Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 tömähdys perästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #76
    Originally posted by p3t3 View Post
    No vittu! En sitten millään jaksa uskoa että se johtuu niistä puslista. Tule itse kokeilemaan vaikka ja toteamaan oireet ja mieti uusiksi...

    Vai onko sun mielestä puslissa vika jos:

    -kolisee joka aina 4. vaihteelle asti vaihdettaessa joka vaihteella
    -tömähtää kun pistää vaikka pakin päälle
    -tömähdys kuuluu aina kun polkasee kytkimen pohjaan hiljaisessa vauhdissa
    -tömähtää kun hiljaisessa vauhdissa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä.
    -kolahtelu voimistunut ajan kuluessa
    - esim. ykkösellä tasakaasulla ajo "hermostunutta", sellaista nytkytystä (ei johdu koneesta).



    Nämä ylläolevat koireet kuvaavat juuri perän kiinnityksessä olevia vikoja eli
    -PUSLAT
    tai
    -PUSLIEN kiinnityskohdasta pohjapelti pettänyt

    Kysytään sitten näinpäin:
    Miksi kyselet täällä, jos et usko niitä jotka ovat samanlaisten oireiden kanssa painineet ja paikallistaneet vian perän kiinnitykseen????
    Last edited by Wiking; 15-05-2009, 22:27.
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      #77
      Originally posted by p3t3 View Post
      Hyvä jos vika on puslissa mutta en kyllä meinaa uskoa. Ja huvikseen en niitä viitsi lähteä vielä vaihtamaan.

      Ja sitten: Eikai ne puslat nyt niin kalliit ole
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • p3t3
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 86
        • Suomi

        #78
        Originally posted by Wiking View Post
        Nämä ylläolevat koireet kuvaavat juuri perän kiinnityksessä olevia vikoja eli
        -PUSLAT
        tai
        -PUSLIEN kiinnityskohdasta pohjapelti pettänyt

        Kysytään sitten näinpäin:
        Miksi kyselet täällä, jos et usko niitä jotka ovat samanlaisten oireiden kanssa painineet ja paikallistaneet vian perän kiinnitykseen????
        Onko sulla ollut samoja oireita mitä luettelin ja vika löytynyt puslista?


        Bouma voisi kertoa onko vika löytynyt jo omasta autostaan. Oireethan oli ollu samoja mutta puslien vaihdolla ei mitään vaikutusta...
        Last edited by p3t3; 15-05-2009, 22:43.

        Comment

        • Wiking
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 1647
          • Laihia

          #79
          Originally posted by p3t3 View Post
          Onko sulla ollut samoja oireita mitä luettelin ja vika löytynyt puslista?


          Bouma voisi kertoa onko vika löytynyt jo omasta autostaan. Oireethan oli ollu samoja mutta puslien vaihdolla ei mitään vaikutusta...
          Samat oireet, eri auto...
          Vika oli puslien kiinnityksessä pohjaan.
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #80
            Originally posted by p3t3 View Post
            Bouma voisi kertoa onko vika löytynyt jo omasta autostaan. Oireethan oli ollu samoja mutta puslien vaihdolla ei mitään vaikutusta...
            Eikös Bouman ongelma ratkennut, kun rasvasi kytkinakselin?

            Tee niinkuin Bouma ja läträä siihen kytkinakseliin kourakaupalla vaseliinia. Johan loppuu tömähdykset.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #81
              Originally posted by T3 View Post
              Eikös Bouman ongelma ratkennut, kun rasvasi kytkinakselin?

              Tee niinkuin Bouma ja läträä siihen kytkinakseliin kourakaupalla vaseliinia. Johan loppuu tömähdykset.
              Ja T3 voi pitää sitten päänsä kiinni. Minkäs ikänen sä olit, olisko lähellä 40v jotain ja vittuilet täällä pikku pojille. Muistaakseni KYSYIN voisiko tuo kytkin akselin kuivuus vaikuttaa vai miten se oli. Mut ei se mitään, miks ylipäänäsä aloit taas kirjoittaan tänne, pysy siellä BCF:n puolella jos sulla ei ole järkevää sanottavaa asioista muuta ku vittuillen.

              P3t3: Kytkin jo hankittu ja kaksoismassa hankinta listalla mut meillähän on niin eri autot joten mun on turha kommentoida tänne yhtään mitään omista ongelmista ku T3 se on niin kamala ongelma.

              E: Käys T3 lukee ku SIELLÄ LUKEE ET VILLIN HUHUN KUULLUT ET VOISI TUO KYTKINAKSELIN KUIVUUS TEHDÄ TUON TUMPSAHDUKSEN????????????????????????????????????
              Last edited by Bouma; 16-05-2009, 01:31.
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • Mystinen
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1206
                • Kehä3

                #82
                Originally posted by Pekka84 View Post
                Kytkinakselin kuivuminen aiheuttaa vaihteiden takkuilua.
                think :think

                Vaparien virittäminen on säälittävää
                350hp/480Nm@0,666bar
                xxxhp/670Nm@1,6bar
                - Mystinen.Fi -
                -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                Comment

                • Jalluton
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 103
                  • Vantaa

                  #83
                  Kaukaa haettu, mutta millaisia ongelmia aiheuttaa kaksoismassa vauhtipyörä jos on kulahtanut? Itsellä ei ollut väljää kun pyöritti kardaanista niin pyörät pyöri samantien.
                  Laakkosella ei löytänyt väljää mistään. Rupeaa olemaan ideat kohta lopussa..
                  335d msport lci
                  ex-Z3 m coupe

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    #84
                    Originally posted by Jalluton View Post
                    Kaukaa haettu, mutta millaisia ongelmia aiheuttaa kaksoismassa vauhtipyörä jos on kulahtanut? Itsellä ei ollut väljää kun pyöritti kardaanista niin pyörät pyöri samantien.
                    Laakkosella ei löytänyt väljää mistään. Rupeaa olemaan ideat kohta lopussa..
                    No vähän samaa vikaa. Mulle vaihdettu kaikki kelkan puslat+rättinivel. Autokeskuksella sanoivat että perässä olisi väljä mut epäilen. Kardaanin tukilaakeri vaihtamatta mut ei se ääni kyllä siitä tule. Oikeestaan jäljelle jää tosiaan tuo perä ja vaihdeloota(kaksoismassa esim.) tai sit siellä lootassa on väljää.:think En tiedä tosiaan enkä uskalla sanoa enempää ku kohta hyökkää taas Pohjanmaalainen niskaan hönkiin ja vittuileen.
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • p3t3
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 86
                      • Suomi

                      #85
                      Originally posted by Wiking View Post
                      Samat oireet, eri auto...
                      Vika oli puslien kiinnityksessä pohjaan.
                      Tuntuu vaan kovin ihmeelliseltä että vika olisi puslissa kun pakkia päälle pistettäessäkin kuuluu niin selkeä tömähdys... Ja sama kun hiljaisessa nopeudessa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä. Eihän auto edes nytkähdä siinä mitenkään?
                      Itse en vaan oikein jaksa uskoa että se vika olisi silloin puslissa. :think

                      Entäs se kardaanin ristikkonivelen tai itse kardaanin pieni väljyys? Onko normaalia vai voiko se aiheuttaa äänen?

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by p3t3 View Post
                        Tuntuu vaan kovin ihmeelliseltä että vika olisi puslissa kun pakkia päälle pistettäessäkin kuuluu niin selkeä tömähdys... Ja sama kun hiljaisessa nopeudessa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä. Eihän auto edes nytkähdä siinä mitenkään?
                        Itse en vaan oikein jaksa uskoa että se vika olis silloin puslissa. :think

                        Entäs se kardaanin ristikkonivelen tai itse kardaanin pieni väljyys? Onko normaalia vai voiko se aiheuttaa äänen?
                        Ihan samat oireet mulla. Kylmänä varsinkin tuo tömähdys tulee kovempana, vaihteet takkuilee kylmänä, paikallaan ku renkkaa vaihteita tömähtelee. Mut meillä on NIIN eri autot niin vika on myös eri.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #87
                          Originally posted by Bouma View Post
                          Ja T3 voi pitää sitten päänsä kiinni. Minkäs ikänen sä olit, olisko lähellä 40v jotain ja vittuilet täällä pikku pojille. Muistaakseni KYSYIN voisiko tuo kytkin akselin kuivuus vaikuttaa vai miten se oli. Mut ei se mitään, miks ylipäänäsä aloit taas kirjoittaan tänne, pysy siellä BCF:n puolella jos sulla ei ole järkevää sanottavaa asioista muuta ku vittuillen.

                          P3t3: Kytkin jo hankittu ja kaksoismassa hankinta listalla mut meillähän on niin eri autot joten mun on turha kommentoida tänne yhtään mitään omista ongelmista ku T3 se on niin kamala ongelma.

                          E: Käys T3 lukee ku SIELLÄ LUKEE ET VILLIN HUHUN KUULLUT ET VOISI TUO KYTKINAKSELIN KUIVUUS TEHDÄ TUON TUMPSAHDUKSEN????????????????????????????????????




                          Itkeä tirauta vielä pikkusen päälle...


                          Sitten itse aiheeseen. Jos paikallaan, kytkin pohjassa, vaihteita päälle laittaessa kuuluu tumpsahdus ja vaihteen kytkeminen on hankalaa, vika on ilmiselvästi kytkimessä.
                          Vaikka painat kytkimen "pohjaan", se ei irroita kunnolla, vaan vaihteisto jää hieman pyörimään moottorin mukana, eli siellä on hieman ns. veto päällä. Tuohon kun menet tyrkkäämään vaihteen silmään, niin tottakai ne kaikki pienet välykset välittyvät johonkin ja viimeisenä lenkkinä se perämurikka ottaa iskun vastaan saaden aikaan tumpsahduksen.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            #88
                            Originally posted by T3 View Post


                            Itkeä tirauta vielä pikkusen päälle...


                            Sitten itse aiheeseen. Jos paikallaan, kytkin pohjassa, vaihteita päälle laittaessa kuuluu tumpsahdus ja vaihteen kytkeminen on hankalaa, vika on ilmiselvästi kytkimessä.
                            Vaikka painat kytkimen "pohjaan", se ei irroita kunnolla, vaan vaihteisto jää hieman pyörimään moottorin mukana, eli siellä on hieman ns. veto päällä. Tuohon kun menet tyrkkäämään vaihteen silmään, niin tottakai ne kaikki pienet välykset välittyvät johonkin ja viimeisenä lenkkinä se perämurikka ottaa iskun vastaan saaden aikaan tumpsahduksen.
                            Oot sä kyllä aika seppä. Mee oikeesti pätee sinne e30m3.fi ta BCF:n puolelle. Sulla tulee välillä ihan asiaakin joka aiheesta mut miks vitussa täytyy aina vittuillen ilmaista joka asia mihin kommetoida.?:think Se ei vaan mee mun jakeluun.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • quisma
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 385
                              • Toijala

                              #89
                              Onhan toi nyt selväkin, että jos kytkin pohjassa takapäästä "tumahtelee", niin ihan kaikki ei kytkimessä ole kunnossa. Sillon ei kytkimeltä taaksepäin kuuluisi siirtyä minkäänlaisia voimia, jotka voisi ääntä aiheuttaa.
                              Ensimmäisenä tarkastuksen alle ottaisin kytkimen työsylinterin, jonka irrotus hoituu vääntämällä pari pulttia auki. Jos se vuotaa -> uutta tilalle -> kokeilemaan "tumahtelua". Jos jatkuu, niin laatikko irti ja uutta kytkintä tilalle!

                              e: niin ja ihan ekana tietysti tarkastaisin jarrunesteen pinnan
                              e46 325ci cabrio m-sport2

                              Ex: e46 320da touring -04
                              e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                              e39 528ia -96
                              e34 525i -92
                              e30 320i touring -88
                              e36 328i coupe -97
                              e36 325i -91

                              Comment

                              • p3t3
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2005
                                • 86
                                • Suomi

                                #90
                                Niin, voihan se vika tosiaan olla kytkimessäkin. Varsinkin liikkeellelähdöt on monesti aika nykiviä, ja kun lähtee liikkeelle niin auto liikkuu vasta kun kytkin on melkein ylhäällä... Ja muutenkin ripeät kiihdytykset aina isommille vaihteille asti vaihtaessa ei ole kovin nättejä, vähän nykäsee ja tumahdus kuuluu perästä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎