Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roito
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mitenkäs nuo e39:sit? Voiko niissä vetää suoraan rajan johonki valmistuskuukauteen, jonkä jälkeen autot on tulleet tehtaalta euro 3:sena?
    Faceliftit kaikki euro 3 :think

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mitenkäs nuo e39:sit? Voiko niissä vetää suoraan rajan johonki valmistuskuukauteen, jonkä jälkeen autot on tulleet tehtaalta euro 3:sena? Tai onnistuuko sen selvitys netissä/vaan soittamalla jonnekkin? Ei viitsis aina ennen kuin on autoja menossa katsomaan käydä konttorilla kyselemässä 10 auton päästöluokitusta Pahoittelut jos tästä löytyy tieto jo jostain, en ainakaa searchilla löytänyt..

    Leave a comment:


  • Patriot
    replied
    E36 M52B28 -> M62B35

    M52B28 = 193hp / 280Nm
    M62B35 = 232 hp / 320Nm

    1.20 x 193hp = 231hp saa olla voimaa enemmän paperilla.

    Muuttuuko tuo M62B35-moottori E36-kopassa lailliseksi, jos sitä virittää alemmas (-1hp vähintään) vai jyrääkö tuo max 20% tehosääntö sen?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tctic View Post
    Miten tuo nyt menee. Auton on siis alustaltaan vastattava riittävän tehokasta mallia jos esim e39 528i:n ahtaa, mutta mitä alusta sisältää? Jarrut toki, mutta entä ohjauksen osat ja tukivarret jos niissä on eroja 528 vs 540?
    Niissä onkin eroja kun toisessa on hammastanko ja v8 malleissa simpukka.

    Leave a comment:


  • Tctic
    replied
    Miten tuo nyt menee. Auton on siis alustaltaan vastattava riittävän tehokasta mallia jos esim e39 528i:n ahtaa, mutta mitä alusta sisältää? Jarrut toki, mutta entä ohjauksen osat ja tukivarret jos niissä on eroja 528 vs 540?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by sonkko123 View Post
    eikös s38 omavalmistemoottori ole M30b30+moniventtiilikansi
    voihan sitä kutsua millä nimellä vaan. vaikka yhdistelmä moottoriksi.
    mutta järjestelmään se kirjataan 99% todennäköisyydellä
    m30b30 + s38 kansi jonka teho on n.5/6 kannen alkuperäisestä tehosta
    riippuu tietty mistä s38 kannesta puhutaan.

    kannattaa lukea ajatuksella ne ohjeisrukset

    Leave a comment:


  • sonkko123
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    tilavuuden muuttaminen ei tee siitä vielä omavalmiste moottoria.
    siihen katsotaan laskennallinen teho.


    eikös s38 omavalmistemoottori ole M30b30+moniventtiilikansi

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Vaparin saa virittää aina tehopainosuhteen rajaan saakka.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Missä noin lukee ja miten omavalmistemoottori määritellään?
    sitä ei lue. olis hyvä jos lukisi, mutta voi olla vaikea määritellä ja siksi jäänyt tekemättä.
    mutta se lukee että jos muuttaa tilavuutta niin tehon katsotaan muuttuneen samassa suhteessa ja tehon josta se suhteutetaan määrittää kannen alkuperä ja alkuperäinen teho ellei toisin todisteta
    Last edited by Tonton; 10-12-2015, 16:20.

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    tilavuuden muuttaminen ei tee siitä vielä omavalmiste moottoria.
    siihen katsotaan laskennallinen teho.
    Missä noin lukee ja miten omavalmistemoottori määritellään?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep jep eli vanha sääntö on poistunu. Jos vaikka väsäis e46:een m10 turbo koneen
    niin eiköhän tuo poistunut tämän uudistuksen myötä näistä ->eur2 mutta edelleen eur3 autoon ei voi laittaa eur1/2 luokan moottoria vaikka on samat päästövaatimukset

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Mitataan vain mitä tulee putkesta katsastuksessa, vaikka T-fordin koneen laittaisit.
    Jep jep eli vanha sääntö on poistunu. Jos vaikka väsäis e46:een m10 turbo koneen

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    No semmonen kuristettu versio.
    tilavuuden muuttaminen ei tee siitä vielä omavalmiste moottoria.
    siihen katsotaan laskennallinen teho.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mutta onko edelleen voimassa se sääntö, että uuden moottorin on oltava vähintään sitä päästöluokkaa, mitä auton alkuperäinenkin? Eli koska s38 on niin vanhaa päästöluokkaa, että sitä ei saa pistää e46/e39/e38 jne. koriin. Jos se nyt muuten vaikka oliskin laillista.
    Mitataan vain mitä tulee putkesta katsastuksessa, vaikka T-fordin koneen laittaisit.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Mutta onko edelleen voimassa se sääntö, että uuden moottorin on oltava vähintään sitä päästöluokkaa, mitä auton alkuperäinenkin? Eli koska s38 on niin vanhaa päästöluokkaa, että sitä ei saa pistää e46/e39/e38 jne. koriin. Jos se nyt muuten vaikka oliskin laillista.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎