megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Volkkarijermu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 69

    #106
    Mihin se perustuu, että kun tuon D8:n poistaa, niin homma ehkä pelais? Ja muuten mihinkä se cranen silmältä tuleva johto pitäis liipasta? Ilmeisesti tuo http://www.bgsoflex.com/sensorwire.pdf johdotus pitää paikkansa edelleen? Ilmeisesti 24:stä jatkaa sitte johto cranen boksille?

    Ja se datalehti, missä oli siitä 1,5v jännitteestä, heitä linkkiä siitä tänne.

    Saakos tuohon MSnS-boksille sitte nakutusanturia ja boksia pienentämään ennakkoja sen perusteella?
    www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

    Comment

    • KariM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 199
      • Pirkanmaa

      #107
      Originally posted by Volkkarijermu
      Mihin se perustuu, että kun tuon D8:n poistaa, niin homma ehkä pelais?
      Se on siellä sitä varten että optoerotin, jolle triggaussignaalit tulee, näkee jännitteen vasta kun se nousee yli 5.1V. Kuten kasausohjeessa http://www.megasquirt.info/manual/mass.htm#input kohdassa 49 todetaan, useimmissa tapauksissa se on parempi korvata hyppylangalla, ja on tarpeen vain ei-niin-kauniin pulssin kanssa.

      Ja muuten mihinkä se cranen silmältä tuleva johto pitäis liipasta? Ilmeisesti tuo http://www.bgsoflex.com/sensorwire.pdf johdotus pitää paikkansa edelleen? Ilmeisesti 24:stä jatkaa sitte johto cranen boksille?
      24:ään tulee sun tapauksessasi se signaali jakajan optiselta tunnistimelta. Tosin joudut ehkä pohtimaan vielä sitä että halutaanko kipinä jakajan anturin antaman kanttiaallon nousevalla vai laskevalla reunalla:


      MSS antaa sitten sytkäpulssin nastaan 30.

      Ja se datalehti, missä oli siitä 1,5v jännitteestä, heitä linkkiä siitä tänne.
      http://www.fairchildsemi.com/ds/4N/4N25.pdf

      Saakos tuohon MSnS-boksille sitte nakutusanturia ja boksia pienentämään ennakkoja sen perusteella?
      Nykyiseen versioon ei.

      Tuolla saatettaisiin tuntea sitä sun Crane-sytkää paremmin:

      Comment

      • Volkkarijermu
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 69

        #108
        Sitte tulee sellanen kysymys eteen, että mistä mä saan sen liittimen siihen 37 napaseen ulostuloon, joka on siinä boksissa. Ei viittis ruveta kolvaileen MSnS:n liittimen niihin pieniin päihin johtoja :lol:

        Ja sitte noi ohjelmoitavat ulostulot X4 ja X5, voiko niitä juotella kiinni siihen piirilevyllä kiinni olevaan 37 napaseen liittimeen? 28:aan sitte tulee +12V kun on virrat päällä?

        e: no sen verran sain selville tuosta http://www.bgsoflex.com/sensorwire.pdf että ne X4 ja X5 vois juottaa tuon liittimen yläpuolisiin nastoihin (tai alapuolisiin vapaisiin?) kun vaan tuon maadotuksen poistaa niistä kun ne nythän on juotettu sinne piirilevyyn sillai ikävästi että ne yläpuoliset pinnit on yhteydessä toisiinsa ja siihen "koko" piirilevyyn. Hankala selittää...

        Ja tossa sensorwire-kuvassahan sanotaan, että 7-11 tarttis vetää maihin. Ei kai sillä ny ole merkitystä mitkä yläpuoliset vetää maihin, kun ne kaikki yläpuoliset pinnit 1-19 on yhteydessä toisiinsa siellä piirilevyn alapuolella.
        www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

        Comment

        • KariM
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 199
          • Pirkanmaa

          #109
          Originally posted by Volkkarijermu
          Sitte tulee sellanen kysymys eteen, että mistä mä saan sen liittimen siihen 37 napaseen ulostuloon, joka on siinä boksissa. Ei viittis ruveta kolvaileen MSnS:n liittimen niihin pieniin päihin johtoja :lol:
          Bebek, Partco, Radioduo...

          Ja sitte noi ohjelmoitavat ulostulot X4 ja X5, voiko niitä juotella kiinni siihen piirilevyllä kiinni olevaan 37 napaseen liittimeen? 28:aan sitte tulee +12V kun on virrat päällä?
          28 oikein (varmista myös startatessa!). X4 ja X5 eivät sellaisenaan käy oikeastaan muuhun kuin ledien ohjaukseen, melkein kaikki muu tarvitsee vahvistusta. MegatuneSS:n manuaalista:"The outputs are connected to jumpers X4 and X5 on the MS board. To be able to control anything outside the board a good approach would be to copy the output circuit for FIdle and connect the outputs to for example jumpers X13 and X14 (connector pins 29 and 31)"

          Eli voit käyttää pinnejä 29 ja 31, niitä ei ole kytketty edes maihin vakiona. Suosittelisin kuitenkin tuon "output circuit":n kopioimista.

          Ja tossa sensorwire-kuvassahan sanotaan, että 7-11 tarttis vetää maihin. Ei kai sillä ny ole merkitystä mitkä yläpuoliset vetää maihin, kun ne kaikki yläpuoliset pinnit 1-19 on yhteydessä toisiinsa siellä piirilevyn alapuolella.
          Aivan. Ei niitä kaikkia tarvitse vetää maihin, riittää kun muutaman.

          Comment

          • Volkkarijermu
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 69

            #110
            Originally posted by KariM
            The outputs are connected to jumpers X4 and X5 on the MS board. To be able to control anything outside the board a good approach would be to copy the output circuit for FIdle and connect the outputs to for example jumpers X13 and X14 (connector pins 29 and 31)"
            Eli voit käyttää pinnejä 29 ja 31, niitä ei ole kytketty edes maihin vakiona. Suosittelisin kuitenkin tuon "output circuit":n kopioimista.
            Tuota öö... nyt en ihan hiffannu siis mitä pitäis tehä :roll:
            "copy the output circuit for FIdle" mitä se oikeen ny tarkottaa tarkalleen ottaen?
            www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

            Comment

            • Tom1s
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 669
              • .

              #111
              Originally posted by Volkkarijermu
              Tuota öö... nyt en ihan hiffannu siis mitä pitäis tehä :roll:
              "copy the output circuit for FIdle" mitä se oikeen ny tarkottaa tarkalleen ottaen?
              Olen myös tutkinut tuota hieman kun omassa bensapumppu jauhaa jatkuvasti/ei ollenkaan(riippuen releestä) vaikka pitäis käydä vain pari sekunttia jos ei starttaa.
              CPU:lta homma pelaa ja homma pelaa hienosti ilman kuormaa eli relettä mutta releen kanssa ei jostain syystä. Huomenna menen ostamaan lisää noita transistoreja kun yksi sattua kärähtämään testaillessa :lol: .

              Anyway ymmärsin näin ; jos tarkottaa samanlaista kytkentää kuin Ediksen flektiohjaus ja tuo bensapumpun-ohjaus niin tarvitaan esim 2N2222A transistori ja 1kilon vastus ja diodi.

              Cpu:n ja trankun kannan väliin 1k vastus emitteri maihin ja collektorista "maadoittava" lähtö. Kollektori vielä diodilla 12Volttiin.

              Näin max virta jotain 800ma mikäli muistan oikein specseistä.

              EDIT:
              Tuolta kannattaa katsastaa
              F31 328i M-Sport

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #112
                eikös kampiakselille tunnistimeksi kelpaakkan motronicin oma anturi , kun cranea sinne laittelette ??

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #113
                  Originally posted by Jubu
                  eikös kampiakselille tunnistimeksi kelpaakkan motronicin oma anturi , kun cranea sinne laittelette ??
                  Motronicin anturi on induktivinen eli antaa vain sykäyksen ja jos sellasen meinaa laittaa niin kaipa se voi onnistua mutta itse vältin ton kanssa ja GM-hei modulin kanssa leikkimisen ja tilasin suoraan kunnollisen honeywellin hall-anturin joka löytyy aiemmilta sivuilta.

                  tossa noista "triggereistä"
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • Volkkarijermu
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2003
                    • 69

                    #114
                    Keksiiköhän kukaan mistä sais noita autokäyttöön sopivia monivärisiä johtimia? Paikallisesta autotarvikeliikkeestä saa tasan kahta väriä ja biltemasta jopa kolmea, mutta kun tarttis olla niitä värejä enemmän ku anturia, sensoria ja laitetta kuitenkin sinne konepellin alle alkaa rakentumaan enemmän. Ja ehtona se just, että ne kestää siellä moottoritilassa kanssa. Ei mitään kajarijohto-viritelmiä
                    www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

                    Comment

                    • Tom1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 669
                      • .

                      #115
                      Suomen huoltopalvelusta kannattaisi ehkä kysäistä. www.shp.fi

                      Eihän kaikkien erivärejä tartte olla kirjoitat vaan maalarinteippiin johdon päähän mikä vempele kyseessä =) Noin ite tein. Tosin auton omasta johtosarjasta hyödynnettiin niin paljon kuin suinkin.

                      Muuten mitä kannattaisi laittaa johtojen ympärille "lämpösuojaksi" ?
                      Teollisuus Etolassa ei kysymän mukaan ole mitään eikä myöskään autotarvikeliikkeissä.

                      Joku paksuhko muovispiraali tms?
                      F31 328i M-Sport

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #116
                        Originally posted by Tom1s
                        Originally posted by Jubu
                        eikös kampiakselille tunnistimeksi kelpaakkan motronicin oma anturi , kun cranea sinne laittelette ??
                        Motronicin anturi on induktivinen eli antaa vain sykäyksen ja jos sellasen meinaa laittaa niin kaipa se voi onnistua mutta itse vältin ton kanssa ja GM-hei modulin kanssa leikkimisen ja tilasin suoraan kunnollisen honeywellin hall-anturin joka löytyy aiemmilta sivuilta.

                        tossa noista "triggereistä"
                        http://autos.groups.yahoo.com/group/...dware/Trigger/
                        aha ... ei kovinselvälle noin teidän jutut tuon "ongelmattoman" mallin kytkennästä "kuulostanut" :shock:

                        nimim : hituvirta utopiaa :roll:

                        Comment

                        • Volkkarijermu
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2003
                          • 69

                          #117
                          Täältä löytyy lämpösuojaista johtoakin jos joku tarvii: http://www.elfa.se/fi/ kannattaa kattella jos sieltä ihan löytyis sitte pelkkää lämpösuojaa narunsa päälle.

                          Tulipahan vielä sellanen mieleen, että mitä mega tykkää suojaamattomista kuparisista sytkäjohdoista? Ottaako häröö?
                          www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

                          Comment

                          • turtana
                            Newbiemmer
                            • Nov 2003
                            • 25
                            • rauma

                            #118
                            spruutta.

                            Piirilevy kuvat löytyy nykyään täältä.

                            Diese Domain steht zum Verkauf!


                            jos haluaa 1 puolista rakentaa.

                            Comment

                            • TheLoial
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 1109
                              • Helsinki

                              #119
                              [quote="KariM"]
                              Originally posted by tonnikala
                              Motonetista saa cossusierran "nopean" avopäisen imuilmalämpöanturin alle kympillä.
                              Onko kellään kyseisen anturin vastusarvoja valmiina?

                              Comment

                              • KariM
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 199
                                • Pirkanmaa

                                #120
                                Originally posted by TheLoial
                                Originally posted by KariM
                                Motonetista saa cossusierran "nopean" avopäisen imuilmalämpöanturin alle kympillä.
                                Onko kellään kyseisen anturin vastusarvoja valmiina?
                                Mittasin:
                                27°C = 2.95k
                                40°C = 1.85k

                                Tuo 27°C arvo on se, joksi biasointivastus R4 pitää muuttaa, jos haluaa välttää easythermin käytön.

                                Comment

                                Working...
                                X