Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Nokkamuki View Post
    Näkyykö jostain päivitetyt muutokset?
    Tää taitaa olla uusin versio:

    https://www.finlex.fi/data/normit/44267/Maarays_2_kohdan_muuttaminen.pdf
    Last edited by Skarpa; 08-08-2018, 10:27.

    Leave a comment:


  • Nokkamuki
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Kyllä iskutilavuus raja on vieläkin.
    Näkyykö jostain päivitetyt muutokset?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Nokkamuki View Post
    Ymmärsinkö oikein, että tämä muutos on jo voimassa eikä iskutilavuusrajaa ole?
    Kyllä iskutilavuus raja on vieläkin.

    Leave a comment:


  • Nokkamuki
    replied
    Ymmärsinkö oikein, että tämä muutos on jo voimassa eikä iskutilavuusrajaa ole?

    Leave a comment:


  • jussika
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    Kerroppas lisää tästä? Ja kuvia toteutuksesta?
    -97 528, halpa ebayn valupakosarja t3 laipalla, Holsetin hx40 #16 (öljynpaluu öljynpohjaan, en suosittele hx40:ä ainakaan tuon kiinan-pakosarjan kanssa, on hiton ahdasta), itsetehdy rosteri 3,5" downpipe ja samankokoinen loppuputki tosin 3" tarvike katti, itse tehty moottorinkiinnike pakopuolelle, Turbosmartin 45mm hypergaten kopio, 300x600x76 välijäähdytin, ahtoputket pakoputkitavarasta, walbron 455 ja siemensin 870 dekat, e85, m50 imusarja. Vakio ilmanmääränmittari ennen turboa, vastukset lisätty johtoon ja moottorinohjausta sorkkinut uusiksi romraiderilla jne.

    Havaintoja:
    -Ilmastoinnin joutui riipimään ahtoputkien ja coolerin tieltä pois.´
    -M50 imusarja ei oo ihan bolt on e39..
    -Kannattaa tarkistaa että kiinalainen pakosarja painuu pohjaan asti eikä jää kantamaan kannen valu-ulokkeisin. Parin millin rako kannen ja pakosarjan välissä pistää vituttamaan ensikäynnistyksessa varsinkin kun ihanat pakosarjan mutterit..
    -Romraiderilla loggaukseen on plx laajakaistalambda ja paineanturi jees
    -Isolla välijäähyllä joutu hieman leikkaamaan m-puskuria että verkko siirtyi eteenpäin


    Alustanmuutokset: ebaysta halvat tarvike vetarit jotka tarkoitettu 530i:hin, etujarrut 530i:stä ja vaihdoin etuiskareidenyläpäät kun ne on eri varaosanumerolla (ero johtuu vuosimallieroista).

    Teholaput muutoskatsatukseen 0.5bar ahdoilla n.220hp. Muutoskatsastukseen tulostelin paksun nipun realoemista kuvia ja varaosalistoja omasta ja vertailumallista.

    Nakatkaa yv:tä jos spesiaalimpaa kysymystä, ei viitsi sotkea topikkia

    pari tosi huonolaatuista kuvaa random osista: http://s1011.photobucket.com/user/js...?sort=3&page=1

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by jussika View Post
    Jos tarkkoja ollaan e39 530i manuaalissa myös paksummat vetarit ja etuiskareitten yläpäät on erilaiset kuin alkupään e39:ssä, jouset riippuen varustelusta jne. Itse muutoskatsastin -97 528 ahdetuksi viime keväänä vertailumallina 530i.
    Kerroppas lisää tästä? Ja kuvia toteutuksesta?

    Leave a comment:


  • jussika
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Oliko nyt niin että se vanha 20% tehon ylitys-sääntö ei uusissa säännöissä koske vain mallisarjan tehokkainta versiota, eikös tätä sääntöä voinut käyttää tällä hetkellä vaikka ei olisikaan vertailumallina tehokkainta versiota.

    Pitäis bensa e39 muutoskatsastaa keväällä ja järkevintä olisi käyttää vertailumallina 530i jolloin saisi pelkät jarrut vaihtamalla tehorajan 231+20%=277hp ja vääntö 300+20%=360nm. Toki on mahdollista säätää myös tolle 530i vakioteholle.
    Jos tarkkoja ollaan e39 530i manuaalissa myös paksummat vetarit ja etuiskareitten yläpäät on erilaiset kuin alkupään e39:ssä, jouset riippuen varustelusta jne. Itse muutoskatsastin -97 528 ahdetuksi viime keväänä vertailumallina 530i.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Oliko nyt niin että se vanha 20% tehon ylitys-sääntö ei uusissa säännöissä koske vain mallisarjan tehokkainta versiota, eikös tätä sääntöä voinut käyttää tällä hetkellä vaikka ei olisikaan vertailumallina tehokkainta versiota.

    Pitäis bensa e39 muutoskatsastaa keväällä ja järkevintä olisi käyttää vertailumallina 530i jolloin saisi pelkät jarrut vaihtamalla tehorajan 231+20%=277hp ja vääntö 300+20%=360nm. Toki on mahdollista säätää myös tolle 530i vakioteholle.
    Unohda toi vääntö laskelma.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Oliko nyt niin että se vanha 20% tehon ylitys-sääntö ei uusissa säännöissä koske vain mallisarjan tehokkainta versiota, eikös tätä sääntöä voinut käyttää tällä hetkellä vaikka ei olisikaan vertailumallina tehokkainta versiota.

    Pitäis bensa e39 muutoskatsastaa keväällä ja järkevintä olisi käyttää vertailumallina 530i jolloin saisi pelkät jarrut vaihtamalla tehorajan 231+20%=277hp ja vääntö 300+20%=360nm. Toki on mahdollista säätää myös tolle 530i vakioteholle.

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Uusia pykäliä tullut lausunnolle: http://autoharrastajat.fi/maaraysluo...n-julkistettu/

    Vaatimustenmukaisuuden osoittamisen osalta aika paljonkin kevennyksiä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    kyseessä voi myös olla tuontiauto niin saksan rekkarilla ei ehkä Suomen päässä selviä
    Silloin kannattaa katsoa sen tuontiauton lappusista se päästöluokka.

    Leave a comment:


  • #BMW#
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    kannattaa kysyä rekkarilla konttorilta
    kyseessä voi myös olla tuontiauto niin saksan rekkarilla ei ehkä Suomen päässä selviä

    Leave a comment:


  • Jani_88
    replied
    Ei ihan noin yksiselitteistä, paljon vanhempikin voi olla olla euro3, jolloin ei saa ahtaa (ilman vtt mittauksia).

    Leave a comment:


  • gedu
    replied
    Ensirekisteröinti ratkaisee. 1.1.2001 jälkeen rekisteröity on Virallisen Totuuden Euro3, 31.12.2000 käyttöönotettu on Virallisen Totuuden Euro2.

    Kyllä, Trafin omista ohjeista luettua. Eli jos auto tarvitsee OBD testin, sitä ei sovi jälkiahtaa.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    Mitään hajua oikeesti, miten e39 kopan kanssa menee? Euro2 ja euro3 välillä meneeko valmistus vuoden mukaan missä menee raja? Euro3:sta ilmeisesti ei remmitys mahdollisuutta ilman VTT mittausta?
    Karkeesti vissiin niin että prefacet on euro 2 ja faceliftit euro 3 :think

    Konttorilta varmistamalla tietty selviää.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎