Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Originally posted by Venom View PostElikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by M325i View PostMikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
"jos alkuperäisellä moottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"
Ainut lause joka hieman mietityttää on tuo "alkuperäinen moottori". Viitataanko lauseella muutoskatsastettavan auton alkuperäiseen moottoriin vai vertailtavan auton alkuperäiseen moottoriin? :thinksigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Venom View PostElikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..
Näin minun mielestä, jos löytyy TÜV-dokumentti tai se CoC-todistus B7 Alpinasta ja selvitys mitä alustan muutoksia tarvitaan e28:aan että se vastaa eo. Alpinan mallia.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Voi veljet jos tämä menee läpi näin hyvin miten teksti antaa ymmärtää, niiin kyllähän tämä rakentelu helpottuu ihan perkuleesti ja omatkin suunnitelmat menee kokolailla uusiksiE30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Minua häiritsee nämä kohdat vähän:
Jos moottorin tehoon tehtäisiin alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, niin asiasta vaadittaisiin kohdassa 1.3 määritelty tehonmittaustodistus. Tarkoituksena olisi, että muutoskatsastuksessa esitettäisiin dokumentti, joka olisi täsmällisempi kuin nykyisessä rakennemuutospäätöksessä vaadittava "luotettava selvitys". Selvitysten laadussa on huomattu paljon vaihtelua.
Ja
Tehonmittaustodistuksen määrittely yhtenäistäisi käytäntöä, jolla moottorin muutettu teho todistetaan.
Lähinnä että miten hankalaksi teholappujen saanti tehdään. Pahin tilanne jos vain trafin hyväksymät mittauslaitokset kelpaa. Ja hyväksynnälle joku tolkuton hinta. Silloin muuten hyvät säännökset vaikeuttaa rakentelua. Muutenhan nuo näyttää loistavilta.
Comment
-
-
Mahtaako vertailu autojen vaatimus sarjatuotanto autojsta muuttua tai niiden valmistus määrästä.
Ei paljon h35 b6 tai 333i hin vertailla jos valmistus määrät on alle 200kpl
Tai mastureihin leimailla isoja pyöriä verraten johonkin safarille valmistettuun eräänsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
No tuo kuutiotilavuuden vapauttaminen on yhdentekevää kun käytännössä väännönrajoitus ajaa ihan saman asian.
Kun vielä lisätään siihen se että tehon/väännönmittausdokumentti pitää olla mahdollisesti hyväksytyn instanssin allekirjoittama tuon muutoksen jälkeen, rajaa tuo aika monta jälkiahdettua automallia harmaalle alueelle. Dieselswapit melkeinpä poikkeuksetta voisi kuvitella menevän tiukille, ainakin jos automallia ei ole alunperin dieselinä. Sekä myös bensahommeleissa ja varsinkin ahdetuissa, kaikkien niiden autojen kohdalla, jotka on alunperin pienellä moottorilla. Esim. suuri osa vanhemmista euro/japsi kansanmalleista. Kadetit, Escortit, Corollat, kuplat näin esimerkkinä... puhumattakaan budjettipuolesta jos tuolla väännönmittauksella älytään luoda rahaa.
Tulee tästä pakostakin pääasiallisesti negatiiviset vibat ainakin mulle. Tarkasteleepa tätä sitten mistä tahansa leiristä, miten itse ainakin yritän ajatella.
No tulta päin vaan, ei harrastaminen lopu mihinkään. Toivotaan ettei tuo tehodokumentti muodostu ongelmaksi vaan olisi edelleen suhteellisen helppoa. Silloin tästä voi olla hyötyäkin.Last edited by Mörökölli; 05-03-2015, 07:40.
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostNo tuo kuutiotilavuuden vapauttaminen on yhdentekevää kun käytännössä väännönrajoitus ajaa ihan saman asian.
Kun vielä lisätään siihen se että tehon/väännönmittausdokumentti pitää olla mahdollisesti hyväksytyn instanssin allekirjoittama tuon muutoksen jälkeen, rajaa tuo aika monta jälkiahdettua automallia harmaalle alueelle. Dieselswapit melkeinpä poikkeuksetta voisi kuvitella menevän tiukille, ainakin jos automallia ei ole alunperin dieselinä. Sekä myös bensahommeleissa ja varsinkin ahdetuissa, kaikkien niiden autojen kohdalla, jotka on alunperin pienellä moottorilla. Esim. suuri osa vanhemmista euro/japsi kansanmalleista. Kadetit, Escortit, Corollat, kuplat näin esimerkkinä... puhumattakaan budjettipuolesta jos tuolla väännönmittauksella älytään luoda rahaa.
Tulee tästä pakostakin pääasiallisesti negatiiviset vibat ainakin mulle. Tarkasteleepa tätä sitten mistä tahansa leiristä, miten itse ainakin yritän ajatella.
No tulta päin vaan, ei harrastaminen lopu mihinkään. Toivotaan ettei tuo tehodokumentti muodostu ongelmaksi vaan olisi edelleen suhteellisen helppoa. Silloin tästä voi olla hyötyäkin.
-Timo
Comment
-
-
Tuo tehonmittaus, kun muutetaan vastaavaksi kuin VTT-päästönmittaus niin :think Jotenkin taas hiipii jokin rahastuksen muoto vääjäämättä mieleen.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Tai käy niinkuin noiden BC alustojen kanssa, että edes VTT:n tekemät laput ei kelpaa trafille :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostHetkonen, ymmärsinkö väärin?
Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?
Voi pojat.
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostTuo tehonmittaus, kun muutetaan vastaavaksi kuin VTT-päästönmittaus niin :think Jotenkin taas hiipii jokin rahastuksen muoto vääjäämättä mieleen.Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
-
Originally posted by mapa View PostSama tuli mieleen. Sitten muutama paikka suomessa, mitkä lunastaneet "luvat" trafilta törkeeseen hintaan. Toivottavasti ei menisi näin, nyt onkin lappujen ottaminen ollut helppoa.E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostH35ssa pitäis kyllä olla m88:think
H35-24V (M3 korissa tai ei) = M88E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
G20 320d xDrive mineralweiss metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment