Originally posted by Antti O
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by Aadolf View PostJuu, toki on mahdollista että niitä faceliftattuja malleja myös on vähän, vain muutama, Suomessa. Silti ei sovi vähätellä mahdollisuutta solvata suikkah*m*jen kirjoitustaitoa, jos tilaisuus vain osuu kohdalle.
edit: avautui kun selasin ylemmäks aiempiin viesteihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostMegafactories Z4 episodissa ne näyttää miten tuo alumiini/magnesium lohko valmistetaan.
Hyvin jakautuu ilmeisesti nuo automaatin ja manuaalin kannattajat Z4 leirissä, itelle oli tärkeä että on manuaali ja tuo sitä "urheiluauton" tuntua tavallaan lisää. Z4 vaihdevivusto on vielä todella tarkka ja melko lyhyt jo vakona, tuntuma suorastaan mahtava. Toisaalta ajelenkin täällä idässä missä ei juurikaan ole liikennettä tai ruuhkia. Joko muilla kuumottaa että pääsisi ajelamaan? Äitienpäivän aikoihin varmaan alkaa olemaan jo kelejä että kehtaa Z ottaa ajoon..
Kaasu muuttu herkemmäks, kun teki tuon nollauksen. Siis ihan ilman sporttimoodia. Ehkä hyvä asia? Edellinen kuski ollu maltillinen?
Onks Dunlopin renkaista kokemusta Z4:n alla? Mainostavat noita tosi hiljasina. Yks heppu töistä osti sellaset omaan rotteloonsa, ja kuulemma völyymit laski selvästi entisestä.
Leave a comment:
-
-
Megafactories Z4 episodissa ne näyttää miten tuo alumiini/magnesium lohko valmistetaan.
Hyvin jakautuu ilmeisesti nuo automaatin ja manuaalin kannattajat Z4 leirissä, itelle oli tärkeä että on manuaali ja tuo sitä "urheiluauton" tuntua tavallaan lisää. Z4 vaihdevivusto on vielä todella tarkka ja melko lyhyt jo vakona, tuntuma suorastaan mahtava. Toisaalta ajelenkin täällä idässä missä ei juurikaan ole liikennettä tai ruuhkia. Joko muilla kuumottaa että pääsisi ajelamaan? Äitienpäivän aikoihin varmaan alkaa olemaan jo kelejä että kehtaa Z ottaa ajoon..Last edited by Antti O; 18-01-2015, 18:31.
Leave a comment:
-
-
3.0si-moottori (N52) on BMW:n ensimmäinen magnesium-alumiinikone, ja myös ainakin julkaisuvuonnaan 2006 ilmeisesti maailman kevyin kuusisylinterinen. Painoa vain rahtusen yli 160 kg.
Valittiin yhdeksi maailman parhaista moottoreista vuosina 2006 ja 2007.
Manuaalina valmistaja ilmoittaa 0-100 km/h 5,7. Paino 1385 kg.
Originally posted by Remotion View PostTulee aina välillä ajeltua kaverin 3.0si Z4:sta (hänkin päivitti muinoin Z3:sesta) ja eihän noiden ajotuntumassa oikein mitään sukulaisuutta ole, Z4:ssa NHV hieman parempi ja sisustassa kojetaulussa yms enemmän moderni fiilis siinä missä Z3:n sisusta on jo todella oldschoolia. Same same but different ja molempi parempi!
suorituskyky on meidän testeissä ollut aivan rinta rinnan alle 160:n vauhdeissa ainakin, todella identtinen tuon 265heppaisen Z4:n ja oman hitusen kutitellun 2.8:n Z3 välillä. vaikka varmaankin automaattilaatikko antaa Z4:sessa tasoitusta ja vääntöä on tarjolla huomattavasti enemmän mutta lieneekö sitten Z3 karvan verran kevyempi..
Ajattoman tyylikkäitä ja mukavia pelejä kummatkin, mutta kyllä Z4 Roadsterilla ja automaatilla on niin paljon mukavempi ja tyylikkäämpi Helsingin keskustan kurvailuun, Z3 Coupe kyllä lähtisi taas mutkateille mukaan joka kerta.Last edited by ripatsu; 18-01-2015, 18:22.
Leave a comment:
-
-
Juu, toki on mahdollista että niitä faceliftattuja malleja myös on vähän, vain muutama, Suomessa. Silti ei sovi vähätellä mahdollisuutta solvata suikkah*m*jen kirjoitustaitoa, jos tilaisuus vain osuu kohdalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ripatsu View PostHarvinainen on myös avomalli 3.0si, jota Trafin tilastoinnin perusteella on julkaisunsa jälkeen rekisteröity 2007-2008 vain neljä kappaletta (2/vuosi).
:think
Esim. M-sarjan Zetaa rekisteröitiin yhtenä vuonna jo tuon neljä kappaletta. Ja vuonna 2009 malli sitten vaihtuikin.
Itse olen törmännyt (en onneksi kirjaimellisesti) vain yhteen si-versioon, tosin ulkomailta uitettuun. Niistähän sitten ei Trafilta löydy ykistyiskohtaisia tilastoja.
Coupeja on myynnissä jatkuvasti nettiautossa, avomallia olen nähnyt viimeisten vuosien aikana myynnissä vain kerran.
Leave a comment:
-
-
Arkihavaintoni tukevat tilastointitietoja. Katsoin läpi kaikki BMW-merkinnät. Kyse on kuitenkin vain kahdesta vuodesta, jolloin niitä käytännössä on tilastoitu. Molemmilta vuosilta löytyy vain kaksi merkintää. Sen sijaan muita malleja kyllä runsaasti, kuten mm. myös Z4M:ää, joihin olen kyllä törmännyt silloin tällöin ja niitä on Nettiautossakin säännöllisesti kaupan.
Vuodelta 2006 tilastointi on epäselvempi, kuin mainituilta vuosilta. Tosin silloin kyseinen malli vasta julkaistiin, en tiedä oliko heti esim. myynnissä Suomessa.
Pidän Si:tä kuitenkin yhtenä harvinaisimmista versioista siihen saakka kunnes toisin todistetaan. :think
Originally posted by Aadolf View PostTrafin tilastointi noiden autojen rekisteröinti/rekisterissäolomäärien suhteen on kyllä yksi iso vitsi, eikä ihme jos näyttää että osa automalleista, varsinkin erikoisemmista, on harvinaisia.
Niitä kun suikkamiehet (ennen käytin muuten termiä suikkah*mot) on saattaneet laittaa rekisteriin ihan millä nimellä tahansa. Veikkaan että jos etsisi sieltä hakusanalla BMW 24, niin saattaisi löytyä useampi auto, jopa 3,0si roadster. Tämä siis nyt yhtenä esimerkkinä.Last edited by ripatsu; 17-01-2015, 20:00.
Leave a comment:
-
-
Trafin tilastointi noiden autojen rekisteröinti/rekisterissäolomäärien suhteen on kyllä yksi iso vitsi, eikä ihme jos näyttää että osa automalleista, varsinkin erikoisemmista, on harvinaisia.
Niitä kun suikkamiehet (ennen käytin muuten termiä suikkah*mot) on saattaneet laittaa rekisteriin ihan millä nimellä tahansa. Veikkaan että jos etsisi sieltä hakusanalla BMW 24, niin saattaisi löytyä useampi auto, jopa 3,0si roadster. Tämä siis nyt yhtenä esimerkkinä.
Leave a comment:
-
-
Harvinainen on myös avomalli 3.0si, jota Trafin tilastoinnin perusteella on julkaisunsa jälkeen rekisteröity 2007-2008 vain neljä kappaletta (2/vuosi).
:think
Esim. M-sarjan Zetaa rekisteröitiin yhtenä vuonna jo tuon neljä kappaletta. Ja vuonna 2009 malli sitten vaihtuikin.
Itse olen törmännyt (en onneksi kirjaimellisesti) vain yhteen si-versioon, tosin ulkomailta uitettuun. Niistähän sitten ei Trafilta löydy ykistyiskohtaisia tilastoja.
Coupeja on myynnissä jatkuvasti nettiautossa, avomallia olen nähnyt viimeisten vuosien aikana myynnissä vain kerran.
Originally posted by Remotion View PostEDIT: si on N52B30 moottorilla, riippuu nyt vertaatko sitä pre2006 mallin 3.0:n jossa oli M54B30 vai 2006-2008 3.0:n joka on tuolla samalla N52B30:llä kuin si. Silloin ei eroa varmaan olekaan hirveästi. Coupe ois muuten todella reilusti harvinaisempi näissäkin, mut jäbä kyl on nykyään avomiehiä
Leave a comment:
-
-
Suomenkielinen manuaali maksoi about 70,- merkkiliikkeessä kun sen itse aikoinaan hankin
Originally posted by hezu View PostTsau, tuli ostaa päräytettyä coupemalli 3.0si-koneella. Jännä peli ajaa ainakin Saksassa. Ois tarkoitus tuoda se Suomeen ehkä ensi kesänä. Yks juttu mihin on tullut kiinnitettyä huomiota, on takakontin toiminta. Jos painan avausnappia joko kajuutasta tai avaimenperästä, niin kuuluu "naksnaksnaks" eli lukko aukeaa, mutta kontti pysyy kiinni. Onko tämä normaalia? Esim. 5-sarjalaisessa tai E-mersussahan kontti ponnahtaa auki.
Lukeeko teillä matoissa Z4? Mulla ei, mut näis jenkkiversioissa näyttää lukevan:
Matot kun olivat niin epäilyttävän uudenkarhean näköiset. ;-) Toisaalta vaan 60k mittarissa.
Suomenkielinen käyttöohjekirjakin olis kiva... Toivottavasti Bemarilta saa.
Mitä vikakoodinlukijaa käytätte?
Leave a comment:
-
-
Mulla oli tollaset, ja on hirveä ikävä niitä vieläkin. Menivät edellisen auton mukana. Ostin käytettynä ja panin itse kuntoon Wurthin vannehopea on samaa sävyä...minusta järjettömän hienot vanteet ja riittävän omaperäiset
Originally posted by Sampsa View PostOmasta mielestä style 135 -vanteet näyttää perushyviltä coupessa ja sellaisia suunnittelin alunperin talvivanteiksi. Löytynee ihan kohtalaisesti käytettynä aitona / sinnepäin uutena replicana. Sain kuitenkin talvirenkaat kaupassa, jotka olivat omaan makuun ihan ok ja talvella helppo pestä.
Jotenkin kierolla tavalla nuo style 107 sopii mielestäni coupen alle ja sellaisia olisin harkinnut perusmalliin, mutta johtunee siitä että bemarin omat ratkaisut yleensä miellyttävät silmää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostStyling 108 kyllä löytyy hienosti entisöitynä Saksan ebaystä kun kyttäilee, kannattaa varautua 800€ + rahti maksamaan.
Minulla oli kaupanhieronta yhdestä sarjasta Belgiassa kesken, mutta kerkesivät menemään..Näillänäkymin enskesä mennään style 32 pyörillä.Parit setit jo löyty briteistä, mut olivat ikävästi naarmuuntuneet reunoista kivetyksissä. Tiedä sit oisko Suomessa jotain firmaa, joka osais kunnostaa ne..
Lueskelin kans, että tossa on mukautuva kaasupoljin (adaptive throttle). Ei vaan selvinnyt, onko tuo vain automaattilootaiselle. Onko tästä tietoa? Ohje kaasupolkimen resetoimiseen oli seuraava:
1) virrat pois
2) virrat päälle, odota 15 s
3) virrat pois, odota 15 s
4) käynnistä auto.
Pitää koittaa tuota, kunhan pääsee takas tallille.
Leave a comment:
-
Leave a comment: