Jos boksissa on 41.0 niin siinä ei välttämättä näy vss correction, 41.2 ohjelmassa vss correction varmasti löytyy. Jos ei ole päivitetty 41.2 fullreadia niin se nopeustieto on turha IMO, ellet ole asentamassa nopeudenrajotinta
Jos boksissa on 41.0 niin siinä ei välttämättä näy vss correction, 41.2 ohjelmassa vss correction varmasti löytyy. Jos ei ole päivitetty 41.2 fullreadia niin se nopeustieto on turha IMO, ellet ole asentamassa nopeudenrajotinta
Okei eli ms41.0 kanssa ajoneuvon nopeustiedolla ei ole merkitystä kiihdytyksellä esim vanoksen toimintaan kuten ms41.2sessa vanos tekee ilmeisesti nopeustiedolla jotain merkittävää?
E36 ///M3 evolution cabriolet E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap) E91 330D Käyttis Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut Koodit/koodaukset PORI
___________________________ EX E92 335D LCI 405hp/801nm EX E46 330D Touring EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
Niin 41.2 Softassa lisäominaisuuksina launch control, nopeuden mukaan kääntyvä vanos ja on siinä muutenkin paljon enemmän ominaisuuksia koska on eniten tuettu softaversio romraiderilla.
Okei eli ms41.0 kanssa ajoneuvon nopeustiedolla ei ole merkitystä kiihdytyksellä esim vanoksen toimintaan kuten ms41.2sessa vanos tekee ilmeisesti nopeustiedolla jotain merkittävää?
Jep ms41.0 (ja 41.1) voi vaan huoletta nostaa vss error kierrosrajottimen ja jättää nopeustiedon pois.
Tai no jos tarkkoja ollaan, niin näissä taittaa olla joku ominaisuus joka aivan aavistuksen nostaa tyhjäkäynti kierroksia auton liikkuessa. Ainakin itse olen huomannu että tyhjäkäynti muuttuu hieman kun auto pysähtyy jos vaikka hitaasti liu-uttaa liikennevaloihin. Mutta mitään käytännön merkitystä tuolla ei oo
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mikä voisi olla kun fläshi ei vieläkään mene sinne boksiin vaikka quickflashin ruudulla ilmoittaakin että onnistui? tarkistin että on varmasti ft232rl sirullinen kaapeli kyseessä ja adapterikin on ehjä. Sain samalla kaapelihässäkällä kuitenkin ews synkattua että lähtee edes käyntiin. Fullreadin saa myös otettua koneelle. Eli ongelma on että vaikka fläshää muokatun partialin niin mitään muutosta ei tapahdu, fullflashia ei oo viittiny kokeilla, boksi on index numerolla ja -861, ilmastoidusta 323i peräisin.
Mikä voisi olla kun fläshi ei vieläkään mene sinne boksiin vaikka quickflashin ruudulla ilmoittaakin että onnistui? tarkistin että on varmasti ft232rl sirullinen kaapeli kyseessä ja adapterikin on ehjä. Sain samalla kaapelihässäkällä kuitenkin ews synkattua että lähtee edes käyntiin. Fullreadin saa myös otettua koneelle. Eli ongelma on että vaikka fläshää muokatun partialin niin mitään muutosta ei tapahdu, fullflashia ei oo viittiny kokeilla, boksi on index numerolla ja -861, ilmastoidusta 323i peräisin.
Eli normaalisti flashäämiseen tarvittava jännite ei mene eculle. 20-pinnisestä liittimestä pitää yhdistää 12 voltin jännite flashin ohjemointipinniin, tämä on toki kerrottu fläshäysohjeissa.
15 vuotta lause on pitänyt paikkaansa 90% tapauksista :think
Ps. itselläkun ei ole BMW:tä enää niin ohjelmoin nuo siemensit pöydällä laittamalla ainoastaan tarvittavat maa- ja virtapiuhat paikalleen, joten ei tullut mieleen että auton sähköt vaikuttaa asiaan
QUOTE=naukkis;4238104]Eli normaalisti flashäämiseen tarvittava jännite ei mene eculle. 20-pinnisestä liittimestä pitää yhdistää 12 voltin jännite flashin ohjemointipinniin, tämä on toki kerrottu fläshäysohjeissa.[/QUOTE]
Enhän olis täällä kysymässä jos ohjeet olisi lukematta Tinasin yhdestä sellaisesta 20pin adapterista 14-18 pysyvästi yhteen ilman mitään nappia ja akkulaturi ollut kiinni aina kun on yrittänyt fläshiä. Seuraavaksi nuo kaapelin ajurit asentaa uudelleen jospa se sitten lähtis toimimaan.
En pysty varmaksi sanomaan mutta sen jälkeen kun poistin koneelta ajurit ja asensin ne uudestaan alkoi taas eculle kirjoitukset onnistua
Sit sillon melko samoihin aikoihin kun sain kaapelin toimimaan taas niin moottorissa ihan kuollut alakierrosalue ja suuttimet naputtaa, eli nokan anturi pimeni...tarvikkeet ei kuulemma toimi niin pitää taas tilailla ja odotella
E: autokin pelittää nykyään hyvin, ews synkkauksessa pienen pieni murhe kun tulee ajoittain herja(ews signal) mutta aina lähtee käyntiin kuitenkin. Välillä jää jarruvalot palamaa kun ottaa avaimen virtalukosta. tällä ohjelmalla synkattu: http://e36-electronic.com/photos/EWSSync.exe
kokeilin halpis maffia: https://maf-shop.com/shop/maf/bmw-ma...6-13621403123/
vikakoodi tulee kyllä(johtuu varmaan vastuksesta) mutta toimii hyvin 2,2kohm vastuksella. Ei viittinyt tonnin pommiin laittaa uutta boschia
Onko niin, ettei ms42 voi muuten pakottaa open looppiin kuin laittamalla nollille max. korjausarvot?
Ainakaan tällä hetkellä löytyvän xdf kanssa (ite kun en muuten noista mitään ymmärrä jos ei ole jotenkuten selkeän näköisiä )
Tai määrittää uudelleen, millä alueella (esim. load x rpm) toimii open tai closed loopissa?
Ajatuksena olis, kunhan nyt jossain vaiheessa pääsen perehtymään käytännössäkin tuon ms42 säätelyyn, koittaa tavoitella pienellä kuormituksella / osakaasulla mahdollisimman pientä kulutusta (e85:lla).
Ennakkokarttaa muuttamalla varmasti suurin ero tulee, mut laihalla seoksella pitäisi kaiketi jokunen prosentti saada myös tiputettua.
Ainakin sen mitä ite oon jälkiasennus ecun kanssa kokeillu, niin etanolilla tuntuu toimivan yllättävän laihalla seoksellakin ilman mitään oireita.
Ja vastaavanlaisia kokemuksia kuullut muiltakin, että toimii myös pidemmällä aikavälillä.
Alkuun pakko sanoa, että kiitos tietojen jakamisesta jokaiselle, etenkin Pazi88
Itse kysymykseen: miten pitkälle pääsee turbo käytössä vakio eculla? Tarkoitus ei ole kuitenkaan päästä alkuun edes 400hp asti, niin mietin, että kannattaako suosiolla pysytellä vakio ecussa? Ilmeisesti maf tarvii vaihtaa ja plx:n vaatii kaveriks? Toi oma MS41.0 1744598 ei taida olla passeli boxi ja jos näin on, niin mistä autosta sinne lähtee boxia metsästämään ja mitä? MS41.2 vai voiko olla ihan MS41.0 ja -861 loppunen?
Toi oma MS41.0 1744598 ei taida olla passeli boxi ja jos näin on, niin mistä autosta sinne lähtee boxia metsästämään ja mitä? MS41.2 vai voiko olla ihan MS41.0 ja -861 loppunen?
"Index+nro"-teksti kertoo vain sen että boksi on varmasti fläshättävä. Fläsh-kelpoisten MS41-purkkien numerot:
1 429 861; 1 432 401; 1 429 373; 1 437 806; 1 429 542;1 430 144;1 406 464."
Eli joudut vaihtamaan. Nuo kaikki eo. numeroilla olevat voi muuttaa MS41.0/41.1 tai 41.2 koodille.
Mihin purkki sitten riittää? No se riippuu purkin säätäjän taidosta. Jos osaaminen riittää niin et tarvitse mitään ns. aftermarket-ecua. Mutta näiden säätäminen on huomattavasti vaikeampaa kuin minkään aftermarket-ecun.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Turbovirityksissä yleisesti käytetty rs4 audin tai jotain nissanin maffia ja euro e36 m3:sen maffeja myös.
Nämä boksit ja e36 m3 maffilla riittää ainakin siihen asti mitä bemarin vakio moottorit suurinpiirtein kestää, onhan tuolla romraiderin foorumilla kai yli 500hv laitteita ms41 purkilla ajossa. Erittäin hyvä budjetti ratkaisu jos ei muutenkaa oo tulossa mitään kallista ahdinta tai muutakaan viripalikkaa pellin alle.
Miinuksia mitä tässä nyt tulee mieleen niin mac-venttiiliä ei pysty käyttäää paitsi oldschool-tyyliin erillisellä ahtopaineohjaimella(sama ostaa sitten joku muu ecu suoraan) ja mekaanisen ahtopainekontrol systeemin kohdilleen saaminen on ihan triviaali hommaa mutta tehtävissä, eikä ole ahtopaine suojaa siltä varalta jos pääsee ahtopaine yli tavoitteen...tai jos ajaa pikkuahdoilla niin kai sinne onnistuisi jonkun spark cutin laittaa vikalle kuorma-akselille, tiiä sitten miten toimisi käytännössä.
Auton säätäminen tällä purkilla on aikaavievää puuhaa, jos viet dynoon säädettäväksi reilusti muutetun koneen ms41 purkilla jossa ei ole edes ajokelpoisia karttoja sisällä niin varmista että saldo riittää
Comment