonka seurauksena akku paskaksi ja puolet auton valoista rikki. sain uuden Valeon laturin tilalle, ja uuden Vartan akun vielä kaupanpäälle! ja molemmat tapahtumat tietenkin viikonloppuna tapahtui
                Last edited by väiski525; 19-01-2014, 10:49.
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • H.Aulakoski
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 336
                  • Oulu

                  Webasto toimi noin 100 min varmasti täydellä akulla. Useita starttausyrityksiä, joiden tuloksena vain solenoidin naks. Ehkä pari hentoista kampiakselin pyöräytysyritystä. Epäilykset kohdistuvat starttimoottoriin. Liekkö tiensä päässä, jäässä tai muuten vain tehoton pyörittämään umpijäässä olevaa konetta. Nyt seissyt vajaa 40 tuntia 25 pakkasessa. Toin akun jälleen sisälle lataukseen. Tää siis se alkuperäinen akku.

                  Laitan seuraavaksi sähkökäyttöisen 2 kW hallilämmittimen puhaltamaan lämmintä koneelle. Saadaanpa ainakin lämmöt nousemaan. En kuitenkaan aio polttaa autoa


                  Ps. Kaveri tosta naapurista toi toissapäivänä E60 bemmin Helsingistä. Äsken soitteli, että mikähän on ku ei starttaa...
                  X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                  Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                  Comment

                  • Rado
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 716

                    Akku on vainaa & kun saat siihen 100% täyden ja uuden akun niin johan starttailee.

                    Comment

                    • topsi
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 225
                      • Oulu

                      Karpoillaan hieman ja bustataan nyt ensin pari myyttiä:

                      1. Iso (virranatokyvyltään) laturi kylmällä parempi kuin pieni
                      VÄÄRIN. Latureiden virranantokyvyllä on käytännössä merkitystä vain lämpimässä. Kylmä akku ei ota paljoa virtaa, vaikka sitten olisi laturi joka voisi antaa 1000A. Toki virtaa alkaa menemään jos jännitettä nostetaan, mutta näinhän ei saa tehdä kuin korkeintaan hetkellisesti.

                      2. 12.5V ei riitä nykyautoille... Joopa joo. Täysi lyijyakkupari on 2.1V, joita auton akussa on 6 kpl. Näin ollen täpötäysi akku on 12,6V. Saanko kysyä mitä ihmeakkuja te käytätte autoissanne, joille 12,5V ei riitä?

                      Tässä vähän infoa akuista / jännitteistä: http://www.miljoonalaatikko.com/doku.../lyijyakku.pdf

                      Mitä tulee otsikon aiheeseen niin ensimmäisenhän tuosta pitää poissulkea se huonon akun mahdollisuus, minkä kyllä käsitykseni mukaan pitäisi pystyä poissulkemaan kaapeleillakin...
                      E46 ///M3 -01
                      Ex: E39 530d -01 M-sport
                      Ex: E39 525tds touring -97

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Jos ei akku kerta ole täysin vainaa, niin kuulostaa oudolta, että ei ole kaapeleilla pyörittänyt, jos vaan oli kunnolliset kaapelit. Toivotaan ettei mitään huohottimen jäätymistä ole ollut...

                        Ei viissiin mitään outoa kuulunut koneesta kun se on sammutettu?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • H.Aulakoski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 336
                          • Oulu

                          "Jos kyseessä orkkis-Webasto, niin sehän lämmittääkin vain sisätilat. Yhteen E70:iin on tehty sama muutos, kuin E60/61, eli vaihtoventtiilin tilalle vastus, niin myös moottori lämpenee esilämityskäytössä. Tässä tapauksessa Webaston käyttö on vain haitannut käynnistystä" - Clavurion, hieno mies
                          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by H.Aulakoski View Post
                            "Jos kyseessä orkkis-Webasto, niin sehän lämmittääkin vain sisätilat. Yhteen E70:iin on tehty sama muutos, kuin E60/61, eli vaihtoventtiilin tilalle vastus, niin myös moottori lämpenee esilämityskäytössä. Tässä tapauksessa Webaston käyttö on vain haitannut käynnistystä" - Clavurion, hieno mies

                            Laita sisätilanlämmitin konehuoneeseen puhaltamaan.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • H.Aulakoski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 336
                              • Oulu

                              Bayerische Motoren Werke. Auto on käynnissä ja kaikki pelaa!

                              Bilteman hallilämmitin käänsi fiilikset uuteen nousuun!!!
                              X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                              Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                Laita nyt heti siihen joko säteilijä tai teetä muutokset Webaston letkutukseen!
                                En kyllä vääntelisi kertaakaan käyntiin -25-30 pakkasesta vaikka virta riittäisikin
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎