Originally posted by Antti O
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Onnittelut, todella komea ämmä.
Onko kiertokangenlaakerit milloin viimeeksi vaihdettu? Suosittelen teettämään jos ei ole tietoa vaihdosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostUpea yksilö onnittelut! Käytiin kaverin kanssa katselemassa sitä ja kaveri koeajoikin, mutta päätyi sitten Possuun.
Missä päin auto nyt vaikuttaa?Itse kävin ensin kokeilemassa 911 possua ja päädyin tähän
Kävin myös koeajamassa ihan hyvän 3.0si-perusmallin SMG-laatikolla, mutta en päässyt yli siitä ajatuksesta, että kyseessä olisi itselle "harrasteauto" ja halusin sen manuaalilla. Se kytkimen polkeminen ja vaihteiden vaihtaminen vaan tuntuu olevan itselle osa ajamisen iloa, kun ei joudu missään ruuhkissa seisomaan.
Suomesta näitä Z4 Coupeja ei kuitenkaan manuaalilla oikein löytynyt, joten päätin käydä katsastamassa tämän Raision ämmän. Olin kuin puulla päähän lyöty kuinka hyvässä kunnossa se oli ja lopulta hintaero jäi mielestäni melko kohtuulliseksi.
Auto löytyy jatkossa Porista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sampsa View PostMuutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.
Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
Leave a comment:
-
-
Muutaman vuoden tauon jälkeen (z3 roadster -> E46 325 coupe -> E60 520) tuli vaihdettua taas zetaan ja kotiutettua Z4M Coupe, värinä interlagos blue.
Mites tuo PDC näissä zetoissa käytännössä toimii, ihan piippaamalla? (E60:ssä oli lisäksi näytöllä värisignaalit) Saako sitä tarvittaessa (talvella/jäätyessä/lumisena) kytkettyä pois päältä jostain (en löytänyt sille ainakaan nappiaa)?
Leave a comment:
-
-
Täysin offari, mutta Porsche 944:ssä ja 968:ssa helvetin iso ja painava lasinen takaluukku aukesi napista painamalla ihan ylös saakka. Se tosin vaati sen, että sekä kaasupumput että takakontin tiiviste olivat uusi tai lähes uusia.
Ai miksi myös tiiviste? No kun ne on laskeneet sen niin, että tiiviste antaa alkuvauhdin lasille, ja pumput nostavat sen sitten lakikorkeuteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hezu View PostTsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.
Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.
Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.
Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hezu View PostTsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.
Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.
Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.
Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
Takakontinluukku roadsterissa ainakin napista vaan naksahtaa auki, ihan omin käsin se pitää aukaista. En ole tietoinen että coupessa olisi tälläistä vastaavaa järjestelmää kun mainitsemissasi e-mersuissa tms.
Minulla ei ole lue matoissa muistaakseni yhtään mitään, pelkät kangasmatot siis.
Kysele Suomenkielistä manuaalia merkkiliikkeestä kun tulet Suomeen.
Vikakoodinlukuun bmwhat on ihan pätevä, omassa zetassa ainakin toimii tolla usb adapterilla ja inpa piuhalla ok.
Leave a comment:
-
-
Takakontin toiminta sun muuta
Tsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.
Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.
Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.
Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
Leave a comment:
-
-
Onkos tuo ämmäläinen muuttunut vuosien saatossa? Kumma homma, kun autokuumetta pukkaa näin kylmälläkin kelillä, vaikka vasta tuon kolmosenkin sai viimekesänä toimimaan kunnolla, niin heti jo katselee vaihtoehtoja... Jospa vaan menisi hankeen pyörimään ja pistäisi jäitä hattuun, kun kioskillakäyntikamppeesta on kyse. Tai sitten ei...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by biglimited View Post993 muistaakseni loppui jo v 1996/7?eiku oikein siis 98! Aatu vois muuten selvittää miksi 993/964 on niinkin kallis/kalliimpi kuin vesipyssy 996..?
Originally posted by biglimited View PostNoh mut takas zetoihin! Kävin tänään koittamassa z4 coupea sillä 265hp si-koneella. Yllätyin kuinka kivasti coupe kulki 6-v stepilläkinonkohan tuossa 231-265 päivityksessä muutakin konkreettista kuin parempi softa?
Leave a comment:
-
-
EDIT: si on N52B30 moottorilla, riippuu nyt vertaatko sitä pre2006 mallin 3.0:n jossa oli M54B30 vai 2006-2008 3.0:n joka on tuolla samalla N52B30:llä kuin si. Silloin ei eroa varmaan olekaan hirveästi. Coupe ois muuten todella reilusti harvinaisempi näissäkin, mut jäbä kyl on nykyään avomiehiäLast edited by Remotion; 23-12-2014, 22:57.
Leave a comment:
-
-
993 muistaakseni loppui jo v 1996/7?eiku oikein siis 98! Aatu vois muuten selvittää miksi 993/964 on niinkin kallis/kalliimpi kuin vesipyssy 996..?
Noh mut takas zetoihin! Kävin tänään koittamassa z4 coupea sillä 265hp si-koneella. Yllätyin kuinka kivasti coupe kulki 6-v stepilläkinonkohan tuossa 231-265 päivityksessä muutakin konkreettista kuin parempi softa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: