Ei vittu, mee nyt sinne auton alle ja katto edes onko siel perän kiinnityksessä väljää ja jatka arpomista vasta sitten....
Z3 tömähdys perästä
Collapse
X
-
Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
-
Tässä on asiaa. Ei se ongelma kuitenkaan korjaannu pelkästään tänne kirjottelemalla ja arpomalla. Haalaria päälle ja hommiin!Originally posted by Wiking View PostEi vittu, mee nyt sinne auton alle ja katto edes onko siel perän kiinnityksessä väljää ja jatka arpomista vasta sitten....
e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
No mitäpä lottoot? Kyllä siellä auton alla on käyty jo useaankin otteeseen.Originally posted by Wiking View PostEi vittu, mee nyt sinne auton alle ja katto edes onko siel perän kiinnityksessä väljää ja jatka arpomista vasta sitten....
Perän kannattimessa oli kumi muistaakseni rikki, muuten näytti kiinnitykset ym. olevan kunnossa.
Jatketaan arpomista...Last edited by p3t3; 16-05-2009, 15:38.
Comment
-
EN USKO ETTÄ VIKA ON SUN AUTOSSA TAKAKELKAN PUSLISSA, ainakaan pelkästään. Voi olla, että olen väärässä mikäli sun auton rakenne eroaa merkittävästi takakelkan osalta E28 500-sarjalaisesta, mutta ainakin siinä kun oli takakelkan puslat lopussa (ja mahdollisesti perämurikan kannatin-"kumi" kanssa), oli oireet seuraavat:Originally posted by p3t3 View PostTuntuu vaan kovin ihmeelliseltä että vika olisi puslissa kun pakkia päälle pistettäessäkin kuuluu niin selkeä tömähdys... Ja sama kun hiljaisessa nopeudessa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä. Eihän auto edes nytkähdä siinä mitenkään?
Itse en vaan oikein jaksa uskoa että se vika olisi silloin puslissa. :think
1. liikkeelle lähdöissä ISO tömähdys, suunnilleen kuin joku ajaisi perään
2. vaihteen vaihdoissa myös tömähdys ellei hissuttele vaihtoa hyvin varovaisesti
3. ajossa moottorijarrutukselta kiihdyttämään lähtiessä samanlainen tömähdys (ei siis kytkimen käyttöä)
4. paikallaan vaihteita vaihdellessa ei kolinaa eikä muita ääniä
5. peruuttamaan lähtiessä en muista jysähtikö silloinkin (auto vaihtoi omistajaa joku 4v sitten..)
Mikäli sulla ei ajossa toi kohta 3 toteudu, niin en usko että olisi ko. puslista kyse. Jos siis ihan täydestä moottorijarrutuksesta ruttaat kytkintä käyttämättä kaasun pohjaan vaikkapa kakkosella niin kyllä mun käsittääkseni pitäis sillonkin jysähtää jos puslat on lopussa.
Comment
-
Ja vaihda nyt vittu, ne isot apurungon puslat jos niissä ei kerran sitä väliä siihen "alalautaseen" ollut. Ne on sillon joka tapauksessa paskana, vulkanointi pettänyt.
Aiheuttaa ne sitten sen äänen tai ei.
Ne aiheuttaa urissa vetelyä ja levottomuutta kovissa moottorijarruissa jne. jne.
Ottaako kytkin kiinni alhaalla vai vasta tosi ylhäällä?
Koska kytkin linjastoon viimeksi vaihdettu nesteet ja ilmattu kunnolla?Aprilia RSV4
Comment
-
Liikkeelle lähtiessä en ole mitään kolahdusta kuullut, mutta moottorijarrutuksessa kaasua pumppaamalla selvää kolahtelua kyllä kuuluu. Eli kyllä ne puslat ainakin loppu on, mutta sitä en jaksa uskoa että se iso tömähtely siihen puslien vaihtoon loppuisi kun oireet on tuollaiset?
-kolisee joka aina 4. vaihteelle asti vaihdettaessa joka vaihteella
-tömähtely kylmänä voimakkaampaa, esim. aamulla
-tömähtää kun pistää vaikka pakin päälle
-tömähdys kuuluu aina kun polkasee kytkimen pohjaan hiljaisessa vauhdissa
-tömähtää kun hiljaisessa vauhdissa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä.
-varsinkin ykkösvaihde jäykkä pistää päälle useimmiten, kun odottaa hetken kytkin pohjassa niin menee helpommin joskus
-kolahtelu voimistunut ajan kuluessa
- esim. ykkösellä tasakaasulla ajo "hermostunutta", sellaista nytkytystä.
Ei ole tietoa nesteistä tai ilmauksesta. Voi olla että luulen vaan mutta ainakin liikkeelle lähtiessä auto liikkuu vasta kun kytkin on melkein ylhäällä...Originally posted by jannmann View Post
Ottaako kytkin kiinni alhaalla vai vasta tosi ylhäällä?
Koska kytkin linjastoon viimeksi vaihdettu nesteet ja ilmattu kunnolla?Last edited by p3t3; 16-05-2009, 15:53.
Comment
-
Käyppä sitten vaihdattamassa ne nesteet ja ilmaus kanssa. Saattaa auttaa ongelmaan. Edullinen vaihtoehto kokeilla, ennen kytkimen vaihtoa.Originally posted by p3t3 View PostEi ole tietoa nesteistä tai ilmauksesta. Voi olla että luulen vaan mutta ainakin liikkeelle lähtiessä auto liikkuu vasta kun kytkin on melkein ylhäällä...Aprilia RSV4
Comment
-
AamenOriginally posted by p3t3 View PostLiikkeelle lähtiessä en ole mitään kolahdusta kuullut, mutta moottorijarrutuksessa kaasua pumppaamalla selvää kolahtelua kyllä kuuluu. Eli kyllä ne puslat ainakin loppu on, mutta sitä en jaksa uskoa että se iso tömähtely siihen puslien vaihtoon loppuisi kun oireet on tuollaiset?
Niin ja kyllä sieltä aika ilkiä tömähtely vain niistä puslien loppumisesta kuuluu
Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
No kun olisikin ne puslat pelkästään vikana! Mutta sano mulle millä järjellä puslista tulee sellainen tömähdys kun paikallaan pistää pakin päälle ja vaihteet muutenkin tahmeita ym. mitä tuossa aiemmin luettelin?Originally posted by Wiking View PostAamen
Niin ja kyllä sieltä aika ilkiä tömähtely vain niistä puslien loppumisesta kuuluu
Puslat on loppu joo, mutta mitä muuta sen lisäksi, sitä tässä pohditaan...
Comment
-
Siis ainoat asiat(kuvaamistasi), jotka ei voi johtua puslista, on vaihteiden tahmeus ja kytkimen ylhäällä ottaminen...Originally posted by p3t3 View PostNo kun olisikin ne puslat pelkästään vikana! Mutta sano mulle millä järjellä puslista tulee sellainen tömähdys kun paikallaan pistää pakin päälle ja vaihteet muutenkin tahmeita ym. mitä tuossa aiemmin luettelin?
Puslat on loppu joo, mutta mitä muuta sen lisäksi, sitä tässä pohditaan...
Tahmeuteen kokeilisin lootaöljyjen vaihtamista ja sen jälkeen alkaisin miettiä kytkimen suuntaan yllämainittuja toimenpiteitä...
Kytkin ei siis luista kumminkaan?Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
Ei se kyllä tunnu luistavan eikä äännä tms. Laatikkoöljyt on menossa vaihtoon, kun näytti olevan laatikon perästä stefa vähän kosteakin. Tiedä paljonko sielläkin on tavaraa enää jäljellä...Originally posted by Wiking View PostSiis ainoat asiat(kuvaamistasi), jotka ei voi johtua puslista, on vaihteiden tahmeus ja kytkimen ylhäällä ottaminen...
Tahmeuteen kokeilisin lootaöljyjen vaihtamista ja sen jälkeen alkaisin miettiä kytkimen suuntaan yllämainittuja toimenpiteitä...
Kytkin ei siis luista kumminkaan?
Comment
-
Originally posted by p3t3 View Post...mielestäni se ääni tulee juuri niiden etummaisten isojen puslien kohdalta, ja ne liikkuvatkin siinä aika hervottomasti...Originally posted by p3t3 View PostSiis tarkoitatko kardaanin ristikkoniveltä joka on perän edessä? Siitä kun liikuttaa auton ollessa paikallaan niin on kylä hieman väljä ja jonkun verran liikkuu tyhjää...
No älä nyt herranjumala enää arvo! Omien kirjoitustesi mukaan sulla on jo kolmessa kohdassa väljää. Korjaa nyt nuo välittömästi. Tarkista vetarit samalla.Originally posted by p3t3 View Post...Perän kannattimessa oli kumi muistaakseni rikki, muuten näytti kiinnitykset ym. olevan kunnossa.
Jatketaan arpomista...
Seuraavaksi varmaan ilmenee mystinen zetan tyyppivika, jossa perät repeilee irti 'aivan ilman mitään syytä"
E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
Joku pisti tänne kuvan joskus siitä ehjästä puslasta jossa oli pieni rako puslan ja sen alatuen välissä. Kuuluuko siinä olla rako myös silloin kun auto on maassa koko painollaan?
Kun auton nostaa nosturille niin siinä on pieni rako mutta maassa ollessaan rakoa ei ole.
Comment
-
Metalli ei saa olla metallia vastaan maassa eikä ylhäällä, eli rako pitää olla...Originally posted by p3t3 View PostJoku pisti tänne kuvan joskus siitä ehjästä puslasta jossa oli pieni rako puslan ja sen alatuen välissä. Kuuluuko siinä olla rako myös silloin kun auto on maassa koko painollaan?
Kun auton nostaa nosturille niin siinä on pieni rako mutta maassa ollessaan rakoa ei ole.
Eikö toi nyt jo VIIMEISTÄÄN kerro, että vaihda se pusla koska siinä on väljää:thinkNyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
Tahmeat vaihteet; suosittelen kokeilemaan parilla kympillä saatavia RedLine vaihteistoöljyjä. Itselläni (323i -98) tuntuma parani placeboa roimasti enemmän, synkronirenkaat taisivat tykätäOriginally posted by p3t3 View PostEi se kyllä tunnu luistavan eikä äännä tms. Laatikkoöljyt on menossa vaihtoon, kun näytti olevan laatikon perästä stefa vähän kosteakin. Tiedä paljonko sielläkin on tavaraa enää jäljellä...
. Redline 2 litraa löytyy-- >http://www.roadmachine.fi/gearoil.html
Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
Comment
Comment