Tälläinen ongelma, eli oven lukitus ei aukea e85. Yrittää kyllä aukaista, mutta pomppaa pari kertaa, eikä aukea. Tarttis saada vaan edes ovi auki, että pääsis tarkemmin tutkimaan, mutta ei onnistu millään. Onko kellään mitään ideaa, tai vastaavaa ongelmaa ollut?
Tälläinen ongelma, eli oven lukitus ei aukea e85. Yrittää kyllä aukaista, mutta pomppaa pari kertaa, eikä aukea. Tarttis saada vaan edes ovi auki, että pääsis tarkemmin tutkimaan, mutta ei onnistu millään. Onko kellään mitään ideaa, tai vastaavaa ongelmaa ollut?
Sain oven aukeamaan aikani napsuteltua lukkoa. Lukkopesässä ei vikaa, ilmeisesti ulkokahvan kaapeli oli jotenki takerruksissa lasin nostomekanismiin. Nyt toimii, kun hieman nippusiteellä sidoin niin, ettei osu lasinostimen mekanismiin.
edit: Ei se toimikkaan, kotiin ajoin hallilta niin sama vika, aika mysteeri...
Ei kenelläkään olisi tarvetta uudelle laturille? Sopii moottoreille 2.2, 2.5 ja 3.0.
Tuli tilattua 3-sarjaan vahingossa tällainen, eivätkä liitännät ole tietenkään yhteensopivat.
Hinta foorumilaisille vaikka 50€ Helsingistä noudettuna.
On ollut jo aika pitkään myynnissä, kun noita on tullut seurattua tässä kohta vuoden. Hinta alkais olla jo sen verran kohdillaan, että ei taida ulkomailta hakukaan hinnan säästön takia kannattaa. Kovin kummallisia varusteita tossa ei ole, mut on nyt ainakin noi paremmat penkit.
On ollut jo aika pitkään myynnissä, kun noita on tullut seurattua tässä kohta vuoden. Hinta alkais olla jo sen verran kohdillaan, että ei taida ulkomailta hakukaan hinnan säästön takia kannattaa. Kovin kummallisia varusteita tossa ei ole, mut on nyt ainakin noi paremmat penkit.
Tuosta en osaa sanoa muuta kuin, että tärkein varuste, eli manuaali löytyy. Penkit on sportit, mikä on tällaisessa autossa ainut ja oikea. Manuaalisäätöisenä vielä säästää apparin verran painossa verrattuna sähköisiin. Hinta on kyllä jo tosi matalalla, niin eikun ostohommiin. Tällä hetkellä on kaikki coupet todella maltillisesti hinnoiteltuja. Nettiauton ainut coupe ämmäkin on jo saksan hinnoissa. Coupethan on niin kolmosissa ja nelosissa perinteisesti jonkin verran avoja kalliimpia. Osittain varmaan johtuen "harvinaisuudesta". Kolmosien valmistusmäärät oli about 16 000 vs 250 000 ja nelosissa (e85 ja e86)17 000 vs 300 000 coupen ja avojen kesken.
Model 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
On ollut jo aika pitkään myynnissä, kun noita on tullut seurattua tässä kohta vuoden. Hinta alkais olla jo sen verran kohdillaan, että ei taida ulkomailta hakukaan hinnan säästön takia kannattaa. Kovin kummallisia varusteita tossa ei ole, mut on nyt ainakin noi paremmat penkit.
Soitin itse tuosta vuosi sitten, kun hintakin oli eri. Ei vain sitten tuntunut siltä, että ostan pois. Tullut 2 maan kautta tänne ja kilsoja liikaa tuollaiseksi. Jospa tässä onkin kaikki kilsat mittarissa Hinta kyl alkaa oleen kohta kohdalla.
Soitin itse tuosta vuosi sitten, kun hintakin oli eri. Ei vain sitten tuntunut siltä, että ostan pois. Tullut 2 maan kautta tänne ja kilsoja liikaa tuollaiseksi. Jospa tässä onkin kaikki kilsat mittarissa Hinta kyl alkaa oleen kohta kohdalla.
Ok, kiitti tiedosta. Noi kilometrit ei itseä haittaa, mut toi kahden maan kautta kulkeminen aina tietty vähän epäilyttää. No onhan se tietty jo sen verran halpa, että siinä jää muutama tonni korjausrahaakin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tuosta en osaa sanoa muuta kuin, että tärkein varuste, eli manuaali löytyy. Penkit on sportit, mikä on tällaisessa autossa ainut ja oikea. Manuaalisäätöisenä vielä säästää apparin verran painossa verrattuna sähköisiin. Hinta on kyllä jo tosi matalalla, niin eikun ostohommiin. Tällä hetkellä on kaikki coupet todella maltillisesti hinnoiteltuja. Nettiauton ainut coupe ämmäkin on jo saksan hinnoissa. Coupethan on niin kolmosissa ja nelosissa perinteisesti jonkin verran avoja kalliimpia. Osittain varmaan johtuen "harvinaisuudesta". Kolmosien valmistusmäärät oli about 16 000 vs 250 000 ja nelosissa (e85 ja e86)17 000 vs 300 000 coupen ja avojen kesken.
Onko tosiaan näin, että coupet olisi kalliimpia? Se olisi vastoin muita autoalan perusperiaatteita, joiden mukaan avo on aina lähtökohtaisesti kalliimpi.
Itse hinnoittelin omani aikoinaan juuri kalliimaksi avomallin vuoksi. Avo on aina avo, ja eri peli kuin umpinainen.
Oma meni nopeasti kaupaksi. Jälleenmyyjä nosti hintaa viidellä tonnilla sen päälle mitä mulle maksoi, ja auto meni kahdessa viikossa eteenpäin.
Itse olen aina ollut automaattimiehiä, johtuen varmaan mukavuuden halusta. Helsingin keskustassa kun alkaa keppiä vatkaamaan, niin hermo menee aika nopeasti.
Vähän sama kuin vakionopeudensäätimessä: kun sellaisen on kerran autossaan kokenut, ei enää halua ostaa autoa ilman sitä.
Edellinen pikkuauto oli varustettu automaatilla, samoin nykyinen Porsche.
Sporttipenkit on BMW:ssä erittäin hyvät. Itselläni oli M-penkit, ja ei ole valittamista. Nahka oli erittäin ryhdikästä, pienet kulahtamiset sai piiloon värjäämällä.
Penkeissä on kuitenkin isoja eroja. Esimerkiksi sporttipenkit Porshcessa eivät sopineet omalle selälleni lainkaan, vaan olivat liian kapeat, ja puristivat ikävästi selkää. Sen sijaan vakiopenkit ovat erinomaiset. Riippuu siis ruumiinrakenteesta ja henkilökohtaisista mieltymyksistä.
Penkit näissä paremman luokan autoissa on näemmä lähtökohtaisesti aina melko laadukkaat lukuunottamatta em. seikkoja. Mun mielestä myös esim. Volvossa erinomaiset penkit
Ok, kiitti tiedosta. Noi kilometrit ei itseä haittaa, mut toi kahden maan kautta kulkeminen aina tietty vähän epäilyttää. No onhan se tietty jo sen verran halpa, että siinä jää muutama tonni korjausrahaakin.
Itselläni oli vastaava. Ja lisäksi huoltokirjassa iso gäppi. Tästä huolimatta ongelmia ei ollut, ja jälleenmyyntiarvokin säilyi mielestäni kohtuullisena. Nämä on varmaan aika lailla yksilötapauksia
Onko tosiaan näin, että coupet olisi kalliimpia? Se olisi vastoin muita autoalan perusperiaatteita, joiden mukaan avo on aina lähtökohtaisesti kalliimpi.
Zetoissa on näin. Ihan jo, kun selailee mobilea, niin tulee aika selvästi esille. Muutama vuosi sitten katselin kolmosen ämmiä Suomesta, niin avot oli vajaa 20 ja coupet 25-30. Samalla suhteella on tuolla maailmalla ollut. Nyt vasta tänä kesänä on ollut muutama jäätävästi hinnoiteltu avo kolmonen myynnissä.
Model 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
eli mitenkä e89 auton katon mekanismiä pitäisi huoltaa esim tiivisteet ja nivelet että taas toimisi ensi kesänä ja auto on ajossa ympäri vuoden
Katto ei sinänsä tarvi mitään huoltoa. Nivelissä näyttää olevan aika tököttirasvat. Itselläni kylmässä jonkun verran natisee nuo tiivisteet niin tarkotus on ne puhdistaa huolella kun ei enää katto auki ajele (sehän ei ole vielä!)
Itselläni nyt pari talvea takana ja hyvin on pelittänyt tähän asti...
Katto ei sinänsä tarvi mitään huoltoa. Nivelissä näyttää olevan aika tököttirasvat. Itselläni kylmässä jonkun verran natisee nuo tiivisteet niin tarkotus on ne puhdistaa huolella kun ei enää katto auki ajele (sehän ei ole vielä!)
Itselläni nyt pari talvea takana ja hyvin on pelittänyt tähän asti...
no itsellä auto 2010 mallia ja laitetaan ensi keväänä jotain salvaa tiivisteisiin
ja eikä muuta kuin kovaa ajoa
Comment