Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2
Collapse
X
-
Pdc
Olisiko joku voinut auttaa äkkinäistä?
E61 kyseessä ja pdc moduulin koodaus.
Noin vuosi tai kaksi sitten särky moduuli ja nappasin sulakkeen irti jottei huuda herjoja. Nyt tilasin käytetyn moduulin ja laitoin sulakkeen paikoilleen. Luulin että alkaa toimimaan, mut eipä alkanut. Ei anna herjoja idriveen eikä mitään vikakoodia. Inpalla pdc hen ei pääse edes käsiksi, mutta ncs sen kyllä löytää, moduuli ilmeisesti e65 ta. Olen ncs llä yrittänyt sitä räpeltää, tökkää kohtaan jossa valittuna on sg codiern, pdc ja execute job. Lähtee eka tulille mut päättyy erroriin ettei ecuun saa yhteyttä. Kuinka se pitää oikeasti tehdä? Ncs en ole paljoa käyttänyt.
Leave a comment:
-
-
Uusi BMW-omistaja ilmottautuu, kaapeli löytyi laatikosta joka yllättäen toimiikin ja NCS Expertkin on saatu toimimaan.
Jotain koodauksia jo tehty, pari asiaa olis kiva saada vielä muutettua ja niihin kaipailisin vinkkejä:
- kun auton sammuttaa parkit sammuu kun avaimet nappaa irti / oven avaa, saako koodattua niin, että sammuisi vasta kun lukitsee? Tai vaihtoehtoisesti saako follow me home -toiminnon käyttämään etusumareita xenonien sijaan tai vaikkapa pelkkiä parkkeja kuten welcome lights?
- öljynvaihtovälin pudotus oletuksesta (30tkm?) esim 15tkm?
- ajovalojen pesurin epäherkistys, tuntuu pesevän joka kerta kun lasia pesee
Auto 2007 E61 530xda LCI, softat pitäisi olla uusimmat, käytin päivityksessä heti hankittuani, silloin en vain älynnyt vielä noista koodauksista edes kysyä.Last edited by jarkkoo; 05-12-2017, 05:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostOnhan profiilin asetuksista se kohta täpättynä, että käyttää sitä .man filettä koodaukseen?
Kiitoksia avusta!
Leave a comment:
-
-
Asensin tuossa westfalian vetokoukun f36 Bemariin ja en oikein pääse kärryille siitä täytyykö jotain vielä koodata? Jos täytyy niin olisiko jollain enet kaapelia Porin suunnalla kun tarvitsisi kelkka vetää viikon päästä Lappiin. Korvaan vaivan kyllä ... Jos esim ainoa koodausta vaativa asia on PDC piippaus niin sen kanssa pystyy elämäänkin kyllä.
Leave a comment:
-
-
Onhan profiilin asetuksista se kohta täpättynä, että käyttää sitä .man filettä koodaukseen?
Leave a comment:
-
-
Käsittääkseni juuri näin olen tehnyt. Eli Dummyllä muutettujen rastikohtien jälkeen olen ohjelman alalaidasta näpäyttänyt Export FSW_BSW.MAN -kohtaa ja tuon jälkeen klikannut koodaten Expertillä.
Tämän ohjeen mukaan olen enimmäkseen koittanut painia: https://www.youtube.com/watch?v=6jgUmho8hGk&t=126s
Ero omaani on se, että minulla ei ole Revtor-profiilia, löytyy vain Code control unit ja expertmode jota olen käyttänyt. Onko tuo Revtor-profiili oleellinen homman suhteen?
Originally posted by Matuh View PostDummyllä kun koodaat niin lähetä muutettu tiedosto suoraan .man tiedostoon, sitten Expertillä vaan Codiering ja menee läpi. Ainakin itsellä mennyNcs expert osaa lukea tuon Dummy tehdyn man tiedoston suoraan kyllä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RaneMaster View PostPitääkö minun kopioida muutettu .trc tiedoston sisältö .man tiedostoon?
Leave a comment:
-
-
Dummyllä kun koodaat niin lähetä muutettu tiedosto suoraan .man tiedostoon, sitten Expertillä vaan Codiering ja menee läpi. Ainakin itsellä mennyNcs expert osaa lukea tuon Dummy tehdyn man tiedoston suoraan kyllä.
Leave a comment:
-
-
Tätä en ole tehnyt. WORK -kansiossa oli kaksi FSW_BSW -tiedostoa, toinen tuo .trc jota muutin ja toinen .man joka oli täysin tyhjä.
Pitääkö minun kopioida muutettu .trc tiedoston sisältö .man tiedostoon?
Originally posted by JaniLap View PostOlethan tallentanut tekstieditorilla käsittelemäsi FSW_BSW.trc tiedoston muotoon FSW_BSW.man ennen kirjoittamista moduuliin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RaneMaster View PostKoitin tänään tehdä ilman NCS dummyä, eli muutin vain FSW_BSW tjsp. tiedostoa, jonka jälkeen ncs expertillä painoin koodaten. Ei vaikutusta ja tämän jälkeen katsoin uudelleen FSW_BSW tiedoston sisältöä niin se oli palannut vanhaan muotoon.
Leave a comment:
-
-
Koitin tänään tehdä ilman NCS dummyä, eli muutin vain FSW_BSW tjsp. tiedostoa, jonka jälkeen ncs expertillä painoin koodaten. Ei vaikutusta ja tämän jälkeen katsoin uudelleen FSW_BSW tiedoston sisältöä niin se oli palannut vanhaan muotoon.
Se tässä hieman ihmetyttääkin kun ei virheilmoituksia tule. Alkuvaiheessa tuli niitäkin, mutta yrityksen ja erehdyksen kautta olen päässyt niiden yli.
Originally posted by HTK12 View PostEihän sitä NCS dummya tarvitse koodaukseen. Tarvittavat muutokset tekee esim. notepadilla ja sitten koodaa vaan valomoduulin. Olet ilmeisesti ncs dummy:lla tehnyt muutokset ja sitten tallentanut ne tiedostoon. Sitten vaan koodausta NCS expertillä ja homma selvä. Tuleeko jotain virheilmoitusta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RaneMaster View PostOlen nyt useaan otteeseen perehtynyt ncs expertiin ja koittanut keksiä kuinka omaan 2002 vuoden e46 autoon saisi pitkät valot palamaan päiväajovaloina. Lukuisien youtube-videoiden katsomisen ja googlettelujenkaan jälkeen homma ei rokkaa.
Yritän siis ncs dummyn avulla saada koodailtua.
Onkohan joku pikkujuttu jota en hoksaa? Olen koittanut yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta milloinkaan ei tule muutoksia auton valoihin.
Leave a comment:
-
-
e46 drl
Olen nyt useaan otteeseen perehtynyt ncs expertiin ja koittanut keksiä kuinka omaan 2002 vuoden e46 autoon saisi pitkät valot palamaan päiväajovaloina. Lukuisien youtube-videoiden katsomisen ja googlettelujenkaan jälkeen homma ei rokkaa.
Yritän siis ncs dummyn avulla saada koodailtua.
Onkohan joku pikkujuttu jota en hoksaa? Olen koittanut yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta milloinkaan ei tule muutoksia auton valoihin.
Leave a comment:
-
-
e66 us drl + takavalot
Tervehdys. Auto on 2008 730Ld e66. Valomoduuli LM2_E6x.C34. Miten saisin jenkkipäivävalojen kanssa takavalot päälle? Laitoin ensin car memorystä ece päivävalot päälle (xenonit palaa aina). Sen jäkeen VERHALTEN_DRL_TFL_33 drl_h, jolla päivävaloiksi tulivat halogen pitkät alennetulla jännitteellä. En kuitenkaan saa jenkkipäivävalojen kanssa takavaloja palamaan. Kokeilin laittaa seuraavat aktiiviksiksi:
DRL_TFL_RL_BL
DRL_TFL_RL_BL _1_33
DRL_TFL_RL_BL _2_33
Kokeilin myös asetusta SL_ABSCH_OHNE_ECE, mutta ei vaikutusta.
Ei pala takavalot. Tarvittaessa ratkaisevasta vihjeestä myös pieni korvaus. Kiitos.
Leave a comment:
-
Leave a comment: