Toi valkoiseksi teipattu Zeta on mun kaverin entinen auto, ja kori ja maalipinta ovat teippauksen alla todella hienossa kunnossa. Entinen omistaja on auto- ja prätkäharrastaja, ja kun sillä Z4M:llä on ajettu kuitenkin vain tuon 65tkm kesäaikaan, niin maalipinta on sen mukaisessakin kunnossa.
Valkoinen teippi vedettiin siihen vaan kiinnostuksen herättämiseksi, sillä ei ollut tarkoitus eikä tarve peittää mitään vikoja. Oikeasti mustana, mustilla BBS-vanteilla ja verenpunaisella nahkasisustuksella se on ihan jäätävän siisti auto.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
onnittelut z4M + onko tämä jollekkin tuttu z4M
Onneksi olkoon Z4M hankinnasta.
olin ajatellutkin että menisin sitä katsomaan mutta taisi mennä nenän edestä nopeasti.
Kävin tänään katsomassa Sports Car Centerin valkoista Z4M menopeliä.
Vähän arveluttaa kun ei yhtään tiedossa auton korin ja maalipinnan kunto kun teipattu valkoisella yli.
Samalla katsoin teippausta ja ei kovin tarkasti tehty. Monista paikoista irtoili jo teippi.
Muuten näytti kyllä ihan mielenkiintoiselta.
Onko tämä jollekkin tuttu auto?
Näin kerran sen Feissarissa jaossa kun jonkun mun kaverin kaverin entinen auto (en vaan muista enään kenen)
MItä mieltä olette? Onko joku käynyt tarkistamassa sitä myös?
http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6869511
Leave a comment:
-
Täsmälleen saman totesin itse.Originally posted by biglimited View PostOle hyvä vaan
Totesin itse että tuon hintaluokan 911 eivät ole vielä ns minttikuntoisia/vähän ajettuja...
Onnea autosta!!
Z4M Coupea verrattiin aikoinaan testeissä Porsche Cayman S:ään ja esim. Top Gearissa Z4M Roadsteria Boxteriin ja aikalailla kaikissa testeissä Porsche julistettiin voittajaksi. Cayman oli silloin ja on edelleen pykälän kalliimpi. Normaalille autoharrastajalle kuten itselle kelpaisi varmasti kyytiä millä tahansa näistä
Last edited by Sampsa; 10-01-2015, 22:37.
Leave a comment:
-
Ole hyvä vaan
Totesin itse että tuon hintaluokan 911 eivät ole vielä ns minttikuntoisia/vähän ajettuja...
Onnea autosta!!
Leave a comment:
-
70000 km mittarissa, kaikki huollot on tehty ajallaan, en usko että noita olisi vaihdettu.Originally posted by Antti O View PostOnnittelut, todella komea ämmä.
Onko kiertokangenlaakerit milloin viimeeksi vaihdettu? Suosittelen teettämään jos ei ole tietoa vaihdosta.
Leave a comment:
-
Onnittelut, todella komea ämmä.
Onko kiertokangenlaakerit milloin viimeeksi vaihdettu? Suosittelen teettämään jos ei ole tietoa vaihdosta.
Leave a comment:
-
Kiitos ja välitä kiitokset kaverillesi ettei ostanutOriginally posted by Laku View PostUpea yksilö onnittelut
! Käytiin kaverin kanssa katselemassa sitä ja kaveri koeajoikin, mutta päätyi sitten Possuun.
Missä päin auto nyt vaikuttaa?
Itse kävin ensin kokeilemassa 911 possua ja päädyin tähän 
Kävin myös koeajamassa ihan hyvän 3.0si-perusmallin SMG-laatikolla, mutta en päässyt yli siitä ajatuksesta, että kyseessä olisi itselle "harrasteauto" ja halusin sen manuaalilla. Se kytkimen polkeminen ja vaihteiden vaihtaminen vaan tuntuu olevan itselle osa ajamisen iloa, kun ei joudu missään ruuhkissa seisomaan.
Suomesta näitä Z4 Coupeja ei kuitenkaan manuaalilla oikein löytynyt, joten päätin käydä katsastamassa tämän Raision ämmän. Olin kuin puulla päähän lyöty kuinka hyvässä kunnossa se oli ja lopulta hintaero jäi mielestäni melko kohtuulliseksi.

Auto löytyy jatkossa Porista.
Leave a comment:
-
Raisiosta Anttilalta?Originally posted by Sampsa View PostMuutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.
Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
Leave a comment:
-
Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.
Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
Leave a comment:
-
Täysin offari, mutta Porsche 944:ssä ja 968:ssa helvetin iso ja painava lasinen takaluukku aukesi napista painamalla ihan ylös saakka. Se tosin vaati sen, että sekä kaasupumput että takakontin tiiviste olivat uusi tai lähes uusia.
Ai miksi myös tiiviste? No kun ne on laskeneet sen niin, että tiiviste antaa alkuvauhdin lasille, ja pumput nostavat sen sitten lakikorkeuteen.
Leave a comment:
-
Samalla tavalla toimii kontti omassa e86:ssa, toiminee niin kuin pitääkin - tuollaisen ison kaasujousitetun luukun itse aukeaminen vaatisi jotain elektronista apua (kuten esim 5 gran turismossa) - ei tietoa olisiko noihin saanut sen optiona.. Onnittelut hienosta valinnasta!Originally posted by hezu View PostTsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.
Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.
Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.
Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
Leave a comment:
-
Onnittelut hankinnastaOriginally posted by hezu View PostTsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.
Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.
Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.
Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
Takakontinluukku roadsterissa ainakin napista vaan naksahtaa auki, ihan omin käsin se pitää aukaista. En ole tietoinen että coupessa olisi tälläistä vastaavaa järjestelmää kun mainitsemissasi e-mersuissa tms.
Minulla ei ole lue matoissa muistaakseni yhtään mitään, pelkät kangasmatot siis.
Kysele Suomenkielistä manuaalia merkkiliikkeestä kun tulet Suomeen.
Vikakoodinlukuun bmwhat on ihan pätevä, omassa zetassa ainakin toimii tolla usb adapterilla ja inpa piuhalla ok.
Leave a comment:
-
Takakontin toiminta sun muuta
Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.
Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.
Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.
Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
Leave a comment:
Leave a comment: