Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • *makke*
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Katalysaattoria ei saa poistaa jos se on edellytetty auton päästöluokituksessa. Euro kakkosessa se on edellytetty, eli sitä ei saa poistaa ihan siitä riippumatta mitä arvoja mittauksesta saadaan. Edelleen vaaditaan saman päästöluokituksen täyttämistä kuin ennenkin, vain sen toteen näyttämistä on helpotettu.
    Saa siis tarjota privaan jos löytyy 2,5-3,5" katin kuoria aihioksi. Ei kehtaisi uutta ostaa pilkottavaksi.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Ihme hajontaa tosiaan on noiden päästöluokkien kanssa..

    http://autojen.com/paastot/bmw/z3.html
    Kuinkahan luotettavaa tietoa nämä ovat:think

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Tämähän on yleisemminkin todella iso ongelma muutos- ja rekisteröintikatsastuksissa. Trafi pesee kätensä kaikesta ja konttoreilla keksivät mitä sattuu.

    Meillä on Autoharrastajissa tarkoitus alkaa kerätä näitä käytännön ongelmia ja ilmoittaa niistä Trafille. Nehän eivät nimittäin mitenkään muuten tuli Trafin tietoon, jolloin katsastuksissa ei heidän mielestä ole mitään ongelmia.
    Yksi reilu tapaus on roikkunut nyt varmaan 6-7 vuotta rekisteröinnin puolivälissä, vaikka täsmälleen samaa merkkiä/mallia on toisaalla rekisteröity ongelmitta.

    Melko oikeudenmukaista kun kaikki tarvittavat dokumentit on kunnossa, autovero suomeen jo maksettu, mutta katsurin päähänpiston takia leimaaminen tyssää trafin rekisterissä olevaan aiheettomaan tekniseen selvityspyyntöön.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Ihme hajontaa tosiaan on noiden päästöluokkien kanssa..

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Tällasen vastauksen sain Trafilta asiaa tiedusteltuani. Eli pitäsikö tämä käsittää et inssin päätös on kiveen kirjotettu jos ei näe tarpeelliseksi asiaa tiedustella Trafilta?
    Tämähän on yleisemminkin todella iso ongelma muutos- ja rekisteröintikatsastuksissa. Trafi pesee kätensä kaikesta ja konttoreilla keksivät mitä sattuu.

    Kun nyt noin kovasti tykkäävät hallintolakiin viitata niin katsurille voi todeta, että samaisen lain mukaan katsastajan on perusteltava päätöksensä kirjallisesti sekä ilmoitettava sovelletut lainkohdat ja muut määräykset. Yleensä tässä kohtaa vastaukseksi saa lähinnä tuhinaa, mutta eduskunnan apulaisoikeusasiamies on tuoreessa ratkaisussaan (Dnro 4505/4/14) vahvistanut, että näin se tosiaan on. Jos näitä perusteluita ei anneta, katsastaja aivan yksiselitteisesti rikkoo lakia. Näin selvässä tapauksessa myös Trafin on pakko jollain tapaa puuttua asiaan.

    Meillä on Autoharrastajissa tarkoitus alkaa kerätä näitä käytännön ongelmia ja ilmoittaa niistä Trafille. Nehän eivät nimittäin mitenkään muuten tuli Trafin tietoon, jolloin katsastuksissa ei heidän mielestä ole mitään ongelmia.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by mazajns View Post
    Näin se on muutaman katsastusmiehen kanssa mennyt. Inssi on niin täynnä itseään ettei voi edes omia soveltamisohjeita lukea, saati että soittaisi jollekkin joka ymmärtää jostain jotain.

    Yleensä olen tässä vaiheessa ilmaissut mielipiteeni inssistä sekä keskeyttänyt katsastuksen. Sattuneesta syystä joensuussa on pari katsastusmiestä jotka ei katsasta minun autoja...
    Toisaalta toi voi toimia toisinpäinkin jos on harrastajaystävällinen inssi. :think

    Leave a comment:


  • mazajns
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Tällasen vastauksen sain Trafilta asiaa tiedusteltuani. Eli pitäsikö tämä käsittää et inssin päätös on kiveen kirjotettu jos ei näe tarpeelliseksi asiaa tiedustella Trafilta?
    Näin se on muutaman katsastusmiehen kanssa mennyt. Inssi on niin täynnä itseään ettei voi edes omia soveltamisohjeita lukea, saati että soittaisi jollekkin joka ymmärtää jostain jotain.

    Yleensä olen tässä vaiheessa ilmaissut mielipiteeni inssistä sekä keskeyttänyt katsastuksen. Sattuneesta syystä joensuussa on pari katsastusmiestä jotka ei katsasta minun autoja...

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Tällasen vastauksen sain Trafilta asiaa tiedusteltuani. Eli pitäsikö tämä käsittää et inssin päätös on kiveen kirjotettu jos ei näe tarpeelliseksi asiaa tiedustella Trafilta?

    Originally posted by Trafi
    Ajoneuvoteknisissä sekä katsastukseen liittyvissä kysymyksissä teidän tulee kääntyä valitsemanne katsastusaseman puoleen.

    Katsastustoimipaikat suorittavat julkista hallintotehtävää ja neuvovat hallintolain 8 §:n mukaisesti kansalaisia ajoneuvojen katsastusta koskevissa asioissa.

    Tarvittaessa voi katsastusasema selvittää asiakkaan asiaa ottamalla yhteyttä Trafin ajoneuvotekniikan asiantuntijoihin.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Näissä on vaan se ansa, että valmistaja on eri. Siksi se ei välttämättä ole ihan niin läpihuutojuttu saada niitä rinnastettua. Kannattaa toki vähän vängätä, rinkelit niissä on molemmissa keulalla.
    Noita M, Quattro ja AMG malleja verrokkina käyttäessä kannattaa tosiaan muistaa, että insinööri konttorilla ei ole ylin auktoriteetti asiassa. Trafin linja jonka mukaan BMW M on oma valmistaja koska sen VIN on eri kun normi BMW:ssä ei lienee muuttunut mihinkään tässä viimeisimmässä uudistuksessa. Eli vaikka yksi tietty insinööri päästäisi normi E34 vs M5 läpi ei se tarkoita sitä, että tämä olisi koko valtakunnassa uusi tulkinta. Jossain toisella konttorilla saattavat kysyä asiaa Trafista ja lopputulos on hyvin suurella todennäköisyydellä toinen. Pahin tilanne tietysti on jos kohdalle sattuu virkaintoinen inssi seuraavassa vuosikatsastuksessa. Se voi tietää ongelmia vaikka muutoskatsastus olisi mennyt läpi heittämällä.

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ok, hyvä juttu. Omalla kohdalla lähinnä kiinostaa tuo quattro GmbH:n tekele(S6 Plus) joka on tavallaan rinnakaismalli omalle harrasteelle ja vertailumallina mahollistais suuremmat lukemat otteeseen.

    Toki nyt tämän selvityksen mukaan kyllä ymmärtäis ettei estettä pitäis olla...
    Näissä on vaan se ansa, että valmistaja on eri. Siksi se ei välttämättä ole ihan niin läpihuutojuttu saada niitä rinnastettua. Kannattaa toki vähän vängätä, rinkelit niissä on molemmissa keulalla.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by billy View Post
    Sanoisin että kyllä, koska mekin katsastimme juuri yhden foorumilaisen e34 vertaamalla sitä m5 e34 auton omistaja kertokoon lisää jos haluaa
    Ok, hyvä juttu. Omalla kohdalla lähinnä kiinostaa tuo quattro GmbH:n tekele(S6 Plus) joka on tavallaan rinnakaismalli omalle harrasteelle ja vertailumallina mahollistais suuremmat lukemat otteeseen.

    Toki nyt tämän selvityksen mukaan kyllä ymmärtäis ettei estettä pitäis olla...
    Originally posted by nokonzok View Post
    http://autoharrastajat.fi/?p=167

    Siitä yksi näkemys säädösten tulkinnasta.

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Miten muuten kun ilmeisesti ei hyväksytä näitä ulkopuolisten viripajojen tekeleitä vertailupohjaksi, niin miten on nämä tehtaiden omien viripajojen tekeleet kuten BMW M GmbH, quattro GmbH, AMG GmbH, OPC jne.? Nämähän ovat periaatteessa täysiä tehdasmalleja ja joissakin tapauksissa on hyvinkin paljolti samaa mitä perusmalleissa.

    Eli esim. voiko e34 M5:sta käyttää verrokkina normi e34:lle?
    Sanoisin että kyllä, koska mekin katsastimme juuri yhden foorumilaisen e34 vertaamalla sitä m5 e34 auton omistaja kertokoon lisää jos haluaa

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied


    Siitä yksi näkemys säädösten tulkinnasta.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Mistäs tämä tieto tulee? Ja joo kattia ei saa poistaa jos se siellä kerran jo on.
    Suoraan katsastusmiehen tietokoneelta... Katinkin saat poistaa jos auto/moottorikomboa on tyypitetty ilman kattia, tosin kovin harvassa nämä mallit.
    Last edited by Skunkki^; 08-10-2015, 22:17.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Jos sinun autosi on rekisteröity suomeen, on siitä päästöluokkakin tiedossa konttorilla tyyppihyväksynnän muodossa.
    Mistäs tämä tieto tulee? Ja joo kattia ei saa poistaa jos se siellä kerran jo on.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎