Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sampsa
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Onnittelut, todella komea ämmä.
    Onko kiertokangenlaakerit milloin viimeeksi vaihdettu? Suosittelen teettämään jos ei ole tietoa vaihdosta.
    70000 km mittarissa, kaikki huollot on tehty ajallaan, en usko että noita olisi vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Onnittelut, todella komea ämmä.
    Onko kiertokangenlaakerit milloin viimeeksi vaihdettu? Suosittelen teettämään jos ei ole tietoa vaihdosta.

    Leave a comment:


  • Sampsa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Upea yksilö onnittelut ! Käytiin kaverin kanssa katselemassa sitä ja kaveri koeajoikin, mutta päätyi sitten Possuun.

    Missä päin auto nyt vaikuttaa?
    Kiitos ja välitä kiitokset kaverillesi ettei ostanut Itse kävin ensin kokeilemassa 911 possua ja päädyin tähän

    Kävin myös koeajamassa ihan hyvän 3.0si-perusmallin SMG-laatikolla, mutta en päässyt yli siitä ajatuksesta, että kyseessä olisi itselle "harrasteauto" ja halusin sen manuaalilla. Se kytkimen polkeminen ja vaihteiden vaihtaminen vaan tuntuu olevan itselle osa ajamisen iloa, kun ei joudu missään ruuhkissa seisomaan.

    Suomesta näitä Z4 Coupeja ei kuitenkaan manuaalilla oikein löytynyt, joten päätin käydä katsastamassa tämän Raision ämmän. Olin kuin puulla päähän lyöty kuinka hyvässä kunnossa se oli ja lopulta hintaero jäi mielestäni melko kohtuulliseksi.



    Auto löytyy jatkossa Porista.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Sampsa View Post
    Juu kyllä, kuinkas niin?
    Upea yksilö onnittelut ! Käytiin kaverin kanssa katselemassa sitä ja kaveri koeajoikin, mutta päätyi sitten Possuun.

    Missä päin auto nyt vaikuttaa?

    Leave a comment:


  • Sampsa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Raisiosta Anttilalta?
    Juu kyllä, kuinkas niin?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Sampsa View Post
    Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.

    Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
    Raisiosta Anttilalta?

    Leave a comment:


  • Sampsa
    replied
    Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.

    Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Täysin offari, mutta Porsche 944:ssä ja 968:ssa helvetin iso ja painava lasinen takaluukku aukesi napista painamalla ihan ylös saakka. Se tosin vaati sen, että sekä kaasupumput että takakontin tiiviste olivat uusi tai lähes uusia.

    Ai miksi myös tiiviste? No kun ne on laskeneet sen niin, että tiiviste antaa alkuvauhdin lasille, ja pumput nostavat sen sitten lakikorkeuteen.

    Leave a comment:


  • Latari
    replied
    Originally posted by hezu View Post
    Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.

    Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:

    Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.

    Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.

    Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
    Samalla tavalla toimii kontti omassa e86:ssa, toiminee niin kuin pitääkin - tuollaisen ison kaasujousitetun luukun itse aukeaminen vaatisi jotain elektronista apua (kuten esim 5 gran turismossa) - ei tietoa olisiko noihin saanut sen optiona.. Onnittelut hienosta valinnasta!

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by hezu View Post
    Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.

    Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:

    Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.

    Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.

    Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
    Onnittelut hankinnasta

    Takakontinluukku roadsterissa ainakin napista vaan naksahtaa auki, ihan omin käsin se pitää aukaista. En ole tietoinen että coupessa olisi tälläistä vastaavaa järjestelmää kun mainitsemissasi e-mersuissa tms.
    Minulla ei ole lue matoissa muistaakseni yhtään mitään, pelkät kangasmatot siis.
    Kysele Suomenkielistä manuaalia merkkiliikkeestä kun tulet Suomeen.
    Vikakoodinlukuun bmwhat on ihan pätevä, omassa zetassa ainakin toimii tolla usb adapterilla ja inpa piuhalla ok.

    Leave a comment:


  • hezu
    replied
    Takakontin toiminta sun muuta

    Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.

    Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:

    Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.

    Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.

    Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Onkos tuo ämmäläinen muuttunut vuosien saatossa? Kumma homma, kun autokuumetta pukkaa näin kylmälläkin kelillä, vaikka vasta tuon kolmosenkin sai viimekesänä toimimaan kunnolla, niin heti jo katselee vaihtoehtoja... Jospa vaan menisi hankeen pyörimään ja pistäisi jäitä hattuun, kun kioskillakäyntikamppeesta on kyse. Tai sitten ei...

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    993 muistaakseni loppui jo v 1996/7? eiku oikein siis 98! Aatu vois muuten selvittää miksi 993/964 on niinkin kallis/kalliimpi kuin vesipyssy 996..?
    Ilmajäähyt on kalliimpia, koska puristien mielestä ne on oikeampia ja aidompia Porscheja kuin vesipyssyt. Lisäksi ehkä tärkeimpänä noiden 964:sten ja 993:ten valmistusmäärät on murto-osan siitä mitä Porsche tuotti 996:sia kun Wiedeking oli saanut nykyaikaistettua tuotantolinjat. Porschehan muutti koko tuotantofilosofiansa sellaisesta valtaosin käsityötä sisältäneestä perinteisestä kasaamisesta pelkästään tilauspohjaiseksi systeemiksi, missä vielä mentiin just-in-time logistiikalla tuotannossa. 993:nen on tietysti ilmajäähyautojen kuningas, käytännössä lastentauditon huipentuma, kun taas 996:ssa on jonkin verran uuden tekniikan mukanaan tuomia pikkuongelmia, joista puhuttiinkin jo yhtenä päivänä.
    Originally posted by biglimited View Post
    Noh mut takas zetoihin! Kävin tänään koittamassa z4 coupea sillä 265hp si-koneella. Yllätyin kuinka kivasti coupe kulki 6-v stepilläkin onkohan tuossa 231-265 päivityksessä muutakin konkreettista kuin parempi softa?
    Tästä tuli tekstiviesti, mutta pre-joululounastohinoissa en ehtinyt vastaamaan. Varmasti miellyttävä auto kaikkineen. Mutta kokeile nyt vielä se yksi mitä mietittiin taannoin...

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    EDIT: si on N52B30 moottorilla, riippuu nyt vertaatko sitä pre2006 mallin 3.0:n jossa oli M54B30 vai 2006-2008 3.0:n joka on tuolla samalla N52B30:llä kuin si. Silloin ei eroa varmaan olekaan hirveästi. Coupe ois muuten todella reilusti harvinaisempi näissäkin, mut jäbä kyl on nykyään avomiehiä
    Last edited by Remotion; 23-12-2014, 22:57.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    993 muistaakseni loppui jo v 1996/7? eiku oikein siis 98! Aatu vois muuten selvittää miksi 993/964 on niinkin kallis/kalliimpi kuin vesipyssy 996..?

    Noh mut takas zetoihin! Kävin tänään koittamassa z4 coupea sillä 265hp si-koneella. Yllätyin kuinka kivasti coupe kulki 6-v stepilläkin onkohan tuossa 231-265 päivityksessä muutakin konkreettista kuin parempi softa?
    Last edited by biglimited; 23-12-2014, 21:33. Reason: googletin

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎