memebuy23buy

megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4657
    • Tampere

    #76
    saa sen pelaan ilman tuota venttiiliäkin.. ajattelin kokeilla itse 1.8 kaasarissa olevaa pikku venttiiliä..

    kytke bensapumppu kytkentäkaavojen mukaan niin oikein se pelaa..


    oma rojekti ollu jäissä jonkun 4kk.. on ollu muuta tekemistä :juo :?: :juo
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Tom1s
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 669
      • .

      #77
      Jaksaakos lambda muuten syöttää sekä seosmittarille että squirtille signaalia? Kyseessä 1johtonen lambda.
      Pitäiskö tohon nyt joku jänniteseuraaja laittaa väliin vai?
      F31 328i M-Sport

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4657
        • Tampere

        #78
        öhööö ollan nyt sitten kunnon hönössä.. no sanoisin että kaikki mitö siihen väliin on miinusta.. eli laita omlle "seosmittarile" oma lambada.. kyseesä on kuitenkin niin heikkä virta kuten totesin että jos menen heikolla mitttariöall mittaaamaan niiin sanoon 0v


        ööörgh tää vie osansa unseta.. uni tulee. samm 7n tähän. pitäkää nhauskaa
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Jubu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 937
          • Kuusankoski

          #79
          yksi asioista joka ihmetyttää MS:ssä
          viitsiikö joku valaista minulle miten ihmeessä 4kpl ohjausignaalia ohjataan 6kpl suuttimia ?

          liitteenä kuva asiasta ..

          Comment

          • Tom1s
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 669
            • .

            #80
            Megasquirtnsparkissa on 2-suutinlähtöä. 2 liittimen pinniä on varmistamassa virranantoa eli ne on vain virranannon vuoksi yhdessä.

            Voidaan käyttää alternate eli suutinpankkeja eri aikaan tai yhtäaikaa. Eli 3 toiseen ja 3 toiseen.

            Squirtti asennettu ja pienen kikkailun jälkeen se piru pärähti jopa käyntiin(bensa pumpun releen laittaminen paikalleen kuulemma auttaa :lol: )

            Nyt kaikilta joilla ko.laite asennettuna pyytäisin karttoja jotta saisi tuntumaa säätämiseen. Menee meinaan laihalle heti kun alkaa vedättämään vähääkään.

            Toiseksi koneen lämpöanturi näyttää käyntilämpöisenä 102 astetta hiukan liikaa olettaisin. Käytin fraatin antamia arvoja tolle koneen lämpöanturille mutta ilmeisesti on eri?!
            F31 328i M-Sport

            Comment

            • Jubu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 937
              • Kuusankoski

              #81
              Originally posted by Tom1s
              Voidaan käyttää alternate eli suutinpankkeja eri aikaan tai yhtäaikaa. Eli 3 toiseen ja 3 toiseen.
              justjust :oops:

              eihyvääpäivääettäolenpihallanäköjään :shock:

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4657
                • Tampere

                #82
                Originally posted by Tom1s
                Toiseksi koneen lämpöanturi näyttää käyntilämpöisenä 102 astetta hiukan liikaa olettaisin. Käytin fraatin antamia arvoja tolle koneen lämpöanturille mutta ilmeisesti on eri?!
                Onko prossulle käännetty softa sillain että siinä on ton anturin arvot.. ? ja otitko oikean anturin ettet ottanut vahingossa mittarin lämpötila-anturia
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #83
                  Originally posted by fraatti

                  Onko prossulle käännetty softa sillain että siinä on ton anturin arvot.. ? ja otitko oikean anturin ettet ottanut vahingossa mittarin lämpötila-anturia
                  Juu mielestäni otin.. mittasin nyt tosta anturista uusia arvoja muutamalla lämpötilalla ja iskin easythermiin. Tosin en niitä enää muista ja pitää mittailla tarkemmin, mutta nyt näyttää hiukan oikeammalta.

                  Ilmanlömpötila-anturin tiedot otin anturin datasheetissa olleesta kuvasta.
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #84
                    Monet olettavat (ja yleensä väärin) että ruiskuboxi ohjaa jokaista suutinta erikseen. Näin ei ole, varsinkaan vanhemmissa motroniceissa ja jetroniceissa. Vaikka johdotus on saatettukin vetää (jos katsotaan kytkentä kaaviota) siten että jokaiselle tulee "oma" ohjausignaalinsa boxilta, tai ainakin siltä näyttäisi.

                    Näin siis ei ole (yleensä), vaan boxi ohjaa KAIKKIA ruiskusuuttimia YHTÄAIKAA. Vaikka kytkiksessä näyttää että ne on kahdessa parissa (3 + 3) tai kukin erikseen. Silti molempia pareja ja/tai kutakin suutinta ohjataan täsmälleen samalla signaalilla täsmälleen samaan aikaan.

                    Megasquirtissa on mahdollisuus tehdä valinta itse. Voit valita teetkö sen kuten originaalissa, kaikki yhtäaikaa vai ihan oikeasti siten että parit (2 + 2 => nelisylinterinen tai 3 + 3 => kuusisylinterinen) saavat eri signaalin, eri aikaan. Se siis ohjaa niitä pareja ihan "rehellisesti" ja ihan käyttännössäkin eri signaaleilla, eri aikaan.

                    t: Timo

                    Comment

                    • KariM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 199
                      • Pirkanmaa

                      #85
                      Originally posted by tihuovin
                      Megasquirtissa on mahdollisuus tehdä valinta itse. Voit valita teetkö sen kuten originaalissa, kaikki yhtäaikaa vai ihan oikeasti siten että parit (2 + 2 => nelisylinterinen tai 3 + 3 => kuusisylinterinen) saavat eri signaalin, eri aikaan. Se siis ohjaa niitä pareja ihan "rehellisesti" ja ihan käyttännössäkin eri signaaleilla, eri aikaan.
                      Lisäyksenä vielä, että tuo ominaisuus on tarkoitettu lähinnä vaimentamaan bensalinjastossa ilmenevää sykkimistä. Koneen/nokan/venttiilin asentoon tuota ei edelleenkään kytketä mitenkään.

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #86
                        Originally posted by tihuovin
                        Monet olettavat (ja yleensä väärin) että ruiskuboxi ohjaa jokaista suutinta erikseen. Näin ei ole, varsinkaan vanhemmissa motroniceissa ja jetroniceissa. Vaikka johdotus on saatettukin vetää (jos katsotaan kytkentä kaaviota) siten että jokaiselle tulee "oma" ohjausignaalinsa boxilta, tai ainakin siltä näyttäisi.

                        Näin siis ei ole (yleensä), vaan boxi ohjaa KAIKKIA ruiskusuuttimia YHTÄAIKAA. Vaikka kytkiksessä näyttää että ne on kahdessa parissa (3 + 3) tai kukin erikseen. Silti molempia pareja ja/tai kutakin suutinta ohjataan täsmälleen samalla signaalilla täsmälleen samaan aikaan.

                        Megasquirtissa on mahdollisuus tehdä valinta itse. Voit valita teetkö sen kuten originaalissa, kaikki yhtäaikaa vai ihan oikeasti siten että parit (2 + 2 => nelisylinterinen tai 3 + 3 => kuusisylinterinen) saavat eri signaalin, eri aikaan. Se siis ohjaa niitä pareja ihan "rehellisesti" ja ihan käyttännössäkin eri signaaleilla, eri aikaan.

                        t: Timo
                        Noniin , Kiitos Timo

                        tuo selvensikin asiaa jo jonkinverran !

                        Comment

                        • Tom1s
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 669
                          • .

                          #87
                          Originally posted by tihuovin
                          Megasquirtissa on mahdollisuus tehdä valinta itse. Voit valita teetkö sen kuten originaalissa, kaikki yhtäaikaa vai ihan oikeasti siten että parit (2 + 2 => nelisylinterinen tai 3 + 3 => kuusisylinterinen) saavat eri signaalin, eri aikaan. Se siis ohjaa niitä pareja ihan "rehellisesti" ja ihan käyttännössäkin eri signaaleilla, eri aikaan.

                          t: Timo
                          Mulla on sellanen käsitys että motronic osaa ohjata noita suuttimia erikseen eli 3+3. Ääni on jokseenkin erillainen kun ottaa anturin pois 1-pytyn tulpanjohdosta jolloin tahdistusta ei tule ja kaikki suuttimet räpäyttävät yhtäaikaa. Samaa olen nyt tuolla mss kokeillut. Johtosarjassakin on hienosti kahden suutinpankin(3+3) paikat joka ei sinänsä todista mitään mutta squirtin asennus meni kivuttomasti =)

                          Tämä siis ei ole fakta vaan olettamus :wink: jolla käytännössä ei niin hirveetä väliä ole.
                          F31 328i M-Sport

                          Comment

                          • Volkkarijermu
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 69

                            #88
                            Tahtoo välillä seota... Mulla on sellanen tilanne, että ruiskuna on k-jetti, joten ajattelin tässä tilanteessa ohjailla ainoastaan sytkää msquirtilla(sparkilla). Jos haluaa alipaine-ennakkojenkin kanssa pelleillä, niin mitä mun tarttee ostaa tarkalleen, että saadaan se alipaineen suuruus sinne ohjausboksiin? Pitääkö se alipaine ottaa ennen vai jälkeen kaasuläppien? Tavallisella virranjakajallahan ennen läppii, mutta kuis tässä? Tuolla virranjakajalla siis voi tuon sytkäpulssi sydeemin toteuttaa, joka menee sitten ms boksille? Mulla kun on ny Cranen XR3000 -sytkä, niin osaakohan kukaan kertoo onnistuuko mitenkä homma? Tarkennetaan tyhmänä sillai, että siis virranjakajalta täytyis saada ms:lle 4 pulssia kahden kampiakselikierroksen aikana? Eikös se sitten ole helppo homma hoitaa tuolla virranjakajalla se pulssien anto ms:lle kun siinä cranen systeemissä on se reikälevy, jossa on 4 lovea yhden virranjakajakierroksen aikana, eli 4 lovea kahden kampiakselikierroksen aikana? Tajuskohan kukaan

                            Ms sitten viivyttelee/aikaistaa tarpeen mukaan sitä pulssia, joka jatketaan sinne cranen omaan sytkäboksiin joka sitten hoitaa sytytyksen? Ymmärsinköhän oikein... :roll:
                            www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

                            Comment

                            • Tom1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 669
                              • .

                              #89
                              Alipaineen saat kun käytät sitä motorolan 4250 mappi-anturia eli imusarjasta suoraan letku tohon. Noissa jenkeistä tilatuissa sehän on piirilevyllä valmiina.

                              Periaatteessa tarvitsisit esim. honeywellin 1GT101DC-hall anturin ja vauhtipyörään tai jonnekkin sen 2 pultinpätkää(2-kierrosta=neljä kipunaa)

                              Voihan se tuolla sun systeemilläsikin onnistua mikäli ensimmäinen merkki on olikohan se nyt karkeasti 6-110 astetta ennen 1. sylinterin YKK:ta ja toinen 180astetta tästä.

                              Niin jotkut ovat käyttäneet tuota muistaakseni MSD-boksin kanssa että homma saattanee onnistua. Muuten ei ole paha homma hankkia tbo-saabista tms. sytkämoduli ja puola ja käyttää vanhaa virranjakajaa.
                              F31 328i M-Sport

                              Comment

                              • Volkkarijermu
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2003
                                • 69

                                #90
                                Originally posted by Tom1s
                                Voihan se tuolla sun systeemilläsikin onnistua mikäli ensimmäinen merkki on olikohan se nyt karkeasti 6-110 astetta ennen 1. sylinterin YKK:ta ja toinen 180astetta tästä.
                                Niin se 180 astetta pätee kampiakselilla? Virranjakajallahan se on 90 astetta = kampiakselilla 180.

                                Kuinkahan voimakkaan impulssin se MS sitte tarvii sieltä cranen optical triggeriltä? Jännite? Onko sillä impulssin kestolla mitään merkitystä? Ja mistäs reiästä se impulssi sitte jatketaan cranen boksiin?
                                www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

                                Comment

                                Working...
                                X