Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    trafi on ilmoittanut että uudet säädökset ei rajoita vanhoja vaan tarkoitus on vapauttaa.

    vielä kun tuohon lisää 324td akseli massat niin on 3 vertailu mottia.

    Leave a comment:


  • M325i
    replied
    Originally posted by Kojootti5 View Post
    köh köh M30b28
    M30B32 ,"vanhan ajan luvilla" myös m30b35 papereissa joissakin.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Ihan mutuna muistelisin, että vanhoilla säädöksillä saa mennä siihen 2019? asti, kunnes tämä uusi korvaa sen kokonaan.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    c) ajoneuvo on vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus

    b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;

    Noista minä ainakin ymmärrän että periaatteessa voi käyttää tilavuutena 2,7l ja tehossa 320iS vertailumallina.

    edit:onneksi on jo projekti aloitettu niin saa vielä vanhoillakin määräyksillä
    Jep. Toivotaan että menisi edeelleen noin. Tuo moottorinvaihtolomake vaan vähän pelotti kun siinä vertailumoottorille yksi sarake!

    Juu onneksi on tosiaan omakin projekti aloitettu ennen niin vanhoilla säädöksillä sitten jos ei muuten onnistu.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Saako tämän uuden määräyksen mukaan ottaa tilavuuden toisesta ja tehon toisesta mallista niinkuin ennen? Eli teho e30 320is ja tilavuus e30 325i.

    Ja käykö edelleen e30 cabrioon vertailumalliksi 2d kun mallisarja vaihtui tyyppiin?
    c) ajoneuvo on vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus

    b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;

    Noista minä ainakin ymmärrän että periaatteessa voi käyttää tilavuutena 2,7l ja tehossa 320iS vertailumallina.

    edit:ja en mistään ainakaan löytänyt mainintaa että vertailumoottoreita pitäisi olla vain yksi

    edit1:onneksi on jo projekti aloitettu niin saa vielä vanhoillakin määräyksillä
    Last edited by JIPSKI; 02-10-2015, 19:01.

    Leave a comment:


  • Kojootti5
    replied
    Originally posted by Dzeini View Post
    Kysymykset tuo lisää kysymyksiä
    Voiko e30 laittaa 3.2 moottoria kun 2.5 vertailumoottoriin 25% kuutiotilavuutta lisää laskettuna jää sen alle. Vai otetaanko 325e mallin 2.7 moottori tässä vaiheessa huomioon? Sitten tulee vielä itselle uutena asiana että miten aiemminkin on saatu e30 m30b35 tekniikoita kilpiin?
    köh köh M30b28

    Leave a comment:


  • Dzeini
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    Eli e30 voisi laittaa S50-S54 moottorin ja kuristaa sen 168kw? Tämän jälkeen "virittää" teho/painorajaan asti?
    Kysymykset tuo lisää kysymyksiä
    Voiko e30 laittaa 3.2 moottoria kun 2.5 vertailumoottoriin 25% kuutiotilavuutta lisää laskettuna jää sen alle. Vai otetaanko 325e mallin 2.7 moottori tässä vaiheessa huomioon? Sitten tulee vielä itselle uutena asiana että miten aiemminkin on saatu e30 m30b35 tekniikoita kilpiin?

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Saako tämän uuden määräyksen mukaan ottaa tilavuuden toisesta ja tehon toisesta mallista niinkuin ennen? Eli teho e30 320is ja tilavuus e30 325i.

    Ja käykö edelleen e30 cabrioon vertailumalliksi 2d kun mallisarja vaihtui tyyppiin?

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    Eli e30 voisi laittaa S50-S54 moottorin ja kuristaa sen 168kw? Tämän jälkeen virittää teho/painorajaan asti?
    Niin, tässä ollaan jännän äärellä. Kuten edellä todettu, kommenttikoosteessa mainittu lupa ja määräyksen sanamuoto on ristiriidassa keskenään ja se johtaa tämän tyyppisiin mielenkiintoisiin kuvioihin. Jatkokysymyksenä voi kysyä pitääkö auto ensin muutoskatsastaa vaihtokoneelle ja sitten uudestaan virittämiselle?

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Kuristaa saa ja tehot otetaan dynolapusta.
    Eli e30 voisi laittaa S50-S54 moottorin ja kuristaa sen 168kw? Tämän jälkeen "virittää" teho/painorajaan asti?
    Last edited by JIPSKI; 02-10-2015, 14:17.

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by JIPSKI View Post
    Olikos se nyt niin että "kuristettua" vaparimoottoria ei saanut asentaa? Tai saa mutta tehot katsotaan vakio moottorin papereista?
    Kuristaa saa ja tehot otetaan dynolapusta.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Olikos se nyt niin että "kuristettua" vaparimoottoria ei saanut asentaa? Tai saa mutta tehot katsotaan vakio moottorin papereista?

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    tuolta http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...en_muuttaminen

    valitset kohdan kommentti kooste

    ja etsit tekstin jossa k1 katsastajien Esko kysyy tuota asiaa.

    siellä on vastaus että on mahdollista.

    lyhyesti: on mahdollista vaihtaa moottori 2.1 ehdoin ja virittää se kohdan 2.2 ehdoin aina tehopainorajaan asti.
    Näin tosiaan näyttää lukevan. Se on kuitenkin aivan ilmiselvässä ristiriidassa määräyksen sanamuodon kanssa. Tätähän on aika paljon kritisoitukin, että mitä järkeä on ylipäätään pitää kaksia kriteereitä. Ei kai silla pitäisi olla mitään merkitystä millä keinoin siihen tiettyyn tehoon päädytään.

    Hyvä tietenkin jos Trafi on kuitenkin tällaisen tulkintalinjan ottanut, välillä niinkin päin, ettei aina potkita päähän.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by nokonzok View Post
    Ei mainita ei, mutta jos se ei ole vaihdettu, se lienee alkuperäinen? Ja jos moottori vaihdetaan, ollaan automaattisesti kohdan 2.1 alla.
    tuolta http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/...en_muuttaminen

    valitset kohdan kommentti kooste

    ja etsit tekstin jossa k1 katsastajien Esko kysyy tuota asiaa.

    siellä on vastaus että on mahdollista.

    lyhyesti: on mahdollista vaihtaa moottori 2.1 ehdoin ja virittää se kohdan 2.2 ehdoin aina tehopainorajaan asti.

    Leave a comment:


  • nokonzok
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Entä jos laitan mallisarjan(tyypin) tehokkaimman koneen autoon ja viritän tätä kg/kW rajan mukaan?
    Toisekseen missään ei kohdassa 2.2 mainita alkuperäistä moottoria.
    Ei mainita ei, mutta jos se ei ole vaihdettu, se lienee alkuperäinen? Ja jos moottori vaihdetaan, ollaan automaattisesti kohdan 2.1 alla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎