Originally posted by Bouma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 tömähdys perästä
Collapse
X
-
Originally posted by p3t3 View PostMullekin Benkara tyrkytti vaihdelootaa... Niillä taitaa olla yks ylimääräinen nurkissa pyörimässä Itse en kyllä oikein siihen usko... Oletko kysynyt kytkimen ja vaihdon hintaa jostain vai itsekö teet?
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View Poste36/e46 taka-akselilla ei vitunkarvankaan vertaa yhtäläisyyksiä z3/e30 taka-akseliin. Miten kytkinakselinkuivuus (käytännössä aina kuiva) voi vaikuttaa perästä tulevaan "tumpsahdukseen"?
Tätä ihmetteli myös eräs "kokki" leipurin kera.
Ja ihan sellanen kysymys et miks se kytkinakseli olis aina käytännössä muka kuiva jos siihen myydään omaa OEM vaseliinia/rasvaa?Last edited by Bouma; 25-04-2009, 07:37.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSillä OEM vaseliinilla on tarkoitus tarvittaessa "hivenen" helpottaa asennusta.
Itse en ole koskaan rasvannut booreja, vain ja ainoastaan painelaakerin ja haarukan väliset kosketuspinnat. En mitään pyöriviä osia.
Jos sitä rasvaa uittaa liikaa, keskipakovoima heittää sen pitkin massalevyä ja vaihtipyörää.
Vai miten paljon uskot massalevyn liikkuvan booreilla sivusuunnassa kun painat poljinta 0,2mm vai 2cm ?
Jos kytkin nyt kestää vaikka 10-20v, niin miten paljon sitä rasvaa on siellä vielä "voitelemassa" sitä kytkinakselia?
Vai onko näissä uudemmissa bemuissa huoltoohjelmassa esim. joka 2 huollossa säännöllinen kytkinakselin rasvaus?
Ohessa kuva jossa takapalkin ja ehjän puslan välyksestä. Jos pusla/puslat paskana, hakkaa palkki tota väliä ja kolahtelee.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostKyllä sitä taas jaksetaan vittuillen vastata asioihin. Kunhan totesin että olen omaan e46 vaihtanu kaikki takakelkan puslat joista kolme oli särki mutta ei vaikusta OMASSA autossani. Mulle on aivan sama vaikka eroja olisi yhtä paljon ku sulla munankarvoja mutta MINUN AUTOSSANI ei vaikutusta kyseinen operaatio tuottanu. Ja niinkuin kirjoitin niin ARVAILUA tuosta kytkinakselin kuivuudesta on vain tullut, minä olen asioista yhtä tietämätön kuin topicin aloittaja.
Ja ihan sellanen kysymys et miks se kytkinakseli olis aina käytännössä muka kuiva jos siihen myydään omaa OEM vaseliinia/rasvaa?
BMW i3
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostOnko pusla nro 9 ehjä?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/
Comment
-
-
Kerkesin jo aikasemmin tänne kirjoittaa että mullakin e34:ssä kolahtaa kun vaihtaa 1 -> 2. Mulla oli ainakin osaksi perässä vikaa. Perä piti kauheaa ulinaa joten vaihdoin sen. Nyt ei perä pidä ääntä ja tömähdyksetkin katosi, ainakin suurimmaksi osaksi. Sinä vanhassa perässä oli ainakin pinionin laakerit niin väleät että akselissa oli noin 1mm välys päittäis ja sivuttaissuunnassa. Alkoi oleen totaalisen lopussa tuo murikka.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by marko.m View PostKerkesin jo aikasemmin tänne kirjoittaa että mullakin e34:ssä kolahtaa kun vaihtaa 1 -> 2. Mulla oli ainakin osaksi perässä vikaa. Perä piti kauheaa ulinaa joten vaihdoin sen. Nyt ei perä pidä ääntä ja tömähdyksetkin katosi, ainakin suurimmaksi osaksi. Sinä vanhassa perässä oli ainakin pinionin laakerit niin väleät että akselissa oli noin 1mm välys päittäis ja sivuttaissuunnassa. Alkoi oleen totaalisen lopussa tuo murikka.
Samantapainen kolina kuuluu siis myös silloin kun auto on paikallaan käsijarru päällä ja heiluttaa autoa edes takaisin, sen verran mitä se liikkuu...Last edited by p3t3; 26-04-2009, 13:49.
Comment
-
-
Joku joskus muistaakseni kirjoitteli että tömähtely oli loppunut perä- ja laatikkoöljyjen vaihdolla. Voisiko se tosiaan auttaa? Tömähtely on kyllä todella kovaakin välillä. Todella nätisti ja hitaasti kun vaihtaa (ykköseltä kakkoselle) ei kuulu mitään.
Ja tosiaan sellaista vielä että kun auto on nostettuna ylös ja vaihde vapaalla, ja pyörittää kardaanista niin se liikkuu jonkun verran eli siinä on vähän "tyhjää". Normaalia?
Vaihdelaatikon ja kardaanin välisesta stefasta on vuotanut vähän öljyä kun on kostea siitä ympäriltä.Last edited by p3t3; 26-04-2009, 18:17.
Comment
-
-
Lopeta nyt se hierominen, ei se sillä parane
Vaihda ne takakelkan puslat, äläkä kysele korjaamon ukon mielipiteitä, jos ne kerta on kuultua luokkaa...Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
Comment