Originally posted by Carbonfiber
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ohjeet valoautomatiikalle: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=322690-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by hartge e46 View Postminkäslaisella reseptillä kannattais lähtee suunnittelemaan kytkin/vauhtipyöräremppaa...? kovaa vauhtista tekis mieli...
eli minkä vauhtipyörä ja minkä kytkin sopis bolt-on m52b28tu perään ja vakiokamaa ajattelin.Z3 coupe
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostOhjeet valoautomatiikalle: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=322690Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by masumasu View PostMullon e28 m535is kytkinpaketti+virtala racingin tekemä 6kg vauhtipyörä. ToimiiMercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostLaita Nipsu privaa, jos vielä tarviit sen releen speksit. Ja jos muistat missä kohtaa sen pitäs boksissa olla.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostEikös tämmöiset hommat voida hoitaa julkisesti .Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostOnko jotain miinuksia verrattuna vakioon?
Miinuksia:
Välillä kun auto on tietyssä asennossa ja laatikko lämmin, pitää laatikko hillittyä rollotusta tyhjäkäynnillä. Jos kytkimen pitää painettuna niin ääntä ei kuulu.
Jos minulla on vitonen silmässä ajelen viittäkymppiä ja kierrokset on siellä 1000-1500 välissä ja painan kaasun pohjaan ja yritän ajella väännöllä vaikka loivaan ylämäkeen niin voimansiirto saattaa täristää huomattavasti. Kun kierrokset kipuavat 1500-1600 yläpuolelle tai en aja ihan täyskaasulla niin ilmiötä ei enää ole.
Itselläni ei ole ilmastoinnille tehty ikinä mitään ja ilmeisesti jotain sieltä rupeaa olemaan todella väsyneessä kunnossa. Tästä johtuen jos minulla on ilmastointi päällä ja tulen esim valoihin tyhjäkäynnille niiin moottorin kierrokset seilaa muutaman sekunnin voimakkaasti, meinaa jopa sammua mutta tasoittuu sitten. Samaa vikaa oli kyllä kaksoismassallakin mutta pienempi massa tekee tuosta huomattavampaa..
Plussaa:
Auto liikkuu erittäin paljon makeammin. Sellainen yleinen puutuneisuus ja nahjus luonne on nyt poissa ja tilalla on uutta pirteyttä. Ero kiihtyvyydessä on tietenkin iso pienemmillä vaihteilla mutta kyllä se on selkeä myös ihan vitosellakin.Last edited by Remotion; 08-08-2015, 15:57.
Comment
-
-
Moro. Alkuvuosi tuli vietettyä Saksassa vaihto-opiskelussa. Mukaan tarttui -99 valmistettu 2.0 Z3. Silloin tällöin palaa ABS/luistonesto, mikä taitaa olla normaalia tämän ikäisissä. OBC näyttää keskikulutuksesi seitsemän litran lukemia, mikä on ainakin kaksi litraa liian vähän. Pystyykö kalibroimaan tai korjattua jotenkin? Löytyykö näistä zetoista kaikista cd-vaihtajan johdotukset valmiina? Tarkoituksena asentaa alkuperäinen business cd-soitin ja perään BT-palikka.
Comment
-
-
Originally posted by harriherne View PostMoro. Alkuvuosi tuli vietettyä Saksassa vaihto-opiskelussa. Mukaan tarttui -99 valmistettu 2.0 Z3. Silloin tällöin palaa ABS/luistonesto, mikä taitaa olla normaalia tämän ikäisissä. OBC näyttää keskikulutuksesi seitsemän litran lukemia, mikä on ainakin kaksi litraa liian vähän. Pystyykö kalibroimaan tai korjattua jotenkin? Löytyykö näistä zetoista kaikista cd-vaihtajan johdotukset valmiina? Tarkoituksena asentaa alkuperäinen business cd-soitin ja perään BT-palikka.
Kalibrointiohjeet ohessa: https://zroadster.org/threads/bmw-z3...ibration.8677/
En usko, että on piuhoituksia. Ja miksei samantien esim. Alpinelta BT-mankkaa?
Tervetuloa joukkoon!Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostMissä päin Saksaa? Jos kaikki on kunnossa, ei kuulu palaa, luetuttaisin koodit jossain välissä.
Kalibrointiohjeet ohessa: https://zroadster.org/threads/bmw-z3...ibration.8677/
En usko, että on piuhoituksia. Ja miksei samantien esim. Alpinelta BT-mankkaa?
Tervetuloa joukkoon!
Luetutin koodit ja ei löytynyt muuta kuin pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin, jonka vaihdoinkin. Ei kyllä oireillut millään tavalla. Pitäisi varmaan hankkia lukulaitteet itselle ja yrittää etsiä koodia, kun vika on päällä.
BT-mankka voisi olla hyvä vaihtoehto, vaikka alkuperäistä suosin muuten.
Kiitoksia!
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTullut muuten mielenkiintoiset lightweight ovipahvit Z3:n never donelta:
http://www.donewhenimdead.com/garage/z3-lopro-doorcardssigpic
2006 Z4 ///M
2009 Mercedes W639 111cdi
Comment
-
-
Originally posted by mmh79 View PostOn kyllä aika mageet
Comment
-
Comment