Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    Ainakin rättikattosessa oli niin tehokas lämppäri että hyvin sopii talvikäyttöön.

    Comment

    • toniwe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 316
      • Lahti

      Rättikatollakin pärjää talvella tosiaan ihan hyvin.

      Itse hain uuden kovakaton tehdaspaketissa suoraan Münchenin BMW Niederlassungilta siitä ihan keskustan lieppeiltä. Paketissa oli kaikki suojamuovit, suojapussit ohjekirjat yms eli koko setti. En muista kadun nimeä mutta samalla alueella oli aivan mieletön määrä kaikkea BMW toimintaa. Oli kuitenkin jonkun matkan päässä BMW Weltistä, ehkä 10-15 km? Oman katon hain -13 keväällä ja silloin ainakin kattoja jäi vielä todella korkea pino varastoon eri väreissä ja myyjä sanoi että Saksaan niitä ei oikein tahdo enää mennä kaupaksi. Hinta katolla oli 550 euroa eli huomattavasti vähemmän kuin mitä suomessa pyydetään käytetyistä. Mikäs sen mukavampaa kuin heittää loppukesän reissu Müncheniin pitkin autobahnoja ja hakea samalla katto

      Comment

      • Baabylon85
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 177
        • Äänekoski

        Originally posted by toniwe View Post
        Rättikatollakin pärjää talvella tosiaan ihan hyvin.

        Itse hain uuden kovakato....
        Juu, joskus itsekkin tullut pyörittyä BMW welt läpi oktoberfestin yhteydessä. Katon hinta tosiaan kuulostaa jopa halvalta joten ehkä sitä ei kannata pitää "must have varusteena" lähtökohtaisesti (tuntuu rajaavan paljon vaihtoehtoja). Mikäli siis auton sieltäpäin sattuu hakemaan niin samallakertaahan tuon kattopalan nappaa kyytiin. Tällöin varmastikkin kannattaa varmistua, että autossa vin listassa on maininta kovakattovaraukselle?

        Comment

        • Aadolf
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 285

          No nyt!

          Erikoinen vika käy välillä päällä Z4:ssä. Professional Navi (päivitetty '15-vuoden kartoille) on eksynyt kaksi kertaa - piirtää reitin about 5-8 kilometriä pieleen, eikä tahdo löytää sinne missä auto on ennenkuin ollaan kotipihassa. Auton sammuttaminen ei auta.

          Vika on ilmennyt kaksi kertaa, ja molemmilla olen ollut tulossa Hämeenlinnantieltä Kehä III:lle ja lähtenyt ajamaan kohti itää. Navin mielestä autolla tosin lähdetään ajamaan jonnekin eteläluoteeseen, ja se seikkailee läpi metsien, yli kehäradan ja halki jokien. Myös Sanoman painotalon läpi mennään että heilahtaa, ja päädytään kaiketi jossain vaiheessa myös ehkä Silvolan tekojärven rannalle.

          Itse auto kuitenkin koko ajan kulkee siististi Kehä III:tä ja Tuusulantietä. Yhtäkkiä kotiosoitteen lähellä navi kuitenkin löytää itsensä. Vika on ilmennyt kaksi kertaa, mutta ei peräkkäin, eikä millään kovin loogisella frekvenssillä.

          Repikääpä siitä huumoria!
          Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
          Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

          Comment

          • Sampsa
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 46

            Vasemman puoleisten takavalon umpioon on päässyt kosteutta, täytyy katsoa mistä johtuu ja mitä olisi tehtävissä.
            2006 E86 Z4M Coupe

            Comment

            • Midas
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2012
              • 272
              • Petäjävesi

              Onkos kukaan rakentanut neloseen uutta perää. Itsellä oli se lyhyempi vetarin tumppi ehtinyt syömään uraa pesäänsä ja kaverin kanssa suunniteltiin, että rakennetaan perinteinen kitkalukkoperä. Lähinnä kiinnostaisi, että onko kukaan lyhentänyt välityksiä esim 535 automaatin välityksillä ja onko tuosta kitkaprosenteista kokemuksia? Olisiko esim 80 hyvä?
              Model 3

              Ex X5 40d
              Ex 330d
              Ex Z4m coupé ESS525
              Ex Z3 coupé Vf engineering 309

              Comment

              • Midas
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2012
                • 272
                • Petäjävesi

                Ilmeisesti periä ei ole rakenneltu, mutta mites putkia tai ennemmin vaimentimia? Stromungia ja Remusta olen nyt vähän sillä silmällä katsellut, että voisi takavaimentimet vaikka vaihtaa. Hakusessa olisi siis lievästi miehekkäämpää säveltä ilman maantiellä kuuluvaa kuminaa. Eikä tietenkään pieni lisävirtauskaan pahitteeksi olisi...
                Model 3

                Ex X5 40d
                Ex 330d
                Ex Z4m coupé ESS525
                Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                Comment

                • Midas
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 272
                  • Petäjävesi

                  Jotta menisi ihan yksinpuheluksi, niin nyt on sitten M5 typ 210 perä tuolla tallissa odottelemassa ylipainekitin kanssa kevättä. Siitä muokaten jokin 70-80 prosenttinen kitkalukko ja 3.91 tiheäempi välitys, niin jää tuo turha ykkönen kokonaan joutilaaksi. Jospa sitten saisi piirreltyä tuplaraitaa asfalttiin.
                  Model 3

                  Ex X5 40d
                  Ex 330d
                  Ex Z4m coupé ESS525
                  Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                  Comment

                  • polis
                    Newbiemmer
                    • Jul 2006
                    • 12

                    Jeppis!
                    Olis vaikka kuinka paljon kysyttävää bmw z:ta mut täs pari aluksi

                    Eli bmw z4 3.0 2004 mallia
                    Mitähän kannattaisi huoltaa nyt kun ajattelin viedä johonkin pikku pajalle?

                    60 500 km öljynvaihto
                    86 900 km inspektion 2
                    104 500 km öljynvaihto
                    121 000km inspektion 1

                    Nyt ajettu 135 000 km eli mitä kannattaisi vaihtaa moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi? perä/ laatikko öljyt? vai mitä? :think

                    Toinen kysymys olis: mikä nappi on DSC napin vieressä missä on huutomerkkin kuva?

                    kolmas: saako sport nappulaa painaa vauhdissa?v

                    Löytyykö netistä suomen tai englannin kielistä ohjekirjaa zetaan?
                    Last edited by polis; 19-03-2016, 19:09.

                    Comment

                    • Midas
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2012
                      • 272
                      • Petäjävesi

                      Originally posted by polis View Post
                      Jeppis!
                      Olis vaikka kuinka paljon kysyttävää bmw z:ta mut täs pari aluksi

                      Eli bmw z4 3.0 2004 mallia
                      Mitähän kannattaisi huoltaa nyt kun ajattelin viedä johonkin pikku pajalle?

                      60 500 km öljynvaihto
                      86 900 km inspektion 2
                      104 500 km öljynvaihto
                      121 000km inspektion 1

                      Nyt ajettu 135 000 km eli mitä kannattaisi vaihtaa moottoriöljyn ja suodattimen lisäksi? perä/ laatikko öljyt? vai mitä? :think

                      Toinen kysymys olis: mikä nappi on DSC napin vieressä missä on huutomerkkin kuva?

                      kolmas: saako sport nappulaa painaa vauhdissa?v

                      Löytyykö netistä suomen tai englannin kielistä ohjekirjaa zetaan?
                      1. Omaan vaihdoin viime kesänä vajaassa 70tkm laatikon öljyt. Toimii paljon nöyremmin nyt.

                      2. Veikkaisin näkemättä rengaspainevahtia.

                      3. Saa, mutta ottaa toiminnon vastaan sen jälkeen, kun kaasu on käytetty ylhäällä.

                      4. Tähän en osaa vastata.
                      Model 3

                      Ex X5 40d
                      Ex 330d
                      Ex Z4m coupé ESS525
                      Ex Z3 coupé Vf engineering 309

                      Comment

                      • Aadolf
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 285

                        1. Laittaisin tulpat ja suodattimet kaikkien nesteiden kanssa vaihtoon. Ei ole kovin iso kustannus, ja antaa mielenrauhaa.

                        2. Rengaspainevahti on oikea vastaus.

                        3. Saa, jos on oikein tiukka tilanne ja joku meinaa tulla Audilla ohi.

                        4. Englanninkielisiä on taatusti, löytyy googlella. Mulla on alkuperäinen suomenkielinen omassani, mutta sekään ei ole netissä. Ois varmaan kiva skannata ja ladata se johonkin, mutta ei ole aikaa.
                        Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                        Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                        Comment

                        • polis
                          Newbiemmer
                          • Jul 2006
                          • 12

                          Häiritään vielä teitä kysymyksillä :think

                          Eli bmw z4 3.0 2004 mallia

                          Kävin kyselemässä varaosaliikkeestä mitä castrollin öljyä ja mitkä tulpat kannattaa laittaa niin sain ympäripyöreitä vastauksia joten en uskaltanut vielä ostaa..

                          Sanokaapa te mitkä castrollin öljyt mä tuohon laitan?
                          Entä mitkä tulpat?

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Tulpiksi NGK BKR6EQUP



                            Öljyksi käy 5w-30 tai 5w-40
                            Ei sen tarvi olla castrolia, toki voit laittaa jos haluat. Teboil diamond 5w-40 käy oikein hyvin. tokmannilta 26eur 4litraa tms.
                            Olen E46:lla 2.5i variantilla m54 moottorilla ajanut Diamondilla. Se on testeissäkin pärjännyt hyvin.
                            Last edited by Antti O; 29-03-2016, 21:52.

                            Comment

                            • hezu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 54

                              Laakkoselta sanottiin, että ne on vaihtaneet Castrolin öljyistä Shellin tavaraan. Valittavissa on joku hemmetin kallis timantteja sisältävä öljy tai sitten huokeampi perus Shellin 5w-30.

                              Castrolin tuotteista mä valkkaisin jonku Bemarin hyväksymän tuotteen. Esim. Edge 0w-30-öljystä on kahta eri versiota, joista toinen on Bemarin hyväksymä. Motonetistä löytyy 0w-40 Bemarin hyväksymänä versiona mutta 0w-30 ei ole:

                              BMW Longlife-01:


                              "Väärä" öljy:


                              Tosta jälkimmäisestä on Bemarin hyväksymäkin versio (A3/B4) saatavilla, mutta ei näköjään Motonetistä löydy. Castrolin öljynvalintaoppaasta kandee tsekata: http://applications.castrol.com/oils...fi_fi/c/search

                              En tiiä, onko tää turhaa hifistelyä vai ei, mutta mielenrauhan sillä ainakin saa.
                              sigpic
                              Exät:
                              1975 BMW 1502 E114
                              2008 BMW Z4 Coupe E86
                              Nykyiset:
                              2007 BMW M Coupe E86
                              2021 BMW X5 45e G05

                              Comment

                              • hezu
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2007
                                • 54

                                Tulipaha iso lasku Laakkoselta... Katsastuksen jälkeen heitti jonkun virhekoodin. Aattelin, että termostaatin vaihto oli edessä. Mut ei, puhelimessa sanottiin, et vesipumppukin pitäis vaihtaa. Tullu ajettua 70 000 km tolla vehkeellä. Onko se normaali hajoamisajankohta tolle pumpulle? Sähkönenhän se on... Nitroja ois tarvinnu laskua maksaessa. Makso 560 euroa pelkkä pumppu. Jäin vain miettimään, et miten lämmöt on pysynyt tasan tarkkaan keskellä, jos kerran pumppu on reistaillu.

                                Millos ootte laatikon ja perän öljyjä vaihdellu?
                                sigpic
                                Exät:
                                1975 BMW 1502 E114
                                2008 BMW Z4 Coupe E86
                                Nykyiset:
                                2007 BMW M Coupe E86
                                2021 BMW X5 45e G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎