Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by masumasu View Post
    Jos on gynekologin kädet nii varmaan onjistuu. Mut ei ollut iso homma ottaa koko mekanismia irti kun vierestä katsoin ja nenääni kaivelin.
    Tuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • very heavy
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 137

      löytyykö keltään hyviä ohjeita virtalukon (lukkopesän) irrotukseen..meinaa käämi pettää

      Comment

      • very heavy
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 137

        VOITTO!! kiitos vaan kaikille,oikea vastaus on pitkäjänteisyys+youtube

        Comment

        • very heavy
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 137

          Originally posted by Supa View Post
          Tuli eilen vaihdettua palikat. Helpoin kun ottaa lasin vaan pois, ei niitä uria muuten saa putsattua kunnolla ja se vanha rasva on mennyt vuosien saatossa tosi kovaksi. Putsaus ja uudet palikat kunnon rasvan kera niin taas pelaa
          oliko sulla mitään ohjetta tohon lasin+mekanismin irrotukseen vai onko ihan simppeli homma.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by very heavy View Post
            oliko sulla mitään ohjetta tohon lasin+mekanismin irrotukseen vai onko ihan simppeli homma.
            Simppeli homma, mekanismi on samantyyppinen kuin muissakin e36:ssa.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15248
              • Ajamisen Iloa

              Olisikohan tälläisen hankinnassa järkeä?
              Our strut tower braces transform the handling of your BMW, and feature a unique, rigid design while maintaining easy serviceability.


              arvioinnit ovat todella ylistäviä.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Midas
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2012
                • 272
                • Petäjävesi

                Originally posted by Remotion View Post
                Olisikohan tälläisen hankinnassa järkeä?
                Our strut tower braces transform the handling of your BMW, and feature a unique, rigid design while maintaining easy serviceability.


                arvioinnit ovat todella ylistäviä.
                Äkkiseltään näyttää mielenkiintoiselta. Jotain jumppaa jokatapauksessa pitää omaankin tuolla saralla touhuta. Ensin tosin ne ämmän tai vastaavat jarrut...
                Model 3

                Ex X5 40d
                Ex 330d
                Ex Z4m coupé ESS525
                Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15248
                  • Ajamisen Iloa

                  Jaaha, porukka kirjoittelee noista aika moisia kauhutarinoita kun viemärin kannet tarttuneet vauhdissa matkaan. Eli ei tule hankittua.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Z3M setä
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 76
                    • Pirkanmaa

                    http://www.strong-strut.com/Butt-Strut.htm

                    Henkilökohtaisena mielipiteenä esittäisin seuraavaa.

                    Tuosta ei ole varmasti muuta haittaa kuin että se maksaa aika kohtuuttomasti suhteessa osan monimutkaisuuteen ja että se todellakin on aika herkullisella kohtaa alhaalla osumaan maaston epätasaisuuksiin.

                    Enkä oikein usko että siitä on mitään hyötyäkään koska ne tapit siellä auton pohjassa joihin puslat kiinnittyvät ovat varsin tukevaa tekoa ja sen lisäksi ne ovat alapäästään tuettu auton rungon sivupalkkeihin. Siellä on ne paksut peltilevyt jotka ovat kiinni saman pultin alla johon tuo palkki tulisi ja ne peltilevyt on pultattu sivulta kiinni auton runkoon. Eli en usko että ne kiinnitystapit pääsevät alunperinkään heilumaan sivusuunnassa.
                    Tämä on siis rakenne ainakin Z3M:ssä.

                    Se miksi se taka-kelkka/akseli elää siellä varsinkin vakiopuslilla johtuu kahdesta eri asiasta (allekirjoittaneen näkemyksen mukaan) :

                    1) Puslat päästävät kelkan liikkumaan sivusuunnassa ja eteen-taakse suunnassa koska puslissa on sellaiset ontot kolot antamassa lisäjoustoa. Tämän voi helposti estää askartelemalla ne kolot tukkoon viemäriputken seinämistä leikatuilla täytepaloilla. Niitä kyllä myydäänkin vaikka Ebayssä.
                    Voin yrittää etsiä niihin liittyvän linkin.

                    2) Puslat päästävat kelkan liikkumaan ylös-alas eli kallistumaan auton poikittaissuunnassa. Tämä siksi että sen kumipuslan yläpuolella on n. 1-1.5 cm tyhjää tilaa eli pusla ei puristu sen kiinnitystapin laipan ja puslan alapuolelle tulevan peltituen väliin. Tämän voi eliminoida laittamalla sinne sopivan metalliholkin, joita niitäkin myydään tähän tarkoitukseen. Tai sitten vaihtamalla polyuretaanipuslan, jonka päällä on "hattu" joka eliminoi tuon rakosen.

                    Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.

                    Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
                    The older I get the faster I was.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15248
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by Z3M setä View Post
                      Eli luottaisin siihen että ne tapit pysyy ainakin maantiekäytössä siellä auton pohjassa eivätkä kiiku sivusuunnassa. Se olisi mielestäni ainoa asia jonka tuo strut voisi estää.

                      Mutta onhan se kyllä muutoin varsin racing-henkinen !
                      Juu hyvät puslat poistaa tuommoisen tarpeen. Sillen luki netissäkin...
                      Itselläkin kaikki polyuretaania.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • HOXAHA
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 107
                        • Espoo

                        Originally posted by böntti View Post
                        Kyllä se jo vähän polttelis
                        Vuoden ensimmäiselle SBC-brunssille miittiä ja cruisinkia taas?
                        Kyllä Kannatetaan! Kunhan vaan ajankohta SBC:n puolelta tarkentuu, niin eikun varailemaan paikkaa Z-riville ilmailumuseon pihalta
                        BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
                        HNF XD2 Urban s-pedelec
                        Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
                        Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
                        Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

                        Comment

                        • Aadolf
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 285

                          Originally posted by HOXAHA View Post
                          Kyllä Kannatetaan! Kunhan vaan ajankohta SBC:n puolelta tarkentuu, niin eikun varailemaan paikkaa Z-riville ilmailumuseon pihalta
                          Päivät näyttävät olevan jo varmistettuja, ja niitä on tänä vuonna kahdeksan. SBC:n uusi järjestäjätaho eli SccH on julkaissut ne täällä:

                          https://sites.google.com/a/sportscar...htumakalenteri
                          Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                          Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15248
                            • Ajamisen Iloa

                            Kuinka moni on tehnyt taka camber ja auraus muutoksen?

                            Laitan itse tilaukseen nämä: http://www.millway.se/justeringskit-...mw-e30-z3.html

                            Mutta onko kenelläkään tuoretta kokemusta tai viiltäviä analyyseja tuon teosta?
                            Sinälläänhän periaate on helppo mutta aiheutuvat muutokset on vähän vaikea ennustaa.

                            Muistan että joku asensi joskus 2.8 individual roadsteriin mutta siitä on vuosia aikaa.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Kuinka moni on tehnyt taka camber ja auraus muutoksen?

                              Laitan itse tilaukseen nämä: http://www.millway.se/justeringskit-...mw-e30-z3.html

                              Mutta onko kenelläkään tuoretta kokemusta tai viiltäviä analyyseja tuon teosta?
                              Sinälläänhän periaate on helppo mutta aiheutuvat muutokset on vähän vaikea ennustaa.

                              Muistan että joku asensi joskus 2.8 individual roadsteriin mutta siitä on vuosia aikaa.
                              Hep, mullahan on. Tai en tiedä voiko sillä aurausta sen enempää muuttaa?

                              Suosittelen kyllä ehdottomasti.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎