Laitoin pari viikkoa sitten uudet öljyt perään. Tämä sai kolahduksen hiljenemään täysin. Odotinkin että näin käy koska samaa ovat muutkin raportoineet maailman foorumeilla. Odotettavissa on myös se, että kolahdus palaa taas muutamien viikkojen tai hyvässä lykyssä kuukausien päästä. Saa nähdä miten asia tästä etenee...
Kummasti tuottaa mielihyvää kun tuttua kolinaa ei tulekkaan vaihtaessa!
Täytyy sitä osata nauttia pienistäkin asioista
Laitoin pari viikkoa sitten uudet öljyt perään. Tämä sai kolahduksen hiljenemään täysin. Odotinkin että näin käy koska samaa ovat muutkin raportoineet maailman foorumeilla. Odotettavissa on myös se, että kolahdus palaa taas muutamien viikkojen tai hyvässä lykyssä kuukausien päästä. Saa nähdä miten asia tästä etenee...
Kummasti tuottaa mielihyvää kun tuttua kolinaa ei tulekkaan vaihtaessa!
Täytyy sitä osata nauttia pienistäkin asioista
No jopas, itse en ois uskonut, että öljyjen vaihdolla tokenisi, mutta tajusin juuri, että silloin tällöin aikasemmin tömähdellyt perä ei enää viime kesänä tömähdellyt, kun olin edellistalvena vaihtanut öljyt. Edelliset öljyt olivat huoltokirjan mukaan noin 30 tkm. ajetut, ei tietoa mitkä. Nyt siellä velloo Castrolin lukkoperäöljyt.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Eli Torsen-tyyppinen perä lonksuu. Uusilla öljyillä lonksuu vähemmän. Mutta tämä on siis ominaisuus eikä vika eikä perä siitä klonksumisesta rikki mene.
Kyllä mä jotenkin nyt pyörittelen ajatuksia kytkimen työsylinterissä ja joku mainitsi jossain että se letku työsylinterille saattais hieman ajansaatossa kulahtaa että rupeaa paisuilemaan käytössä... Sitten tietysti se kaikista vittumaisin, että toi ZF aski on jo holo....
Autossa kilometrejä 280tkm
Jokos p3t3 on ratkaissut mystisen tömähdyksen ongelman:think
Itselläni samat oireet jo kolmatta kesää. "Tömähdys" voimistunut aavistuksen kesä kesältä. Edelleen kuitenkin vain ykköseltä kakkoselle vaihtaessa.
Vikaa ei löytynyt ainakaan;
-puslista
-kardaanista
-perän kiinnityksestä
Z4 e85 ääntää samallalailla. eli varsinkin kun lähtee reippaasti 1:llä ja vaihtaa 2:lle, niin silloin pamahtaa.
Kohta kun zetori nousee talviteloille on tarkoitus vaihtaa puslia, mutta on sellaista sarjaa, missä olisi kaikki puslat vai pitääkö hommata kaikki erikseen....onko powerflex ok vai haista paska laadultaan?
kun sitä alkaa purkaa, niin rärrilaikka myös vaihtuu.
Comment