Toivottavasti vika löytyy pikaisesti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 tömähdys perästä
Collapse
X
-
Noniin. Kyllähän se siltä vähän vaikuttais (onneksi) että puslat on menny molemmilta puolilta.
Kun laittaa vaihteen vapaalle ja käsijarrun päälle ja heiluttaa autoa edestakaisin takarenkaista (sen matkan mitä se liikkuu), kuuluu juurikin se tömähdys/kolina joka kuuluu ajossakin. Ja mielestäni se ääni tulee juuri niiden etummaisten isojen puslien kohdalta, ja ne liikkuvatkin siinä aika hervottomasti, vai pitääkö niiden liikkua siinä yhtään?
Kun vaihteen laittaa päälle ja käsijarrun pois ja heiluttaa autoa takarenkaista, ei tätä kolahdusta kuulu...
Ja Benkara-auton pojat ei ees katsonu koko puslia mielestäni (!!), sehän nyt näissä on se tyyppivika ja ensimmäinen kohde mistä vikaa etsitään näissä tapauksissa... Sanoivat vaan heti että joo, laatikko vaihtoon. "...meillä olis muuten tuolla nurkassa yks hyvä käytetty, 800e vaihdettuna..."Last edited by p3t3; 21-04-2009, 19:35.
Comment
-
-
Originally posted by makkenakke View PostItellä oli e46 :ssa rättinivel menny paskaks. Samallaiset oireet ku sun zetassa:think
No minkäslainen homma sen vaihto sitten on? Kalliski homma? Edelleenkin epäilen puslia, mutta voi toki olla myös ristikkönivelkin...
Kuitenkin kun autoa liikuttaa paikallaan edestakaisin käsijarru päällä (sen verran mitä se liikkuu vähän käsijarrulla), kuuluu se tömähdys mikä ajon aikanakin. Ja samalla perä pomppaa ylöspäin aika paljon. Tämäkin taas viittaisi väsyneisiin pusliin?
Huom. Mitään kolahdusta ei kuulu kun esim. kiihdyttää reippaammin tai moottorijarruttaa, vaan tömähdys kuuluu aina kun kytkintä painaa esim. vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle.
Tampereelta hyvää paikkaa mihin viedä auto?Last edited by p3t3; 21-04-2009, 22:31.
Comment
-
-
Originally posted by p3t3 View PostJa jos laatikossa tai perässä olisi vikaa niin ei kai se kolahdus kuuluisi kun autoa liikuttaa edestakaisin paikallaan käsijarru päällä (ääriasennosta toiseen sen verran mitä se liikkuu)?! Ja kuten sanoin jo niin perse pomppaa aina jonkun verran ylös kun sitä paikallaan liikuttaa...316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by p3t3 View PostSiis tarkoitatko kardaanin ristikkoniveltä joka on perän edessä? Siitä kun liikuttaa auton ollessa paikallaan niin on kylä hieman väljä ja jonkun verran liikkuu tyhjää. Kuuluuko tehdä niin?
No minkäslainen homma sen vaihto sitten on? Kalliski homma? Edelleenkin epäilen puslia, mutta voi toki olla myös ristikkönivelkin...
Kuitenkin kun autoa liikuttaa paikallaan edestakaisin käsijarru päällä (sen verran mitä se liikkuu vähän käsijarrulla), kuuluu se tömähdys mikä ajon aikanakin. Ja samalla perä pomppaa ylöspäin aika paljon. Tämäkin taas viittaisi väsyneisiin pusliin?
Huom. Mitään kolahdusta ei kuulu kun esim. kiihdyttää reippaammin tai moottorijarruttaa, vaan tömähdys kuuluu aina kun kytkintä painaa esim. vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle.
Tampereelta hyvää paikkaa mihin viedä auto?
Nimet mitä oon kuullu käytettävän tolle nivelelle on kardaanin kuminivel ja rättinivel, searchilla löytyy aikapaljon.
Kuuluuko sulta tumpsahdusta ku painat ajossa äkillisesti kaasun pohjaan ja vapautat?
Comment
-
-
Mulla e36 coupe ja samoja ongelmia vaihdetta vaihdettaessa kuuluu tömähdys.. muuten ei kuulu mitään.. samoin ku vetelyä +80km/h nopeuksissa.. epäilen että puslat.___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Auto kävi pajalla... Eivät löytäneet mitään erikoista. Puslista eivät osanneet sanoa... Selviää vaihtamalla, voivat ne olla nekin.
Sellaisen huomasin että nyt kuuluu samantapainen kolahdus perästä joskus kun laittaa vaihteen päälle paikallaan ollessaankin. Kytkimessä tuntuu pieni "pykälä" lopussa, ja jos ei paina sitä ihan loppuun asti niin monesti kolahtaa. Taas kun painaa kytkimen ihan loppuun asti niin ei mielestäni kuulu mitään.
Voisiko tuossa sitten olla kytkin loppu? Pystyisikö tuota toteamaan mitenkään? Ainakin joskus se on hieman tuntunut luistavan kun esim. vaihtaa kakkoselta kolmoselle ja kierroksia yli 3000. Onko mitään elvytyskeinoa vai uusi kytkin?
Puslatkin voi tosiaan olla myöskin loppu kun autoa nytkyttää kaasulla pienessä vauhdissa niin kolina kuuluu takaa. Mutta voisiko se kolina vaihtaessa johtua kuluneesta kytkimestä?
Comment
-
-
Mulla tömähtää myös perä joka vaihteella ja itselle sigun autoon vaihdettiin kaikki takakelkan puslat ja ei vaikutusta, sama tumpsahdus. Autokeskukselta kaupattiin minulle uutta perää mut Benkara oli sitä mieltä että vaihdelaatikosta. Itse vaihdan nyt seuraavksi kytkimen sekä rasvaan kytkinakselin. Sellaisia veikkauksia on tullut että kuiva kytkinakseli tekee tuon tumpsahduksen.???????????????????????????????????? ?????????????????????????????????Last edited by Bouma; 16-05-2009, 01:30.
Comment
-
Comment