Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by naikou View Post
    -373 boxi, voiko tuolle vielä jotain tehdä

    -373-boksit on ongelmallisia. Ne ei tykkää yhtään full fläsheistä. Partialit menee.



    Selvintä on hankkia -861 jotka oman kokemuksen mukaan nielee mukisemmatta minkä vaan full fläshin.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1632
      • vihti

      Jep semmosen ostin tos illalla (-861 index10), koitin myös kokeeksi 373 partialista kirjottaa wot detectionin herkemmäksi, taas flashi meni mukisematta mutta kun luin uudestaan partialin niin eihän se ollut muuttunut miksikään.
      Last edited by naikou; 09-10-2020, 17:12.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • energy
        BTCF Member
        • May 2003
        • 1694
        • Haukipudas, Oulu

        Originally posted by naikou View Post
        N-373 boxi, voiko tuolle vielä jotain tehdä, Quickflash ei enää saa yhteyttä ecuun...PS ostetaan ms41 boksi, plussaa jos on 41.2 jo valmiina sisällä
        Tuohon purkkiin voi flässätä -861 softan tilalle, näin tein omaan ecuun. Mistä tahansa vehkeestä -861 softa ja full flashilla sisään, sen jälkeen vaan vastaavasta autosta -861 partial sen päälle. Bitit voi tieten tarkistaa alkuperäisestä -373 partialista että on samat
        :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
        :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
        :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by energy View Post
          Tuohon purkkiin voi flässätä -861 softan tilalle, näin tein omaan ecuun.

          Kaikki -373:t ei ota full fläshiä sisään. Kaksi purkkia on nyt tullut vastaan. Olen flässännyt parikymmentä eri Siemens MS41:stä tähän asti ja -861:set on idioottivarmoja. Saa nekin kyllä "brickiksi" jos kunnolla sössii:think
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11056
            • Oulu

            Jep ja nuo -373:t on muutenkin herkkiä hajoamaan. Mulla on niitä pinkka hyllyssä joissa kaikissa ihme vikoja. -401 ja -861 taas ei oo tullu rikkinäisiä vastaan.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1632
              • vihti

              Pitääkö siihen sitten vaihtaa se muistipiiri johonkin parempaan vai onko noissa purkeissa muitakin eroja eri osanumeroiden välillä? Ennen flashia oli 100% toimiva ja nyt tosiaan vaan releet/suuttimet naksuu taukoamatta, tekeekö tommosella purkilla enää mitään?

              Onneksi -861 purkki on jo matkalla niin ehkä kohta jo pääsee virittelemään, Ahdin ja välijäähy on jo paikalla sekä bensapuoli päivitetty niin siks on pakko saada säädettyä ecua, sillä -373 partialilla ei läheskään toimivaa uskoakseni saa. Vakio softalla tulee varmaan romua alle 100km
              Last edited by naikou; 09-10-2020, 23:23.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • 330Driver
                BTCF Member
                • Feb 2015
                • 456
                • Pori

                Tyhmiä kysymyksiä.

                Olen koittanut tuolta Romraiderin sivulta etsiskellä ja lueskella pitkään nopeustiedon puuttumisesta.

                Minulla on tosiaan e36 alkujaan m43 moottorilla ja nykyisin m52b28.
                Ewssät poistettuna ja vss errorit korjattu mutta olen miettinyt kun ecu ei saa ajoneuvon nopeustietoa.
                Ilmeisesti jotkut on mittaristosta ties mistä haarottanut tuon nopeustiedon eculle. Mutta ongelmana on ilmeisesti se että alkujaan tuommoinen ms41 saa tiedon oikealta takarenkaalta.
                Onkos jotain helppoa keinoa saada nopeustieto eculle perältä/takapyörältä ja se että onko sillä esimerkiks käyttäytymisen/kulutuksen kanssa jotain tekemistä isosti?

                Mitenkä tällaisen toteuttaa jos tästä jotakin apua on?
                E36 ///M3 evolution cabriolet
                E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                E91 330D Käyttis
                Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                Koodit/koodaukset PORI
                ___________________________
                EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                EX E46 330D Touring
                EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by naikou View Post
                  tekeekö tommosella purkilla enää mitään?

                  Saa siitä kuoret ja liittimen PnP speeduinoon:








                  Originally posted by naikou View Post
                  Vakio softalla tulee varmaan romua alle 100km

                  Niin tulee. Ja suuttimetkin on syytä olla vakioita suuremmat.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Mofe
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2019
                    • 72
                    • ylöjärvi

                    itselläni on harmikseni tuollainen ms41.0 jossa ei ole index numeroa
                    tämähän siis vissiin merkitsee että ei ole softattavissa. onko homma kuitenkin loppujenlopuksi niinkin yksinkertainen että tilaa jostain ebaysta. tuollaisen eeprom flash sirun ja kolvaa alkuperäisen paikalle. vai vaivaudunko mielummin vain löytämään vastaavan single vanos koneen ecun index numerolla. jos koko boxin vaihtaa niin alkaako ajonesto temppuilemaan (eli pitääkö samalla vaihtaa avain, vastaanotin ja lukot myös) jos näin niin onko sen poisohjelmoiminen kuinka hankalaa koska en millään jaksaisi metsästää samasta autosta olevia avaimia, vastaanottimia jne

                    toisekseen. välittääkö itse ecu onko se alunperin automaatti vai manualiautosta jos sen on tarkoitus manuaaliautoon tulla. eikös noissa automaateissa ole tuo laatikkoa ohjaava boksi ihan erikseen
                    Last edited by Mofe; 10-10-2020, 12:00.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1632
                      • vihti

                      Manuaalin ja automaatin välillä on ero ainakin 41.2 softassa(control bits, byte 5) sekä muutenkin snadisti eroja kartoissa mutta minkä vaan boksin joka ottaa flashia sisään saa kyllä ohjelmoitua mieleisekseen mutta vaatii perehtymistä aiheeseen huolella jos haluaa ite ohjelmoida, muuten saa vain romua aikaan. Tai sitten maksaa jollekin joka osaa tehdä muutokset. Ajoneston saa kyllä pelaamaanuudellakin boksilla tekemällä ews synronointi tai sitten koodaa koko ominaisuuden pois käytöstä jolloin ajonesto vaikuttaa enää starttiin eli ei lähde ilman sirua starttaamaan.

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Saa siitä kuoret ja liittimen PnP speeduinoon:











                      Niin tulee. Ja suuttimetkin on syytä olla vakioita suuremmat.
                      No kuka hullu nyt vakio suuttimilla, nehän loppuu kesken jo kakkos vaihteella. Ainiin speeduino, mukava uusi harrastus olis ku mulla menis varmaan koko talvi ton kokoamiseen eikä välttämättä sittenkään tuu toimivaa
                      Last edited by naikou; 10-10-2020, 13:53.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1632
                        • vihti

                        Kirjoita vss correctioniin 1160 ja ota signaali mittarista, niin muutkin ovat tehneet e36/e34/e30 swapeissa.
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Originally posted by Mofe
                          itselläni on harmikseni tuollainen ms41.0 jossa ei ole index numeroa
                          tämähän siis vissiin merkitsee että ei ole softattavissa.

                          Toistan itseäni:

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          "Index+nro"-teksti kertoo vain sen että boksi on varmasti fläshättävä. Fläsh-kelpoisten MS41-purkkien numerot:
                          1 429 861; 1 432 401; 1 429 373; 1 437 806; 1 429 542;1 430 144;1 406 464.


                          Purkit joihin ei pysty ilman tinausoperaatioita eli eivät ole fläshättäviä:


                          1 744 598; 1 427 703; 1 744 897; 1 427 704 ja 1 429 999

                          EWS:n saa pois muuttamalla byte 8:n bitti #7:n 0->1. Romraider-foorumilla on ohjeet. Lisäksi on jumpperoitava EWS-boksin nastat seuraavasti:




                          Tuon jälkeen mikä tahansa EWS-deletoitu boksi toimii autossa.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • 330Driver
                            BTCF Member
                            • Feb 2015
                            • 456
                            • Pori

                            Originally posted by naikou View Post
                            Kirjoita vss correctioniin 1160 ja ota signaali mittarista, niin muutkin ovat tehneet e36/e34/e30 swapeissa.
                            Tästä ois kiva saada lisää tietoa.

                            Ilmeisesti m52sessa x20 liittimeen pinniin 9 on "speed signal inpit" mutta mistä toi nopeustieto tarkalleen ryöstetään? Eikö m43sen ecu saa lainkaan nopeustietoa että joutuu jostain mittariston johdoista ton ryöstään?
                            E36 ///M3 evolution cabriolet
                            E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                            E91 330D Käyttis
                            Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                            Koodit/koodaukset PORI
                            ___________________________
                            EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                            EX E46 330D Touring
                            EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1632
                              • vihti

                              Etsi jostain e36 m43 sähkökaavioita niin sieltähän se selviää, varmaan online TISsistä saattais löytyä, mun tietojen mukaan e36 korissa on kahdenlaista nopeustietoa esim. kutoskoneisissa m50 on triggeri perän sisällä josta tulee nopeustieto ja m52 on Siemensin purkilla ja siinä luetaan ABS kehältä nopeustieto ja se on tarkempi kuin tuo harvahampainen triggeri perän sisällä. Voi sen signaalin ryöstää sieltä perän anturilta asti mut menee vaa piuhaa vähän enemmän sitten vs. mittarin takaa
                              Last edited by naikou; 12-10-2020, 05:05.
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • 330Driver
                                BTCF Member
                                • Feb 2015
                                • 456
                                • Pori

                                Originally posted by naikou View Post
                                Etsi jostain e36 m43 sähkökaavioita niin sieltähän se selviää, varmaan online TISsistä saattais löytyä, mun tietojen mukaan e36 korissa on kahdenlaista nopeustietoa esim. kutoskoneisissa m50 on triggeri perän sisällä josta tulee nopeustieto ja m52 on Siemensin purkilla ja siinä luetaan ABS kehältä nopeustieto ja se on tarkempi kuin tuo harvahampainen triggeri perän sisällä. Voi sen signaalin ryöstää sieltä perän anturilta asti mut menee vaa piuhaa vähän enemmän sitten vs. mittarin takaa
                                Ei tahdo oikeen selkokielellä löytyä tietoa.
                                Korin johtosarjaa pitkin tulee x20 14 pinniin joku johto mutta m52sen 14 pinniin ei tule mitään.
                                Mutta taas m52sen x20 9 pinniin tulee johto mutta korisarjasta ei lähde lainkaan.

                                Voikos ton 9 johdon heittää koneen johtosarjasta pinniin 14 ja toivoa että nopeustieto tulee sitä pitkin?

                                Sitten taas. Mistä toi 1160 muutetaan ecuun. En löytänyt romraiderista mitään "speed signal correctionia". Mitenkä sen Ecun tiedoston saa näytettyä sellasena binäärisenä että ton 48 pulssi tiedon saisi muutettua 9 hammas tiedoksi?
                                E36 ///M3 evolution cabriolet
                                E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                                E91 330D Käyttis
                                Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                                Koodit/koodaukset PORI
                                ___________________________
                                EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                                EX E46 330D Touring
                                EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎