Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jtmuti
    replied
    Originally posted by jtmuti View Post
    Kertokaapa asian tuntevat kumpi kone autossani on. Se on vielä talvisäilössä, mutta rekisteriotteen perusteella, käyttöönottopäivä:12.12.1997, tyyppihyväksyntänumero: e1*93/81*0029*04, valmistenumero: WBACJ31010LD46499. Riittääkö nuo tunnistukseen vai tarvitseko jotain muuta vielä?

    Ajatuksena oli siis laittaa Baisanin vanosrenkaat tilaukseen ja vaihtaa ne heti kunhan saan auton pihalle. Piti vaan varmistaa, että riittääkö single vanos setti vai laitetaanko tupla tulemaan.
    Ja vastaus omaan kysymykseen kun löysin tuollaisen sivun: http://www.bmwz3club.fr/site/z3moteurs.php

    Jakopään muovisuoja on tuota kulmikasta mallia eli vastaus on M52B28 ja eikun singlesetti tilaukseen

    Leave a comment:


  • jtmuti
    replied
    M52B28 vai M52TUB28?

    Kertokaapa asian tuntevat kumpi kone autossani on. Se on vielä talvisäilössä, mutta rekisteriotteen perusteella, käyttöönottopäivä:12.12.1997, tyyppihyväksyntänumero: e1*93/81*0029*04, valmistenumero: WBACJ31010LD46499. Riittääkö nuo tunnistukseen vai tarvitseko jotain muuta vielä?

    Ajatuksena oli siis laittaa Baisanin vanosrenkaat tilaukseen ja vaihtaa ne heti kunhan saan auton pihalle. Piti vaan varmistaa, että riittääkö single vanos setti vai laitetaanko tupla tulemaan.

    Leave a comment:


  • masumasu
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    Kerran jo tilattu kimpassa uusia bensapumppuja (KIITOS LAKU!) eli Suomessa n 300€ ni saat mittarin kuntoon.
    Jotenkin muistelin, että polttoaine pumpun vaihdolla ratkeaa tuo ongelma. Kiitos varmistamisesta

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Originally posted by masumasu View Post
    Mikäs näissä kipoissa oli vikana, kun tuo polttoaine mittari elää ihan omaa elämäänsä. Vaikka tankki on täynnä, mittari näyttää 3/4
    Kerran jo tilattu kimpassa uusia bensapumppuja (KIITOS LAKU!) eli Suomessa n 300€ ni saat mittarin kuntoon.

    Leave a comment:


  • sparkyy
    replied
    Muistaakseni tyyppivikana polttoainemittari tankissa

    Leave a comment:


  • masumasu
    replied
    Mikäs näissä kipoissa oli vikana, kun tuo polttoaine mittari elää ihan omaa elämäänsä. Vaikka tankki on täynnä, mittari näyttää 3/4

    Leave a comment:


  • sparkyy
    replied
    Osaiskohan joku neuvoa mittari heittoa on noin 13km /h 50 - 110 km asti ainakin.

    Uuttaon roadsterin alla -30mm eibachit + 16" 9" leveet keskinit.

    Oliko näihin jokin "kalibrointi kikka?" vai kärsitäänkö heitto? :think

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Entä jos vaan poistoon koko turha konstruktio?
    Se on ollut itselle kyllä hyödyllinen, takalasiin lentää paljon rapaa johtuen sen pystystä kulmasta ja sijainnista. Ja toisinaan on kiva nähdä vähän tarkemmin minkä väristä autoa tulee takaa ja joskus on myös rahan arvoista nähdä muutenkin ulos ikkunoista.

    Tulis nyt jo postista se Bentleyn huoltomanuaali, sit loppuu tyhmien kyselyt täällä (ja alkaa tyhmien kyselyt tarvittavista työkaluista yms) :P

    Leave a comment:


  • masumasu
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onko kukaan uusinut Z3 coupen takaikkunan pesurille menevää vesiletkua? Omaani on parsittu useasti mutta lopullinen haperoituminen näyttää tapahtuneen kun pissapoika vedet tulee kattopahvin läpi kun yrittää ruiskuttaa.

    Realoem:ää selasin mutta ei vaan mitenkään osunut silmään tuo takaikkunalle menevä letku, osaako joku löytää sille osanumeroa vai kannattaako tehdä metritavarasta, jos niin millaisesta.
    Ota pois se koko pyyhkijämoottoristo sieltä, mut eiköhän tuohon käy ihan joku yleismallinmetritavara letku, ottaa vaan sen entisen mukaan ja eikun letkuja kattelemaan

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onko kukaan uusinut Z3 coupen takaikkunan pesurille menevää vesiletkua? Omaani on parsittu useasti mutta lopullinen haperoituminen näyttää tapahtuneen kun pissapoika vedet tulee kattopahvin läpi kun yrittää ruiskuttaa.

    Realoem:ää selasin mutta ei vaan mitenkään osunut silmään tuo takaikkunalle menevä letku, osaako joku löytää sille osanumeroa vai kannattaako tehdä metritavarasta, jos niin millaisesta.
    Entä jos vaan poistoon koko turha konstruktio?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Onko kukaan uusinut Z3 coupen takaikkunan pesurille menevää vesiletkua? Omaani on parsittu useasti mutta lopullinen haperoituminen näyttää tapahtuneen kun pissapoika vedet tulee kattopahvin läpi kun yrittää ruiskuttaa.

    Realoem:ää selasin mutta ei vaan mitenkään osunut silmään tuo takaikkunalle menevä letku, osaako joku löytää sille osanumeroa vai kannattaako tehdä metritavarasta, jos niin millaisesta.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tutkailin kuitteja, ja mulle on viimeksi laitettu perään LQ LS 75W-140 lukkoperäöljyä, muistaakseni torsen perään ei saisi laittaa lukkoperäöljy?
    Voisiko luisto johtua tästä?

    edit eiku jaa, just tommosta sinne kuuluukin laittaa.. "Castrol Syntrax Limited Slip 75W 140 (Formerly SAF-XJ 75w-140) is also specifically designed for BMW differentials including the Z3 limited slip differential. "
    Se torseni ei ainakaan noiden toimintakaavojen perusteella mitä olen katsonut läpi millään voi luistaa jossei se mekaanisesti ole sökönä. Ei se väärä öljy niistä rattaista joustavia tee, eli kai se ominaisuus on tai sitten sökönä :think

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Tutkailin kuitteja, ja mulle on viimeksi laitettu perään LQ LS 75W-140 lukkoperäöljyä, muistaakseni torsen perään ei saisi laittaa lukkoperäöljy?
    Voisiko luisto johtua tästä?

    edit eiku jaa, just tommosta sinne kuuluukin laittaa.. "Castrol Syntrax Limited Slip 75W 140 (Formerly SAF-XJ 75w-140) is also specifically designed for BMW differentials including the Z3 limited slip differential. "
    Last edited by Remotion; 10-04-2013, 16:04.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Täytyy muuten todeta että toi omani ei nyt jostain syystä kolahdellut ollenkaan?
    Mutta toisaalta perä tuntuu olevan aika sipuli... En tiiä miten tommonen torsen vaan voi hajota mutta aika usein mennään vaan yhdellä pyörivällä renkaalla ajaen.

    Leave a comment:


  • Z3M setä
    replied
    Tuon Torsenin rakenne on tosiaan sellainen että siellä on varmasti aina pieni tyhjä liike jos pyörimissuuntaa vaihdetaan. Eli kyllä sieltä varmasti lähtee lievä kolahtava ääni jos esim. vaihtaa ykköseltä pakille tai toisinpäin. Kuuluu asiaan.

    Peräkolahteluja esiintyy kyllä myös muissakin Z3:ssa ihan normaaleillakin kitkaperillä ja myös niissä joissa kaikki puslat ovat varmuudella ehjät. Oma Z3M kolahtaa myös lievästi ja puslissa ei ole vikaa.

    Tuolloin yksi äänenlähde voi olla kaksoismassakytkin jossa jouset eivät enää ole ihan viimoisen päälle iskussa. Siihen pieneen "iskuun" kun sitten yhdistyy vaihdelaatikon kytkeytymisestä oma "resonanssinsa" niin ääntä lähtee ja kuuluu selvästi kun Z3:ssa kun siinä istutaan vaihdelaatikon "vieressä" ja melkein perän "päällä".

    Itse olen ajatellut että niin kauan kun ääni ei voimistu ajan myötä ja esiintyy vain liikkeelle lähdettäessä niin se on "ominaisuus". Näihinhän saa perämurikoita ja vaihteistoja esim. Saksasta melkein joka R-kioskilta edullisesti joten ei kannattane kovin paljon asialla stressata.

    Välillä vaan tarkastaa ja hitsailee takakontin pohjaa jotta perä pysyy kiinni autossa niin eikun menoksi

    Leave a comment:

Working...
X