Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    Mitäs tästä NCS Expert:is pystyy koodaa/ohjelmoimaa että ilmoitaa koetaulus jo takavaloista on jotian palannu jommalt kummalt puolelta?

    Ku täl hetkel ei ilmoita kun edestä olevista. Ilmeisesti joku on otannu pois päätlä tuon takaa

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    E60 iin pitäisi päästä käsiksi mutta ncsexpertti heittää : Following feature is invalid for FA: %510 herjaa eikä saa muutako auton vinin selville 🤔 tähän apuja joltain?
    Ota fa listasta tuo epäkelpo varuste pois

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    E60 iin pitäisi päästä käsiksi mutta ncsexpertti heittää : Following feature is invalid for FA: %510 herjaa eikä saa muutako auton vinin selville 🤔 tähän apuja joltain?

    Leave a comment:


  • Jarcco80
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Siis viiksen päässä oleva nappi ei toimi? Eikös nyt kannattaisi samalla vaivalla korjata se nappi toimivaksi? Johdon katkeaminen viiksen juuresta on tyyppivika ja sen korjaamiseen löytyy ohjeet searchilla. Eikä ole kovin paha homma... kunhan keksii miten bagin jousta pitää painaa että se irtoaa (Jousta painetaan ratin säteen suunnassa eli kohtisuoraan ohjausakselia kohti.).

    Juu tarkotus on se korjata kyllä, mietin vaan että onnistuuko muulla tavalla toi kellon ajan muutto kun sillä namiskalla mittaristossa. Eipä siinä muutakun tutkimaan korjaus hommia.

    Leave a comment:


  • maukka86
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kiitos vinkeistä Toimiiko se mittariston varausnäyttö normaalisti jos sen jättää deaktivoimatta erikseen? Eli auto näyttäisi toimivan edelleen jarruenergiat keräten?
    Ei toimi, palkki ei enää mene charge-puolelle ollenkaan.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ei tarvitse poistaa varustelistalta.

    Talteenoton poiskytkentä:
    DME
    iGR ---> OFF

    Mittaristosta akun varausnäytön poiskytkentä:
    KOMBI
    IGR_ENABLE ---> nicht_aktiv
    Kiitos vinkeistä Toimiiko se mittariston varausnäyttö normaalisti jos sen jättää deaktivoimatta erikseen? Eli auto näyttäisi toimivan edelleen jarruenergiat keräten?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Enemmänkin E-Sys kysymys kuin NCS: Miten koodata jarruenergian talteenotto pois F-sarjan autoista? Pelkkä varustekoodin poisto listalta?
    Ei tarvitse poistaa varustelistalta.

    Talteenoton poiskytkentä:
    DME
    iGR ---> OFF

    Mittaristosta akun varausnäytön poiskytkentä:
    KOMBI
    IGR_ENABLE ---> nicht_aktiv

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Jarcco80 View Post
    Saakos tolla ncsexpertillä muutettua kellon aikaa? Toi bc nappi ei toimi niin en saa kellonaikaa mittaristoon enkä sitämyöten muutettua aikaa, vai onko jokin muu keino kellonajan muuttamiseen kun toi mittariston nappi? E46 on kori.
    Siis viiksen päässä oleva nappi ei toimi? Eikös nyt kannattaisi samalla vaivalla korjata se nappi toimivaksi? Johdon katkeaminen viiksen juuresta on tyyppivika ja sen korjaamiseen löytyy ohjeet searchilla. Eikä ole kovin paha homma... kunhan keksii miten bagin jousta pitää painaa että se irtoaa (Jousta painetaan ratin säteen suunnassa eli kohtisuoraan ohjausakselia kohti.).

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Enemmänkin E-Sys kysymys kuin NCS: Miten koodata jarruenergian talteenotto pois F-sarjan autoista? Pelkkä varustekoodin poisto listalta?

    Leave a comment:


  • noreply
    replied
    Minkälainen homma on EKPM moduulin koodaus onko kokemuksia?Itselläni tod näk tuo sökö e60 535d:stä.

    Leave a comment:


  • Jarcco80
    replied
    Saakos tolla ncsexpertillä muutettua kellon aikaa? Toi bc nappi ei toimi niin en saa kellonaikaa mittaristoon enkä sitämyöten muutettua aikaa, vai onko jokin muu keino kellonajan muuttamiseen kun toi mittariston nappi? E46 on kori.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Tarkista nyt ensimmäisenä missä boksissa on mikäkin vin. Sitten arpomaan eteenpäin.

    Leave a comment:


  • tommii_96
    replied
    Vin numero koodaus

    Moro! Voisko joku ohjeistaa hieman 😁 tuli 39 koodattua valoja ja sen jälkeen rupesi mittaristossa matkamittarin perään pistettä polttamaan eli eikös siellä oo muutunu jonkun boxien välillä km lukema? En tiesä miten tuo on onnistunut mutta nyt tartteis saaha lukemat kohdalleen että sais valon sammumaan:think

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Viiksipaketti on 320d:stä, eli väitän, että on jarruttomasta. Auto on näköjään 11/2006 tullut tehtaalta.

    Eipä kai siinä sitten muuta, kuin kokeilemaan oikealla viiksipaketilla, jos muuten nyt raati on sitä mieltä, että edellytykset toimimiseen pitäisi olla?
    Auton tekniikan puolesta pitäisi mielestäni olla tehtävissä, ja slip ring ja viiksipaketti ovat tarpeelliset komponentit retrofittausta varten + koodaus ja sitten tosiaan vielä se ohjauskulma-anturin kalibrointi, mikä ilmeisesti jo kertaalleen onnistuikin. Viiksipakettiin liittyen huomioit muutkin mahdolliset optiot, eli MFSW ja sadetunnistin tuon jarrullisen vakkarin option lisäksi. Slip ring on varmaan ehjä ja toimiva, ettei jää siitä kiinni.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Pari ajatusta:

    -Viiksipaketti on varmaankin jarrulliseen versioon?

    -LDM tarvitaan jarruvakkariin 5/2006 saakka, joten milloin auto on valmistettu ettei jää yhdestä moduulista kiinni? LDM ei tarvita 6/2006 eteenpäin, koska tällöin DSC hoitaa LDM:n tehtävät jarrullisen vakkarin kanssa.
    Viiksipaketti on 320d:stä, eli väitän, että on jarruttomasta. Auto on näköjään 11/2006 tullut tehtaalta.

    Eipä kai siinä sitten muuta, kuin kokeilemaan oikealla viiksipaketilla, jos muuten nyt raati on sitä mieltä, että edellytykset toimimiseen pitäisi olla? Ei muuten toiminut myöskään 540 -varusteella (cruise ilman jarrua), mut en sitten tiedä pitäisikökään, jos viiksipaketti ja auto ei juttele. Koodasin myös mittaristoon TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert02, mutta tuon nyt ei pitäisi kait muutenkaan vaikuttaa mitään itse toimivuuteen. INPAssa näkyy kyllä kaikki cruisen viiksen asennot ja recall-napin painallukset.
    Last edited by kmn; 28-07-2018, 08:58.

    Leave a comment:

Working...
X