Ensimmäisen kerran kun automaatin sain autooni, niin ei ole tehnyt mieli manuaalilla enää hämmennellä. Helsingissä varsinkin helvetillistä, kun joutuu koko ajan vatkaamaan
Ajamisen nautinto on minusta ylimmillään kun ei tarvitse muuta kuin rattia käännellä
Itselläni menee DCT laatikolla vähän fiiliksen mukaan. Aamuruuhkassa töihin mennessä menee aika pitkälti automaagisena, kun taas tyhjälle tielle pääsee fiilistelemään niin enemmän ratin läpysköjen kanssa. Tavallaan kuitenkin kaipaa sitä vaihdekepin vääntöä... On siinä oma juttunsa!
Megafactories Z4 episodissa ne näyttää miten tuo alumiini/magnesium lohko valmistetaan.
Hyvin jakautuu ilmeisesti nuo automaatin ja manuaalin kannattajat Z4 leirissä, itelle oli tärkeä että on manuaali ja tuo sitä "urheiluauton" tuntua tavallaan lisää. Z4 vaihdevivusto on vielä todella tarkka ja melko lyhyt jo vakona, tuntuma suorastaan mahtava. Toisaalta ajelenkin täällä idässä missä ei juurikaan ole liikennettä tai ruuhkia. Joko muilla kuumottaa että pääsisi ajelamaan? Äitienpäivän aikoihin varmaan alkaa olemaan jo kelejä että kehtaa Z ottaa ajoon..
Automaatti/manuaali jakaa tosiaan mielipiteitä.
Ensimmäisen kerran kun automaatin sain autooni, niin ei ole tehnyt mieli manuaalilla enää hämmennellä. Helsingissä varsinkin helvetillistä, kun joutuu koko ajan vatkaamaan
Ajamisen nautinto on minusta ylimmillään kun ei tarvitse muuta kuin rattia käännellä
Joko muilla kuumottaa että pääsisi ajelamaan? Äitienpäivän aikoihin varmaan alkaa olemaan jo kelejä että kehtaa Z ottaa ajoon..
Ei oo yhtänäkään keväänä kutkuttanu vielä niin pahasti kun nyt. Sain zetan uuden marraskuun puolen välin jälkeen kun sää oli jo mitä oli. Ehtiny 15min ajaa ilman kattoa ja meinasin tulla housuihin kun pääsi vähän painamaan kaasua. Pikkusen eri planeetalta äänimaailma vrt. Vanha E85 2.2
Juu, toki on mahdollista että niitä faceliftattuja malleja myös on vähän, vain muutama, Suomessa. Silti ei sovi vähätellä mahdollisuutta solvata suikkah*m*jen kirjoitustaitoa, jos tilaisuus vain osuu kohdalle.
Meni ohi tän viestin pointti?
edit: avautui kun selasin ylemmäks aiempiin viesteihin.
Megafactories Z4 episodissa ne näyttää miten tuo alumiini/magnesium lohko valmistetaan.
Hyvin jakautuu ilmeisesti nuo automaatin ja manuaalin kannattajat Z4 leirissä, itelle oli tärkeä että on manuaali ja tuo sitä "urheiluauton" tuntua tavallaan lisää. Z4 vaihdevivusto on vielä todella tarkka ja melko lyhyt jo vakona, tuntuma suorastaan mahtava. Toisaalta ajelenkin täällä idässä missä ei juurikaan ole liikennettä tai ruuhkia. Joko muilla kuumottaa että pääsisi ajelamaan? Äitienpäivän aikoihin varmaan alkaa olemaan jo kelejä että kehtaa Z ottaa ajoon..
Pistäs jo linkkiä ku mistään ei löydy! :-D
Kaasu muuttu herkemmäks, kun teki tuon nollauksen. Siis ihan ilman sporttimoodia. Ehkä hyvä asia? Edellinen kuski ollu maltillinen?
Onks Dunlopin renkaista kokemusta Z4:n alla? Mainostavat noita tosi hiljasina. Yks heppu töistä osti sellaset omaan rotteloonsa, ja kuulemma völyymit laski selvästi entisestä.
Megafactories Z4 episodissa ne näyttää miten tuo alumiini/magnesium lohko valmistetaan.
Hyvin jakautuu ilmeisesti nuo automaatin ja manuaalin kannattajat Z4 leirissä, itelle oli tärkeä että on manuaali ja tuo sitä "urheiluauton" tuntua tavallaan lisää. Z4 vaihdevivusto on vielä todella tarkka ja melko lyhyt jo vakona, tuntuma suorastaan mahtava. Toisaalta ajelenkin täällä idässä missä ei juurikaan ole liikennettä tai ruuhkia. Joko muilla kuumottaa että pääsisi ajelamaan? Äitienpäivän aikoihin varmaan alkaa olemaan jo kelejä että kehtaa Z ottaa ajoon..
3.0si-moottori (N52) on BMW:n ensimmäinen magnesium-alumiinikone, ja myös ainakin julkaisuvuonnaan 2006 ilmeisesti maailman kevyin kuusisylinterinen. Painoa vain rahtusen yli 160 kg.
Valittiin yhdeksi maailman parhaista moottoreista vuosina 2006 ja 2007.
Manuaalina valmistaja ilmoittaa 0-100 km/h 5,7. Paino 1385 kg.
Tulee aina välillä ajeltua kaverin 3.0si Z4:sta (hänkin päivitti muinoin Z3:sesta) ja eihän noiden ajotuntumassa oikein mitään sukulaisuutta ole, Z4:ssa NHV hieman parempi ja sisustassa kojetaulussa yms enemmän moderni fiilis siinä missä Z3:n sisusta on jo todella oldschoolia. Same same but different ja molempi parempi! suorituskyky on meidän testeissä ollut aivan rinta rinnan alle 160:n vauhdeissa ainakin, todella identtinen tuon 265heppaisen Z4:n ja oman hitusen kutitellun 2.8:n Z3 välillä. vaikka varmaankin automaattilaatikko antaa Z4:sessa tasoitusta ja vääntöä on tarjolla huomattavasti enemmän mutta lieneekö sitten Z3 karvan verran kevyempi..
Ajattoman tyylikkäitä ja mukavia pelejä kummatkin, mutta kyllä Z4 Roadsterilla ja automaatilla on niin paljon mukavempi ja tyylikkäämpi Helsingin keskustan kurvailuun, Z3 Coupe kyllä lähtisi taas mutkateille mukaan joka kerta.
Juu, toki on mahdollista että niitä faceliftattuja malleja myös on vähän, vain muutama, Suomessa. Silti ei sovi vähätellä mahdollisuutta solvata suikkah*m*jen kirjoitustaitoa, jos tilaisuus vain osuu kohdalle.
Harvinainen on myös avomalli 3.0si, jota Trafin tilastoinnin perusteella on julkaisunsa jälkeen rekisteröity 2007-2008 vain neljä kappaletta (2/vuosi).
:think
Esim. M-sarjan Zetaa rekisteröitiin yhtenä vuonna jo tuon neljä kappaletta. Ja vuonna 2009 malli sitten vaihtuikin.
Itse olen törmännyt (en onneksi kirjaimellisesti ) vain yhteen si-versioon, tosin ulkomailta uitettuun. Niistähän sitten ei Trafilta löydy ykistyiskohtaisia tilastoja.
Coupeja on myynnissä jatkuvasti nettiautossa, avomallia olen nähnyt viimeisten vuosien aikana myynnissä vain kerran.
Mupelolla on yks noista, onkohan tää Z4M coupe muuten TH:n entinen, tietysti mahtuuhan noita muutama interlagosin värinen suomeen.
Arkihavaintoni tukevat tilastointitietoja. Katsoin läpi kaikki BMW-merkinnät. Kyse on kuitenkin vain kahdesta vuodesta, jolloin niitä käytännössä on tilastoitu. Molemmilta vuosilta löytyy vain kaksi merkintää. Sen sijaan muita malleja kyllä runsaasti, kuten mm. myös Z4M:ää, joihin olen kyllä törmännyt silloin tällöin ja niitä on Nettiautossakin säännöllisesti kaupan.
Vuodelta 2006 tilastointi on epäselvempi, kuin mainituilta vuosilta. Tosin silloin kyseinen malli vasta julkaistiin, en tiedä oliko heti esim. myynnissä Suomessa.
Pidän Si:tä kuitenkin yhtenä harvinaisimmista versioista siihen saakka kunnes toisin todistetaan. :think
Trafin tilastointi noiden autojen rekisteröinti/rekisterissäolomäärien suhteen on kyllä yksi iso vitsi, eikä ihme jos näyttää että osa automalleista, varsinkin erikoisemmista, on harvinaisia.
Niitä kun suikkamiehet (ennen käytin muuten termiä suikkah*mot) on saattaneet laittaa rekisteriin ihan millä nimellä tahansa. Veikkaan että jos etsisi sieltä hakusanalla BMW 24, niin saattaisi löytyä useampi auto, jopa 3,0si roadster. Tämä siis nyt yhtenä esimerkkinä.
Trafin tilastointi noiden autojen rekisteröinti/rekisterissäolomäärien suhteen on kyllä yksi iso vitsi, eikä ihme jos näyttää että osa automalleista, varsinkin erikoisemmista, on harvinaisia.
Niitä kun suikkamiehet (ennen käytin muuten termiä suikkah*mot) on saattaneet laittaa rekisteriin ihan millä nimellä tahansa. Veikkaan että jos etsisi sieltä hakusanalla BMW 24, niin saattaisi löytyä useampi auto, jopa 3,0si roadster. Tämä siis nyt yhtenä esimerkkinä.
Harvinainen on myös avomalli 3.0si, jota Trafin tilastoinnin perusteella on julkaisunsa jälkeen rekisteröity 2007-2008 vain neljä kappaletta (2/vuosi).
:think
Esim. M-sarjan Zetaa rekisteröitiin yhtenä vuonna jo tuon neljä kappaletta. Ja vuonna 2009 malli sitten vaihtuikin.
Itse olen törmännyt (en onneksi kirjaimellisesti ) vain yhteen si-versioon, tosin ulkomailta uitettuun. Niistähän sitten ei Trafilta löydy ykistyiskohtaisia tilastoja.
Coupeja on myynnissä jatkuvasti nettiautossa, avomallia olen nähnyt viimeisten vuosien aikana myynnissä vain kerran.
EDIT: si on N52B30 moottorilla, riippuu nyt vertaatko sitä pre2006 mallin 3.0:n jossa oli M54B30 vai 2006-2008 3.0:n joka on tuolla samalla N52B30:llä kuin si. Silloin ei eroa varmaan olekaan hirveästi. Coupe ois muuten todella reilusti harvinaisempi näissäkin, mut jäbä kyl on nykyään avomiehiä
Leave a comment: