Juu uskoisin että mikä vaan adapteri toimii jahka ajurit löytyy.
Ei vaan jaksanu odottaa että kiinan Mike toimittaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
Originally posted by Jarpeli View PostLaitetaas nyt tännekin kun tuli tuollainen piuha tehtyä.
Tavoite oli saada plx:m dm-6 moduli liitettyä romraiderin dataloggeriin.
Homma onnistui serial to usb ttl piuhalla jonka ostin verkkiksestä:
Tuohon piuhaan vain kolvailin 3.5mm stereo plugin.
Gnd piuhan maa-vaippaan ja tx piuha stereo plugin tx liitäntään eli siihen nuppiin.
ajurit tuolle piuhalle löytyi:
Sitten vain usb piuha kiinni koneeseen ja loggaamaan.
Leave a comment:
-
-
Laitetaas nyt tännekin kun tuli tuollainen piuha tehtyä.
Tavoite oli saada plx:m dm-6 moduli liitettyä romraiderin dataloggeriin.
Homma onnistui serial to usb ttl piuhalla jonka ostin verkkiksestä:
Tuohon piuhaan vain kolvailin 3.5mm stereo plugin.
Gnd piuhan maa-vaippaan ja tx piuha stereo plugin tx liitäntään eli siihen nuppiin.
ajurit tuolle piuhalle löytyi:
Sitten vain usb piuha kiinni koneeseen ja dm-6 modulin tx porttiin.Last edited by Jarpeli; 28-08-2017, 21:34.
Leave a comment:
-
-
Jaaha pientä vanos karttojen ihmettelyä m52tu koneellekkin. Tuo portaattomasti säätyvä vanos on vähän haasteellisempi säädettävä, mitä m52:n sinkkuvanos, mikä on on/off.
Mutta tässäpä olisi käppyröitä logattuna eri imunokan asennoilla 10 asteen välein.
Tässä sitten noiden perusteella tehty Full load vanos kartta alla ja alkuperäinen päällä:
Eli tuonne 3500-4500 välille saisi mahdollisesti lisää potkua vanos karttaa muokkaamalla ja lisäksi konetta voisi kierrättää heittämällä 7000 asti ellei jopa pidemmälle, jos nokkaa ei käännä takaisinpäin. Tuo kuormakäyrähän on käytännössä vääntö(potentiaali)käyrä, eli koska se ei vielä 7000 kohdallakaan ala tippumaan, tarkoittaa tämä että tehokäyrä on vielä nousussa.
Leave a comment:
-
-
IDA:n laittelin itsellekkin, mutta oon ihan kujalla siitäPitäs olla enemmän aikaa tutustua siihen. Sinänsä säätämistä varten en sitä tarvitse ainakaan nyt, mutta ois mukava jos jotain lisäominaisuuksia saisi ujutettua softaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTämmönen??: https://drive.google.com/open?id=0B2...m83ZVg0b0dSdFE
En tiedä mihin sitä tarviit mut btw ms42/43 säätäminen onnistuu nyt romraiderilla yhtä helposti mitä ms41:nkin. Tuolla flashailut suoraan auton sisältä obd portista: http://chipster.no/index.php?route=p...&product_id=50 ja romraiderilla säätö. ms43:lle tuki on vielä vasta yhdelle softaversiolle, mutta ms42:lle olen laajentanut tuen AD,C6 ja CA versiolle. määritysfilu löytyy tuolta: http://www.romraider.com/forum/viewt...2799&start=135
Tuolla onnistuu vaikka turbolle säätää ms42. ms43 määritysfilullakin pitäs onnistua, mutta pitää toki muuttaa softaversio jos ei satu olemaan oikea. Chipsterin työkalulla onnistuu toki sekin.
Ajattelin tutustua MS43 vähän lähemmin IDA:lla, ja meinasin lukaista tuon MS42 dokumentin lävitse aikani kuluksi ennen tätä. Aika paljon kevyempää luettavaa verrattuna MEVD17 dokumenttiin, jota on tullut lueskeltua toisen asian tiimoilta
Käytän nimenomaan tuota Chipsterin softaa MS43:n kanssa, toimii aivan mainiosti. Pakokaasuahtimelle en ole näihin ohjainlaitteisiin säätöjä tehnyt (omat intressit on enimmäkseen muualla, kuin virittämisessä), mutta mekaaniselle keskipakoisahtimelle kylläkin (joka on luonnollisesti huomattavasti helpompaa ja yksinkertaisempaa).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by walde View PostLöytyisikö Pasilta mahdollisesti Siemensin MS42 dokumenttia? (ns. "funktionsrahmen") Tuo on kyllä vuotanut pihalle ajat sitten, mutta ilmeisesti olen niin pöljä, etten löydä tuota mistään.
MS43:n vastaava taitaa olla aika kiven alla?
En tiedä mihin sitä tarviit mut btw ms42/43 säätäminen onnistuu nyt romraiderilla yhtä helposti mitä ms41:nkin. Tuolla flashailut suoraan auton sisältä obd portista: http://chipster.no/index.php?route=p...&product_id=50 ja romraiderilla säätö. ms43:lle tuki on vielä vasta yhdelle softaversiolle, mutta ms42:lle olen laajentanut tuen AD,C6 ja CA versiolle. määritysfilu löytyy tuolta: http://www.romraider.com/forum/viewt...2799&start=135
Tuolla onnistuu vaikka turbolle säätää ms42. ms43 määritysfilullakin pitäs onnistua, mutta pitää toki muuttaa softaversio jos ei satu olemaan oikea. Chipsterin työkalulla onnistuu toki sekin.
Leave a comment:
-
-
Löytyisikö Pasilta mahdollisesti Siemensin MS42 dokumenttia? (ns. "funktionsrahmen") Tuo on kyllä vuotanut pihalle ajat sitten, mutta ilmeisesti olen niin pöljä, etten löydä tuota mistään.
MS43:n vastaava taitaa olla aika kiven alla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostNiin ja saahan sen EWS:n poistettua käytöstä jossei jostain syystä halua sitä pitää. Esim. kilpa-autoissa sitä ei yleensä tarvita...Mut itte tykkään pitää ews:n käytössä niissä autoissa jossa se on ollut jo tehtaalta, niin eipähän ensimmäisen nistin mukaan tartu. Autoihin jossa sitä ei oo ollu, niin helpompaa vaan poistaa ews ecusta.
Leave a comment:
-
-
Niin ja saahan sen EWS:n poistettua käytöstä jossei jostain syystä halua sitä pitää. Esim. kilpa-autoissa sitä ei yleensä tarvita...
Leave a comment:
-
-
Hyvä tietää. Inpalla onnistuu kyllä ms42/43 ews synkkaus kunhan ecu on vaan virgin tilassa. Mutta ms41:lle olen vain dis:llä tehdyn synkkauksen saanut pelaamaan. Ja koko dis ei ees nykysessä seiska läppärissä mulla pelaa.
Leave a comment:
-
-
ews synkkaus
Löysin toimivan ohjelman, jolla pystyy synkkaamaan ms41 ecun ews kanssa. Inpalla sitä ei pystynyt tekemään. http://e36-electronic.com/photos/EWSSync.exe
Leave a comment:
-
-
Tosiaan hienoa työtä!
..Vielä kuin "joku" viitsisi tehdä saman projektin ja selvittää miten saa automaatti laatikkojen vaihtopisteet säädettyä ja silleen! Jossain foorumilla oli jo jonkun verran selvitetty ja rakenettu oma boxi josta sai nappivaihteet ja vastaavat lelut toimimaan! mutta sekin projekti vissiin jotenkin loppui yhtääkkiä...
Leave a comment:
-
Leave a comment: