Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    #61
    Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..

    Comment

    • Skunkki^
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 688
      • Espoo

      #62
      Originally posted by Venom View Post
      Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..
      Ja vaikka syslerin 440 lotolotokasilla.
      KIA Optima PHEV

      Exät:
      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #63
        Originally posted by M325i View Post
        Mikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
        Asetustekstissä se sanotaan:


        "jos alkuperäisellä moottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"


        Ainut lause joka hieman mietityttää on tuo "alkuperäinen moottori". Viitataanko lauseella muutoskatsastettavan auton alkuperäiseen moottoriin vai vertailtavan auton alkuperäiseen moottoriin? :think
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #64
          Originally posted by Venom View Post
          Elikkäs e28:in vertailumalliksi kävisi alpina B7, 300 hepan tehoilla.. onnistuisi siis koko s38 tekniikan muutoskatsastus ilman omavalmistemoottoria..

          Näin minun mielestä, jos löytyy TÜV-dokumentti tai se CoC-todistus B7 Alpinasta ja selvitys mitä alustan muutoksia tarvitaan e28:aan että se vastaa eo. Alpinan mallia.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5155
            • Joensuu

            #65
            Voi veljet jos tämä menee läpi näin hyvin miten teksti antaa ymmärtää, niiin kyllähän tämä rakentelu helpottuu ihan perkuleesti ja omatkin suunnitelmat menee kokolailla uusiksi
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • mazajns
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 511
              • Joensuu

              #66
              Minua häiritsee nämä kohdat vähän:
              Jos moottorin tehoon tehtäisiin alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, niin asiasta vaadittaisiin kohdassa 1.3 määritelty tehonmittaustodistus. Tarkoituksena olisi, että muutoskatsastuksessa esitettäisiin dokumentti, joka olisi täsmällisempi kuin nykyisessä rakennemuutospäätöksessä vaadittava "luotettava selvitys". Selvitysten laadussa on huomattu paljon vaihtelua.

              Ja

              Tehonmittaustodistuksen määrittely yhtenäistäisi käytäntöä, jolla moottorin muutettu teho todistetaan.

              Lähinnä että miten hankalaksi teholappujen saanti tehdään. Pahin tilanne jos vain trafin hyväksymät mittauslaitokset kelpaa. Ja hyväksynnälle joku tolkuton hinta. Silloin muuten hyvät säännökset vaikeuttaa rakentelua. Muutenhan nuo näyttää loistavilta.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #67
                Mahtaako vertailu autojen vaatimus sarjatuotanto autojsta muuttua tai niiden valmistus määrästä.

                Ei paljon h35 b6 tai 333i hin vertailla jos valmistus määrät on alle 200kpl
                Tai mastureihin leimailla isoja pyöriä verraten johonkin safarille valmistettuun erään
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Mörökölli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 1735
                  • Turku

                  #68
                  No tuo kuutiotilavuuden vapauttaminen on yhdentekevää kun käytännössä väännönrajoitus ajaa ihan saman asian.

                  Kun vielä lisätään siihen se että tehon/väännönmittausdokumentti pitää olla mahdollisesti hyväksytyn instanssin allekirjoittama tuon muutoksen jälkeen, rajaa tuo aika monta jälkiahdettua automallia harmaalle alueelle. Dieselswapit melkeinpä poikkeuksetta voisi kuvitella menevän tiukille, ainakin jos automallia ei ole alunperin dieselinä. Sekä myös bensahommeleissa ja varsinkin ahdetuissa, kaikkien niiden autojen kohdalla, jotka on alunperin pienellä moottorilla. Esim. suuri osa vanhemmista euro/japsi kansanmalleista. Kadetit, Escortit, Corollat, kuplat näin esimerkkinä... puhumattakaan budjettipuolesta jos tuolla väännönmittauksella älytään luoda rahaa.

                  Tulee tästä pakostakin pääasiallisesti negatiiviset vibat ainakin mulle. Tarkasteleepa tätä sitten mistä tahansa leiristä, miten itse ainakin yritän ajatella.

                  No tulta päin vaan, ei harrastaminen lopu mihinkään. Toivotaan ettei tuo tehodokumentti muodostu ongelmaksi vaan olisi edelleen suhteellisen helppoa. Silloin tästä voi olla hyötyäkin.
                  Last edited by Mörökölli; 05-03-2015, 07:40.
                  www.nenifab.com

                  Comment

                  • sierra4x4tbo
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 2098
                    • Lappeenranta

                    #69
                    Originally posted by Mörökölli View Post
                    No tuo kuutiotilavuuden vapauttaminen on yhdentekevää kun käytännössä väännönrajoitus ajaa ihan saman asian.

                    Kun vielä lisätään siihen se että tehon/väännönmittausdokumentti pitää olla mahdollisesti hyväksytyn instanssin allekirjoittama tuon muutoksen jälkeen, rajaa tuo aika monta jälkiahdettua automallia harmaalle alueelle. Dieselswapit melkeinpä poikkeuksetta voisi kuvitella menevän tiukille, ainakin jos automallia ei ole alunperin dieselinä. Sekä myös bensahommeleissa ja varsinkin ahdetuissa, kaikkien niiden autojen kohdalla, jotka on alunperin pienellä moottorilla. Esim. suuri osa vanhemmista euro/japsi kansanmalleista. Kadetit, Escortit, Corollat, kuplat näin esimerkkinä... puhumattakaan budjettipuolesta jos tuolla väännönmittauksella älytään luoda rahaa.

                    Tulee tästä pakostakin pääasiallisesti negatiiviset vibat ainakin mulle. Tarkasteleepa tätä sitten mistä tahansa leiristä, miten itse ainakin yritän ajatella.

                    No tulta päin vaan, ei harrastaminen lopu mihinkään. Toivotaan ettei tuo tehodokumentti muodostu ongelmaksi vaan olisi edelleen suhteellisen helppoa. Silloin tästä voi olla hyötyäkin.
                    Ihan samanlaiset fiilikset täälläkin..

                    -Timo
                    M535i BiTurbo -85
                    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                    --=MushroomMotorsport=--
                    --=MaxTuned.com=--

                    Comment

                    • Soiled
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3216
                      • Mystinen Kuopio

                      #70
                      Tuo tehonmittaus, kun muutetaan vastaavaksi kuin VTT-päästönmittaus niin :think Jotenkin taas hiipii jokin rahastuksen muoto vääjäämättä mieleen.
                      Mystinen.Fi @ FB
                      IG @tarmohanninen
                      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11120
                        • Oulu

                        #71
                        Tai käy niinkuin noiden BC alustojen kanssa, että edes VTT:n tekemät laput ei kelpaa trafille :think

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15249
                          • Ajamisen Iloa

                          #72
                          Originally posted by Skunkki^ View Post
                          Hetkonen, ymmärsinkö väärin?
                          Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?

                          Voi pojat.
                          Hartge Z3 coupe 5.0 käy siis vertailumalliksi, sisältäen Ascari Ecossen moottorin, käy mulle.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • mapa
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 518
                            • Turku

                            #73
                            Originally posted by Soiled View Post
                            Tuo tehonmittaus, kun muutetaan vastaavaksi kuin VTT-päästönmittaus niin :think Jotenkin taas hiipii jokin rahastuksen muoto vääjäämättä mieleen.
                            Sama tuli mieleen. Sitten muutama paikka suomessa, mitkä lunastaneet "luvat" trafilta törkeeseen hintaan. Toivottavasti ei menisi näin, nyt onkin lappujen ottaminen ollut helppoa.
                            Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                            Tig hitsausta, myös alumiini

                            Comment

                            • Laakeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 983
                              • Rovaniemi

                              #74
                              Originally posted by mapa View Post
                              Sama tuli mieleen. Sitten muutama paikka suomessa, mitkä lunastaneet "luvat" trafilta törkeeseen hintaan. Toivottavasti ei menisi näin, nyt onkin lappujen ottaminen ollut helppoa.
                              Kai se penkittäjien sertifiointi pitäs lukea tuossa esityksessä, eikai ne enää ehdi sitä valmistelemaan kesäksi. Saati saada penkittäjien sertifiointijärjestelmää tarkastajineen yms. valmiiksi ennen kuin määräykset astuu voimaan. Ainaki uskosin että koko paketti pitäs olla kasassa virallisine penkityspaikkoineen sinä päivänä,kun määräykset astuu voimaan jotta niitä päästään heti toteuttamaan.
                              E34 S38B38
                              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                              2gen RAM 5.9 cummins

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17844
                                • PKS

                                #75
                                Originally posted by Tonton View Post
                                H35ssa pitäis kyllä olla m88:think
                                H35 = M30
                                H35-24V (M3 korissa tai ei) = M88
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎