Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 tömähdys perästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #91
    Ei vittu, mee nyt sinne auton alle ja katto edes onko siel perän kiinnityksessä väljää ja jatka arpomista vasta sitten....
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • quisma
      BTCF Member
      • May 2005
      • 385
      • Toijala

      #92
      Originally posted by Wiking View Post
      Ei vittu, mee nyt sinne auton alle ja katto edes onko siel perän kiinnityksessä väljää ja jatka arpomista vasta sitten....
      Tässä on asiaa. Ei se ongelma kuitenkaan korjaannu pelkästään tänne kirjottelemalla ja arpomalla. Haalaria päälle ja hommiin!
      e46 325ci cabrio m-sport2

      Ex: e46 320da touring -04
      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
      e39 528ia -96
      e34 525i -92
      e30 320i touring -88
      e36 328i coupe -97
      e36 325i -91

      Comment

      • p3t3
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 86
        • Suomi

        #93
        Originally posted by Wiking View Post
        Ei vittu, mee nyt sinne auton alle ja katto edes onko siel perän kiinnityksessä väljää ja jatka arpomista vasta sitten....
        No mitäpä lottoot? Kyllä siellä auton alla on käyty jo useaankin otteeseen.
        Perän kannattimessa oli kumi muistaakseni rikki, muuten näytti kiinnitykset ym. olevan kunnossa.
        Jatketaan arpomista...
        Last edited by p3t3; 16-05-2009, 15:38.

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #94
          Originally posted by p3t3 View Post
          Tuntuu vaan kovin ihmeelliseltä että vika olisi puslissa kun pakkia päälle pistettäessäkin kuuluu niin selkeä tömähdys... Ja sama kun hiljaisessa nopeudessa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä. Eihän auto edes nytkähdä siinä mitenkään?
          Itse en vaan oikein jaksa uskoa että se vika olisi silloin puslissa. :think
          EN USKO ETTÄ VIKA ON SUN AUTOSSA TAKAKELKAN PUSLISSA, ainakaan pelkästään. Voi olla, että olen väärässä mikäli sun auton rakenne eroaa merkittävästi takakelkan osalta E28 500-sarjalaisesta, mutta ainakin siinä kun oli takakelkan puslat lopussa (ja mahdollisesti perämurikan kannatin-"kumi" kanssa), oli oireet seuraavat:

          1. liikkeelle lähdöissä ISO tömähdys, suunnilleen kuin joku ajaisi perään
          2. vaihteen vaihdoissa myös tömähdys ellei hissuttele vaihtoa hyvin varovaisesti
          3. ajossa moottorijarrutukselta kiihdyttämään lähtiessä samanlainen tömähdys (ei siis kytkimen käyttöä)
          4. paikallaan vaihteita vaihdellessa ei kolinaa eikä muita ääniä
          5. peruuttamaan lähtiessä en muista jysähtikö silloinkin (auto vaihtoi omistajaa joku 4v sitten..)

          Mikäli sulla ei ajossa toi kohta 3 toteudu, niin en usko että olisi ko. puslista kyse. Jos siis ihan täydestä moottorijarrutuksesta ruttaat kytkintä käyttämättä kaasun pohjaan vaikkapa kakkosella niin kyllä mun käsittääkseni pitäis sillonkin jysähtää jos puslat on lopussa.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #95
            Ja vaihda nyt vittu, ne isot apurungon puslat jos niissä ei kerran sitä väliä siihen "alalautaseen" ollut. Ne on sillon joka tapauksessa paskana, vulkanointi pettänyt.
            Aiheuttaa ne sitten sen äänen tai ei.

            Ne aiheuttaa urissa vetelyä ja levottomuutta kovissa moottorijarruissa jne. jne.

            Ottaako kytkin kiinni alhaalla vai vasta tosi ylhäällä?
            Koska kytkin linjastoon viimeksi vaihdettu nesteet ja ilmattu kunnolla?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • p3t3
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 86
              • Suomi

              #96
              Liikkeelle lähtiessä en ole mitään kolahdusta kuullut, mutta moottorijarrutuksessa kaasua pumppaamalla selvää kolahtelua kyllä kuuluu. Eli kyllä ne puslat ainakin loppu on, mutta sitä en jaksa uskoa että se iso tömähtely siihen puslien vaihtoon loppuisi kun oireet on tuollaiset?

              -kolisee joka aina 4. vaihteelle asti vaihdettaessa joka vaihteella
              -tömähtely kylmänä voimakkaampaa, esim. aamulla
              -tömähtää kun pistää vaikka pakin päälle
              -tömähdys kuuluu aina kun polkasee kytkimen pohjaan hiljaisessa vauhdissa
              -tömähtää kun hiljaisessa vauhdissa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä.
              -varsinkin ykkösvaihde jäykkä pistää päälle useimmiten, kun odottaa hetken kytkin pohjassa niin menee helpommin joskus
              -kolahtelu voimistunut ajan kuluessa
              - esim. ykkösellä tasakaasulla ajo "hermostunutta", sellaista nytkytystä.


              Originally posted by jannmann View Post

              Ottaako kytkin kiinni alhaalla vai vasta tosi ylhäällä?
              Koska kytkin linjastoon viimeksi vaihdettu nesteet ja ilmattu kunnolla?
              Ei ole tietoa nesteistä tai ilmauksesta. Voi olla että luulen vaan mutta ainakin liikkeelle lähtiessä auto liikkuu vasta kun kytkin on melkein ylhäällä...
              Last edited by p3t3; 16-05-2009, 15:53.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #97
                Originally posted by p3t3 View Post
                Ei ole tietoa nesteistä tai ilmauksesta. Voi olla että luulen vaan mutta ainakin liikkeelle lähtiessä auto liikkuu vasta kun kytkin on melkein ylhäällä...
                Käyppä sitten vaihdattamassa ne nesteet ja ilmaus kanssa. Saattaa auttaa ongelmaan. Edullinen vaihtoehto kokeilla, ennen kytkimen vaihtoa.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Wiking
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 1647
                  • Laihia

                  #98
                  Originally posted by p3t3 View Post
                  Liikkeelle lähtiessä en ole mitään kolahdusta kuullut, mutta moottorijarrutuksessa kaasua pumppaamalla selvää kolahtelua kyllä kuuluu. Eli kyllä ne puslat ainakin loppu on, mutta sitä en jaksa uskoa että se iso tömähtely siihen puslien vaihtoon loppuisi kun oireet on tuollaiset?
                  Aamen

                  Niin ja kyllä sieltä aika ilkiä tömähtely vain niistä puslien loppumisesta kuuluu
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • p3t3
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 86
                    • Suomi

                    #99
                    Originally posted by Wiking View Post
                    Aamen

                    Niin ja kyllä sieltä aika ilkiä tömähtely vain niistä puslien loppumisesta kuuluu
                    No kun olisikin ne puslat pelkästään vikana! Mutta sano mulle millä järjellä puslista tulee sellainen tömähdys kun paikallaan pistää pakin päälle ja vaihteet muutenkin tahmeita ym. mitä tuossa aiemmin luettelin?
                    Puslat on loppu joo, mutta mitä muuta sen lisäksi, sitä tässä pohditaan...

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      Originally posted by p3t3 View Post
                      No kun olisikin ne puslat pelkästään vikana! Mutta sano mulle millä järjellä puslista tulee sellainen tömähdys kun paikallaan pistää pakin päälle ja vaihteet muutenkin tahmeita ym. mitä tuossa aiemmin luettelin?
                      Puslat on loppu joo, mutta mitä muuta sen lisäksi, sitä tässä pohditaan...
                      Siis ainoat asiat(kuvaamistasi), jotka ei voi johtua puslista, on vaihteiden tahmeus ja kytkimen ylhäällä ottaminen...

                      Tahmeuteen kokeilisin lootaöljyjen vaihtamista ja sen jälkeen alkaisin miettiä kytkimen suuntaan yllämainittuja toimenpiteitä...

                      Kytkin ei siis luista kumminkaan?
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • p3t3
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 86
                        • Suomi

                        Originally posted by Wiking View Post
                        Siis ainoat asiat(kuvaamistasi), jotka ei voi johtua puslista, on vaihteiden tahmeus ja kytkimen ylhäällä ottaminen...

                        Tahmeuteen kokeilisin lootaöljyjen vaihtamista ja sen jälkeen alkaisin miettiä kytkimen suuntaan yllämainittuja toimenpiteitä...

                        Kytkin ei siis luista kumminkaan?
                        Ei se kyllä tunnu luistavan eikä äännä tms. Laatikkoöljyt on menossa vaihtoon, kun näytti olevan laatikon perästä stefa vähän kosteakin. Tiedä paljonko sielläkin on tavaraa enää jäljellä...

                        Comment

                        • kama
                          BTCF Member
                          • Dec 2002
                          • 1264
                          • Savonmua

                          Originally posted by p3t3 View Post
                          ...mielestäni se ääni tulee juuri niiden etummaisten isojen puslien kohdalta, ja ne liikkuvatkin siinä aika hervottomasti...
                          Originally posted by p3t3 View Post
                          Siis tarkoitatko kardaanin ristikkoniveltä joka on perän edessä? Siitä kun liikuttaa auton ollessa paikallaan niin on kylä hieman väljä ja jonkun verran liikkuu tyhjää...

                          Originally posted by p3t3 View Post
                          ...Perän kannattimessa oli kumi muistaakseni rikki, muuten näytti kiinnitykset ym. olevan kunnossa.
                          Jatketaan arpomista...
                          No älä nyt herranjumala enää arvo! Omien kirjoitustesi mukaan sulla on jo kolmessa kohdassa väljää. Korjaa nyt nuo välittömästi. Tarkista vetarit samalla.
                          Seuraavaksi varmaan ilmenee mystinen zetan tyyppivika, jossa perät repeilee irti 'aivan ilman mitään syytä"
                          E24 - M88/3 N/A
                          E85 - M54 Supercharged
                          G26 - M50 Supercharged
                          IG:kamamikko

                          Comment

                          • p3t3
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 86
                            • Suomi

                            Joku pisti tänne kuvan joskus siitä ehjästä puslasta jossa oli pieni rako puslan ja sen alatuen välissä. Kuuluuko siinä olla rako myös silloin kun auto on maassa koko painollaan?
                            Kun auton nostaa nosturille niin siinä on pieni rako mutta maassa ollessaan rakoa ei ole.

                            Comment

                            • Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

                              Originally posted by p3t3 View Post
                              Joku pisti tänne kuvan joskus siitä ehjästä puslasta jossa oli pieni rako puslan ja sen alatuen välissä. Kuuluuko siinä olla rako myös silloin kun auto on maassa koko painollaan?
                              Kun auton nostaa nosturille niin siinä on pieni rako mutta maassa ollessaan rakoa ei ole.
                              Metalli ei saa olla metallia vastaan maassa eikä ylhäällä, eli rako pitää olla...
                              Eikö toi nyt jo VIIMEISTÄÄN kerro, että vaihda se pusla koska siinä on väljää:think
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen
                              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                              Comment

                              • Luxi
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2005
                                • 82
                                • Tuusula

                                Originally posted by p3t3 View Post
                                Ei se kyllä tunnu luistavan eikä äännä tms. Laatikkoöljyt on menossa vaihtoon, kun näytti olevan laatikon perästä stefa vähän kosteakin. Tiedä paljonko sielläkin on tavaraa enää jäljellä...
                                Tahmeat vaihteet; suosittelen kokeilemaan parilla kympillä saatavia RedLine vaihteistoöljyjä. Itselläni (323i -98) tuntuma parani placeboa roimasti enemmän, synkronirenkaat taisivat tykätä . Redline 2 litraa löytyy-- >http://www.roadmachine.fi/gearoil.html
                                Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
                                G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎