Jos on gynekologin kädet nii varmaan onjistuu. Mut ei ollut iso homma ottaa koko mekanismia irti kun vierestä katsoin ja nenääni kaivelin.
Tuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa
Tuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa
oliko sulla mitään ohjetta tohon lasin+mekanismin irrotukseen vai onko ihan simppeli homma.
Our strut tower braces transform the handling of your BMW, and feature a unique, rigid design while maintaining easy serviceability.
arvioinnit ovat todella ylistäviä.
Äkkiseltään näyttää mielenkiintoiselta. Jotain jumppaa jokatapauksessa pitää omaankin tuolla saralla touhuta. Ensin tosin ne ämmän tai vastaavat jarrut...
Model 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
Tuosta ei ole varmasti muuta haittaa kuin että se maksaa aika kohtuuttomasti suhteessa osan monimutkaisuuteen ja että se todellakin on aika herkullisella kohtaa alhaalla osumaan maaston epätasaisuuksiin.
Enkä oikein usko että siitä on mitään hyötyäkään koska ne tapit siellä auton pohjassa joihin puslat kiinnittyvät ovat varsin tukevaa tekoa ja sen lisäksi ne ovat alapäästään tuettu auton rungon sivupalkkeihin. Siellä on ne paksut peltilevyt jotka ovat kiinni saman pultin alla johon tuo palkki tulisi ja ne peltilevyt on pultattu sivulta kiinni auton runkoon. Eli en usko että ne kiinnitystapit pääsevät alunperinkään heilumaan sivusuunnassa.
Tämä on siis rakenne ainakin Z3M:ssä.
Se miksi se taka-kelkka/akseli elää siellä varsinkin vakiopuslilla johtuu kahdesta eri asiasta (allekirjoittaneen näkemyksen mukaan) :
1) Puslat päästävät kelkan liikkumaan sivusuunnassa ja eteen-taakse suunnassa koska puslissa on sellaiset ontot kolot antamassa lisäjoustoa. Tämän voi helposti estää askartelemalla ne kolot tukkoon viemäriputken seinämistä leikatuilla täytepaloilla. Niitä kyllä myydäänkin vaikka Ebayssä.
Voin yrittää etsiä niihin liittyvän linkin.
2) Puslat päästävat kelkan liikkumaan ylös-alas eli kallistumaan auton poikittaissuunnassa. Tämä siksi että sen kumipuslan yläpuolella on n. 1-1.5 cm tyhjää tilaa eli pusla ei puristu sen kiinnitystapin laipan ja puslan alapuolelle tulevan peltituen väliin. Tämän voi eliminoida laittamalla sinne sopivan metalliholkin, joita niitäkin myydään tähän tarkoitukseen. Tai sitten vaihtamalla polyuretaanipuslan, jonka päällä on "hattu" joka eliminoi tuon rakosen.
Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.
Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.
Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
Juu hyvät puslat poistaa tuommoisen tarpeen. Sillen luki netissäkin...
Itselläkin kaikki polyuretaania.
Mutta onko kenelläkään tuoretta kokemusta tai viiltäviä analyyseja tuon teosta?
Sinälläänhän periaate on helppo mutta aiheutuvat muutokset on vähän vaikea ennustaa.
Muistan että joku asensi joskus 2.8 individual roadsteriin mutta siitä on vuosia aikaa.
Mutta onko kenelläkään tuoretta kokemusta tai viiltäviä analyyseja tuon teosta?
Sinälläänhän periaate on helppo mutta aiheutuvat muutokset on vähän vaikea ennustaa.
Muistan että joku asensi joskus 2.8 individual roadsteriin mutta siitä on vuosia aikaa.
Hep, mullahan on. Tai en tiedä voiko sillä aurausta sen enempää muuttaa?
Suosittelen kyllä ehdottomasti.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment