Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zoui
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Nojuu, mut noihan on samat mitä vanhat säänöt pl kg/kw.
    Näin on, oleellisin muutos nyt on kuitenkin se ettei näitä uudempia katillisia (euro2) tarvitse VTT:llä päästömitata, eli niihin voi laittaa katsastusaseman tavallisella päästömittauksella minkä vain moottorin. (Mikä sopii näihin moottorinvaihdon sääntöihin)

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Ei nyt ihan minkätahansa koneen kunhan pääsee päästöihin.. edelleenkin:

    a) korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus

    b) korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna

    c) vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
    saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW
    Nojuu, mut noihan on samat mitä vanhat säänöt pl kg/kw.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    ilmeisesti siis tietynikäisiin e46/e39/e38 saa lyödä minkä tahansa koneen kunhan pääsee päästöihin.
    Ei nyt ihan minkätahansa koneen kunhan pääsee päästöihin.. edelleenkin:

    a) korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus

    b) korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna

    c) vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
    saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    kyllä se 2,5 litraisena aika paljon vähemmän luovuttaa kuin 3,6 .

    Eikä siitä nyt ollut kyse, tuli vaan tuommoinen ahaa elämys otsalohkoon kun en vielä ihan 100% varma ole kehtaako tuota yhtä autoa raiskata siihen tarkoitukseen.

    Mut pitää vielä käydä konttorilta varmistamassa, ilmeisesti siis tietynikäisiin e46/e39/e38 saa lyödä minkä tahansa koneen kunhan pääsee päästöihin.

    Ja vaikka vaihtaisi bensan tilalle diesel koneen niin riittää kunhan menee hiukkastestistä läpi? Eur2 luokassa siis, no kai ne siellä konttorilla kerkee käymään kunhan taas joskus olis pelipaikoilla että pääsee kyselemään.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Ja näkeehän trafi mitä se kone luovuttaa vakiona

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Tulipa ahaa elämys, onko tosiaan näin että eur 2 päästöluokkaan saa leimata esim s38 omavalmistemoottorin pellin alle kunhan täyttää päästövaatimukset? vai ymmärsinkö nyt väärin?
    Kai se kysymys on että mihinkähän sitä konetta ollaan laittamassa... Trafin kanta taitaa vieläkin olla vähän semmonen että millään viritysosilla ei kuristeta moottoria (esim. ahdin).

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Millainen on s38 omavalmistemoottori?
    No semmonen kuristettu versio.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Tulipa ahaa elämys, onko tosiaan näin että eur 2 päästöluokkaan saa leimata esim s38 omavalmistemoottorin pellin alle kunhan täyttää päästövaatimukset? vai ymmärsinkö nyt väärin?
    Millainen on s38 omavalmistemoottori?

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Tulipa ahaa elämys, onko tosiaan näin että eur 2 päästöluokkaan saa leimata esim s38 omavalmistemoottorin pellin alle kunhan täyttää päästövaatimukset? vai ymmärsinkö nyt väärin?
    a) ajoneuvo on vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus

    b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna

    c) vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
    saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW
    Last edited by Roito; 09-12-2015, 17:54. Reason: lisätty kohta C

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Tulipa ahaa elämys, onko tosiaan näin että eur 2 päästöluokkaan saa leimata esim s38 omavalmistemoottorin pellin alle kunhan täyttää päästövaatimukset? vai ymmärsinkö nyt väärin?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by samsa87 View Post
    Enpä jaksa koko topiccia lukea läpi että onko aiheesta jo juttua, eli jos teen e39 tds->ttds niin mitähän muita muutoksia siihen mahdetaan vaatia leimaa varten?
    Ainakin vaaditut päästöt riippuvat auton euro luokituksesta.
    Jarruja yms. varmaankin 540:stä.

    Leave a comment:


  • samsa87
    replied
    Enpä jaksa koko topiccia lukea läpi että onko aiheesta jo juttua, eli jos teen e39 tds->ttds niin mitähän muita muutoksia siihen mahdetaan vaatia leimaa varten?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Eipä niistä pyöränkulmien suuntamisista koskaan mitään haittaa ole.
    Ja kun moni ei ymmärrä kuinka paljon pyöränkulmia saattaa muuttaa alustan korkeus, spacerit yms.

    Kaikki ruuvailee alustaa ylös-alas ja laittelee spacereita jne. Eikä käytä yhtään ajatusta sille että kulmat ovat voineet mennä pahastikin pieleen.

    Kyllä vaan tulee hyvä ajettava ihan tonttiin vedetystä vehkeestäkin kun kulmat on ihan oikeasti hierottu tarkalleen kohilleen.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Onko tuolla nykyisellä säädöksellä mahdollista vaihtaa moottorin tilavuutta suuremmaksi, kuin vanhalla säädöksellä.

    Ja varmaan tuolla nelipyörä suuntauksella halutaan välttää näkemästä tälläisia kulkineita. Yhden bubbel wagenin kesällä näin tällä tyylillä rakennettuna liikenteessä. Melkoista kiemurtelua oli meno.
    Moottoreissa edelleen se sama 25% suurimmasta vertailumoottorista.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Onko tuolla nykyisellä säädöksellä mahdollista vaihtaa moottorin tilavuutta suuremmaksi, kuin vanhalla säädöksellä.

    Ja varmaan tuolla nelipyörä suuntauksella halutaan välttää näkemästä tälläisia kulkineita. Yhden bubbel wagenin kesällä näin tällä tyylillä rakennettuna liikenteessä. Melkoista kiemurtelua oli meno.
    Last edited by Rale; 05-05-2017, 19:01.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎