Originally posted by make_wt
View Post
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Carbonfiber; 24-07-2013, 22:05.
-
Itellä on ollu nyt reilun kuukauden z3 coupe ja takana n.4tkm. Plussia ovat ehdottomasti mutkateillä ajelut vaikkakaan ei 1300km matka-ajokaan ollut huono tai puuduttava vaikka moottoriteilläkin tuli ajettua. 185 cm kuskille coupe on suhteellisen ok ajettava. Tietysti monet jotka tykkäävät ajaa todella kaukana ratista niin tuottaa hankaluuksia, mutta itse olen tottunut ajamaan suhteellisen lähellä selkänoja aika pystössä vähän niinku kilpa-autoissaki.Uraherkkyyttä on vähän liikaakin mutta itsellä ainaki on pyörän kulmat viturallaan. Muuten on kyllä oiva käyttöauto jolla voi matkallakin käydä, kun peräkonttiin sopii aika paljo tavaraa...
Mitä alustaa suositteletta z3:seen?:think
Last edited by make_wt; 24-07-2013, 19:53.
Leave a comment:
-
Carbon kiteytti aika nappiin! Yhdynvälitykset on lyhyet, motarilla ei viihdy niin ku mutkateillä, jossa zeta on kuin kotonaan.. Itellä 17" mukavuus painotteiset renkaat ja alusta myös mukavammasta päästä, joten ei ole niin epämukava ku vois luulla.. Rättikatto ylhäällä joo ei todellakaan hiljasimmasta päästä ajella, mut lisää tunnelmaa, mitä on lähdetty hakemaankin. Ite tykkään z3:n raakuudesta, äänet kuluu yms, ei oo nii "mukava" ku esim z4 varmasti jo on, ite tykkään oldschool meiningistä, vaik z3 nyt nii oldschool ookkaan, mut fiilis on.
Leave a comment:
-
Niin tuossahan noita piirteitä jo tuli ja tänään koitin ajatusta pohtia enemmän, kun tuli 500 km. maantietä taitettua. Yhteensä nyt viides kesä menossa ja 43 tkm. takana. Tarkka ajettavuus ja ohituskiihtyvyys plussaa ja se minkä takia mäkin tohon oon niin kiintynyt, että on tunnokas ja hauska ajettava.
Huonot puolet tulee sitten siitä mitä käsittää matka-ajoksi. Jos itse matka on määränpää ja pääsee mutkatietä taittaamaan niin parempaa autoa en tähän hätään keksi. Sitten huonokuntoiselle ja suoralle valtatielle keksin montakin parempaa. Uraherkkyys nyt ekana tulee esiin varsinkin madallettuna ja fiksun näkösellä rengastuksella, vakioalustalla ja talvinastoilla ok, todella lyhyet välitykset ja sitä kautta sitten tarpeettoman suuri kierrosluku moottoritievauhdeissa.
Äänekkyys ja pieni tavaratila sitten ne eritoten avoa vaivaavat, jos reissun päälle lähtee. Konttiin mahtuu golfbägi ja sälät, kun ottaa puut pois bägistä. 130 nopeudessa renkaat, moottori ja tuulen suhina vievät puheenvuoron. Kovakatto helpottaa selvästi.
Silti, ajoltaan mainio ja toistaiseksi hauskin auto mitä olen päässyt ajamaan, eikä lähellekkään kallein tai tehokkain. Ja katon kun pääsee avaamaan niin viimeistään unohtuu kaikki edellä jupistu.
Leave a comment:
-
Z3-coupe jakaa monessakin mielessä mielipiteet eli kannattaa ite kokeilla miltä tuntuu.
Joo tuli tuolla matkaankin taitettua.. taisin joku 70tkm yhteensä zetalla ajella. Ja pari viimeistä vuotta oli vielä lyhempi perävälitus (3,46). esim. KPO-HKI-KPO välin tuolla taittoi paljon mieluummin kun lentokoneella kesät/talvet. Ja KPO-LPR-KPO väliäkin tuli kiitettävästi sahattua. Joku voi tietty olla eri mieltä ajomukavuudesta.
Samoja matkoja on tullut sitten taitettua äänieristeistä riisutulla compactilla eli Jantzan kans meillä voi olla jollakin tavalla sama käsitys 'mukavuudesta'
Leave a comment:
-
Kuuluukullinen on katosta hitusen avarampi kuin ei kattoluukullinen.
Penkkiin voi tehdä modin jolla sitä saa vielä enemmän etukulmasta ylös ja takaata alas.
Melkein sanoisin että sinun on testattava tuo.
Mä oon 184cm ja auto on täydellinen mulle mutta pääntilaa on aika vähän kun on pitkä selkä.
Leave a comment:
-
Jantzalla taitaakin olla rautaperse :think
Omaan makuun ei tuo pidemmän matkan auto ole, tai moottoritie matka-auto kierroksien seilatessa kohtuu ylhäällä. Pieni mutkapätkä taittuukin sitten mukavasti moottoritie nopeuksin, tosin yhtään ei enää tunnu epämukavalta
Makuja on monia, Z3 on kokeilemisen arvoinen.
Leave a comment:
-
Originally posted by joccede View PostMahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
Leave a comment:
-
Originally posted by Carbonfiber View Postmutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole.
En mä kyllä mitään ongelmaa nähnyt vaikka ajeltiin 1300km päivässä pahimmillaan. Noita tonnin reissuja tuli tehtyyn aika monta. Penkeissä pehmusteet ja toimiva lämmityslaite. auto menee sinne minne haluut ja kaasulla säätelet vaan miten nopeesti määränpää lähenee
Nimimerkki kama kanssa on aika pitkä kaveri ja hänellähän oli Z3 coupe. kävi radallakin kypärä päässä ajeleksii. Muistelen hänen sanoneen että luukullisessa on vähän enempi pään tilaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Carbonfiber View PostMietinkin tossa just yks päivä millon jocke päätyy zetan rattiin pois tylsien autojen parista.
Ei se varmaan suurta herkkua 195 senttiselle ole matkassa, mutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole. Jos tänne suunnille satut niin tule avoa koeistumaan, aika yhtenevät tilat.
Leave a comment:
-
Originally posted by joccede View PostMahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...Mietinkin tossa just yks päivä millon jocke päätyy zetan rattiin pois tylsien autojen parista.
Ei se varmaan suurta herkkua 195 senttiselle ole matkassa, mutta eihän zeta nyt muutenkaan matka-auto ole. Jos tänne suunnille satut niin tule avoa koeistumaan, aika yhtenevät tilat.
Leave a comment:
-
Originally posted by joccede View PostMahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
Leave a comment:
-
Mahtuuko 195cm pitunen kuski hyvin Z3 Coupeen? :think Ei oo autoja lähelläkään että pääsis koittamaan...
Leave a comment:
-
Vielä tuosta polttoainemittari viasta. Että eikös periaatteessa se koho ole tankissa viallinen jos mittari ei pelaa? Jos pumppu ei pelais niin eihän se sais soppaakaan:think Kertokaa viisaammat kun tyhmä harrastaja etsii vikaa autosta
Leave a comment:
Leave a comment: