Originally posted by masumasu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supa View PostTuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostModel 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
Comment
-
-
http://www.strong-strut.com/Butt-Strut.htm
Henkilökohtaisena mielipiteenä esittäisin seuraavaa.
Tuosta ei ole varmasti muuta haittaa kuin että se maksaa aika kohtuuttomasti suhteessa osan monimutkaisuuteen ja että se todellakin on aika herkullisella kohtaa alhaalla osumaan maaston epätasaisuuksiin.
Enkä oikein usko että siitä on mitään hyötyäkään koska ne tapit siellä auton pohjassa joihin puslat kiinnittyvät ovat varsin tukevaa tekoa ja sen lisäksi ne ovat alapäästään tuettu auton rungon sivupalkkeihin. Siellä on ne paksut peltilevyt jotka ovat kiinni saman pultin alla johon tuo palkki tulisi ja ne peltilevyt on pultattu sivulta kiinni auton runkoon. Eli en usko että ne kiinnitystapit pääsevät alunperinkään heilumaan sivusuunnassa.
Tämä on siis rakenne ainakin Z3M:ssä.
Se miksi se taka-kelkka/akseli elää siellä varsinkin vakiopuslilla johtuu kahdesta eri asiasta (allekirjoittaneen näkemyksen mukaan) :
1) Puslat päästävät kelkan liikkumaan sivusuunnassa ja eteen-taakse suunnassa koska puslissa on sellaiset ontot kolot antamassa lisäjoustoa. Tämän voi helposti estää askartelemalla ne kolot tukkoon viemäriputken seinämistä leikatuilla täytepaloilla. Niitä kyllä myydäänkin vaikka Ebayssä.
Voin yrittää etsiä niihin liittyvän linkin.
2) Puslat päästävat kelkan liikkumaan ylös-alas eli kallistumaan auton poikittaissuunnassa. Tämä siksi että sen kumipuslan yläpuolella on n. 1-1.5 cm tyhjää tilaa eli pusla ei puristu sen kiinnitystapin laipan ja puslan alapuolelle tulevan peltituen väliin. Tämän voi eliminoida laittamalla sinne sopivan metalliholkin, joita niitäkin myydään tähän tarkoitukseen. Tai sitten vaihtamalla polyuretaanipuslan, jonka päällä on "hattu" joka eliminoi tuon rakosen.
Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.
Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !The older I get the faster I was.
Comment
-
-
Tuosta ohjeet kuinka jämäköität vakiopuslat : http://forum.roadfly.com/threads/124...forcement-tabs
Tuosta näkyy miten saadaan se ylös-alas-heilunta vakiopuslissa kuriin :
Tuosta näkyy miten tuo edellinen saadaan aikaan polypuslalla :
The older I get the faster I was.
Comment
-
-
Originally posted by Z3M setä View PostEli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.
Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
Itselläkin kaikki polyuretaania.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä se jo vähän polttelis
Vuoden ensimmäiselle SBC-brunssille miittiä ja cruisinkia taas?BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
HNF XD2 Urban s-pedelec
Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25
Comment
-
-
Originally posted by HOXAHA View PostKyllä Kannatetaan! Kunhan vaan ajankohta SBC:n puolelta tarkentuu, niin eikun varailemaan paikkaa Z-riville ilmailumuseon pihalta
https://sites.google.com/a/sportscar...htumakalenteriZ4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07
Comment
-
-
Kuinka moni on tehnyt taka camber ja auraus muutoksen?
Laitan itse tilaukseen nämä: http://www.millway.se/justeringskit-...mw-e30-z3.html
Mutta onko kenelläkään tuoretta kokemusta tai viiltäviä analyyseja tuon teosta?
Sinälläänhän periaate on helppo mutta aiheutuvat muutokset on vähän vaikea ennustaa.
Muistan että joku asensi joskus 2.8 individual roadsteriin mutta siitä on vuosia aikaa.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKuinka moni on tehnyt taka camber ja auraus muutoksen?
Laitan itse tilaukseen nämä: http://www.millway.se/justeringskit-...mw-e30-z3.html
Mutta onko kenelläkään tuoretta kokemusta tai viiltäviä analyyseja tuon teosta?
Sinälläänhän periaate on helppo mutta aiheutuvat muutokset on vähän vaikea ennustaa.
Muistan että joku asensi joskus 2.8 individual roadsteriin mutta siitä on vuosia aikaa.
Suosittelen kyllä ehdottomasti.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment