Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Edelleen neuvoa kaivattaisiin, kuinka E39:stä poistettaisiin puhelin varusteista, myös navi ja mid samalla??

    Sellainen selkeä for dummies ohje, ni jos vaikka onnistusikin

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Tyhjennä .man
    Oliskohan nyt näin amatöörikämmi käynyt. Onhan se mahdollista
    Täytyypi testailla.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Tyhjennä .man

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    E90 FRM2 vaihto kolmoseen ei mennyt kuin elokuvissa.
    Uusi moduuli FRM3 Max brose ei halua koodautua. Vinin sain kirjoitettua ncs:llä suoraan. Kun jotkut ovat ajaneet uuden softan kokonaan ja siinä yhteydessä vinin. Onko se tarpeen oikeasti?
    Eli vin, fa yms tiedot kirjoittautuu ihan oikein mutta sg_codieren ei muuta mitään parametrejä. Käsin puukottamalla vaihtuu.
    Mikähän nyt menee väärin. Ei ole ollut tähän asti ongelmaa :think

    Leave a comment:


  • Sepp1s
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Millä osanumerolla sulla siellä nyt on se palikka?

    En ole vielä katsonut asiaa.. yritän vieläkin saada ohjelmoitua tuon CAPPL moduulin pois näkyvistä. Mitäköhän teen väärin? Olen poistanut VO:sta tuon $609 ja laittanut tilalle $606 ja sitten fa_write ja sekä CAS:isolle että LMA:lle..
    Mutta siltikään tuo CAPPL ei lähde pois moduuli listasta

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Kyllähän tuo vielä simppelimmältä näyttää. Löysin jo myös NCS Dummyn niin sekin helpottaa.

    Mutta vain yhtä riviä tosiaan muutin. Ja kun vertasin varmuuskopioon niin ei siellä muuta eroa ollut. Silti meni nuo päiväajovalot päälle.

    Edit. Mulle on tulossa myös LCM 3B. Kun tuo A ilmeisesti ei tee kaikkea vaikka eroa ei juuri ole.
    LED vaatii tuo LCM 3B tai LCM4. LCM3A ei muistaakseni tukenut ledejä.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Jos NCS:llä on monimutkainen tai vaikea homma tehdä, niin sitä se ei ole BMWScannerilla. Sillä voi helposti koodata mm. jenkkiparkit ja halutut vikailmoitukset pois.
    Kyllähän tuo vielä simppelimmältä näyttää. Löysin jo myös NCS Dummyn niin sekin helpottaa.

    Mutta vain yhtä riviä tosiaan muutin. Ja kun vertasin varmuuskopioon niin ei siellä muuta eroa ollut. Silti meni nuo päiväajovalot päälle.

    Edit. Mulle on tulossa myös LCM 3B. Kun tuo A ilmeisesti ei tee kaikkea vaikka eroa ei juuri ole.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Mutta en päässyt eroon siitä jatkuvasta check tail lights ilmoituksesta. Onko sille vielä jokin oma koodirivi?

    Mutta teinkö jonkun virheen, kun tuo muutos tuli laajempana? Oliko kansiossa kuitenkin joku toinenkin tiedosto kuin tuo muokkaamani, jonka se latasi omani sijaan?
    Jos NCS:llä on monimutkainen tai vaikea homma tehdä, niin sitä se ei ole BMWScannerilla. Sillä voi helposti koodata mm. jenkkiparkit ja halutut vikailmoitukset pois.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Sepp1s View Post
    Eli siis voiko olla, että kun M-ask:in saan koodattua, autosta voisi business navi vielä löytyä? Näyttöhän tuohon on vaihdettu ja samalla tietenkin se CAPPL moduli vaihdettu M-ask:iin.. jätetty vain koodaamatta tms.
    Millä osanumerolla sulla siellä nyt on se palikka?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Mielestäni CAPPL moduli on ainoastaan CCC:llä (CIC:stä en tiedä) varustetuissa autoissa navista riippumatta. Ainakin tuossa omassa autossa missä on business navi niin MASK sieltä löytyy eikä CAPPL.
    Voihan olla niin, että Sepp1s:n autossa ei ole tällähetkellä navia ollenkaan. Varustelistan mukaan autossa on ollut pro navi joten MASK ja näyttö siihen ainakin on vaihdettu.
    Niin siellä on tehtaalta lähtiessä ollut varmasti CAPPL, sitä nyt tuossa edellisessä yritin sanoa, myöhemmin sitten vaihdettu nykyiset palikat. Siksi NCS Expert vielä tarjoaa tuota CAPPL moduulia, johon ei saa nykyisin enää tietenkään yhteyttä. Varmaankin CCC hajoamisen seurauksena nuo vaihdettu, ne kun tuon ikäisistä hajoilee melkein järjestään jossain vaiheessa. Vaihdon jälkeen jäänyt vaan varustelista muuttamatta ja koodaukset tekemättä. Nyt sitten pitäisi päättää haluaako autoon CCC/CIC vai koodata auton niille palikoille mitä siellä nyt on paikallaan.

    Leave a comment:


  • Sepp1s
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Mielestäni CAPPL moduli on ainoastaan CCC:llä (CIC:stä en tiedä) varustetuissa autoissa navista riippumatta. Ainakin tuossa omassa autossa missä on business navi niin MASK sieltä löytyy eikä CAPPL.
    Voihan olla niin, että Sepp1s:n autossa ei ole tällähetkellä navia ollenkaan. Varustelistan mukaan autossa on ollut pro navi joten MASK ja näyttö siihen ainakin on vaihdettu.

    Eli siis voiko olla, että kun M-ask:in saan koodattua, autosta voisi business navi vielä löytyä? Näyttöhän tuohon on vaihdettu ja samalla tietenkin se CAPPL moduli vaihdettu M-ask:iin.. jätetty vain koodaamatta tms.

    Leave a comment:


  • Sepp1s
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oliskohan sieltä hajonnut se alkuperäinen CCC ja tilalle laitettu sitten M-ask. Tuon OBC kohdalla kun pitäisi lukea Navigation. Katsoitko NCS Expertillä, että navi on vielä varustelistassa (varmaan on kun NCS expert tarjoaa CAPPL, MASK sijaan)? Jos siellä on M-ask CCC sijaan, niin varustelista pitäisi laittaa kuntoon, koodata auto ja sitten koodata se AUX M-ask:iin. Tai sitten hankkia CCC/CIC ja asentaa se autoon (jos haluaa navit ym.)

    Vilkaise nyt ensimmäisenä INPA:lla mitä yksiköitä se löytää.
    Mask:ihan se siellä on. Nyt sitten pitäisi päästä alkuun... Mitä kaikkea minun pitää varustelistasta poistaa $609 lisäksi? Ja miten saan koodattua tuon M-ask:in tuohon niin että auto sen ymmärtää ja löytää? Olen vielä hieman aloittelija mutta nopea oppimaan.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oliskohan sieltä hajonnut se alkuperäinen CCC ja tilalle laitettu sitten M-ask. Tuon OBC kohdalla kun pitäisi lukea Navigation. Katsoitko NCS Expertillä, että navi on vielä varustelistassa (varmaan on kun NCS expert tarjoaa CAPPL, MASK sijaan)? Jos siellä on M-ask CCC sijaan, niin varustelista pitäisi laittaa kuntoon, koodata auto ja sitten koodata se AUX M-ask:iin. Tai sitten hankkia CCC/CIC ja asentaa se autoon (jos haluaa navit ym.)

    Vilkaise nyt ensimmäisenä INPA:lla mitä yksiköitä se löytää.
    Mielestäni CAPPL moduli on ainoastaan CCC:llä (CIC:stä en tiedä) varustetuissa autoissa navista riippumatta. Ainakin tuossa omassa autossa missä on business navi niin MASK sieltä löytyy eikä CAPPL.
    Voihan olla niin, että Sepp1s:n autossa ei ole tällähetkellä navia ollenkaan. Varustelistan mukaan autossa on ollut pro navi joten MASK ja näyttö siihen ainakin on vaihdettu.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Saako E39:ssä mittariston salavalikkoa koodattuna jatkuvasti auki olevaksi.

    Tai nopeutta näkymään muuten digitaalisesti. Ainoa mitä NCSllä löydän tuohon viittavaa on vain se, että voi valita näyttääkö se aidon nopeuden vai sen korjatun joka on jonkun 5 km/h enemmän.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Sepp1s View Post
    Auton varustelistassa on navi en ole vielä niihin koskenut..
    mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä...
    Oliskohan sieltä hajonnut se alkuperäinen CCC ja tilalle laitettu sitten M-ask. Tuon OBC kohdalla kun pitäisi lukea Navigation. Katsoitko NCS Expertillä, että navi on vielä varustelistassa (varmaan on kun NCS expert tarjoaa CAPPL, MASK sijaan)? Jos siellä on M-ask CCC sijaan, niin varustelista pitäisi laittaa kuntoon, koodata auto ja sitten koodata se AUX M-ask:iin. Tai sitten hankkia CCC/CIC ja asentaa se autoon (jos haluaa navit ym.)

    Vilkaise nyt ensimmäisenä INPA:lla mitä yksiköitä se löytää.

    Leave a comment:

Working...
X