Originally posted by Tonton
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Originally posted by QUASIMODO View PostMistä oman auton euro-luokan voi selvittää?KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostMuuttuukos mikään rakentamisessa E30 osalta? Vaaditaanko edelleen suurempiin moottorimuutoksiin tai turbottamiseen käytännössä auton alustan ja jarrujen muuttaminen 325i vastaavaksi ja 86-> uudempaan ABS- jarrut sekä katittomaan autoon katalysaattori päästöjen vuoksi?
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postmeneehän. euro3-> tarvitaan VTT lappu.
euro3 on otettu käyttöön 1/97 mutta eikai se sitä tarkoita että kaikki sen jälkeen rekisteröidyt olisi sitä automaattisesti.
Oma E39 on 10/97 ja on Euro2Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Code:Tyyppihyväksyntävaatimus Vaatimus direktiiviä, EY-asetusta tai E-sääntöä vastaamisesta 1) uudelle ajoneuvotyypille 2) ensi kertaa käyttöön otettavalle ajoneuvolle Päädirektiivi 70/220 -94/12/EY23 (EURO 2) 1) 1.1.1996; poikkeukset suoraruiskutteiselle dieselmoottorille 30.9.1999 saakka 2) 1.1.1997; poikkeukset suoraruiskutteiselle dieselmoottorille 30.9.1999 saakka -98/69/EY25(EURO 3 ja 4) 1) 1.1.2000/01/05/06 2) 1.1.2001/02/06/07
Oman käsityksen mukaan EURO3 pakollinen 1.1.2001 alkaen (OBD), auto kuitenkin voi täyttää päästätason aiemminkin vaikka ei ole vaadetta = eli ei voi sanoa, että kaikki alle 2001 vuotiset saisi turbottaa ilman pussitestiä. Päästötaso selviää (jos selviää) auton tiedoista. Auton rekisteriotteessa tai tyyppikilvessä oleva hyväksyntänumero (esim. 93/81*xxxx tai 98/14*xxxx) ei käsittääkseni suoraan korreloi auton päästötason kanssa.
Lähde https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248 https://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php ja aikaisempi työkokemusLast edited by intfreak; 30-09-2015, 17:53.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by eekolme6 View PostToi katalysaattori asia jäi mietityttään itseäkin kun tekstissä ei ollut mainintaa katin pakollisuudesta jälki ahdetuissa mikä on aikasemmin ollut.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postkyllä se tuollaisena pysyy ellet sitten vertaa 320is:ää jolloin takavakaaja pitää olla paksumpi kuin 325i:ssä
Ps. Lisäksi ei ole olemassa enää "mallisarjan tehokkainta" vaan voi verrata autoyksilöön. Voin verrata vaikkapa e30/325i-autoon josta heitän VIN-numeron katsastajalle ja todetaan että ABS-jarruja ei tarvita koska vertailtavassa autoyksilössä ei niitä ole. Teho on 169hv+20%
Noin se vaan pitää mennä kun noiden Trafin määräysten mukaan mennään.Last edited by Vauhtivaunu; 30-09-2015, 20:17.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Agua View PostAinut missä taitaa raja mennä on siinä kuinka paljon kehtaa dynoon mennessä tehoja huijata..
Käytännössä se tarkoittaa kikkailua penkissä mutta olen itsekin kuristanut eräästä kaverini autosta 180hv takapyöriltä ->97hv takapyöriltä ja ahtopaine oli sama 0,8bar molemmissa mittauksissa.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMites kun BMW suomi on kirjoittanut lapun jossa todistetaan ettei heidän mielestään 320is:ssä ole ABS-jarruja?
Ps. Lisäksi ei ole olemassa enää "mallisarjan tehokkainta" vaan voi verrata autoyksilöön. Voin verrata vaikkapa e30/325i-autoon josta heitän VIN-numeron katsastajalle ja todetaan että ABS-jarruja ei tarvita koska vertailtavassa autoyksilössä ei niitä ole. Teho on 169hv+20%
Noin se vaan pitää mennä kun noiden Trafin määräysten mukaan mennään.Last edited by billy; 30-09-2015, 21:28.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostHankala nähdä tyhmänä miksi auto pitää saada absittomaksi väkisin.
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMites kun BMW suomi on kirjoittanut lapun jossa todistetaan ettei heidän mielestään 320is:ssä ole ABS-jarruja?
Ps. Lisäksi ei ole olemassa enää "mallisarjan tehokkainta" vaan voi verrata autoyksilöön. Voin verrata vaikkapa e30/325i-autoon josta heitän VIN-numeron katsastajalle ja todetaan että ABS-jarruja ei tarvita koska vertailtavassa autoyksilössä ei niitä ole. Teho on 169hv+20%
Noin se vaan pitää mennä kun noiden Trafin määräysten mukaan mennään.
oli yksi epäselvyys erään merkkikorjaamon kanssa ja pyysin maahantuojaa seuraamaan anonyyminä erään henkilö s-posti viestittelyä tehtaan ja työntekijän välillä niin 45min kuluttua kyseinen henkilö soittaa ja kysyy että mikä ongelma että maahantuoja soitti hänelle, että se siitäkin luottamuksesta
oli muuten kohtuu kiukkusen oloinen
mallisarjan tehokkain-> tehokkain vertailumoottori
sieltä selviää myös miksi e30:ssä normi ja m3 ei voi olla samaa tyyppiä
bmw:n lausunnosta huolimatta
"Jos ajoneuvon mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja,
tarkoitetaan tyypillä tyyppikatsastuksessa tai tyyppihyväksynnässä määriteltyä mallisarjan
sukupolvea;"-> e30 vs. e30m3 alusta, akselisto, korirakenne, jnejne
se ei koske kylläkään mitään muita bmw malleja normi vs. motorsport:think
esim. e36ssa voisi verrata m3een kun mallisarjan kohdalla ei ole teknisiä eroja.
ongelma on tietysti trafi itse joka on ilmeisesti tyypittänyt ne erilleen
valmistajastan lausunnosta huolimatta
sitten jotenkin hölmösti muotoiltu tai sitten tossa on joku töppi käynyt
tuosta kohdasta moottorin muuttaminen, voisi ymmärtää että jo vaihdettua vapari moottoria voi virittää muuttamatta tilavuutta ja/tai ahtamatta, sen tehot voisi muuttaa otteeseen vaikka tehokkain vertailumoottori+20% ylittyy, kunhan ei kg/kw raja ylity
siinä ei lue että se olisi sallittu vain alkuperäiseen moottoriin
kun tehokkain vertailumoottori+20% koskee vain moottorin vaihtoa ei olemassa olevan muuttamista
missä siitä yksilöön vertaamisessa luki?
siellä oli että voi verrata samaan tyyppiin jonka määritelmä on täällä:http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021244
kansallisella tyyppihyväksynnällä tai pientuotanto sarjan tyypityksellä oli aika paljon vaateita jotta sen saisi tyypitettyä mutta ei tietysti mahdoton saada esim. 333i tyypitettyä e30 mallisarjaan vai olikohan niitä yli 200?? jos oli niin ei onnistu
tuon lähemmäs yksilöön vertaamiseen en päässyt
kuka on vapaaehtoinen ja innokas ottamaan asiakseen tyypittää se suomeen???
harmi ettei päivitettyä katsurin soveltamis ohjetta ole luettavissa olisi paljon selkeämpi vaikka siinäkin on tulkinnan varaa.
olisi prosentit jne näkyvissä.
tuon mukaan korin vaihdotkin on sallittuja
tai sanotaanko runkonumeron vaihto vastaavaan koriin jos ne prosentit ei rajoita koko korikehikon vaihtoa( /edellytä verojen maksua)Last edited by Tonton; 30-09-2015, 22:32.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVähät tehorajoista ja ahtimista.
Saako ton päätöksen nojalla nakata päällekkäiset kolmiotukivarret joka nurkkaan?
ajoneuvoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on
tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan sekä teholtaan vähintään
muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaavaan ajoneuvoon;
ajoneuvoon vaihdettavien tai lisättävien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien
tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena
olevassa ajoneuvossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; asiasta on esitettävä selvitys
muutoskatsastuksessa;
mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien tai jousien kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena
on voitava kiinnittää luotettavasti ajoneuvon runkopalkkeihin tai muihin riittävän lujuuden
omaaviin rakenteisiin; ja
muutoskatsastuksessa on esitettävä selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen
rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä pintakäsittelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.
tuon lisäksi ei paljoa muita rajoituksia ollut, raideleveys ja jotain muuta olematonta.
niin kyllä tosta jää sellainen kuva että mitä vaan voi tehdä ja minkä tahansa muun auton tai tieliikenteeseen hyväksytyillä tarvikeosillasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment