Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jesper
    replied
    Mistäs muuten johtuu, että winkfp herjaa puuttuvaa ipo-filua?
    Yritän fläshää sgm-modulia ja sanoo 16sgms60.ipo ja 16sgmz60.ipo:jen puuttuvan.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Et voi kirjoittaa tuneriin fa:ta, siitä herja. Eli FA kirjoitetaan vain sen säilöviin purkkeihin, ja sitten koodataan koko auto.

    Leave a comment:


  • Samseppa
    replied
    e61 ei saa koodattua koko autoa heittää error

    coapi-2020 ecu does not answer ifh-0009 no responce from control unit heti CTUNE s mutta kaikki silti pelaa pitäs vain saa lisättyä fa koukun johtosarja orkkis muttei onnistu ku tota heittää

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Pari kysymystä 2009 LCI E87:n kohdalle:

    1) Voiko jarruenergian talteenoton poistaa erikseen käytöstä niin, että antaisi ladata akun täyteen eikä 80% tasoon (niin että IBS kuitenkin edelleen muuten toimisi)?

    2) Voiko IBS:lle jotenkin opettaa, että autossa on jälkiasenteinen Webasto ja sen käyttämästä lepotilan virrasta ei tarvitsisi hätäillä? Nyt IBS luonnollisesti luulee että jokin on vialla kun weban käyttö vie sähköä eikä IBS siitä mitään tiedä.
    1) Voi poistaa käytöstä.

    Moduulista DME jarrutusenergian talteenoton disablointi
    IGR --> OFF

    sekä

    Moduulista KOMBI mittariston jarrutusenergianäytön disablointi
    IGR_ENABLE -> nicht_aktiv


    2) Kokemukseni mukaan jälkiasenteisen Weban "Increased battery discharge" -ilmoittelua ei saa järkevän selektiivisesti koodattua IBS:ään jollakin "cut-off" säännöllä, vaan samalla menetetään useiden virrankulutukseen osallistuvien komponenttien valvonta. Totesin järkevämmäksi sietää Weban käytön yhteydessä aiheutuvat "väärät hälytykset" ja vastaavasti muissa tilanteissa tulevat ilmoitukset luokitella todellisiksi, jotka voivat vaatia tarkempaa selvittelyä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Pari kysymystä 2009 LCI E87:n kohdalle:

    1) Voiko jarruenergian talteenoton poistaa erikseen käytöstä niin, että antaisi ladata akun täyteen eikä 80% tasoon (niin että IBS kuitenkin edelleen muuten toimisi)?

    2) Voiko IBS:lle jotenkin opettaa, että autossa on jälkiasenteinen Webasto ja sen käyttämästä lepotilan virrasta ei tarvitsisi hätäillä? Nyt IBS luonnollisesti luulee että jokin on vialla kun weban käyttö vie sähköä eikä IBS siitä mitään tiedä.
    Last edited by pyroz; 11-03-2017, 20:57.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Ei ole 87:ssa tuollaisia bokseja, antaako kuitenkin valita e89-korimallin ja sille siis nuo vaihtoehdot? Jos näin niin ncsexpert/datenit kuntoon.
    No näin vähän laskeskelin, kun kuitenkin E46 on.. Pitää tutkia. En ole kokeillut muihin autoihin.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Ei pääse E87 käsiksi.. NCS tarjoaa vain AKMB ja ALSZ modulit listaan, mutta en saa haettua FA listoja kummastakaan. "VIN is faulty / No response from control unit".. Mikä avuksi? Esim. E46 kanssa toimii NCS aivan hyvin. Lisätään nyt vielä se, että -06 vm. On tuo E87, eli ei johdu piuhasta.
    Ei ole 87:ssa tuollaisia bokseja, antaako kuitenkin valita e89-korimallin ja sille siis nuo vaihtoehdot? Jos näin niin ncsexpert/datenit kuntoon.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Ei pääse E87 käsiksi.. NCS tarjoaa vain AKMB ja ALSZ modulit listaan, mutta en saa haettua FA listoja kummastakaan. "VIN is faulty / No response from control unit".. Mikä avuksi? Esim. E46 kanssa toimii NCS aivan hyvin. Lisätään nyt vielä se, että -06 vm. On tuo E87, eli ei johdu piuhasta.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tuoasm View Post
    oliskohan tuohon sähkölukon koodaukseen ohjeita? haulla en löytänyt oikein, taitaa olla melko salaista tietoo. autona 325d -08
    MK60-boksista ruksit DIFF_LOCK-parametrin siihen arvoon jossa se ei ole tällä hetkellä. Jossei MK60-boksista löydy kyseistä parametria, ei homma onnistu. "Versiosta" C0B eteenpäin löytyy.


    Tästä topicista löytyy muistaakseni myös juttua sähkölukon koodauksesta, kun vaan etsii.

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    oliskohan tuohon sähkölukon koodaukseen ohjeita? haulla en löytänyt oikein, taitaa olla melko salaista tietoo. autona 325d -08

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Mitenkä onnistuu auxin desibelirajan poisto?

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nollasit miten? Et voi päivittää IHKA E39:ssä, siellä on koodauksessa nyt jotain vikaa.
    Process car muokaamattomilla filuilla. Ihkan numero inpalta kattoessa on 03- eteenpäin.

    Edit. Komento takas, lähin ajaa autollla ja johan tulee lämmintä.
    Last edited by Skunkki^; 09-02-2017, 19:31.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Jatketaas kysymysten tulvaa.

    Nollasin auton tehdasasetuksiin e39 530D -01
    Nyt sisälle ei tule lämmintä ollenkaan. Mikä meni pieleen?

    (Tulipa mieleen, että jos IHKA on vaihdettu toisesta autosta, esim e38, voiko tuo tehdä sen? Jos voi, mistä saan tietää, että millä filulla päivitän sen?)
    Nollasit miten? Et voi päivittää IHKA E39:ssä, siellä on koodauksessa nyt jotain vikaa.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Jatketaas kysymysten tulvaa.

    Nollasin auton tehdasasetuksiin e39 530D -01
    Nyt sisälle ei tule lämmintä ollenkaan. Mikä meni pieleen?

    (Tulipa mieleen, että jos IHKA on vaihdettu toisesta autosta, esim e38, voiko tuo tehdä sen? Jos voi, mistä saan tietää, että millä filulla päivitän sen?)
    Last edited by Skunkki^; 09-02-2017, 18:26.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Saako tällä päivitettyä CCC:hen uudemman softan?
    Ei, NCS on koodauksiin. WinKfp/ISTA-P onnistuu päivitys. Ilman virtalähdettä älä lähde koittamaan. Usb-piuhalla en myöskään lähtisi kokeilemaan, hommaan olisi hyvä olla ICOM.

    Leave a comment:

Working...
X