Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa, kiitoksia vain vinkeistä. Softatkin löytyi, mutta sitä vain mietin että tarviiko nuo kaikki standard toolsit asentaa, vai voiko esim. INPAn jättää asentamatta? Kun tuossa toisessa koneessa tosiaan Rheingold jo natiivina on, niin viihtyisikö nuo natiivina samassa koneessa nuo muutkin softat, vai sotkevatko jotenkin toisiaan?
    Laittaisin itse kaikki samaan koneeseen. Jos sen NCS Expertin meinasit saada toimimaan, niin pitäähän koneessa olla ediabas jne. Eli asenna se standard tools.

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse kyllä hankkisin piuhan, jossa on katkaisija. Toimii sitten sillä samalla piuhalla E83, E46, E39 jne. ilman säätöä. Kai noita voi virtuaalikoneessakin pyöritellä, jos jaksaa odottaa. Itsellänikin on I7 quad, 16 ram ja SSD, enkä kyllä silti edes harkitsisi pyörittäväni niitä virtuaalikoneessa. Mielestäni kun saisivat pyörivä vielä nopeammin mitä pyörivät tuolla raudalla natiivina, mutta ei taida millään järkevällä sijoituksella enää juuri saada nopeutettu. :think
    No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa, kiitoksia vain vinkeistä. Softatkin löytyi, mutta sitä vain mietin että tarviiko nuo kaikki standard toolsit asentaa, vai voiko esim. INPAn jättää asentamatta? Kun tuossa toisessa koneessa tosiaan Rheingold jo natiivina on, niin viihtyisikö nuo natiivina samassa koneessa nuo muutkin softat, vai sotkevatko jotenkin toisiaan?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Kiitokset Dunky ja HTK12. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, ENET-piuha tietysti jo löytyy ja sillä on F-sarjalaisten kanssa Esysiä ja Rheingoldia käytettykin.

    Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.

    Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
    FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.

    Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?
    Itse kyllä hankkisin piuhan, jossa on katkaisija. Toimii sitten sillä samalla piuhalla E83, E46, E39 jne. ilman säätöä. Kai noita voi virtuaalikoneessakin pyöritellä, jos jaksaa odottaa. Itsellänikin on I7 quad, 16 ram ja SSD, enkä kyllä silti edes harkitsisi pyörittäväni niitä virtuaalikoneessa. Mielestäni kun saisivat pyörivä vielä nopeammin mitä pyörivät tuolla raudalla natiivina, mutta ei taida millään järkevällä sijoituksella enää juuri saada nopeutettu. :think

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    E-sys kanssa ENET kaapeli ja NCS Expertin kanssa K+DCAN kaapeli. Jos yhdellä haluat selvitä, niin sitten ICOM, mutta hintaa on reilusti vrt. nuo edelliset. Pelkkään koodaukseen riittää nuo halvemmat, softapäivityksiin vaatii ICOM:in.
    Kiitokset Dunky ja HTK12. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi, ENET-piuha tietysti jo löytyy ja sillä on F-sarjalaisten kanssa Esysiä ja Rheingoldia käytettykin.

    Softapäivityksiin en ole uskaltautunut millään netistä löydetyillä ohjelmilla, enkä ajatellut moiseen ryhtyä jatkossakaan, mutta koodauksien muutoksille olisi tarvetta.

    Tämä piuha siis lienee käypäinen tarpeisiini? Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/232281349018
    FTDI:n piiri näyttäisi olevan kova sana näissäkin, Staria varten hankinkin taannoin USB-COM -adapterin samaisella piirillä.

    Standard toolit XP-virtuaalikoneessa löytyi netistä, onko mitään estettä käyttää noita tolleen VM:ssä? Star pyörii kohtuudella VM:nä läppärissä kun on i7quad, 16Gb muistia ja SSD. Vaihtoehtona olisi veivata ne natiivina köykäisempään Thinkpadiin, jossa nyt on Rheingold ja Esys natiivina. Tykkääkö nuo softat (NCS Expert ja nuo) majailla samassa koneessa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Alkaisi olla tarve opetella E-SYSin lisäksi myös NCS Expertin käyttöä. Laatikosta löytyy joku +10v sitten ostettu USB-OBD2 -piuha johon muistaakseni piti jotkut pinnit yhdistää että toimi, ja sillä piuhalla joskus niihin aikoihin Z4:stä sain vikakoodit luettua sekä jopa livearvoja ruudulle parkkisensoreilta..

    Kysymys kuuluukin, arvaako tuolla modatulla piuhalla yritellä mitään vai onko viisaampaa ostaa uusi piuha? Onko linkkiä sellaiseen mikä toimisi luotettavasti NCS Expertin kanssa? Tarviiko sen olla ICOM-kaapeli?
    E-sys kanssa ENET kaapeli ja NCS Expertin kanssa K+DCAN kaapeli. Jos yhdellä haluat selvitä, niin sitten ICOM, mutta hintaa on reilusti vrt. nuo edelliset. Pelkkään koodaukseen riittää nuo halvemmat, softapäivityksiin vaatii ICOM:in.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Ei tarvitse olla icom välttämättä mut onhan se tämänpäivän laitteistoa versus usb-obdII.

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Alkaisi olla tarve opetella E-SYSin lisäksi myös NCS Expertin käyttöä. Laatikosta löytyy joku +10v sitten ostettu USB-OBD2 -piuha johon muistaakseni piti jotkut pinnit yhdistää että toimi, ja sillä piuhalla joskus niihin aikoihin Z4:stä sain vikakoodit luettua sekä jopa livearvoja ruudulle parkkisensoreilta..

    Kysymys kuuluukin, arvaako tuolla modatulla piuhalla yritellä mitään vai onko viisaampaa ostaa uusi piuha? Onko linkkiä sellaiseen mikä toimisi luotettavasti NCS Expertin kanssa? Tarviiko sen olla ICOM-kaapeli?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by alumiini View Post
    Moro!

    Onnistuuko e61 LCI versioon koodaamaan moottorin lämmöt OBD näyttöön.
    Näin clipin, jossa oli koodattu digitaalinen nopeusmittari siihen.
    Niin:think miksei lämpömittaria, jottei tartte aina salavalikkoon mennä.

    Onko kukaan koodannut CCC:n android puhelinta bluetoothin välityksellä.. siis spotify yms streemausta. Paritetulla puhelimella, kun on normi puhelut saatavilla muttei muuta.
    Ei onnistu kumpikaan. Jälkimmäinen toki aftermarket-osilla tai päivittämällä CIC:n jne muut hilut.

    Leave a comment:


  • alumiini
    replied
    Koodaus ohjeita vailla

    Moro!

    Onnistuuko e61 LCI versioon koodaamaan moottorin lämmöt OBD näyttöön.
    Näin clipin, jossa oli koodattu digitaalinen nopeusmittari siihen.
    Niin:think miksei lämpömittaria, jottei tartte aina salavalikkoon mennä.

    Onko kukaan koodannut CCC:n android puhelinta bluetoothin välityksellä.. siis spotify yms streemausta. Paritetulla puhelimella, kun on normi puhelut saatavilla muttei muuta.

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    NCSExpert

    Mikä mahtaa olla ongelmana/vikana kun autoon pääsee kiinni ja boksien koodaus onnistuu mutta CKM(Car Key Memory) koodaus ei onnistu. Ilmoittaa General fault 1000. Tuosta vikakoodista ei ole googlettamisen kanssa löytynyt mitään apuja. Tarvitsisi päästä koodaamaan ns. mukavuustoimintoja vm.2002 E46 320iA:sta. GM5 boksi on vaihdettu toiseen mutta ei vaikutusta.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Onnistuuko service listaa koodailemaan kun cic asenukksen jälkeen jäi i driveen tyhjiä rivejä ja mittaristolta huoltokohteet löytyy. Kombille kun cicin koodasin niin tyhjät kohdat hävis ja mittaristolta kyseiset huoltokohteet mutta bägin valo syttyi ilman herjoja :think piti sitten koodata takas niin hävis tuo valo mittaristosta

    Leave a comment:


  • MikaSe
    replied
    Saako E60 M5 SMG vaihdelaatikon vaihteenvaihto ohjelman default ohjelman koodattua siten, että defaulttina olisi ohjelma 2, eikä nykyinen 1?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Saakos ncs:llä koodattua peruutusvalojen cold checkin pois 10/97 E39 LCM3?

    Itelläkin on ncs mutta en ole ikinä päässyt chassis is faulty ilmotusta pidemmälle.
    Ei saa koodattu LCMIII. Ainakin LCMIV onnistuu, LCMIIIB:stä en ole varma.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Saakos ncs:llä koodattua peruutusvalojen cold checkin pois 10/97 E39 LCM3?

    Itelläkin on ncs mutta en ole ikinä päässyt chassis is faulty ilmotusta pidemmälle.

    Leave a comment:


  • Tony0
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Joku sotkenut varustelistan.
    Milläs saamme sitten tuon varustelistan muokattua oikeaksi, kun ei anna poistaa noita vääriä?

    Edit: Itse itselle kertoen eli bmw decoderilla varustelistan purku vin-numerolla ja ne sitten tarkastaa ncs:stä ja lisätä puuttuvat ja poistetaan väärät. Johan alko homma taas pelittään
    Last edited by Tony0; 12-06-2017, 21:18.

    Leave a comment:

Working...
X