Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    Originally posted by #BMW# View Post
    Mitään hajua oikeesti, miten e39 kopan kanssa menee? Euro2 ja euro3 välillä meneeko valmistus vuoden mukaan missä menee raja? Euro3:sta ilmeisesti ei remmitys mahdollisuutta ilman VTT mittausta?
    kannattaa kysyä rekkarilla konttorilta

    Leave a comment:


  • #BMW#
    replied
    Mitään hajua oikeesti, miten e39 kopan kanssa menee? Euro2 ja euro3 välillä meneeko valmistus vuoden mukaan missä menee raja? Euro3:sta ilmeisesti ei remmitys mahdollisuutta ilman VTT mittausta?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Juu, mutta jostain (oliko juurikin tuo ehdotelma) jäi mieleen kun luki, "että moottorin tilavuudella ei ole niin suurta merkitystä enää ja teho/vääntö rajat hoitaa homman paremmin." (siis jotain tuohon suuntaa, ei suora lainaus... )
    Unohda moiset muistelmat, lue trafin sivuilta uudet ja vanhat ohjeistukset

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei tuota vääntörajaa vissiin otettu voimaan ollenkaan vaikka oli mukana jossain ehdotelmassa jos olen oikein tätä seurannut.

    +25% iskutilavuusraja on ollut taas voimassa vaikka miten pitkään.
    Juu, mutta jostain (oliko juurikin tuo ehdotelma) jäi mieleen kun luki, "että moottorin tilavuudella ei ole niin suurta merkitystä enää ja teho/vääntö rajat hoitaa homman paremmin." (siis jotain tuohon suuntaa, ei suora lainaus... )

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Milloin noihin ohjeisiin tuli iskutilavuudelle +25% raja ja +20% raja väännöstä on poistunut?

    Tänään konttorilla noita pyörittelivät ja selvästi oli ohjeissa +20% teho ja +25% iskutilavuus. Väännöstä ei ollut mitään.
    Muistan kun viime kerralla luin tästä, niin iskutilavuuden kasvulle ei ollut rajaa ja väännössä oli sama +20% kuin tehoissa.
    Ei tuota vääntörajaa vissiin otettu voimaan ollenkaan vaikka oli mukana jossain ehdotelmassa jos olen oikein tätä seurannut.

    +25% iskutilavuusraja on ollut taas voimassa vaikka miten pitkään.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Milloin noihin ohjeisiin tuli iskutilavuudelle +25% raja ja +20% raja väännöstä on poistunut?

    Tänään konttorilla noita pyörittelivät ja selvästi oli ohjeissa +20% teho ja +25% iskutilavuus. Väännöstä ei ollut mitään.
    Muistan kun viime kerralla luin tästä, niin iskutilavuuden kasvulle ei ollut rajaa ja väännössä oli sama +20% kuin tehoissa.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Edit.

    Poisteltu höpinöitä. Asia selvisi kun selvin silmin luki tätä ketjua uudelleen...
    Last edited by bemmeri; 21-07-2016, 05:55.

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Riitti kun määritteli käytetyt materiat ja niiden vahvuudet, A-mitat, hitsausolosuhteet, käytetyn hitsauskoneen + sen ominaisuudet. Eli ei kovin kummonen lappu. Mitään laskentaa siinä ei tarvinut ja harvalla katsastusmiehellä olisi kompetenssia tarkistaa laskelmia tai tulkita FEM-kuvia.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Millasen lapun ootte väsänneet muutoskatsastukseen koneenkorvakoitten takia?
    Uudet säännät kun vaatii lujuuslaskennat toimitettavaksi Trafille.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Tuolla ei ole mitään merkitystä, millä vinillä on mikäkin. Esim e28 m5 on tehty kummallakin vinillä, mutta BMW määrittää nuo samaan mallisarjaan.
    Trafi vaan noudattaa BMW:n kantaa.
    Eli nyt on varmaa tietoa siitä, että M635:n 286hp kone käy verrokkikoneesta normi E24:en osalta?

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    No tämä eli ennen ei riittänyt, että samassa korissa oli käytetty S-moottoria jos VIN-numerot eivät täsmänneet oleellisilta osin (WBS vs. WBA). Onko tosiaan niin, että sama shite on voimassa edelleen
    Tuolla ei ole mitään merkitystä, millä vinillä on mikäkin. Esim e28 m5 on tehty kummallakin vinillä, mutta BMW määrittää nuo samaan mallisarjaan.
    Trafi vaan noudattaa BMW:n kantaa.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Varmasti vain E30:ssä S14B20.. Sitä en tiedä ovatko Z3M, Z4M, X5M ja X6M eri mallisarjaa kuin perusmallit kuten M3, M4, M5 ja M6 ovat eri mallisarjaa.

    Hatusta vedettynä sanoisin että WBA alkuisella runkonumerolla varustettuihin autoihin ei voi käyttää vertailumoottoria WBS alkuisesta autosta.
    No tämä eli ennen ei riittänyt, että samassa korissa oli käytetty S-moottoria jos VIN-numerot eivät täsmänneet oleellisilta osin (WBS vs. WBA). Onko tosiaan niin, että sama shite on voimassa edelleen

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Varmaan jo kysytty sataan kertaan, mutta voiko verrokkimoottoreina käyttää S-moottoreita?
    Varmasti vain E30:ssä S14B20.. Sitä en tiedä ovatko Z3M, Z4M, X5M ja X6M eri mallisarjaa kuin perusmallit kuten M3, M4, M5 ja M6 ovat eri mallisarjaa.

    Hatusta vedettynä sanoisin että WBA alkuisella runkonumerolla varustettuihin autoihin ei voi käyttää vertailumoottoria WBS alkuisesta autosta.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Varmaan jo kysytty sataan kertaan, mutta voiko verrokkimoottoreina käyttää S-moottoreita?
    voi jos siinä korissa on alunperin ollut s-moottori

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Varmaan jo kysytty sataan kertaan, mutta voiko verrokkimoottoreina käyttää S-moottoreita?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎