Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 tömähdys perästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • p3t3
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 86
    • Suomi

    #31
    Originally posted by Bouma View Post
    Mulla tömähtää myös perä joka vaihteella ja itselle sigun autoon vaihdettiin kaikki takakelkan puslat ja ei vaikutusta, sama tumpsahdus. Autokeskukselta kaupattiin minulle uutta perää mut Benkara oli sitä mieltä että vaihdelaatikosta. Itse vaihdan nyt seuraavksi kytkimen sekä rasvaan kytkinakselin. Sellaisia veikkauksia on tullut että kuiva kytkinakseli tekee tuon tumpsahduksen.
    Mullekin Benkara tyrkytti vaihdelootaa... Niillä taitaa olla yks ylimääräinen nurkissa pyörimässä Itse en kyllä oikein siihen usko... Oletko kysynyt kytkimen ja vaihdon hintaa jostain vai itsekö teet?

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      #32
      Originally posted by p3t3 View Post
      Mullekin Benkara tyrkytti vaihdelootaa... Niillä taitaa olla yks ylimääräinen nurkissa pyörimässä Itse en kyllä oikein siihen usko... Oletko kysynyt kytkimen ja vaihdon hintaa jostain vai itsekö teet?
      Kytkinpaketti Sachs asetelma+levy melkein 300€ ja n.250€ Benkaralla työ. Ja siiten täytyy ostaa sitä OEM BMW kytkin akselirasvaa, siihen on oikein omaa rasvaa tosiaan. Saa nähdä kuin käy näiden eväiden kanssa.
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        ----------
        Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:38.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #34
          Originally posted by Bouma View Post
          Sellaisia veikkauksia on tullut että kuiva kytkinakseli tekee tuon tumpsahduksen.
          Siis Täh!
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #35
            Originally posted by jannmann View Post
            e36/e46 taka-akselilla ei vitunkarvankaan vertaa yhtäläisyyksiä z3/e30 taka-akseliin. Miten kytkinakselinkuivuus (käytännössä aina kuiva) voi vaikuttaa perästä tulevaan "tumpsahdukseen"?
            Tätä ihmetteli myös eräs "kokki" leipurin kera.
            Kyllä sitä taas jaksetaan vittuillen vastata asioihin. Kunhan totesin että olen omaan e46 vaihtanu kaikki takakelkan puslat joista kolme oli särki mutta ei vaikusta OMASSA autossani. Mulle on aivan sama vaikka eroja olisi yhtä paljon ku sulla munankarvoja mutta MINUN AUTOSSANI ei vaikutusta kyseinen operaatio tuottanu. Ja niinkuin kirjoitin niin ARVAILUA tuosta kytkinakselin kuivuudesta on vain tullut, minä olen asioista yhtä tietämätön kuin topicin aloittaja.

            Ja ihan sellanen kysymys et miks se kytkinakseli olis aina käytännössä muka kuiva jos siihen myydään omaa OEM vaseliinia/rasvaa?
            Last edited by Bouma; 25-04-2009, 07:37.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #36
              --------
              Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:38.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #37
                Originally posted by jannmann View Post
                Sillä OEM vaseliinilla on tarkoitus tarvittaessa "hivenen" helpottaa asennusta.
                Itse en ole koskaan rasvannut booreja, vain ja ainoastaan painelaakerin ja haarukan väliset kosketuspinnat. En mitään pyöriviä osia.
                Jos sitä rasvaa uittaa liikaa, keskipakovoima heittää sen pitkin massalevyä ja vaihtipyörää.
                Vai miten paljon uskot massalevyn liikkuvan booreilla sivusuunnassa kun painat poljinta 0,2mm vai 2cm ?
                Jos kytkin nyt kestää vaikka 10-20v, niin miten paljon sitä rasvaa on siellä vielä "voitelemassa" sitä kytkinakselia?
                Vai onko näissä uudemmissa bemuissa huoltoohjelmassa esim. joka 2 huollossa säännöllinen kytkinakselin rasvaus?

                Ohessa kuva jossa takapalkin ja ehjän puslan välyksestä. Jos pusla/puslat paskana, hakkaa palkki tota väliä ja kolahtelee.
                Onhan tuossa ihan asiaa mitä puhut. Täytyy nyt katsoa kun sen kytkimen vaihtaa omaan et onko vaikutusta tuohon oman auton paukutteluun. Onkohan järkeä vaihtaa kaksoismassa vauhtipyörää samalla?:think
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #38
                  -------
                  Last edited by jannmann; 08-05-2009, 13:18.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #39
                    --------
                    Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:38.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • takatalvi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1019
                      • Jokela

                      #40
                      Originally posted by Bouma View Post
                      Kyllä sitä taas jaksetaan vittuillen vastata asioihin. Kunhan totesin että olen omaan e46 vaihtanu kaikki takakelkan puslat joista kolme oli särki mutta ei vaikusta OMASSA autossani. Mulle on aivan sama vaikka eroja olisi yhtä paljon ku sulla munankarvoja mutta MINUN AUTOSSANI ei vaikutusta kyseinen operaatio tuottanu. Ja niinkuin kirjoitin niin ARVAILUA tuosta kytkinakselin kuivuudesta on vain tullut, minä olen asioista yhtä tietämätön kuin topicin aloittaja.

                      Ja ihan sellanen kysymys et miks se kytkinakseli olis aina käytännössä muka kuiva jos siihen myydään omaa OEM vaseliinia/rasvaa?
                      Onko pusla nro 9 ehjä?
                      BMW i3

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by takatalvi View Post
                        Kaikki takakelkan puslat vaihdettu ja tuo oli nimenomaan yksi rikkinäinen ja olin ihan varma että siinä myös olisi vika mut ei.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • marko.m
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 333
                          • Keminmaa

                          #42
                          Kerkesin jo aikasemmin tänne kirjoittaa että mullakin e34:ssä kolahtaa kun vaihtaa 1 -> 2. Mulla oli ainakin osaksi perässä vikaa. Perä piti kauheaa ulinaa joten vaihdoin sen. Nyt ei perä pidä ääntä ja tömähdyksetkin katosi, ainakin suurimmaksi osaksi. Sinä vanhassa perässä oli ainakin pinionin laakerit niin väleät että akselissa oli noin 1mm välys päittäis ja sivuttaissuunnassa. Alkoi oleen totaalisen lopussa tuo murikka.
                          316i e46 -04.
                          Ex. 525i e34 -91

                          Comment

                          • p3t3
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 86
                            • Suomi

                            #43
                            Originally posted by marko.m View Post
                            Kerkesin jo aikasemmin tänne kirjoittaa että mullakin e34:ssä kolahtaa kun vaihtaa 1 -> 2. Mulla oli ainakin osaksi perässä vikaa. Perä piti kauheaa ulinaa joten vaihdoin sen. Nyt ei perä pidä ääntä ja tömähdyksetkin katosi, ainakin suurimmaksi osaksi. Sinä vanhassa perässä oli ainakin pinionin laakerit niin väleät että akselissa oli noin 1mm välys päittäis ja sivuttaissuunnassa. Alkoi oleen totaalisen lopussa tuo murikka.
                            No mun autossa perä ei kyllä ääntele mitenkään. Kun ajaa vaikka 15km/h ykkösvaihteella ja pumppaa kytkinta pohjaan niin joka kerta kuuluu se tömähdys, kun auto nytkähtää. Silloin jos kytkintä painaa todella rauhallisesti ja hiljaa pohjaan niin ei kuulu mitään.

                            Samantapainen kolina kuuluu siis myös silloin kun auto on paikallaan käsijarru päällä ja heiluttaa autoa edes takaisin, sen verran mitä se liikkuu...
                            Last edited by p3t3; 26-04-2009, 13:49.

                            Comment

                            • p3t3
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 86
                              • Suomi

                              #44
                              Joku joskus muistaakseni kirjoitteli että tömähtely oli loppunut perä- ja laatikkoöljyjen vaihdolla. Voisiko se tosiaan auttaa? Tömähtely on kyllä todella kovaakin välillä. Todella nätisti ja hitaasti kun vaihtaa (ykköseltä kakkoselle) ei kuulu mitään.


                              Ja tosiaan sellaista vielä että kun auto on nostettuna ylös ja vaihde vapaalla, ja pyörittää kardaanista niin se liikkuu jonkun verran eli siinä on vähän "tyhjää". Normaalia?
                              Vaihdelaatikon ja kardaanin välisesta stefasta on vuotanut vähän öljyä kun on kostea siitä ympäriltä.
                              Last edited by p3t3; 26-04-2009, 18:17.

                              Comment

                              • Wiking
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 1647
                                • Laihia

                                #45
                                Lopeta nyt se hierominen, ei se sillä parane
                                Vaihda ne takakelkan puslat, äläkä kysele korjaamon ukon mielipiteitä, jos ne kerta on kuultua luokkaa...
                                Nyt
                                BMW 330e g21 M-Sport
                                Ennen
                                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎