Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Koitin tänään tehdä ilman NCS dummyä, eli muutin vain FSW_BSW tjsp. tiedostoa, jonka jälkeen ncs expertillä painoin koodaten. Ei vaikutusta ja tämän jälkeen katsoin uudelleen FSW_BSW tiedoston sisältöä niin se oli palannut vanhaan muotoon.
    Olethan tallentanut tekstieditorilla käsittelemäsi FSW_BSW.trc tiedoston muotoon FSW_BSW.man ennen kirjoittamista moduuliin?

    Leave a comment:


  • RaneMaster
    replied
    Koitin tänään tehdä ilman NCS dummyä, eli muutin vain FSW_BSW tjsp. tiedostoa, jonka jälkeen ncs expertillä painoin koodaten. Ei vaikutusta ja tämän jälkeen katsoin uudelleen FSW_BSW tiedoston sisältöä niin se oli palannut vanhaan muotoon.

    Se tässä hieman ihmetyttääkin kun ei virheilmoituksia tule. Alkuvaiheessa tuli niitäkin, mutta yrityksen ja erehdyksen kautta olen päässyt niiden yli.

    Originally posted by HTK12 View Post
    Eihän sitä NCS dummya tarvitse koodaukseen. Tarvittavat muutokset tekee esim. notepadilla ja sitten koodaa vaan valomoduulin. Olet ilmeisesti ncs dummy:lla tehnyt muutokset ja sitten tallentanut ne tiedostoon. Sitten vaan koodausta NCS expertillä ja homma selvä. Tuleeko jotain virheilmoitusta?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Olen nyt useaan otteeseen perehtynyt ncs expertiin ja koittanut keksiä kuinka omaan 2002 vuoden e46 autoon saisi pitkät valot palamaan päiväajovaloina. Lukuisien youtube-videoiden katsomisen ja googlettelujenkaan jälkeen homma ei rokkaa.
    Yritän siis ncs dummyn avulla saada koodailtua.

    Onkohan joku pikkujuttu jota en hoksaa? Olen koittanut yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta milloinkaan ei tule muutoksia auton valoihin.
    Eihän sitä NCS dummya tarvitse koodaukseen. Tarvittavat muutokset tekee esim. notepadilla ja sitten koodaa vaan valomoduulin. Olet ilmeisesti ncs dummy:lla tehnyt muutokset ja sitten tallentanut ne tiedostoon. Sitten vaan koodausta NCS expertillä ja homma selvä. Tuleeko jotain virheilmoitusta?

    Leave a comment:


  • RaneMaster
    replied
    e46 drl

    Olen nyt useaan otteeseen perehtynyt ncs expertiin ja koittanut keksiä kuinka omaan 2002 vuoden e46 autoon saisi pitkät valot palamaan päiväajovaloina. Lukuisien youtube-videoiden katsomisen ja googlettelujenkaan jälkeen homma ei rokkaa.
    Yritän siis ncs dummyn avulla saada koodailtua.

    Onkohan joku pikkujuttu jota en hoksaa? Olen koittanut yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta milloinkaan ei tule muutoksia auton valoihin.

    Leave a comment:


  • jakusa
    replied
    e66 us drl + takavalot

    Tervehdys. Auto on 2008 730Ld e66. Valomoduuli LM2_E6x.C34. Miten saisin jenkkipäivävalojen kanssa takavalot päälle? Laitoin ensin car memorystä ece päivävalot päälle (xenonit palaa aina). Sen jäkeen VERHALTEN_DRL_TFL_33 drl_h, jolla päivävaloiksi tulivat halogen pitkät alennetulla jännitteellä. En kuitenkaan saa jenkkipäivävalojen kanssa takavaloja palamaan. Kokeilin laittaa seuraavat aktiiviksiksi:
    DRL_TFL_RL_BL
    DRL_TFL_RL_BL _1_33
    DRL_TFL_RL_BL _2_33
    Kokeilin myös asetusta SL_ABSCH_OHNE_ECE, mutta ei vaikutusta.

    Ei pala takavalot. Tarvittaessa ratkaisevasta vihjeestä myös pieni korvaus. Kiitos.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Tällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...
    CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?

    Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.
    Tässä ei mitään kummempia ollut vikana kuin vanhat DATENit, korjaantui asentamalla vähän uudemmat.

    Leave a comment:


  • Jubu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post

    Kannattaa valittaa, niin saat varmaan jonkinlaisen hyvityksen. Ebay:ssa tuo toimii aika hyvin, jos tuote ei vastaa myytyä, niin saa hyvityksen.
    Juu, näin teinkin, muistaakseni 4$ hyvitti paypal tilille takasinpäin.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    [18:03:10.425] [2017-08-15] [SERIE] Falscher SG-Codierindex A_E60CCC: CODIERINDEX = 0Ch CCC_APP.C04: CODIERINDEX = 04
    Tällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...
    CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?

    Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.

    Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
    Vastataan itselle kun ehdin tätä tutkimaan. Kombi-moduulille pitää koodata ja parametri oli muistaakseni CBS_STAT_01h anzeigen->sperre. Ja virrat pois päältä kun koodaa, muuten tuli herjaa..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Kiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?
    Kuten sanoin jo aiemmin, laittaisin kaikki samalle koneelle. Kuten myös tuossa aiemmin sanoin, niin tuota ediabas versiota on tarkoitettu käytettäväksi vain ISTA-P:n kanssa. Eli jos käytät myös ISTA-P:tä, niin sitten nimeä nykyinen Ediabas kansio toiselle nimelle ja asenna standard tools. Jos et käytä ISTA-P:tä, niin poista se aiempi Ediabas.

    Originally posted by Jubu View Post
    Itsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...
    Kannattaa valittaa, niin saat varmaan jonkinlaisen hyvityksen. Ebay:ssa tuo toimii aika hyvin, jos tuote ei vastaa myytyä, niin saa hyvityksen.

    Leave a comment:


  • Jubu
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    "No niin, nyt on katkaisijalla varustettu piuha tilauksessa"
    Itsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.

    Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.
    Kiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Ok, mutta kun Rheingoldin mukana on jo asentunut C:\EDIABAS -kansio, niin pitäisikö noiden Rheingoldin ja BMW Standard Toolsin tiedostojen jotenkin korreloida keskenään? Rheingoldin mukana tullut EDIABAS näyttäisi olevan v7.3.0, toimiiko tuo BMW Standard Tools 2.12:n kanssa?
    Jos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Laittaisin itse kaikki samaan koneeseen. Jos sen NCS Expertin meinasit saada toimimaan, niin pitäähän koneessa olla ediabas jne. Eli asenna se standard tools.
    Ok, mutta kun Rheingoldin mukana on jo asentunut C:\EDIABAS -kansio, niin pitäisikö noiden Rheingoldin ja BMW Standard Toolsin tiedostojen jotenkin korreloida keskenään? Rheingoldin mukana tullut EDIABAS näyttäisi olevan v7.3.0, toimiiko tuo BMW Standard Tools 2.12:n kanssa?

    Leave a comment:

Working...
X