Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Dummyllä kun koodaat niin lähetä muutettu tiedosto suoraan .man tiedostoon, sitten Expertillä vaan Codiering ja menee läpi. Ainakin itsellä menny
Ncs expert osaa lukea tuon Dummy tehdyn man tiedoston suoraan kyllä.
-
Tätä en ole tehnyt. WORK -kansiossa oli kaksi FSW_BSW -tiedostoa, toinen tuo .trc jota muutin ja toinen .man joka oli täysin tyhjä.
Pitääkö minun kopioida muutettu .trc tiedoston sisältö .man tiedostoon?
Originally posted by JaniLap View PostOlethan tallentanut tekstieditorilla käsittelemäsi FSW_BSW.trc tiedoston muotoon FSW_BSW.man ennen kirjoittamista moduuliin?
Leave a comment:
-
Olethan tallentanut tekstieditorilla käsittelemäsi FSW_BSW.trc tiedoston muotoon FSW_BSW.man ennen kirjoittamista moduuliin?Originally posted by RaneMaster View PostKoitin tänään tehdä ilman NCS dummyä, eli muutin vain FSW_BSW tjsp. tiedostoa, jonka jälkeen ncs expertillä painoin koodaten. Ei vaikutusta ja tämän jälkeen katsoin uudelleen FSW_BSW tiedoston sisältöä niin se oli palannut vanhaan muotoon.
Leave a comment:
-
Koitin tänään tehdä ilman NCS dummyä, eli muutin vain FSW_BSW tjsp. tiedostoa, jonka jälkeen ncs expertillä painoin koodaten. Ei vaikutusta ja tämän jälkeen katsoin uudelleen FSW_BSW tiedoston sisältöä niin se oli palannut vanhaan muotoon.
Se tässä hieman ihmetyttääkin kun ei virheilmoituksia tule. Alkuvaiheessa tuli niitäkin, mutta yrityksen ja erehdyksen kautta olen päässyt niiden yli.
Originally posted by HTK12 View PostEihän sitä NCS dummya tarvitse koodaukseen. Tarvittavat muutokset tekee esim. notepadilla ja sitten koodaa vaan valomoduulin. Olet ilmeisesti ncs dummy:lla tehnyt muutokset ja sitten tallentanut ne tiedostoon. Sitten vaan koodausta NCS expertillä ja homma selvä. Tuleeko jotain virheilmoitusta?
Leave a comment:
-
Eihän sitä NCS dummya tarvitse koodaukseen. Tarvittavat muutokset tekee esim. notepadilla ja sitten koodaa vaan valomoduulin. Olet ilmeisesti ncs dummy:lla tehnyt muutokset ja sitten tallentanut ne tiedostoon. Sitten vaan koodausta NCS expertillä ja homma selvä. Tuleeko jotain virheilmoitusta?Originally posted by RaneMaster View PostOlen nyt useaan otteeseen perehtynyt ncs expertiin ja koittanut keksiä kuinka omaan 2002 vuoden e46 autoon saisi pitkät valot palamaan päiväajovaloina. Lukuisien youtube-videoiden katsomisen ja googlettelujenkaan jälkeen homma ei rokkaa.
Yritän siis ncs dummyn avulla saada koodailtua.
Onkohan joku pikkujuttu jota en hoksaa? Olen koittanut yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta milloinkaan ei tule muutoksia auton valoihin.
Leave a comment:
-
e46 drl
Olen nyt useaan otteeseen perehtynyt ncs expertiin ja koittanut keksiä kuinka omaan 2002 vuoden e46 autoon saisi pitkät valot palamaan päiväajovaloina. Lukuisien youtube-videoiden katsomisen ja googlettelujenkaan jälkeen homma ei rokkaa.
Yritän siis ncs dummyn avulla saada koodailtua.
Onkohan joku pikkujuttu jota en hoksaa? Olen koittanut yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta milloinkaan ei tule muutoksia auton valoihin.
Leave a comment:
-
e66 us drl + takavalot
Tervehdys. Auto on 2008 730Ld e66. Valomoduuli LM2_E6x.C34. Miten saisin jenkkipäivävalojen kanssa takavalot päälle? Laitoin ensin car memorystä ece päivävalot päälle (xenonit palaa aina). Sen jäkeen VERHALTEN_DRL_TFL_33 drl_h, jolla päivävaloiksi tulivat halogen pitkät alennetulla jännitteellä. En kuitenkaan saa jenkkipäivävalojen kanssa takavaloja palamaan. Kokeilin laittaa seuraavat aktiiviksiksi:
DRL_TFL_RL_BL
DRL_TFL_RL_BL _1_33
DRL_TFL_RL_BL _2_33
Kokeilin myös asetusta SL_ABSCH_OHNE_ECE, mutta ei vaikutusta.
Ei pala takavalot. Tarvittaessa ratkaisevasta vihjeestä myös pieni korvaus. Kiitos.
Leave a comment:
-
Tässä ei mitään kummempia ollut vikana kuin vanhat DATENit, korjaantui asentamalla vähän uudemmat.Originally posted by Supra^ View PostTällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...
CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?
Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.
Leave a comment:
-
Tällaista erroria tulee, samantapaista näytti tulevan myös melkein kaikissa muissa ko. auton moduuleissa (pre-LCI 530d vm. 06). Ilmeisesti DATENit ei nyt ihan ole ajan tasalla, mutta kaipaisin korjausehdotusten lisäksi tietoa siitä, miten tulkita virheilmoitusta...[18:03:10.425] [2017-08-15] [SERIE] Falscher SG-Codierindex A_E60CCC: CODIERINDEX = 0Ch CCC_APP.C04: CODIERINDEX = 04
CCC_APP.C04 löytyy koneelta ja on "vanhin" mitä E60-malliin löytyy. Pyyntö olisi versiolle 0Ch, joka on mikä? .0C? Sekin kyllä jo löytyi koneelta... Latasin nyt uudemmat DATENit ja C04-C08-filet päivittyivät. Lähinnä kiinnostaa että oliko nyt ohjelman mielestä C04 oikea mutta sisältö ei kelvannut (jolloin se ehkä toimiikin tällä päivitetyllä) vai pyytääkö/tunnistaako se jonkin muun CODIERINDEXin?
Helppohan se olisi testata vaikka heti muuten mutta kun ei ole oma auto kyseessä.
Leave a comment:
-
Vastataan itselle kun ehdin tätä tutkimaan. Kombi-moduulille pitää koodata ja parametri oli muistaakseni CBS_STAT_01h anzeigen->sperre. Ja virrat pois päältä kun koodaa, muuten tuli herjaa..Originally posted by Homebrew View PostSigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.
Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
Leave a comment:
-
Kuten sanoin jo aiemmin, laittaisin kaikki samalle koneelle. Kuten myös tuossa aiemmin sanoin, niin tuota ediabas versiota on tarkoitettu käytettäväksi vain ISTA-P:n kanssa. Eli jos käytät myös ISTA-P:tä, niin sitten nimeä nykyinen Ediabas kansio toiselle nimelle ja asenna standard tools. Jos et käytä ISTA-P:tä, niin poista se aiempi Ediabas.Originally posted by j-a View PostKiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?
Kannattaa valittaa, niin saat varmaan jonkinlaisen hyvityksen. Ebay:ssa tuo toimii aika hyvin, jos tuote ei vastaa myytyä, niin saa hyvityksen.Originally posted by Jubu View PostItsekkin tilasin reilu kuukausi sitten katkaisijallisen ( kuvien perusteella ) ebaystä, ja sain ilman katkaisinta olevan. Meni tinaushommiksi...
Leave a comment:
-
Sigun E91 330D alkaa olemaan 360tkm mittarissa ja viime öljynvaihdolla huoltoilmaisin näytti nollauksen jälkeen vaan 14tkm, eli ilmeisesti alkaa tulemaan vastaan tehtaalla asetettu raja nollauksille.
Seuraavaksi voisi siis koodata tuon öljynvaihtovälin näytön pois CBS:stä. Kysymys kuuluukin mitä parametria pitää rukata (ja miltä moduulilta) että tämä onnistuu?
Leave a comment:
-
Kiitos. Eli tarkoittaako tämä siis sitä, että ei kannata yrittää samalle koneelle asentaa, vai sitä, että asentelee Standard Toolsien mukana tulevan EDIABASin niin siinä tulee mukana puuttuvat tiedostot eikä mikään aiempi mene rikki?Originally posted by HTK12 View PostJos siinä tuli pelkästään Ediabas, niin se on modifioitu ja tarkoittu vain ISTA-P käyttöön. Eli sillä ei onnistu NCS Expert ym. käyttö.
Leave a comment:
Leave a comment: