Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Volkkarijermu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 69

    Originally posted by Volkkarijermu
    Tossa MSnS-boksissahan on kolme vihreetä lediä, mutta mitä ne kertovat? Millon ne palaa/välkkyy tai jotakin?

    Ja sitten, kun boksi on kiinni autossa ja läppäri kiinni boksissa ja virta päällä, niin megatuness ohjelmassa hyppii ruudulle vaan seuraavaa viestiä: "Communication timeout while sending 'Q' command". Mitä se sanoo? Kone ei käynnisty, eikä kipinää iske tulpat.
    :(b) Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ei ollu johtoa MSnS:n ja cranen sytkäboksin välissä :(b)

    Ja edittiä pukkaa... Jostakin kumman syystä pinnistä 30 tuleva virta on jatkuvaa, vaikka senhän pitäis olla sitä kanttiaaltovirtaa, jolla taas ohjataan sitä erillistä sytkäboksia! Miks se on jatkuvaa virtaa? Tää mun boksini on myyjän mukaan juuri Megasquirt'n'spark 3.00, jossa ne pulssit tulee ulos pinnistä 30. Sytkänä on Cranen XR3000.

    Tykkääkös MSnS kyttyrää suojaamattomista sytkäjohdoista??
    www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

    Comment

    • turtana
      Newbiemmer
      • Nov 2003
      • 25
      • rauma

      megasquirt

      Originally posted by Volkkarijermu
      Originally posted by Volkkarijermu
      Tossa MSnS-boksissahan on kolme vihreetä lediä, mutta mitä ne kertovat? Millon ne palaa/välkkyy tai jotakin?

      Ja sitten, kun boksi on kiinni autossa ja läppäri kiinni boksissa ja virta päällä, niin megatuness ohjelmassa hyppii ruudulle vaan seuraavaa viestiä: "Communication timeout while sending 'Q' command". Mitä se sanoo? Kone ei käynnisty, eikä kipinää iske tulpat.
      :(b) Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ei ollu johtoa MSnS:n ja cranen sytkäboksin välissä :(b)

      Ja edittiä pukkaa... Jostakin kumman syystä pinnistä 30 tuleva virta on jatkuvaa, vaikka senhän pitäis olla sitä kanttiaaltovirtaa, jolla taas ohjataan sitä erillistä sytkäboksia! Miks se on jatkuvaa virtaa? Tää mun boksini on myyjän mukaan juuri Megasquirt'n'spark 3.00, jossa ne pulssit tulee ulos pinnistä 30. Sytkänä on Cranen XR3000.

      Tykkääkös MSnS kyttyrää suojaamattomista sytkäjohdoista??
      Megasquirtin signaali sytkäboxille on maadoittava, yleensä käytetään noin 1k-4.7k ylösvetovastusta joko 5v tai 12v linjaan jolloin sytkämoduli toimii paremmin. Tarkista onko tämä tehty sinun boksiisi jo valmiina ja toisena vaihtoehtona on että lähtöä ohjaavalle transistorille oleva diodi on väärin päin jolloin se syöttää 12v jännitteen sytkämodulille, tämän diodin voi poistaa ei vaikuta mihinkään msqspark käytössä.

      toivottavasti auttaa.

      Comment

      • Volkkarijermu
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 69

        edit: Ja ei sitte yhtään mitään....
        www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

        Comment

        • Volkkarijermu
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 69

          Mitäs eroa ny periaatteessa on sellasella induktiivisella anturilla ja tolla honeywellin hall-anturilla? Eikös ne molemmat nuuhki just sitä metallinpalaa joka pyörii jossakin ja vipeltää anturia läheltä? Induktiivisella anturilla tarttee olla time based ja hallilla normaali trigger return. Minkälainen toimintaero niissä on, että tarttee toi vaihto tehä tossa megatuness:ssä?

          Ja siis sen honeywellin 1GT101DC Hall-anturin kanssa täytyy käyttää metallia? Ja sen kanssa toimii trigger return? Miten toi kolmijohtonen honeywelli kytketään? Ja sitte kuinka "pitkä" sen metallipalan täytyy olla? Siis että kuinka pitkään se pala on hall-anturin tunnistettavissa?
          www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

          Comment

          • turtana
            Newbiemmer
            • Nov 2003
            • 25
            • rauma

            Tuntuu taas olevan vellit ja kiisselit sekasin, kunnollinen hall-anturi on ns. puolijohde komponentti joka aistii milloin metallin on tuotu anturin lähelle ja maadoittaa signaalilähdön ainakin honeywellin anturin tapauksessa eli on avoinkollektori hall-anturi.

            Megasquirtissa triger-return toiminta vaatii viuhkamallisen metalliliuskan ja tällä määrätään starttauksessa käytettävä ennakko eli jos viuhka alkaa 50ast.ennen ykk. niin maksimi ennakko on noin 45ast. ja loppuu 5ast. ennen ykk on tämä 5 ast. starttaus ennakko.
            Käytettäessä timebased asetusta boxi laskee normaalisti starttausennakon esiannetun arvon mukaan mss ohjelmasta, ja anturille voi tällöin käyttää tappeja hihnapyörällä ei viuhkaa.

            Induktiivista kela-anturia ei ilman lisäaelektroniikkaa ta HEI modulia voi käyttää megasquirtin kanssa, ainakaan hyvin.



            tuolta löytyy kaikki tarpeellinen ko. sytkäpuolen kytkentöihin.

            :shock: aika monella foorumilla olet tuskaillut ton sytkäpuolen kanssa ei luulis nyt olevan hirveän vaikeaa.

            Comment

            • Tom1s
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 669
              • .

              Originally posted by turtana
              Megasquirtissa triger-return toiminta vaatii viuhkamallisen metalliliuskan ja tällä määrätään starttauksessa käytettävä ennakko eli jos viuhka alkaa 50ast.ennen ykk. niin maksimi ennakko on noin 45ast. ja loppuu 5ast. ennen ykk on tämä 5 ast. starttaus ennakko.
              Käytettäessä timebased asetusta boxi laskee normaalisti starttausennakon esiannetun arvon mukaan mss ohjelmasta, ja anturille voi tällöin käyttää tappeja hihnapyörällä ei viuhkaa.
              Katos opin taas uutta. Ei ihme jos trigger return käynnistettäessä täristyttää koko autoa, mutta time based toimii kuin unelma. Itsellä siis pultit vauhtipyörässä.Epäilin jo että olen miettinyt asteet päin honkia.
              Kyselin tota msefi-foorumiltakin eikä kukaan ole sanonut mitään. Liekö sitten turhan tyhmä kysymys. Jokatapauksessa ei ole sattunut silmään ko.tieto.

              Tiedätkö turtana voisiko esim MS-miniä käyttää pelkkänä megasquirttina moottoripyörässä. Lähinnä se mikä on megasquirtin maksimi kierrosluku?
              Vai onko tällaista?
              F31 328i M-Sport

              Comment

              • KariM
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 199
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Tom1s
                Lähinnä se mikä on megasquirtin maksimi kierrosluku?
                Vai onko tällaista?
                MS sivusto speksaa:
                # All of the embedded microprocessor code executed in MegaSquirt was hand-written directly in assembler, not compiled from a high-level language. Working directly in assembler produces the tightest and fastest-executing code possible, even compared to the most efficient C compiler available. The result is that MegaSquirt can provide real-time fuel calculations up to 16,000 RPM!

                Comment

                • Volkkarijermu
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2003
                  • 69

                  Originally posted by turtana
                  aika monella foorumilla olet tuskaillut ton sytkäpuolen kanssa ei luulis nyt olevan hirveän vaikeaa.
                  Juu, Crane tahtoo sekottaa systeemit ja kesti ennenku sen sielu saatiin selville :? Vielä puuttuu suojatut sytkäjohdot, että sais sen kipinän osuun edes vähä kohdalleen...
                  www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

                  Comment

                  • Tom1s
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 669
                    • .

                    Originally posted by KariM
                    Originally posted by Tom1s
                    Lähinnä se mikä on megasquirtin maksimi kierrosluku?
                    Vai onko tällaista?
                    MS sivusto speksaa:
                    # All of the embedded microprocessor code executed in MegaSquirt was hand-written directly in assembler, not compiled from a high-level language. Working directly in assembler produces the tightest and fastest-executing code possible, even compared to the most efficient C compiler available. The result is that MegaSquirt can provide real-time fuel calculations up to 16,000 RPM!
                    Kiitokset! KariM
                    Joko säädettävä launch control on kokeilussa?Kiihdytysajoon vai ?
                    F31 328i M-Sport

                    Comment

                    • KariM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 199
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Tom1s
                      Joko säädettävä launch control on kokeilussa?Kiihdytysajoon vai ?
                      Max pari kertaa vuodessa saattaa olla joku suoraanajotapahtuma, eli lähinnä testimielessä (ja pelleilyyn) tuota mietin Ei ole kokeilussa, eikä MS edes vielä sekään toiminnassa. Tuolta voi lukaista missä mennään:

                      Comment

                      • turtana
                        Newbiemmer
                        • Nov 2003
                        • 25
                        • rauma

                        Aika ison kokoinen vaikka on pintaliitos palikoilla tehty ja kaksipuoleinen.
                        Itsellä on yksipuoleinen helposti kotona värkättävissä oleva ja kaikki tulee 1 liittimen kautta mitat on 56*93mm

                        Comment

                        • Tom1s
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 669
                          • .

                          Originally posted by KariM
                          Originally posted by Tom1s
                          Joko säädettävä launch control on kokeilussa?Kiihdytysajoon vai ?
                          Max pari kertaa vuodessa saattaa olla joku suoraanajotapahtuma, eli lähinnä testimielessä (ja pelleilyyn) tuota mietin Ei ole kokeilussa, eikä MS edes vielä sekään toiminnassa. Tuolta voi lukaista missä mennään:
                          http://www.students.tut.fi/~monkala/...ku/mymega.html
                          Niin tuohan oli tarkoitus olla ilman tietokonetta säädettävä launch control?
                          Daxtojeiron koodissa on jo säädettävä launch softlimiter ja hardlimiter erikseen plus että voi jättää esim 5 kipinästä muutaman pois tai katkoa bensaa. Paukuttaa vaan aika iloseen putkessa :wink:. Mutta tämänhän jo tiesitkin?
                          F31 328i M-Sport

                          Comment

                          • KariM
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 199
                            • Pirkanmaa

                            Kyllä, tilanteenmukaan säädettävä secondary revlimiteri oli ajatuksenani. En tokikaan kaikkien jälkiasennusruiskujen featureita tunne, kaipa tuota tehdessä pitäisi miettiä että mitä sillä haluaa. Lieskaa putkesta, paikallaanspoolausta, ja mitä vielä...

                            Comment

                            • Volkkarijermu
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2003
                              • 69

                              Varmistaaksemme ton viuhkasysteemin, niin tällastako tarkotat:
                              Oliskohan tuo 5 astetta sopivahko starttiennakko?
                              www.modificars.fi Dbilas, Wössner, Vogtland, Bastuck, Bosi, Greddy, D2, Lumma-tuning, FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, BBS...

                              Comment

                              • KariM
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 199
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by turtana
                                Aika ison kokoinen vaikka on pintaliitos palikoilla tehty ja kaksipuoleinen.
                                Ja vieläkin isompi olisi, jos olisin saanut sen LE-jetin boksin/liittimen ajoissa. Ts. lopullinen kokoluokka ei ollut mikään kriteeri, vaan se että sain omille työskentelytavoilleni sopivimman levyn.

                                Jo pari viikkoa ajossa 8)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎